מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ
"אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה.
| מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות, בטיחות, יוקרה, מערכת הנעה |
| חסרונות | כושר תמרון |
מרצדס S קלאס 2019
מרצדס S קלאס מהווה שם נרדף למכונית פאר. היא הסיעה ומסיעה שועי עולם ואנשים שהממון נמצא בכיסם. מרצדס S קלאס מעוררת עניין רב בעיתונות הרכב, היות והיא מהווה הצצה אל טכנולוגיות חדשות אשר יחלחלו לאחר כמה דורות אל המשפחתית שלנו. היא זו שהייתה ראשונה להציג כריות אוויר, ABS, ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית.
כלת המבחן הינה גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e לאחר מתיחת פנים שמחירה עומד על 899,900 ₪.
עיצוב ונוחות
מרצדס S קלאס מציגה עיצוב שמרני, מכובד ובעל נוכחות רבה המתקבלת בין היתר בחסות ממדי ענק. בגרסתה האורכה הנבחנת אורכה נמתח לכדי 5,255 מ"מ, רוחבה 2,130 מ"מ, גובהה 1,494 מ"מ, ובסיס גלגליה באורך 3,165 מ"מ. לא תמצאו כאן אלמנטים עיצוביים חדשניים או מסעירים, אך התוצאה הסופית יפה ואלגנטית. ככה בדיוק צריכה להראות מכונית שרד אולטימטיבית. החזית משדרת עוצמה בזכות צמד גופי תאורה גדולים, שבכה קדמית בוהקת, וסמל המותג המתנוסס על מכסה המנוע. מהצד בולט קו פרופיל אלגנטי ונקי. מאחור בולט קו כתפיים רחב ופסי כרום רוחביים בתחתית הפגוש ובמרכז דלת תא המטען, במטרה להדגיש את רוחבה של המכונית.
מרצדס S קלאס 2019
הנהג והנוסעים נהנים משפע פאר במרצדס S קלאס. העיצוב מוכר מדגמי הסלון החדשים של המותג וכולל לוח מחוונים דיגיטלי המתחבר עם צג מערכת המולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ' עם רזולוציה וגרפיקה מהטובות שבנמצא. תחתם חולש פנל עץ מהמם התוחם את המפלס הראשון וכולל שעון אנלוגי אלגנטי ופתחי מיזוג עגולים המעוצבים בצורה אלגנטית כל כך. אפילו הכפתורים לסגירת פתחי האוורור איכותיים למראה ולמגע. במורד הקונסולה נמצאת מגירת אחסון הכוללת תא לסמארטפון וצמד מחזיקי כוסות. בין המושבים פקדי מערכת השמע, בורר מצבי נהיגה, וכן משטח מגע וחוגה לשליטה על שלל המערכות דרך המסך המרכזי. כמו כן, ניתן לתפעל שלל מערכות באמצעות פקדים על גלגל ההגה ביניהם משטחי מגע קטנים ורב שימושיים. מתג ההתנעה מעוצב למשעי וכולל תאורה דינמית המהבהבת ברכות ומסמנת לנהג ללחוץ על מנת להתניע.
החומרים, גם במקומות הרחוקים מהיד ומהעין, הינם מן המעלה הראשונה. איכות הגימור וההרכבה ללא דופי. חלקו העליון של הדשבורד והדלתות עטוי עור אך ההקפדה על האיכות באה לידי ביטוי גם בפרטים הקטנים. בתוך כיסי האחסון בדלתות ניתן למצוא קטיפה רכה, השטיחים רכים וממש מזמינים, המראה המרכזית נטולת מסגרת, וסוככי השמש כוללים סוכך נוסף להצללה חזיתית וצידית יחד.
הנדסת האנוש היא אות למופת. תפעול המערכות הרבות אינטואיטיבי וקליל בצורה מפתיעה, תוך 20 דקות של חיטוט רנדומלי בפקקים, מצאתי עצמי מתמצא בתפעול מצלמות ה- 360 מעלות, הרמת המרכב באמצעות מתלי האוויר, בחירת העיסוי למושב, קיפול הוילון האחורי החשמלי, תפעול מערכת מצבי הרוח, ועוד עשרות אפשרויות ופיצ'רים שקצרה היריעה מלפרטם. מערכת שמע מבית ברומייסטר עם 13 רמקולים, אחראית על חוויה ווקאלית מדהימה ומספקת צליל נקי ופיזור קול מושלם.
מרצדס S קלאס 2019
כשיורד הלילה, תא הנוסעים המדהים מתהדר גם בתאורת אווירה עשירה עם 64 גוונים שונים, החולשת לאורך התא והופכת אותו למקום מושלם לשהיה. אם נחפש על מה להתלונן ונרד לפרטים, נמצא שחלק מהפקדים וממסגרות הכרום, עשויים פלסטיק דמוי אלומיניום ומגע עימם מותיר תחושה מעט פחות איכותית. תא האחסון שמתחת למשענת היד, אמנם מציג פטנט נוח, נפתח הצידה משני צידיו וכולל דיפון איכותי ומשטח טעינה אלחוטית, אך חסר עומק ומוגבל מבחינת אחסון.
מרצדס S קלאס, במיוחד בגרסאות הארוכות LWB בעלות בסיס הגלגלים הארוך כמו בגרסה הנבחנת, נועדה לשרת לקוחות הנוהגים לשבת במושב האחורי ברוב הנסיעות. בהתאם לכך, הותקנו מאחור צמד כורסאות רכות ומפנקות, בעלות כיוונון חשמלי. לנוסע החשוב בכורסא הימנית, אפשרות שליטה על מושב הנוסע הקדמי לצורך הזחתו קדימה ויצירת מרווח ברכיים נדיר המאפשר למתוח רגליים אחרי יום מעייף. כמו כן, ניתן לשלוט על הוילונות החשמליים וחלון הגג האחורי. עוד ניתן למצוא מאחור שליטה נפרדת על מערכת בקרת האקלים המפוצלת לארבע אזורים, צמד שקעי USB, ומחזיקי גביעים (לא כוסות חלילה!). אם זה לא מספיק, מולבשות על משענות הראש כריות נוצות רכות ומפנקות, כך שהנוסע המכובד יוכל להשכיב את מושבו, לסגור את הווילונות, וליהנות מתחושת מחלקה ראשונה מושלמת הודות למרווח, נוחות, שקט, ואיכות נסיעה שאין שניה לה.
מרצדס S קלאס 2019
המושבים הקדמיים גם הם מהטובים שבנמצא. פרט להיותם נוחים בצורה מדהימה ומעוצבים בצורה לא פחות מרשימה, הם מחוממים, מקוררים, ובעלי כיוונון חשמלי עם זכרונות לכל זווית אפשרית. תוכלו לכוון את קשיחות תמיכת הגב התחתון והשכמות ולבחור את רמת התמיכה בירכיים ובצלעות. בנוסף, המושבים בעלי מערכת תמיכה דינמית המהדקת את תמיכת הצד בעת פניה. ישנן מכוניות חדשות עם פחות פיצ'רים מאשר המושבים הללו לבדם!
תא המטען בנפח 410 ליטרים בלבד עקב אכלוס הסוללות. פתיחתו וסגירתו חשמליים כמובן, הוא מדופן בלבד איכותי ואפילו מוטות דלת התא מחופים בפלסטיק איכותי. פתח הטעינה רחב ושפת הטעינה נמוכה לטובת העמסת מטען נוחה. ברצפתו נמצא כבל טעינה למערכת הפלאג-אין הייבריד.
ישיבה בכורסת הנהג מקרבת את המושב וההגה לתנוחת הישיבה השמורה בזכרון. הדלת נסגרת בסגירת ואקום, והזיגוג הכפול משלים בידוד מוחלט מהעולם שבחוץ. חיבור אבזם חגורת הבטיחות ממשיך בהידוק אוטומטי של החגורה, וכעת ניתן לשלב לדרייב ולצאת לדרך. תחילת התנועה חרישית לחלוטין הן בזכות הבידוד והן בזכות המנוע החשמלי הפועל לבדו. הנסיעה בעיר במצב קומפורט מגלה נוחות נסיעה הקרובה לשלמות. מתלי האוויר האדפטיבים מרחפים מעל שיבושים ושברים, ויחד עם בידוד רב שכבתי ומושבים מעולים, מתקבלת נוחות נסיעה מהטובות שבנמצא.
מרצדס S קלאס 2019
מרצדס S קלאס רושמת לזכותה את העברת הפקק הקלילה ברוב שנות נהיגתי. הפעלת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עם מנגנון הזחילה בפקקים, בחירת עיסוי וקירור המושב, יחד עם ניגון שיר אהוב במערכת השמע הנדירה, הפכה את הנהיגה בפקק ממסע מעייף ומטיש לנסיעה ארוכה אך נעימה. שברים חדים ואכזריים מוכיחים שעוד לא נולדו המתלים שיוכלו להתמודד עם איכות סלילה גרועה, אך גם אלו מרוסנים, מסוננים ומצליחים להחדיר אל תא הנוסעים רק מעט מאכזריותם. בכל תוואי דרך שאינו כולל אספלט מחפיר, מספקת ספינת הדגל של מרצדס ריסון ושיכוך מושלמים, היא פשוט מגהצת את פני הכביש. יציאה אל הכביש המהיר וכביש 6 מחמיאה אף יותר לספינה הגרמנית. בידוד רעשי הכביש והרוח אבסולטיים. נוסעי המושב האחורי יכולים לנמנם על כרית הנוצות או לדבר ביניהם בנינוחות מרגיעה.
חייבים להתלונן על משהו, אז בגרסה הארוכה הכוללת מידות של לימוזינה מכווצת, לא ניתן לצפות לכושר תמרון עירוני זריז. נסיעה ברחובות צרים דורשת האטת קצב ושימת לב למכשולים בצידי הרכב. עם זאת, מצלמות 360 מעלות ומצלמת ראיית לילה הפועלת עד מהירות 20 קמ"ש, מסייעות מאוד בתמרונים שונים ובמעברים צרים. שדה הראיה מעולה ביחס למידות המרכב.
ביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית של מרצדס S560e כוללת מנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים ומנוע חשמלי המפיקים יחד הספק משולב של 479 כ"ס ומומנט של 71 קג"מ. הכוח האדיר עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 5.0 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. סוללה נטענת בקיבולת 13.5 קוט"ש מספקת טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ לפי הצהרת היצרן או 35 ק"מ בערך בתנאי העולם האמיתי.
מרצדס S קלאס 2019
הביצועים לא יביישו שום מכונית ספורט, אך מעבר לנתונים המרשימים על הנייר, השקט והקלילות בה מועבר הכוח אל האספלט מרשימים ביותר. יחידת ההנעה חלקה וחרישית עם מומנט בשרני המתקבל בסל"ד נמוך ומבטל את השהיית הטורבו, כך שלכל אורך קשת הסל"ד זמין כוח מתפרץ שמעיף קדימה בעוצמה את המרצדס הכבדה על כל 2,215 קילוגרמיה. הנוסעים מאחור ירגישו כמו במטוס מנהלים, כשהם נדבקים אל כורסאות המחלקה הראשונה ומביטים בנוף הטס דרך חלונות הצד. מצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה משפר את התאוצות החזקות ממילא.
בכביש המתפתל ממשיכה מרצדס S קלאס להציע נינוחות מרשימה, במיוחד במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה אשר מקשיח את המתלים האדפטיביים. זוויות הגלגול מתונות, היכולת הדינמית גבוהה, ותמיכת הצד האקטיבית במושבים אינה סתם גימיק ומסייעת בתמיכת גוף הנהג.
גם מיטב הטכנולוגיה אינה יכולה להתגבר לחלוטין על חוקי הפיזיקה. עם משקל יבש של 2,215 ק"ג ומימדי ענק, מרצדס S קלאס בגרסה זו אינה מצליחה להתכווץ סביב הנהג ומרגישה גדולה ומגושמת כפי שהיא. אחיזת הכביש גבוהה וההתנהגות משרה בטחון רב, אך לחיצת השלדה בכביש טכני מרגישה כל כך לא לעניין, מה שמביא את הנהג לחזור לנהיגה מנהלתית ומהנה בדרכה הייחודית של מרצדס S קלאס.
מרצדס S קלאס 2019
הבלמים טובים אך כמו ברכבים היברידיים רבים סובלים מתחושה עצית מוזרה וחוסר תקשורת מדוושת הבלם כמו גם מחוסר נשיכה בנהיגה דינמית. עם מסה של למעלה מ- 2.2 טונות והספק של כמעט 480 כ"ס, יזדקק נהג המרצדס לבלמים חזקים יותר בנהיגה תובענית. סביר להניח שהנושא מטופל בגרסאות הביצועים המיועדות לכך.
צריכת דלק
למרצדס S560e טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 35 ק"מ כאשר הסוללה טעונה במלואה. לאחר מכן מתקבלת צריכת דלק ממוצעת של 9.5 ק"מ ליטר. מיכל דלק בנפח 70 ליטרים, יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים, בנוסף לאותם 35 ק"מ חשמליים. בהתחשב בביצועים ובמשקל הרב, מדובר בצריכת דלק חסכונית למדי. טעינה תכופה של הסוללה תסייע בקבלת נתון עדיף לאין שיעור. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 2 מתוך 15 נכון לחודש מרץ 2019 (לפני עדכון נוסחת המס הירוק).
עלויות אחזקה
אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית-נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 28 יצרנים עם ירידה של 6 מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. מרצדס S קלאס משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.
מרצדס S קלאס 2019
בטיחות
ארגון Euro Ncap טרם בחן רכבים מקטגוריית רכבי הפאר אליה משתייכת מרצדס S קלאס, אך סביר שאם תיבחן תזכה לציון מעולה.
אבזור הבטיחות כולל ארסנל רחב של מערכות ביניהן ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, התרעה בפני תנועה צולבת מאחור, מערך מצלמות חניה היקפי, מערכת PRE SAFE לזיהוי מוקדם של מצבי חירום והכנת תא הנוסעים לפגיעה בלתי נמנעת, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת להתרעה על עייפות הנהג. מעבר לכך ישנם גם צמיגי אל תקר, ומכסה מנוע מתרומם להפחתת עוצמת הפגיעה בהולך רגל.
תמורה למחיר
מרצדס LWB S560e ברמת אבזור אולטימייט אסנס הנבחנת, תועבר לבעלותכם תמורת 899,900 ₪. רשימת אבזור הנוחות ארוכה וכוללת בין היתר גג פנורמי חשמלי, סגירת ואקום לדלתות, וילונות גלילה חשמליים, וילון אחורי חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום, קירור, עיסוי, ותמיכה דינמית, מושבים אחוריים בעלי כיוונון חשמלי, מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע מבית ברומייסטר עם 13 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, צג מולטימדיה ולוח מחוונים דיגטלי בגודל 12.3 אינץ', תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים, בקרת אקלים ארבע אזורית עם שליטה נפרדת לכורסאות האחוריות, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, ריפודי עור, דיפוני עץ, מתלי אוויר אדפטיביים, פנסי LED מלא מלפנים ומאחור, וחישוקי 19 אינץ'.
מרצדס S קלאס כבר אינה מכונית צעירה. הדור הנוכחי והשישי במספר איתנו עוד משנת 2013 וזכה למתיחת פנים בשנה שעברה. למרות גילה המתקדם, מציגה מרצדס S קלאס תצוגת תכלית טכנולוגית, ממשק אדם-מכונה אינטואיטבי, איכות נסיעה מהגבוהות בעולם הרכב, ומוניטין של רכב יוקרה קלאסי. לא בכדי קנתה לעצמה ספינת הדגל של המותג הנחשב את תואר מכונית הנוסעים הטובה בעולם. הודות ליחידת הנעה היברידית נטענת ומיסוי מופחת, מוצעת (בינתיים) גרסת S560e במחיר מציאה ביחס לתמורה, הנמוך במאות אלפי שקלים מגרסאות הבנזין המקבילות.
| מרצדס S560 e פלאג-אין 3.0 ליטרים אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין V6 בנפח 2,996 סמ"ק ומנוע חשמלי PHEV |
| הספק מרבי משולב | 479 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 71 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 5,255 מ"מ |
| רוחב כללי | 2,130 מ"מ |
| גובה כללי | 1,494 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,165 מ"מ |
| מיכל דלק | 70 ליטרים |
| נפח תא מטען |
410 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,215 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | לא נתון |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | לא נבחנה |
| מחיר |
899,900 ₪ |

תפריט נגישות








אין על מרצדס
שוט הרכב הכי טוב בעולם ה