סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי
סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על ידי צמד הקוריאנים קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. על מנת למשוך קהל לאולם התצוגה מבטיח סיטרואן C5 איירקרוס נוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחרים, מרווח פנים נדיב, עיצוב סיטרואני ייחודי, ומנועי טורבו מודרניים.
סרטון מבחן דרכים סיטרואן C5 איירקרוס
| סיטרואן C5 איירקרוס שיין פק | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, מושבים, מרווח פנים, שימושיות |
| חסרונות | יכולת דינמית, הנדסת אנוש |
סיטרואן C5 איירקרוס
עיצוב ונוחות
סיטרואן C5 איירקרוס מבוסס על פלטפורמת EMP2 של קונצרן PSA ומציג עיצוב אוונגרדי השומר על המאפיינים הייחודיים של המותג, אם כי עמוס מדי לטעמי. מידות המרכב נדיבות. אורכו 4,500 מ"מ, רוחבו 1,859 מ"מ, גובהו 1,695 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,730 מ"מ. הפרופורציות יוצרות מראה מעט גמלוני ופחות "קרוסואברי". ניכר כי סיטרואן התאמצו להקנות לאיירקרוס החדש מראה ייחודי והעמסת אלמנטים עיצוביים יוצרת תוצאה סופית מצועצעת.
חזית הרכב מתאפיינת בצמד יחידות תאורה מפוצלות המתמזגות עם שבכה קדמית דקה בה משולב סמל המותג. בתחתית הפגוש הקדמי ניתן להבחין בכונסי אוויר ממוסגרים. מן הצד ניתן להבחין בדלתות גדולות אשר בתחתיתן כריות אוויר AirBumps המשמשות כאלמנט עיצובי ומיועדות לספוג מכות קלות. מאחור ניתן להבחין ביחידות תאורה חדשות ותלת ממדיות מסוג LED וצמד מפלטים בולטים. הלקוחות יוכלו לבחור מבין 9 שילובי צבעים (Color Pack) חיצוניים.
סיטרואן C5 איירקרוס
תא הנוסעים מציג עיצוב סיטרואני מקורי וסביבה אוורירית בזכות קו חלונות נמוך. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. בגרסת שיין פק הנבחנת מותקן לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' וגלגל ההגה קטום וקטן קוטר. ארבעת פתחי האוורור מפוצלים וממוקמים גבוה. סביבת הנהג כמעט נקיה מפקדים פיזיים, אך שמחתי למצוא חוגה לכיוון עוצמת השמע. כמו בדגמי פיג'ו וסיטרואן האחרונים, גם כאן נמצא אותו ליקוי בהנדסת האנוש המאפשר שליטה במערכת בקרת האקלים רק דרך מסך מערכת המולטימדיה, כך שכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור מתבצע בצורה לא נוחה ולא בטיחותית ומצריך יציאה ממערכת הניווט למשל וכניסה אל תפריט מערכת בקרת האקלים.
סיטרואן C5 איירקרוס
המרווח הפנימי מעולה והינו מהנדיבים בסגמנט. ברמת אבזור שיין פק, מתפארת סיטרואן במושבים המספקים נוחות עילאית לצד תמיכה צידית טובה. הם עושים זאת באמצעות שימוש בסוגי ריפוד שונים ברמות דחיסות שונות לטובת פיזור משקל הגוף באופן שווה על שטח המושב. התוצאה הסופית מרשימה, הן מלפנים והן מאחור. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת. מושב הנהג וההגה מתכווננים ידנית לכל זווית אפשרית, לרבות אפשרות לכיוונון קשיחות משענת המושב. לוח המחוונים נראה מכל זווית בה מקובע גלגל ההגה. כושר התמרון סביר חרף המידות הנדיבות, בזכות משטחי חלונות גדולים ומצלמות 360 מעלות. הכניסה והיציאה נוחות מאוד בזכות דלתות גדולות וגובה מושבים אידיאלי.
שורת המושבים האחורית כוללת שלושה מושבים נפרדים הנעים על גבי מסילה בטווח של 15 ס"מ, ובעלי כוונון לזווית משענת הגב. פרט לאפשרות הסעת שלושה נוסעים בוגרים בנוחות, יהנו נוסעי המושבים האחוריים גם מרצפה שטוחה, פתחי מיזוג ייעודיים, תאורה אישית ותאי אחסון בדלתות.
סיטרואן C5 איירקרוס
איכות החומרים מעולה ביחס לסגמנט. הדשבורד מדופן בחומר רך, ורק מהמפלס השני ומטה נרשמים חומרים קשיחים יותר. גם איכות ההרכבה מקנה רושם טוב למדי, עם תחושה מוצקה ומרווחים סבירים בין החיבורים. בחירת צבעי חומרי הדיפון הכהים אינה תואמת את קונספט העיצוב של סיטרואן C5 איירקרוס וניכר כי צבעים בהירים או אפילו ססגוניים יותר, היו ממקסמים את השיק והיתרונות העיצוביים שבתא הנוסעים.
פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות נפתח ברכות ומציג נפח סביר ותאורה. מתחת למשענת היד שבין המושבים תא אחסון עמוק מאוד, מואר ומדופן. בנוסף קיים משטח טעינה קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. תא המטען בנפח 580-720 ליטרים בהתאם למיקום המושבים מאחור או 1,630 ליטרים בקיפול שלושת המושבים. מסילות מדורגות ברצפת תא המטען מאפשרות את פילוס רצפת תא המטען עם גב המושבים האחוריים המקופלים. העמסת הציוד נוחה בזכות פתיחת התא במחוות רגל ומפתח טעינה רחב. ברצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.
סיטרואן C5 איירקרוס
בעבר נוחות נסיעה גבוהה היוותה שם נרדף לסיטרואן וכעת מבטיחה החברה להחזיר עטרה ליושנה באמצעות מתלים הידראולים פרוגרסיביים דו-שלביים מסוג (PHC (Progressive Hydraulic Cushions, בעלי כושר ריסון משובח. שברים, חריצים, פסי האטה ובורות מרוסנים באופן מרשים מאוד ומעורר השתאות. לא מדובר בנוחות נסיעה הקיימת במכוניות פאר יוקרתיות עם מתלי אוויר ומערך מתלים רב חיבורי יקר, אך ניתן לקבוע גם ללא מבחן השוואתי כי סיטרואן C5 איירקרוס הינו הרכב הנוח בקטגוריה ונוח מאוד גם ביחס לרכבים במחיר כפול. מחוץ לעיר מתקשחת פעולת השיכוך וכך נשמרת הנוחות המעולה גם על גלי אספלט במהירויות גבוהות. בידוד הרעשים מעולה והטוב בסגמנט, ובכך מושלמת איכות נסיעה גבוהה ונינוחה.
ביצועים
יחידת ההנעה ברכב המבחן כוללת מנוע טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ ב- 1,650 סל"ד המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית AISIN היפנית. הביצועים מעולים ביחס למתחרים הישירים. תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 8.2 שניות לפי נתון היצרן או שניה יותר לפי בדיקתי. בכל אופן, התאוצות טובות בהחלט ביחס לכל המתחרים, עם גמישות ומומנט זמין בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים היפנית פועלת טוב ולא נרשמו תגובות עצבניות וקיק דאונים בכל ליטוף דוושה כפי שזכור לי ממפגש קודם עם תיבה זו.
סיטרואן C5 איירקרוס
התנהגות הכביש פושרת, אך מגרעה זו בולטת רק לאור הצטיינותו בשאר מטלות הנהיגה. כביש מפותל בשילוב הפעלת לחץ על השלדה חושפים התנהגות כביש גמלונית ואחיזת כביש סבירה בלבד עם נטיה ברורה לתת היגוי במגבלות, שהופך להיגוי יתר בכל עזיבת דוושה. כמובן שלא מדובר בהתנהגות שאינה בטיחותית, אלא ביישור קו עם הממוצע המקובל בסגמנט. יש קרוסאוברים דינמיים יותר אך נראה שדינמיות אינה בראש סדר העדיפות של הרוכשים הפוטנציאליים. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומאטים את 1,505 הק"ג בצורה נוטעת ביטחון.
צריכת דלק
בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת רוב הזמן, עמדה צריכת הדלק על 9.8 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר בהתחשב בהספק ובמשקל, אם כי רחוק מנתון היצרנית אשר מצהירה על צריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 53 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
סיטרואן אינה נהנית ממוניטין אמינות מוצלח, בין היתר בשל דגמים רבים אשר סבלו בעבר משלל תקלות חשמל ובעיות במערכות המתלים המורכבות. בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2018, התברגה סיטרואן במקום ה- 19 מתוך 28 יצרנים, עם 155 תקלות לכל 100 כלי רכב.
סיטרואן C5 איירקרוס משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,037 ₪, עלות הטיפול השני 1,735 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,037 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים הבינוניים.
עלות יחידת תאורה קדמית 5,908 ₪, עלות מראת צד 2,876 ₪, עלות פנס אחורי 1,654 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 594 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 927 ₪. עלויות החלפים ממוצעות בסגמנט.
עלויות הביטוח הן 1,669 ₪ לביטוח חובה ו- 4,302 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.
סיטרואן C5 איירקרוס
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את סיטרואן C5 איירקרוס בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. סיטרואן C5 איירקרוס קיבל ציון של 89% בהגנה על בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% בגין מערכות הבטיחות ברכב. אבזור הבטיחות בגרסת פיל הבסיסית כולל בין היתר בלימה אוטונומית, התרעה על עייפות הנהג, זיהוי תמרורים, וניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת סטייה מנתיב הנסיעה. גרסת שיין פק הנבחנת מוסיפה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למרכוז הרכב בנתיב הנסיעה, וזיהוי תמרורים מורחב כולל תמרור עצור, אין כניסה, ואיסור עקיפה. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.
סיטרואן C5 איירקרוס
תמורה למחיר
סיטרואן C5 איירקרוס מוצע בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה פיל מוצעת במחיר 148,990 ₪ עם מנוע דיזל בהספק 130 כ"ס, או 159,990 ₪ עם מנוע בנזין בהספק 180 כ"ס. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', מחשב דרך, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מונעת סינוור, מצלמת רוורס עם מבט על, בלם חניה חשמלי אוטומטי, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני תאורה וגשם, תאורה עוקבת פנייה, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פנייה, קיפול מראות חשמלי, תאורת כניסה במראות הצד בחתימת Welcome, וחישוקי 17 אינץ'.
גרסת שיין פק הנבחנת מוצעת במחיר 174,990 ₪ עם מנוע דיזל בהספק 130 כ"ס או 179,990 ₪ עם מנוע בנזין בהספק 180 כ"ס. גרסה זו מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', גג שמש פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, מערכת חניה אוטומטית במקביל ובניצב למדרכה, מצלמת חניה קדמית, דוושות בגימור כרום, ספי דלתות בכיתוב המותג, תאורה פנימית מסוג LED, משטח טעינה אלחוטי, מושבים בריפוד עור ובד, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נוסע מתכוון לגובה, תאורת LED מלאה, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען עם מחוות רגל, וחישוקי 19 אינץ'.
הקלף החזק ביותר של סיטרואן C5 איירקרוס הוא נוחות הנסיעה הגבוהה ביותר בסגמנט. רמת הביצוע ביחס לצמד הקוריאנים המובילים מתעלה לאין שיעור, וכרכב משפחתי לסיטרואן C5 איירקרוס יתרונות מהותיים על פני מרבית מתחריו. בנוסף לאיכות הנסיעה המרשימה, סיטרואן מביאה לסגמנט מרווח פנים עצום, עיצוב מעניין, ביצועים חזקים, ואבזור נוחות ובטיחות עשירים. כעת רק נותר לאנשי השיווק של סיטרואן לגרום ללקוח הישראלי להתגבר על התדמית שדבקה במותג וליהנות מאחד הרכבים הטובים ביותר בקטגוריה.
| סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 שיין פק אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1,598 סמ"ק |
| הספק מרבי | 180/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 25.5/1,650 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,500 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,859 מ"מ |
| גובה כללי | 1,695 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,730 מ"מ |
| מיכל דלק | 53 ליטרים |
| נפח תא מטען |
580-720 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,505 ק"ג |
| מהירות מרבית | 216 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 17.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים (2019) |
| מחיר |
179,990 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.