חברת סונול EVI וקבוצת עזריאלי חתמו על הסכם להקמת 120 עמדות טעינה ב- 15 מרכזים מסחריים אשר בבעלות קבוצת עזריאלי
חברת סונול EVI וקבוצת עזריאלי חתמו על הסכם במסגרתו יקימו רשת המונה כ- 120 עמדות טעינה למכוניות חשמליות ב- 15 מרכזי עזריאלי הממוקמים בצירי תנועה מרכזיים מבחינה אסטרטגית ובמרכזי ערים. התפיסה היא כי עמדות הטעינה ישמשו בין היתר את עובדי המשרדים הסמוכים למרכזים המסחריים של קבוצת עזריאלי בשעות העבודה.
אאודי e-tron
הפרוייקט בין החברות נוסד בחסות תמיכת משרד האנרגיה, אשר מקצה תקציב של כ- 30 מיליון ₪ לצורך הקמת תשתית טעינה בין השנים 2019-2021. בנוסף, סונול EVI אשר מחצית מהזכויות בה הינן באחזקת סונול, צפויה להשקיע 10 מיליון ₪ בהרחבת רשת עמדות טעינה חשמליות מהירות.
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מסר כי: "אין ספק כי מרכזים מסחריים וחניונים ציבוריים הם חלק בלתי נפרד מפריסת התשתית ההכרחית לקידום מהפכת הרכב החשמלי בישראל. ההסכם הנוכחי יאפשר לנו להציע רשת רחבה ומתקדמת בנכסים הקיימים, ובמקביל הקבוצה מטמיעה את נושא תשתיות הטעינה בכל הפרויקטים העתידיים שלה ברחבי הארץ".
עמית אקשטיין, מנכ"ל סונול EVI, מסר כי: "שיתוף הפעולה עם קבוצת עזריאלי הינו צעד משמעותי עבורנו, ומהווה עוד שלב בהפיכת חלום הרכב החשמלי למציאות עבור נהגים ישראליים. אנו נמשיך ונפעל עבור קהל לקוחותינו בהחדרת טכנולוגיות חדשות למען עולם חסכוני ונקי יותר".
שוק הרכב החשמלי מתפתח וצומח בעולם ובישראל. בשנת 2018 נמכרו למעלה מ- 2 מיליון רכבים חשמליים בעולם (גידול של 100% בהשוואה לשנת 2017). על-פי התחזיות, בשנת 2030 כבר ינועו בכבישי העולם כ-125 אלף רכבים חשמליים. מספרן של עמדות הטעינה הביתיות ובמקומות העבודה בעולם הסתכם בכ- 3 מיליון בשנת 2017 ובנוסף להן היו קרוב ל- 500 אלף עמדות טעינה במרחב הציבורי.
עפ"י התחזיות שפרסם מוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון, עד שנת 2025 מספר הרכבים החשמליים בישראל צפוי להגיע לכ-200 אלף רכבים (כ- 5% משוק הרכב הישראלי) ויידרשו בישראל כ-150 אלף עמדות טעינה פרטיות וכ- 13 אלף עמדות טעינה ציבוריות. עוד מוסיף המחקר וטוען, כי "על הרשויות המקומיות לצפות לצורך במאות עד אלפי עמדות טעינה ציבוריות בשטחן". כזכור, משרד האנרגיה הכריז כי החל משנת 2030 תיאסר מכירת רכבים שאינם חשמליים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.