אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

תגיות: , , ,

אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות רבות בדור הנוכחי שטומן בחובו קלפים חזקים כגון תיבת 8 הילוכים פלנטרית, מנוע חזק, ביצועים ספורטיביים, ואבזור נדיב. למבחן שלנו התייצבה גרסת GS Line הבכירה שמחירה 118,990 ₪.

אופל קורסה 1.2 ליטרים GS Line
יתרונות ביצועים, עיצוב, אבזור, אחריות
חסרונות מחיר גבוה בגרסת GS Line

אופל קורסהאופל קורסה

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני ספורטיבי וצעיר בהתאם לשפת העיצוב החדשה של המותג. החרטום כולל גריל משושה עם סורג רוחבי בגוון כרום, צמד גופי תאורת LED מלוכסנים (אופציה לפנסי LED מטריקס), ופגוש קדמי אגרסיבי. גרסת GS Line הנבחנת מוסיפה אלמנטים ספורטיביים אשר הופכים את ההופעה למעניינת, ביניהם חישוקי 17 אינץ', ספויילר אחורי במידות נדיבות, ויציאת מפלט כפולה. כשהכל עטוף בצביעה דו-גונית המשלבת כתום זועק עם גג מושחר (בתוספת תשלום), מתקבלת הופעה כוללת בעלת נוכחות נדירה בסגמנט זה. כמו כן תורם העיצוב למקדם גרר נמוך של 0.29Cd.

תא הנוסעים מציג עיצוב נאה וכולל חומרים רכים למגע ופס אדום לרוחב הדשבורד המוסיף לנופך הספורטיבי. מערכת הבידור והתקשרות כוללת מסך מגע מרכזי בגודל 7 אינץ' וממשק בינוני למדי. תפעולו אינו ידידותי והתגובה ללחיצה איטית. אופל השכילה ללמוד מטעויות העבר של בעלת הבית פיג'ו ומציעה מערכת בקרת אקלים בעלת פקדים פיזיים אשר פותרת את בעיית התלות בשימוש כה תדיר במסך המגע עבור כיוונון הטמפרטורה. ראויים לציון הם פתחי המיזוג הממוקמים בחלקו העליון של הדשבורד לפיזור יעיל יותר של האוויר הממוזג.

אופל קורסהאופל קורסה

בתחתית הקונסולה נמצא משטח נוח להנחת הסמארטפון, ובקונסולה שבין המושבים ממוקם בורר ההילוכים האלקטרוני המוכר משאר דגמי הקונצרן. הגג הפנורמי בגרסת המבחן מוסיף אור ותחושה אוורירית לתא הנוסעים. הגג אינו נפתח כלל ומגיע עם וילון הצללה ידני, אך מדובר באבזור שאינו סטנדרטי בקטגוריה ומוסיף רבות לתחושת העושר. סוככי השמש כוללים מראות בעלות כיסוי ותאורת איפור כך שתחושת חיסכון אינה קיימת. איכות הרכבה גרמנית מוצקה וגימור ראוי משלימים תא נוסעים מוקפד.

המושבים בגסרת GS Line נראים מצויין עם דקורציית פסים אדומים, ומציעים תמיכה צידית טובה. נהגים גבוהים יתקשו למצוא תנוחת נהיגה טובה בשל מיקומו הנמוך של המושב וכל תנוחה שיבחרו תותיר את הירכיים באוויר וחסרי תמיכה. המרווח מלפנים טוב כמצופה מסופר מיני מודרנית. המרווח מאחור סביר אך ארוכי רגליים עלולים לחוש במרווח ברכיים חסר. נוסע שלישי מאחור יאלץ להצטופף ויצור תנאי מחיה דחוקים, אך לא מדובר בנתון חריג בסגמנט. בגרסה זו יהנו הנוסעים מחלונות אחוריים כהים, אך פרט לאלו מורגשים העדרם של פתחי מיזוג ופתרונות טעינה עבור הנוסעים במושב האחורי.

אופל קורסהאופל קורסה

פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות מואר ונפחו מספק, מתחת למשענת היד תא אחסון עמוק ונוח, ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומשטח טעינה בתחתית הקונסולה. תא המטען בנפח 309 ליטרים מציע מפתח רחב אך שפת הטענה גבוהה במעט. ברצפת תא המטען גלגל חלופי קטן מפלדה.

נוחות הנסיעה בתוך העיר בינונית למדי. גרסת GS Line מציעה כיול מתלים קשיח מעט יותר מגרסת הכניסה, ויחד עם חישוקים בגודל 17 אינץ' מתקבלת נסיעה קופצנית על שברים וחריצים הנפוצים בכבישי גוש דן. מחוץ לעיר משתפרת נוחות הנסיעה, וכושר הריסון הגרמני של הבולמים מבצע עבודה מעולה בכל הקשור לשיכוך גלים באספלט. היציבות הכיוונית בכביש המהיר מרשימה ביחס לקטגוריה ונוטעת ביטחון בנהג. הרגישות לרוחות צד מינימלית והמרכב נותר נטוע ויציב בקו הנבחר גם בעת נסיעה מהירה עם רוח צד חזקה.

בידוד הרעשים טוב ביחס למקובל בסגמנט. רעשי רוח מתחילים להופיע במהירות של 100 קמ"ש וגם מעבר לכך אינם נשמעים ברמה מטרידה. רעשי הכביש תלויים באיכות הסלילה. על אספט איכותי רעשי הצמיגים נשמעים רק במהירות העולה על 110 קמ"ש, אך על אספלט מחוספס ישמע קולם כבר במהירות 60 קמ"ש.

ביצועים

יחידת ההנעה מוכרת משלל דגמי קונצרן PSA וכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. מדובר באחת המכוניות הזריזות בסגמנט. הביצועים מעולים עם כוח זמין וגמישות גם בסל"ד נמוך, ללא רטט וטרטורים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות והמנוע מפיק צליל בריטון גברי המסווה את היותו קטן נפח.

אופל קורסהאופל קורסה

תיבת 8 ההילוכים מהווה את הבשורה העיקרית והיא מביאה לסגמנט ערך מוסף ויתרון שטרם הוצג אצל המתחרות העממיות הקרובות במחירן לאופל קורסה. פעולת התיבה חלקה אך לעיתים מורגשת השהיה בהעברת ההילוכים. רמיסת דוושת הגז לצרכי עקיפה גורמת לעיכוב בקבלת ההחלטה האם להסתפק בהורדת שניים, שלושה או אולי ארבעה הילוכים.

התנהגות הכביש תואמת את הביצועים הזריזים. אף שמדובר בסופר מיני ללא יומרות ספורטיביות של ממש, מצליחה אופל קורסה לספק חווית נהיגה מהנה עם התנהגות כביש חדה, זוויות גלגול קטנות, ואחיזת כביש גבוהה. ההגה אינו מעביר כל פידבק לידי הנהג אך בזכות משקל ודיוק טובים, קל לבחור את הקו הנכון בתוך הפניה. המתלים המוקשחים ביחס לגרסת הבסיס מאפשרים תנודות מרכב מינימליות בעת שינוי כיוון, כך שביטחון הנהג אינו נפגע גם בתנאים תובעניים.

מצב ספורט מחדד את תגובות התיבה והמצערת, ומנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה תורמים לא מעט ליכולת התאוטה ולשמירה על הילוך נכון. הבלמים הכוללים ארבע דיסקים, מציעים נשיכה טובה וכושר תאוטה מעולה.

צריכת דלק

בימי המבחן שכללו נסיעה מנהלתית עם כמה קטעי נהיגה דינמיים ומערכת עצור וסע פועלת ברוב הזמן, עמדה צריכת הדלק של אופל קורסה על 14.5 ק"מ לליטר. מדובר בנתון מעולה אם כי מעט רחוק מנתון היצרנית העומד על 21.3 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 44 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 5 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

בסקר J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, התברגה אופל למקום העשירי מתוך 23 יצרנים, עם 108 תקלות לכל 100 כלי רכב. אופל קורסה משווקת עם אחריות מלאה לארבע שנים או עד 120,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 843 ₪, עלות הטיפול השני 1,471 ₪, עלות הטיפול השלישי 843 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,471 ₪. עלות הטיפולים עד 60 אלף ק"מ עומדת על 4,628 ₪, מעט גבוה מהממוצע המקובל בפלח הסופר מיני.

אופל קורסהאופל קורסה

עלות יחידת תאורה קדמית מסוג LED עומדת על 7,786 ₪, עלות מראת צד 2,816 ₪, עלות פנס אחורי 2,013 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 479 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 690 ₪. יחידות התאורה יקרות יחסית עקב היותן מבוססות LED אך שאר החלפים שבדקנו מוצעים במחירים ממוצעים לסגמנט.

עלות ביטוח חובה לכל נהג מעל גיל 21 עומדת על כ- 1,500 ₪, ועלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 2,400 ₪.

בטיחות

ארגון הבטיחות Euro Ncap בחן את אופל קורסה בשנת 2019 והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. אופל קורסה קיבלה ציון של 84% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה של ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 69% בגין מערכות הבטיחות ברכב.

מבחן בטיחות אופל קורסה

אבזור הבטיחות כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עד 85 או 140 קמ"ש בהתאם לגרסה, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, עמעום אורות אוטומטי, וזיהוי תמרורים. גרסת GS LINE מוסיפה ניטור שטחים מתים, ומערכת זיהוי תמרורים מורחבת. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8 בגרסת אדישן פלוס ו- 7 בגרסת GS Line.

תמורה למחיר

אופל קורסה מוצעת בשתי גרסאות אבזור. גרסת אדישן פלוס מוצעת במחיר 105,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', צימוד ל- Apple Car Play ו- Android Auto, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בורר מצבי נהיגה, מצלמת רוורס 180 מעלות, חיישני גשם ותאורה, חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ', תאורת LED מלאה, ופנסי ערפל.

גרסת GS Line הנבחנת עולה 118,990 ₪ ומוסיפה לרשימה מושבי ספורט, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית, דוושות אלומיניום, מראות צד מתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים כהים, פגושים בעיצוב ספורטיבי, פתח מפלט כפול, גג זכוכית פנורמי, חיישני חניה היקפיים, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. כאופציה בתוספת תשלום ניתן להזמין גג בצבע שחור ופנסי LED מטריקס.

אופל קורסה 2020 הינה סופר מיני נאה, ביצועיסטית ומהנה לנהיגה. היא מציעה תחושה מודרנית ביחס למתחרותיה ובשילוב צבעים נכון אפילו הופעה בולטת ומיוחדת. ביחס לקודמתה מדובר בשיפור עצום, וביחס לסגמנט מדובר במתחרה ראויה ואיכותית עם אחריות יצרן רחבה. למרות היתרונות הבולטים, גרסת GS Line הנבחנת מוצעת במחיר גבוה הצפוי להפריע לה להפוך למכונית פופולרית בישראל.

אופל קורסה 1.2 ליטרים GS Line
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.4/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,055 מ"מ
רוחב כללי 1,745 מ"מ
גובה כללי 1,430 מ"מ
בסיס גלגלים 2,540 מ"מ
מיכל דלק 44 ליטרים
נפח תא מטען

309 ליטרים

משקל עצמי 1,233 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 5 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

118,990 ₪

אופל קורסה 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    בעלים של הקורסה החדשה

    • נהג02/04/20

    היי, יש רק 2 טעויות בכתבה, הקורסה לא מגיעה עם משטח טעינה אלחוטי... וזכתה בציון בטיחותי של 4 כוכבים עקב מחסור במשענת ראש מלאה לנוסע במושב האמצעי מאחור. מעבר לזה, כבעלים של הרכב בשבועיים האחרונים, מדובר ברכב מדהים. נוח, זריז ומהיר, מאובזר בכל הטוב שיש וחוויה אמיתית לחובבי נהיגה ספורטיבית.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu