מיצובישי ספייס סטאר 2020 במבחן דרכים

מיצובישי ספייס סטאר זכתה למתיחת פנים מקיפה, אבזור משודרג ותג מחיר מחייב מול מתחרותיה. יצאנו לבדוק האם זה יעזור לה מול המתחרות

תגיות: , , , , , , ,

בעולם בו מרבית יצרני הרכב הולכים באופן קבוע לכיוון של טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מוקפד, מתמעטים היצרנים שמספקים מוצר פשוט וטוב במחיר נגיש, מעין מכונית לכל פועל, שתהיה אמינה, נוחה וחסכונית. מיצובישי ספייס סטאר 2020 מנסה להיכנס בדיוק למשבצת הזו ומתיחת הפנים האחרונה הקנתה לה מראה רענן ואבזור מעודכן שיעזור לה מול מתחרותיה. למבחן שלנו התייצבה מיצובישי ספייס סטאר אדומה ובוהקת ברמת אבזור סופרים (Supreme) האמצעית בהיצע. מחירה 84,900 ₪ שכבר אינו זול ביחס למתחרות ומציב אותה בגזרת המחיר בשורה אחת עם המתחרות הישירות מקוריאה הדרומית.

מיצובישי ספייס סטאר סופרים בנזין
יתרונות זריזות, תמרון בעיר, מערכת מולטימדיה מוצלחת
חסרונות תא נוסעים פשוט, אבזור בטיחות

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

מידותיה של מיצובישי ספייס סטאר ממצבים אותה כגדולה בין הקטנות. אורכה עומד על 3,845 מ"מ, רוחבה 1,665 מ"מ, גובהה 1,505 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,450 מ"מ, הנדיב ביותר בקטגוריית המיני.

עיצוב ונוחות

מתיחת הפנים של מיצובישי ספייס סטאר מיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי. החרטום החדש מעוטר בגריל עם שלושה פסי כרום רחבים, יחידות תאורה גדולות, ופגוש קדמי קרבי עם חלק תחתון חד הפונה קדימה. בחלקו התחתון משולבים פנסי תאורת יום (מסוג LED בדגם הפרימיום). מהצד אין חדש, אך בולטים חישוקי 15 אינץ' מבריקים. מאחור חוזר המראה השובב עם ספוילר מעל השמשה האחורית, תאורת LED ופגוש עם סיומת תחתונה בסגנון דפיוזר.

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

הכניסה לרכב נוחה בזכות מפתח דלתות קדמיות רחב. תא נוסעים מרווח ונוח יחד עם ריפוד בד בצבע אפור בהיר עם דוגמאות גיאומטריות במושבים, ודיפוני דלתות בהירים, מייצרים אווירה נעימה בתא הנוסעים. למרות השיפור הניכר מהדגם הקודם נותרה ברכב תחושת הפשטות עם מעט אלמנטים עיצוביים. ההגה מחופה עור ובחלקו התחתון פלסטיק מבריק. בצדיו פקדי שליטה על מערכת הקול, מענה לטלפון ובקרת השיוט. לוח המחוונים פשוט למראה ונתוני מחשב הדרך מוצגים במסך קטן ובסיסי בחלקו התחתון של מד המהירות.

במרכז הקונסולה נמצאת מערכת מולטימדיה מסוג Connected Car עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. ברכב המבחן הותקן מגבר שמע כך שאיכות הצליל מארבעת הרמקולים הפתיעה לטובה. מערכת המולטימדיה מצוינת וכוללת ללא תוספת תשלום את אפליקציית הניווט הפופולרית WAZE ומגוון אפליקציות מוסיקה, רדיו אינטרנטי ופודקאסטים מהארץ ומהעולם. המערכת עובדת טוב, ובשילוב שליטה מההגה יוצרת חווית נוחות שלקוחה מרכבים יקרים יותר.

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

תנוחת הנהיגה במיצובישי ספייס סטאר טובה ומאפשרת שדה ראייה טוב לכל הצדדים בזכות מפתח חלונות רחב ומראות ממוקמות היטב. משענת יד מתכווננת בכל רמות האבזור היא תוספת מבורכת, בעיקר לנהיגה ארוכה. המזגן טוב אך מתקשה לפזר את האוויר ביעילות מבעד לפתחים הצרים.

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

נוחות המושבים טובה ביחס לקטגוריה, אך פגעי אספלט חדים במיוחד יורגשו היטב בבסיס המושב ובגב התחתון. יושבי המושב האחורי מקבלים מרווח ברכיים מצוין שמופרע ע"י מדרגת תעלת הינע משמעותית ברצפת הרכב. שלושה נוסעים במושב האחורי יחוו נסיעה אינטימית וצפופה, כמקובל בקטגוריה.

תאי האחסון במיצובישי ספייס סטאר אינם רבים אך ממוקמים נכון. תא הכפפות מואר ומעליו תא אחסון פתוח, בתחתית הקונסולה שני מחזיקי כוסות ותא אחסון פתוח לארנק או לטלפון נייד, ומתחת להגה תא אחסון פתוח נוסף. בדלתות הקדמיות יש תאי אחסון עמוקים, וליושבי המושב האחורי מוקצים תאים רדודים בדלתות ומחזיק כוסות אחד בין המושבים הקדמיים. קיים שקע V12 אחד, חיבור USB וחיבור AUX.

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

תא המטען בנפח 235 ליטרים אינו מהגדולים בקטגוריה, כנראה על חשבון מרווח ברכיים עדיף. נוסף על כך, פתח הטענה צר ורצפה עמוקה מאלצים העמסת ציוד אחד על גבי השני בצורה לא נוחה אך שכיחה בקטגוריה. קיפול המושבים האחוריים יוצר מדרגה בין רצפת תא המטען לגב המושבים, אך יוצר נפח הטענה מרשים.

בתוואי עירוני מתקבלת נוחות נסיעה סבירה ומיצובישי ספייס סטאר מצליחה להתמודד גם עם אספלט משובש, אך במהירות גבוהה יותר המכונית קופצנית מעט ומפגעי האספלט מורגשים בתא הנוסעים. ניכר כי איכות החומרים ובידוד הרעשים שופרו אך היא עודנה מכונית רועשת, במיוחד תחת מאמץ.

ביצועים

מיצובישי ספייס סטאר מצוידת במנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק מרבי של 80 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 10.8 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT בעלת 5 יחסי העברה מתוכנתים מראש. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת כ- 13.5 שניות.

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

למרות נתון תאוצה לא מלהיב, מרגישה מיצובישי ספייס סטאר זריזה בהתנהלות יומיומית בזכות משקל נמוך של 970 ק"ג ותיבת הילוכים בעלת אופי פעולה תזזיתי. העברות ההילוכים חלקות בדרך כלל ותחת מאמץ היא אפילו יודעת לספק קצת כיף. ישנה תחושה שהמנוע הקטן מרגיש בנוח בסל"ד גבוה.

הבלמים מספקים נשיכה ראשונית טובה אך יש להם נטייה להתעייף בעבודה ממושכת. ההיגוי מהיר ומאפשר תמרון קליל בתנועה צפופה. למיצובישי ספייס סטאר אין יומרות ספורטיביות כלל ולכן אין לה מה להציע בתחום הדינמי לחובבי הנהיגה.

צריכת דלק

צריכת הדלק של מיצובישי ספייס סטאר בזמן המבחן עמדה על 15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת שכללה נסיעות עירוניות ובינעירוניות בסגנון נהיגה מאומץ. מחוץ לעיר השגנו נתון של 19 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 35 ליטרים אמור לספק טווח של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר של מיצובישי ספייס סטאר בכל הגרסאות עומדת על 3 מתוך 15.

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי מיצובישי נחשבת טובה בישראל ובאירופה לעומת ארה"ב. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 קטפה מיצובישי את המקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה, אך התמקמה במקום העשרים מתוך 32 יצרנים בארה"ב.

מיצובישי ספייס סטאר משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. עלויות הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מכלמוביל היבואנית.

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 3,600 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

הדגם החדש של מיצובישי ספייס סטאר טרם נבחן במבחן הריסוק של Euro NCAP, אך במבחן המחמיר פחות שנערך לדגם שהושק בשנת 2013, עליו מבוסס גם הדגם הנוכחי, סיימה מיצובישי ספייס סטאר עם ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5 עם ציונים של 90% בהגנה על בוגרים, 72% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 55% עבור מערכות עזר לבטיחות (ששודרגו מאז).

מיצובישי ספייס סטארמיצובישי ספייס סטאר

אבזור הבטיחות במיצובישי ספייס סטאר כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עד מהירות של 80 קמ"ש בזיהוי כלי רכב ו- 65 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, חיבורי isofix לעיגון מושבי בטיחות במושב האחורי, אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע באמצעות מפתח, ושליטה אוטומטית באורות גבוהים.

אבזור הבטיחות המתקדם ברכב זה דל יחסית, ורמת האבזור הבטיחותי של מיצובישי ספייס סטאר על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 4 מתוך 8. צלילי ההתרעה של מערכות הבטיחות אינם טורדים את מנוחת הנוסעים ברכב.

תמורה למחיר

מיצובישי ספייס סטאר משווקת בישראל בשלוש רמות אבזור. מחירה של גרסת אינסטייל הבסיסית עומד על 77,900 ₪. גרסת סופרים הנבחנת תעבור לבעלותכם תמורת 84,900 ₪ ומציעה חבילת אבזור נדיבה הכוללת בין השאר תאורת יום מסוג LED, תאורה אחורית מסוג LED, חישוקים קלים, מצלמת רוורס, מערכת מולטימדיה Connected Car התומכת במגוון אפליקציות, מפתח חכם, חיישני גשם, בקרת שיוט, בקרת אקלים, והגה מחופה עור עם פקדי שליטה.

בתוספת 1,000 ₪ בלבד מוצעת גרסת הפרימיום המוסיפה למפרט האבזור תאורת LED קדמית, פנסי ערפל קדמיים, מראות צד מחוממות עם איתות, כניסה והתנעה ללא מפתח, ומושבים עם ריפוד דמוי עור בשילוב בד.

את מה שבאה לעשות מיצובישי ספייס סטאר, היא בהחלט עושה בהצלחה. היא נוחה, מאובזרת היטב, איכות החומרים שופרה ביחס לדגם הקודם, והיא עושה שימוש ביחידת כוח פשוטה ויעילה ללא מצמדים והעברות הילוכים טורדניות. היא לא מנסה להיות מיוחדת או מנקרת עיניים, והיא פשוט באה לעבוד. מיצובישי ספייס סטאר יכולה להתאים למי שמחפש רכב עירוני קליל, חסכוני ומאובזר אך מוכן לפשרה בסעיפי הבטיחות והעיצוב.

מיצובישי ספייס סטאר סופרים אוטומט
מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1,193 סמ״ק
הספק מרבי משולב 80/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 10.8/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,845 מ"מ
רוחב כללי 1,665 מ"מ
גובה כללי 1,505 מ"מ
בסיס גלגלים 2,450 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען 235 ליטרים
משקל עצמי 970 ק"ג 
מהירות מרבית 173 קמ"ש 
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 13.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר 84,900 ₪

מיצובישי ספייס סטאר 2020 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    ב 0 קמ ב 70000. שווה

    • גיגה21/10/20

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu