GMC האמר מציג עיצוב קשוח במיוחד, יכולות שטח נרחבות, והנעה חשמלית בהספק 1,000 כ"ס עם טווח נסיעה של 563 ק"מ
לאחר תקופה ארוכה בה מסתובבות שמועות על חזרתו הקרובה של מותג האמר, מציגה ג'נרל מוטורס באמצעות מותג GMC דגם קונספט חדש בשם GMC האמר EV. המותג האמר נמכר בתחילת העשור לידיים סיניות, מעט לאחר שיצור דגמי האמר H2 והאמר H3 פסק.
GMC האמר EV
העיצוב החיצוני כובש. מעין גרסה מודרנית וכוחנית לשפת העיצוב המוכרת של האמר. בחזית גריל הצלעות המסורתי חובר אל פנסי החזית ומעצים את מימד הרוחב של הרכב. הגריל מואר בחשיכה ויחד עם כיתוב שם הדגם נוצר מראה ייחודי ובולט. הפגוש הקשוח משופע על מנת לשמור על זווית גישה קרבית, והותקנו בו טבעות גרירה מסיביות ופנסי ערפל. מבט מהצד חושף בתי גלגלים רבועים וצמיגי שטח ענקיים בחתך גבוה. חלקי הגג מעל ראשי הנוסעים ניתנים להסרה להעצמת חווית השטח. הארגז הפתוח בחלק האחורי מזכיר במידה רבה את האמר H2 SUT וגם גרסת קונספט דומה שהוצגה להאמר H3. הזנב מציג צמד פנסים גדולים, דלת ארגז עם כיתוב שם הדגם, ופגוש גבוה ומסיבי החושף את מכלולי השלדה הקשוחים.
המראה הקשוח והמרובע מופיע גם בתא הנוסעים השופע אלמנטים מלבניים. מול הנהג ניצב לוח מחוונים דיגיטלי המוצג על גבי מסך בגודל 12.3 אינץ', ובראש הקונסולה המרכזית מותקן מסך מגע בצורת טאבלט בגודל 13.4 אינץ' עם פונקציות המופעלות בהחלקת אצבע בדומה לשימוש בסמארטפון. המסך המרכזי יציע תצוגה שתסייע לנהג לנהל את רמת הטעינה של הרכב ותציג נתונים כגון טמפרטורת הסוללה. בנוסף יוצע מסך שטח עם תצוגת מצפן, נעילות המרכב, ותצוגת מערך מצלמות הממוקמות ברצפת הרכב מלפנים ומאחור. מסך הגרירה פותח על בסיס אפליקציית סיוע לגרירה של GMC והוא מציג רשימת בדיקת נדרשות בעת חיבור נגרר ומאפשר לבצע בדיקת תאורה לנגרר. ברכב התצוגה מותקנת מערכת שמע מבית BOSE עם 14 רמקולים הכוללת מערכת אקטיבית לנטרול רעשים.
GMC האמר EV
GMC האמר EV הוא מעין תיקון לדגמי האמר המוכרים שהתהדרו ביכולות שטח מכובדות אך היו צמאים מאוד לדלק ולא ידידותיים לסביבה. דגם הקונספט מצויד ביחידת הנעה חשמלית טהורה המורכבת משלושה מנועים חשמליים בהספק כולל של כ- 1,000 כ"ס. נתון המומנט שפורסם עומד על כמעט 1,600 קג"מ אך יתכן כי מדובר בשיטת חישוב שונה, ובמציאות צפוי נתון נמוך מזה. מערך הסוללות תומך בטעינה מהירה בהספק של עד 350 kW ויספק טווח של 160 ק"מ בטעינה מהירה של 10 דקות. טווח הנסיעה יעמוד על 563 ק"מ כשהסוללה טעונה במלואה.
נתוני הביצועים טרם פורסמו אך אנשי ג'נרל מוטורס סבורים כי התאוצה מ- 0 ל- 60 מייל (96 קמ"ש) תארך כ- 3 שניות. הרכב מציע מצב האצה ייחודי המעניק תחושה של ספירה לאחור לפני זינוק עם צלילים שישמעו באמצעות מערכת השמע והנפשות על מסכי התצוגה בתא הנוסעים. בנוסף ינמיכו מתלי האוויר את הרכב בכ- 50 מילימטרים בכדי להנמיך את מרכז הכובד.
מערכת לבחירת מצבי נהיגה תציע ארבעה מצבים מוגדרים מראש שישפיעו על אופי העברת הכוח: מצב רגיל, גרירה, כביש-שטח, ומצב שטח. בנוסף מאפשרת המערכת ליצור מצב אישי הניתן להגדרה על פי רצונו של הנהג. המצבים השונים משפיעים על הכוח המועבר אל ארבעת הגלגלים, מאפייני השלדה, וגם על הגרפיקה והצלילים בתוך הרכב.
GMC האמר EV
לטובת יכולת השטח יוצע הרכב עם היגוי לארבעת הגלגלים המאפשר לגלגלים האחוריים לפנות באותה הזווית של הגלגלים הקדמיים במהירות נמוכה, ולמעשה מעניק לרכב אפשרות לנוע באלכסון. בנוסף יוצעו מתלי אוויר המאפשרים להגביה את המרכב ב- 149 מ"מ בכדי לדלג מעל סלעים או לנוע בתוך מעברי מים. רצפת הרכב מחופה בלוחות פלדה בכדי להגן על מארז הסוללות בעת נהיגת שטח.
גרסת הייצור של GMC האמר תוצג במהלך השנה הבאה. תהליך הייצור יתקיים במפעל של ג'נרל מוטורס בעיר דטרויט שהוסב לייצור כלי רכב חשמליים בהשקעה של 2.2 מיליארד דולר.

תפריט נגישות








המר EV
מקווה שעוד רכבי שטח יפתחו הנעה חשמלחת