טויוטה היילנדר הייבריד 2021 במבחן דרכים

טויוטה היילנדר נכנס לקטגוריה פורחת בישראל הכוללת מתחרים חדשים. יצאנו לבחון את המתחרה המסקרן בגרסתו ההיברידית

תגיות: , , , , ,

טויוטה היילנדר הינו מתחרה טרי בארצנו בקטגורית רכבי הפנאי הגדולים אשר מתחילה את פריחתה זה עתה וכוללת דגמים מוכרים כגון שברולט טראוורס ופורד אקספלורר לצד דגמים חדשים כגון סובארו איוולטיס ויונדאי פליסייד. טויוטה היילנדר משווק בתצורת 7 מושבים פלוס תא מטען שימושי, ומצויד ביחידת הנעה היברידית חסכונית ביחס למנועי הבנזין הזללנים של שאר מתחריו. למבחן שלנו התייצב טויוטה היילנדר הייבריד בגרסת הכניסה אימושן שמחירה 289,900 ₪.

טויוטה היילנדר הייבריד במבחן דרכים

טויוטה היילנדר היברידי אוטומטי
יתרונות מרווח, כורסאות מפנקות, שימושיות, צריכת דלק
חסרונות איכות נסיעה ביחס למחיר

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

עיצוב ונוחות

טויוטה היילנדר מגיע אלינו מארה"ב אך בתקינה אירופאית, שם מדובר ברכב ותיק ומוכר הנמכר מזה ארבע דורות. טויוטה היילנדר מדבר בשפת העיצוב המוכרת של המותג אך בסגנון בוגר עם קווים רכים יחסית. הנוכחות גבוהה ובולטת בחסות ממדים אמריקאים עצומים. אורכו הכולל של טויוטה היילנדר עומד על 4,966 מ"מ, רוחבו 1,930 מ"מ, גובהו 1,750 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,850 מ"מ.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

תא הנוסעים מציג את הארכיטקטורה והעיצוב המוכרים מטויוטה ראב 4, ועושה שימוש נרחב באובייקטים מצולעים וזוויות חדות. במרכז הקונסולה מסך מגע צף בגודל 8 אינץ' ולצדיו פקדים פיזיים לתפריטים שונים. המערכת מציגה ממשק מגוייר נאה ונוח למדי, הכולל אפליקציית Waze ומצלמת רוורס ברזולוציה נמוכה מאד. תחת המסך שוכנים פתחי המיזוג בגובה ראוי. לוח המחוונים נעים לעין ונראה במלואו דרך ההגה. חומרי הדיפון מעורבים וניתן למצוא חומרים רכים לצד כאלו שנראים משכנעים אך עשויים מפלסטיק חלול, כגון סוכך לוח המחוונים. מצדיו עוטה הדשבורד חומר רך ונעים.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

הנדסת האנוש מוצלחת וכוללת את פקדי השליטה על מערכות הבטיחות על גלגל ההגה עם תצוגת מצב המערכות על צג מחשב הדרך. מעבר לכך, הנגישות לשאר המערכות נוחה והפקדים החשובים ממוקמים גבוה וזמינים בהינף יד.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

המושבים הקדמיים מפנקים ונוחים, בעלי מבנה רחב ומרגישים יותר כמו כורסאות טלוויזיה רכות מאשר מושב רכב. ברכב המבחן עטו המושבים ריפוד דמוי עור שחור, וכללו כיוונון חשמלי נוח עם תמיכה לגב התחתון. תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד ושולטת, ויחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה על הסביבה. לצד אלו, ממדי הענק מקשים מאוד על תמרון עירוני ובחניות צפופות, ובזמן שמצלמות 360 מעלות נדמות כפריט חובה בסגמנט זה, רכב המבחן בגרסת הכניסה לא כלל אפילו חיישני חניה קדמיים מה שגורע ממנו את הציון המרבי 8 לאבזור הבטיחות על פי משרד התחבורה הישראלי.

המרווח לחמשת הנוסעים בשתי השורות הראשונות עצום בכל המימדים. עם אורך הנושק לחמישה מטרים ובסיס גלגלים באורך 2,850 מ"מ, שורת המושבים השניה מאפשרת לנוסעים להתרווח כאוות נפשם, ליהנות מאזור בקרת אקלים ייעודי, לכוונן את המושבים קדימה ואחורה, ולכוונן את זווית משענת הגב. נוסע שלישי יתקבל בברכה ולא יצור צפיפות בדומה לרכבים במידות שפויות יותר, בזכות רצפה כמעט שטוחה ורוחב נדיב ביותר. כמו כן ייהנו הנוסעים בשורה השניה מחלונות כהים, וילונות גלילה ושני שקעי USB. המרווח בשורת המושבים השלישית סביר ונועד לצמד ילדים שגובהם אינו עולה על 1.65 מטרים, אך אלו ילינו על העדר פתחי מיזוג ושקעי טעינה לסמארטפון, שכה מהותיים להם.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

הכניסה והיציאה מהרכב עלולים להרגיש כמו טיפוס קל בעבור נמוכי קומה. דלתות ענק בעלות מפתח רחב מסדרות כניסה מזמינה גם לאלו שהתברכו במידות ענק, אך עקב אורכן, פתיחתן לצד רכב חונה במקביל צריכה להיעשות במשנה זהירות. כניסה לשורת המושבים השלישית נעשית באמצעות ידית ידנית המקפלת את המושב בשורה השנייה ויוצרת מרווח מספק להשתחלות ילדים.

פתרונות אחסון מצאנו בשפע. מתחת למשענת היד שבין המושבים קיים משטח טעינה אלחוטי ותחתיו תא אחסון ענק. שלושה מדפים לסמארטפון נמצאים מעל תא הכפפות הגדול והמואר, מתחת לפתחי האוורור, ובמקום המסורתי בתחתית הקוסנולה. בקונסולה שבין המושבים שוכנים צמד מתקני כוסות ענקיים וישנם גם תאי אחסון נדיבים בדלתות. בורר ההילוכים מסיבי ונגיש, תחתיו בורר מצבי הנהיגה ובלם החניה החשמלי. דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת נפח צנום של 241 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש, אך קיפול קל ומזמין של שורת המושבים השלישית באמצאות צמד ידיות בגב המשענת, מייצר נפח ענק של 631 ליטרים עם שפת הטענה שטוחה. גובה שפת ההטענה גבוה מדי אך המפתח רחב מאוד. מתחת לרצפת תא המטען כיסוי גלילה לתא המטען וכלים להחלפת גלגל.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

תנועה עירונית מתבצעת בכוח החשמל בשקט מוחלט וללא ויברציות. במהירות עירוניות נוחות הנסיעה טובה למדי בזכות כיול בולמים רך וצמיגים בחתך גבוה. מעבר על פני שקעים וגבשושיות יוצר תנועה מורגשת בציר הרוחב עקב גובהו הרם של המרכב. פסי האטה ומפגעים רוחביים יטופלו בצורה טובה יותר.

על הכביש המהיר מציג טויוטה היילנדר יציבות כיוונית מעולה ונדמה כקרוזר נהדר לצליחת מרחקים עם ישיבת "בוס" שולטת וכורסאות מפנקות. על רקע הנינוחות בזמן שיוט, מאכזב לגלות כי רעשי רוח וכביש נשמעים הרבה מעבר למצופה מרכב במחירו, ומעידים על בידוד חסר ולא הולם את הקטגוריה.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

ירידה מהאספלט חושפת יכולת שבילים בינונית בלבד עם רמות NVH הזקוקות לשיפור בשל רעשי בולמים, ויברציות החודרות לתא הנוסעים, ונסיעה קופצנית על שבילי חצץ. זוויות המרכב והיעדר מיגון תחתון מאפשרים יכולת שטח בסיסית בלבד עם רגישות לפגיעות גחון.

ביצועים

טויוטה היילנדר מצויד ביחידת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ושני מנועים חשמליים, אחד בסרן הקדמי ואחד בסרן האחורי, היוצרים יחד מערכת הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 248 כ"ס. סוללת הניקל-מטאל ממוקמת מתחת לשורת המושבים האמצעית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.3 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 180 קמ"ש.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

פעולת המערכת ליניארית מאוד בזכות התיבה הרציפה, אשר דואגת לתאוצה אחידה וקבועה כך שהעוצמה אינה מורגשת וכדאי להציץ בלוח המחוונים ולוודא שלא חרגנו מהמהירות המותרת. במרבית תנאי הדרך תעביר יחידת ההנעה את הכוח אל הסרן הקדמי לטובת חיסכון בדלק, אך בהתאם לדרישות ולתנאי הדרך, מסוגלת המערכת להעביר עד 80 אחוזים מהמומנט אל הסרן האחורי. הטענה העיקרית מופנית כלפי הרעש הרב הבוקע מיחידת ההנעה תחת מאמץ, בדומה לדגמי טויוטה רבים בעלי תיבת הילוכים רציפה. הביצועים האבסולוטיים מעולים. היציאה מהמקום החלטית ותאוצות הביניים מעולות, אך ביחס למתחרים המתהדרים בעדרי סוסים גדולים, לא נמצא כאן את יתרונה של היפנית הירוקה.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

היתרון בפלטפורמה ייעודית למערכת הנעה היברידית ניכר בהתנהגות הכביש. הסוללה אשר ממוקמת בתחתית המרכב תורמת למרכז כובד נמוך. בכבישים המפותלים סביב הכנרת הציג טויוטה היילנדר התנהגות בטוחה וניטרלית, אך ממדי ענק וכיול מתלים רך גרמו לו להרגיש כמו פיל בחנות חרסינה. קצב מהיר בכבישים שכאלו לא יתקבל בברכה על ידי הנוסעים, ואלו ימצאו עצמם מטלטלים מצד לצד. עדיף מראש ליהנות מהנוף והנינוחות אותה מציע הרכב על פני אתגור היכולת הדינמית. ההגה אינו מתקשר כלל, הבלמים בעלי עוצמת בלימה חזקה עם נשיכה בטוחה אך מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת טעינת הסוללה יוצרת תחושה מוזרה הדורשת הסתגלות, בדומה להיברידיות רבות אחרות.

צריכת דלק

המערכת ההיברידית מבטיחה חיסכון מוכח בדלק. במהלך נסיעת המבחן שכללה נהיגה מנהלתית ברובה, הציג טויוטה היילנדר צריכת דלק משולבת של 12.0 ק"מ לליטר - נתון מדהים בהתחשב במשקל ובביצועים הזריזים, ולבטח עדיף לאין שיעור ביחס למתחרים. הנתון הרשמי של היצרן לא כה רחוק ועומד על 15.2 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 65 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסת המבחן הינה 6 מתוך 15.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

אמינות ועלויות אחזקה

רכבי טויוטה נחשבים מצטיינים באמינות. בדירוג האמינות של Consumer Reports לשנת 2020 דורגה טויוטה במקום השלישי מתוך 30 יצרנים. בסקר J.D. Power התברגה טויוטה במקום החמישי בארה"ב בשנת 2020 ובמקום השמיני בגרמניה בשנת 2019.

טויוטה היילנדר משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עם 100,000 ק"מ, ואחריות לחמש שנים על המערכת ההיברידית. היבואן מאפשר להאריך את האחריות למערכת ההיברידית לתקופה של עד 12 שנים או 15,000 ק"מ בשנה, בכפוף לתשלום נוסף ובדיקת תקינות הסוללה.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 611 ₪, עלות הטיפול השני 942 ₪, עלות הטיפול השלישי 611 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,194 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 3,358 ₪ והיא נמוכה משמעותית ביחס למתחרים הישירים.

עלות יחידת תאורה קדמית 10,971 ₪, עלות פנס אחורי 6,488 ₪, עלות מראת צד 4,921 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 701 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,189 ₪. מחירי החלפים שנבדקו מוצעים במחירים המקובלים בסגמנט. כל המחירים כוללים מע"מ.

ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון יעלה כ- 12,000 ₪. מחיר ביטוח חובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות

טויוטה היילנדר טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות כולל את חבילת TSS 2.5 העדכנית עם מערכת לניטור מרחק מלפנים הכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה אחוריים עם בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, ושבע כריות אוויר. גרסת אקסלוסיב מוסיפה חיישני חניה קדמיים. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8 לגרסת אימושן הנבחנת או 8 מתוך 8 לגרסת אקסלוסיב הבכירה.

טויוטה היילנדר טויוטה היילנדר

תמורה למחיר

מחירה של טויוטה היילנדר בגרסת אימושן הנבחנת עומד על 289,900 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מפתח חכם, כוונון חשמלי למושב הנהג, מושבים קדמיים מחוממים, תאורת אווירה כחולה בתא הנוסעים, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, שני שקעי טעינה מסוג USB במושב האחורי, יחידת מיזוג נפרדת לשורת המושבים השניה, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 7 אינץ', תאורה ראשית מסוג לד עם מערכת שטיפה, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 18 אינץ'.

מחירה של גרסת אקסלוסיב עומד על 304,900 ₪ ורשימת האבזור כוללת בנוסף ריפודי עור בגווני אפור או שחור, כוונון חשמלי למושב הנוסע, זיכרונות לכוונון מושב הנהג, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקי 20 אינץ'.

טויוטה היילנדר מתומחר בדומה למתחריו בסגמנט אשר זכה לשחקנים חדשים בשנה האחרונה. בתוך פלח שוק מצומצם זה, מציע טויוטה היילנדר שפע מרחב ואבזור לשבעה נוסעים, שימושיות גבוהה, ויחידת הנעה חסכונית שבעתיים ביחס למתחריו הזללניים. בתוספת מוניטין היצרנית, לטויוטה היילנדר כל הכלים הנחוצים לכבוש את ליבו של הקהל הישראלי בסגמנט.

טויטה היילנדר הייבריד אמושן אוטומטי
מנוע הייבריד בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק
הספק מרבי משולב 248/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.6/4,400  (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה CVT
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,966 מ"מ
רוחב כללי 1,930 מ"מ
גובה כללי 1,755 מ"מ
בסיס גלגלים 2,850 מ"מ
מיכל דלק 65 ליטרים
נפח תא מטען 241/631 ליטרים
משקל עצמי 2,015 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.3 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 6(מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 289,900 ₪

טויוטה היילנדר הייבריד 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu