פולקסווגן פאסאט 2021 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

המשפחתית הגדולה של פולקסווגן קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את ההצעה המחודשת בגרסת הכניסה

תגיות: , , ,

פולקסווגן פאסאט הינה רבת המכר באירופה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות (סגמנט D) לאורך עשורים. מאז הדור הראשון אשר הוצג בשנות ה- 70 של המילניום הוקדם, נמכרו למעלה משלושים מיליון רכבי פולקסווגן פאסאט. מתיחת הפנים של הדור השמיני רושמת עדכונים בתחום העיצוב והבטיחות, לצד שימור המעלות המוכרות. היבואנית המקומית צ'מפיון מוטורס ניצלה את מתיחת הפנים לתמחור אטרקטיבי יותר של גרסת הכניסה ביזנס עם מנוע 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס, שמחירה 182,900 ₪.

פולקסווגן פאסאט 1.5 TSI ביזנס
יתרונות תדמית מכובדת, איכות הרכבה, תא מטען, בידוד רעשים, יחידת הנעה
חסרונות עיצוב שמרני מדי

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

עיצוב ונוחות

מתיחת הפנים אותה עברה פולקסווגן פאסאט בדורה השמיני, לאחר כ- 5 שנות שירות, מציגה שבכה קדמית עדכנית בעלת שתי צלעות אופקיות במקום שלוש, גופי תאורה חדשים מסוג LED, פגוש קדמי חדש הכולל כונס אוויר רחב יותר, ופנסי ערפל חדשים מסוג LED. מאחור ניתן להבחין בגופי תאורה מעודכנים ובכיתוב שם הדגם המחליף את סמל המותג. גופי התאורה מגיבים באיתות אורות דינמי בכל פתיחה ונעילה של הרכב.

השינויים הקוסמטיים אינם דרמטיים ורק מלטשים את העיצוב האלגנטי והמאופק. אורך של 4,775 מ"מ יחד עם קו גג ארוך המשתפל לאחור, יוצרים פרופיל מרשים והופעה אלגנטית מאופקת הקולעת לטעמו של קהל היעד המסורתי.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

תא הנוסעים מציג עיצוב דו מפלסי ועושה שימוש בקווים רוחביים להעצמת תחושת המרחב. עיקר השדרוג ביחס לדגם היוצא מתמקד במערכת מולטימדיה חדשה מסוג MIB3 עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תקשורת אינטרנטית, חיווי קולי, וצימוד לסמארטפון. בחלקו העליון של הדשבורד פתחי אוורור גבוהים ויעילים, המוטמעים בתוך אלמנט דקורטיבי אחיד ונאה. תחתם פס קישוט פלסטי איכותי בעל גרפיקה נאה התואם את האווירה הכוללת בתא. במפלס השני נמצאת מערכת המולטימדיה, ותחתיה מערכת בקרת האקלים ותא אחסון פרקטי הכולל משטח טעינה אלחוטי.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

במסגרת מתיחת הפנים שודרגו גלגל ההגה וחלק מחומרי הדיפון. מעבר לכך מדובר בעיצוב פולקסווגני שמרני ומכובד הניחן באלגנטיות, הנדסת אנוש טובה ותפעול קל, אך גיל הרכב נותן את אותותיו, במיוחד בהשוואה לסביבת הנהג בגולף החדשה הכוללת ארכיטקטורת צגים מחוברים.

איכות החומרים וההרכבה מצדיקים את הפרמיה ומוניטין רב השנים של פולקסווגן. טריקת הדלת והעברת יד לאורך הדיפונים, מותירים תחושת סמי-פרימיום. הדשבורד רך בשני המפלסים, והפלסטיקה איכותית אף באזורים הרחוקים מהעין, היכן שיצרניות הרכב מעדיפות לחסוך. פולקסווגן אינה מעגלת פינות ולא מצאנו כאן דיפונים דקיקים וזולים. תאי הדלתות מדופנים, וכל הפקדים והמנופים מודרניים ונעימים למגע ולתפעול. גם בגרסת הכניסה ברכב המבחן התחושה הכללית יוקרתית.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

הכניסה והיציאה אל המושבים הקדמיים ברכב מתבצעות בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב, אך כניסה למושב האחורי דורשת כיפוף קל. מרגע הכניסה יכולים הנוסעים למתוח את רגליהם וליהנות ממרווח מצוין בכל הממדים. הנוסעים מאחור יהנו גם מבקרת אקלים נפרדת ומשקע טעינה USB. מדרגת תעלת ההינע בולטת מאוד והופכת את המושב האמצעי מאחור לרלוונטי בעיקר לילדים בנסיעות קצרות.

המושבים הקדמיים נוחים ומושב הנהג כולל כיוון חשמלי (חלקי ברכב המבחן) כולל הקשחת מסעד הגב התחתון, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. ההגה מתכוונן באופן ידני לגובה ולמרחק. תנוחת הנהיגה נורמטיבית ואינה מספקת את תחושת הגובה הכה אהודה על עדת רוכשי הקרוסאוברים, אך בזכות קו חלונות לא גבוה מתקבל שדה ראיה מעולה ואין בעיה מיוחדת בתמרונים צפופים. מצלמות 360 מעלות וחיישנים היקפיים מסייעים ביעילות לזהות את קצוות המרכב והמרחק מאובייקטים קרובים.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

כמסורת פולקסווגן, סביבת הנוסעים פרקטית וכוללת תאי אחסון נוחים, ביניהם תא עמוק ומדופן מתחת למשענת היד המתכווננת לגובה ולמרחק. בתחתית הקונסולה משטח טעינה אלחוטי ושימושי לסמארטפון בתקן IQ. מתקני כוסות קיימים בין המושבים הקדמיים וכוללים תריס גלילה להסתרתם. תא הכפפות גדול למדי ומואר, ותאי האחסון בדלתות עמוקים ושימושיים.

תא המטען עצום בנפח 586 ליטרים וכולל ווי תליה ופתרונות עיגון. מתחת לרצפתו גלגל חלופי זמני מפלדה. שפת ההטענה אינה גבוהה והמפתח רחב דיו. קיפול פשוט של המושב האחורי באמצעות צמד ידיות בצידי תא המטען, יסדר נפח הטענה גדול מאוד.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

התנעה מתבצעת בלחיצה על מתג ההפעלה בסמוך לידית ההילוכים. קולו של המנוע כמעט ואינו נשמע הודות לבידוד רעשים מעולה. נוחות הנסיעה העירונית טובה, אך מיד ניתן להבחין בכיול מתלים "גרמני" מהודק, כך שנסיעה על אספלט עירוני רצוף שברים ומכסי ביוב מלווה בחבטות מרוסנות בתא הנוסעים. כושר הריסון טוב בהחלט ופעולת הבולמים אינה נשמעת. כל עוד פני האספלט טובים מתקבלת נוחות נסיעה טובה. גם פסי האטה או גלים בכביש המהיר מרוסנים היטב. על הכביש המהיר מציגה פולקסווגן פאסאט יציבות כיוונית מעולה לצד נסיעה שקטה. שינויי גובה מרוסנים היטב ואין בעיה להיכנס לפניות ארוכות במהירות גבוהה. פולקסווגן פאסאט בהחלט מגשימה את יעודה העיקרי כרכב שיוט איכותי ונינוח למרחקים ארוכים.

ביצועים

השיפור העיקרי בגרסה החדשה הוא החלפת מנוע הטורבו בנפח 1.4 ליטרים הפורש במנוע טורבו בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המוכרת משאר דגמי הקונצרן, ולמערכת הנעה קדמית.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

יחידת הנעה זו מוכרת מדגמים רבים של הקונצרן. למרות נפח צנום יחסית, מספק המנוע ביצועים מעולים ומציג גמישות כבר בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים מהווה פרטנרית מעולה ומשתפת פעולה בהעברות חלקות ומהירות. התוצאה הסופית מעולה עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 8.7 שניות.

יחידת הנעה זו הולמת באופייה את הפאסאט המכובדת. פעולתה שקטה והיא מייצרת קצב התקדמות זריז ללא מאמץ. נהג שבכל זאת יבקש ליהנות מביצועים דינמיים ויעביר למצב ספורט בבורר ההילוכים, יגלה תאוצות ביניים חזקות, המספקות תחושת ביטחון בעקיפות. בדומה לדגמי הקונצרן בעלי יחידת הנעה דומה, במצב נהיגה רגיל ממהרת התיבה להעלות הילוכים ומונעת עבודה בסל"ד גבוה לטובת צמצום בצריכת הדלק. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה יסייעו בהורדת הילוכים מהירה בעת הצורך.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

היכולת הדינמית של פולקסווגן פאסאט תואמת גם היא את תחושת המכובדות הגרמנית. עם כיול מתלים מוצק וכושר ריסון טוב, מתקבלת התנהגות כביש הולמת, וזוויות גלגול מתונות בסיבובים. חוסר התקשורת מההגה ומהשלדה אינם מעודדים תקיפת פניות ונהיגה דינמית, ועל אף היכולת ניכר כי מהנדסי השלדה מכירים את קהל היעד המעדיף נסיעה מנהלתית ויכולת שיוט נינוחה על פני הפקת צווחות צמיגים בכביש המפותל.

הבלמים הציגו לאורך המבחן ביצועים מעולים עם נשיכה חזקה ויכולת להאט את 1,435 הק"ג של הגרמניה ביעילות נטולת דרמות.

צריכת דלק

מנוע ה- 1.5 ליטרים מצויד במערכת ACT לניתוק שני צילינדרים בעת שיוט לטובת חיסכון בדלק. בימי המבחן רשמה פולקסווגן פאסאט צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית ברובה, עם מזגן שפעל ללא הפסקה בעומס חום, ומערכת STOP&START פועלת. מדובר בנתון לא רע אך רחוק מנתון היצרן העומד על 18.9 ק"מ לליטר בממוצע. עם מיכל דלק עצום בנפח 66 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 1,000 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 6 מתוך 15.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת נמוכה עד בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2020 דורגה פולקסווגן במקום ה- 27 מתוך 30 יצרנים, עם ירידה של 9 מיקומים מדירוג קודם בשנת 2019. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה פולקסווגן במקום ה- 11 מתוך 23 יצרנים, עם 109 תקלות ל- 100 רכבים, נמוך מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

פולקסווגן פאסאט משווקת עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ (שנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪). מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 7,500 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,700 ₪

בטיחות

פולקסווגן פאסאט נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap בשנת 2014 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 76% בגין מערכות הבטיחות ברכב. דרישות הארגון הוקשחו מאז אך גם מפרט הבטיחות שופר בהתאם.

פולקסווגן פאסאט פולקסווגן פאסאט

אבזור הבטיחות עשיר בכל הגרסאות וכולל בין היתר 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטחים מתים עם טווח הבחנה של 70 מטרים לעומת 20 מטרים בדגם הפורש והתרעה אקטיבית בגלגל ההגה, מערכת קדם תאונה המכינה את הרכב לתאונה על ידי סגירת חלונות והגברת עוצמת הבלימה, והתרעה על עייפות נהג. ציון הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הינו 6 מתוך 8.

תמורה למחיר

פולקסווגן פאסאט ברמת אבזור ביזנס הנבחנת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס נמכרת במחיר 182,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', 8 רמקולים, תמיכה בממשקיApple CarPlay ו- Android Auto, כיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, שמשות אחוריות כהות, מערכת בקרת אקלים תלת אזורית, מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה הקפיים, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטי, תאורת LED מלאה, וחישוקי 17 אינץ'.

מחירה של גרסת ביזנס פלוס עומד על 212,900 ₪ והיא כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 190 כ"ס, גג פנורמי נפתח, ריפודי עור, חימום למושבים, ומושב נהג עם עיסוי וזכרונות. גרסת אלגנס עם אותו מנוע תעלה 229,900 ₪ ותוסיף לוח מחוונים דיגיטלי, ריפוד עור פרימיום, מושבי ספורט קומפורט עם אופציית אוורור, וחישוקי 18 אינץ'.

פולקסווגן פאסאט הייתה ונותרה משפחתית גדולה איכותית, סולידית ואלגנטית. גרסת הכניסה הנבחנת אינה דורשת פרמיה גבוהה באופן מהותי ביחס למתחרות הישירות, ומציעה כעת אבזור נוחות ובטיחות עשיר מבעבר. פולקסווגן פאסאט תתאים לנהגים המחפשים רכב משפחתי איכותי, שימושי, שקט ויעיל, המוכנים לשלם פרמיה גבוה במעט לטובת תדמית מכובדת אך לא מנקרת עיניים.

פולקסווגן פאסאט ביזנס 1.5 ליטרים טורבו אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק
הספק מרבי משולב 150/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.5/1,500-3,500  (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,775 מ"מ
רוחב כללי 1,832 מ"מ
גובה כללי 1,442 מ"מ
בסיס גלגלים 2,786 מ"מ
מיכל דלק 66 ליטרים
נפח תא מטען 586 ליטרים
משקל עצמי 1,435 ק"ג
מהירות מרבית 220 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.7 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 9(מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2014)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 182,900 ₪

פולקסווגן פאסאט 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

3 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 3

    גרסת ביזנס פלוס משתמשת במנוע 2 ליטרים.

    • שי04/04/21

  • 2

    על פניו נראה מבחן לא אובייקטיבי ומוטה.

    • מישקה01/04/21

    8.7 שניות למאה- זמן מעולה??? בחייאת 12.5 ק"מ לליטר צריכת דלק סבירה? העיצוב, לא השתנה כמעט כלל! נו, באמת...

  • 1

    יבואן שנותן שנתיים אחריות צריך להחרים ! !

    • ירושלים01/04/21

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu