פיג'ו 3008 PHEV במבחן דרכים

הקרוסאובר המשפחתי של פיג'ו מגיע אלינו בגרסת PHEV חזקה וחסכונית עם תג מחיר מגזרת הפרימיום. יצאנו לעמוד את מעלותיה של גרסת הדגל רגע לפני שמגיעה מתיחת הפנים

תגיות: , , ,

פיג'ו 3008 הינו שחקן ותיק ופייבוריטי בסגמנט הקרוסאוברים הגדוש מתחרים ורוכשים. לאחרונה הגיע אלינו פיג'ו 3008 לאחר מתיחת פנים אך גרסת ה- PHEV (פלאג-אין הייבריד) המעניינת משווקת במחוזותינו עם העיצוב המקורי. לגרסת הפלאג-אין הייבריד יתרונות מובנים של חיסכון בדלק לצד ביצועים חזקים, המתלווים ליתרונות נוספים כגון אבזור עשיר, אך אלו מביאים את תג המחיר למחוזות בהם נמצאים מתחרים המתפארים בסמלי פרימיום נחשקים. למבחן התייצב פיג'ו 3008 בגרסתו היקרה ביותר PHEV4 GT הכוללת יחידת כוח בהספק 300 כ"ס והנעה כפולה. מחירה עומד על 254,990 ₪.

פיג'ו 3008 PHEV 2.0 ליטרים טורבו אוטומטי
יתרונות ביצועים, אבזור, עיצוב
חסרונות מחיר, הנדסת אנוש

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

עיצוב ונוחות

חרף מתיחת הפנים אותה עבר פיג'ו 3008 שהגיע כבר לגיל 5, לא נס לחו של העיצוב המוצלח. הצרפתי השיקי משדר סגנון מכל עבר. גופי התאורה הקדמיים משתלבים בהומוגניות אל תוך הגריל התלת מימדי, והפגושים הקדמיים מקנים מראה זורם בעל נוכחות. למרות המיצוב הייחודי, השוני ביחס לגרסאות הרגילות מסתכם בסמלי HYbrid ומכסה שקע טעינה בצד שמאל בנוסף למכסה פתח התדלוק בצד ימין.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

אנו כבר מכירים על מעלותיו וחסרונותיו של תא הנוסעים בדגמי פיג'ו, המעוצב בפילוסופיית I Cockpit. לחלקנו מאוד קשה להתחבר לתנוחת נהיגה המאלצת פשרה לפיה לוח המחוונים הדיגיטלי מוסתר על ידי ההגה הרבוע והקטום בחלקו העליון והתחתון, ואינו נוח לסיבוב. מצד שני, רבים מסתדרים עם תצורה זו ללא תלונות מיוחדות כך שתצטרכו לבדוק את הסוגייה בעצמכם. מעבר לכך, לוח המחוונים מציג גרפיקה מיושנת ביחס למתחרים צעירים. התצוגה בצבעים דלים, וכל מעבר בין תפריטים גורר עמו מופע אנימציות מוגזמות, איטיות ומיותרות. מערכת המולטימדיה סובלת מטרוניות דומות. מאחורי ההגה הרבוע נמצאים מנופי העברת הילוכים קטנטנים מפלסטיק בגימור מעליב, וידית שליטה על מערכת בקרת השיוט המוכרת עוד מימי סיטרואן קסארה משנת 1998.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

לשם ההוגנות חובה גם לתת קרדיט לעיצוב הנאה והנועז, לסוללת הפקדים העיקרית המעוצבת למשעי כקלידי פסנתר מתכתיים, ולגימורי האלקנטרה בגרסת ה- GT המקנים תחושת פרימיום בתא המושקע. על רקע העושר ושפע האבזור, בולט העדרה של אופציית HOLD בבלם החניה החשמלי.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי, המהווה את אחת הסיבות העיקריות להעדפת קרוסאוברים על פני משפחתיות, אצל רוב הרוכשים. פיג'ו 3008 מציע מרווח פנימי מעולה לנהג ולנוסעים. המושבים בגרסה זו מעוצבים, נוחים ותומכים, וכוללים אופציית עיסוי מפנקת לנהג ולנוסע. כיוונון מושב הנהג קל בזכות 8 מצבי כיוונון חשמליים עם שני זיכרונות, וההגה מתכוונן ידנית למרחק ולגובה, אך כאמור לא מספיק גבוה. שדה הראיה החוצה ברור בזכות תנוחת ישיבה גבוהה וסף חלונות לא גבוה מדי.

מרווח הברכיים מאחור טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,675 מ"מ, ורק מרווח הראש עלול להיות גבולי מעט לנוסעים גבוהים. הודות לרצפה שטוחה יחסית, ניתן להסיע 3 נוסעים בוגרים, אם כי בצפיפות מסוימת. פרט למושבים מעולים, יהנו הנוסעים במושב האחורי מפתחי אוורור ייעודיים, חלונות כהים ושקע 12 וולט.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

בסביבת הנהג שפע תאי אחסון, ביניהם תא מואר ועמוק מאוד מתחת למשענת היד הקדמית, שני תאים פתוחים ונגישים בסביבת ידית ההילוכים, זוג מחזיקי כוסות, תא כפפות בגודל סביר, ותאים נדיבים בדלתות. הנוסעים מאחור יוכלו לאחסן את ציודם בתאים בדלתות ובזוג מחזיקי כוסות במשענת היד האחורית. תא המטען בנפח מצומצם של 395 ליטרים בשל אחסון הסוללה (520 ליטרים בגרסאות הרגילות) וסף ההטענה מעט גבוה. קיפול המושב האחורי בעזרת ידיות נוחות בצד תא המטען, יצור משטח הטענה עצום. מתחת לרצפת תא המטען נמצא תא אחסון לכבל הטעינה.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

פיג'ו 3008 PHEV נושא עימו לערך 300 ק"ג ו- 150 כ"ס נוספים ביחס לגרסאות הבנזין, מה שמצריך הקשחה מורגשת של המתלים. כתוצאה מכך נפגעת נוחות הנסיעה במהירות עירונית והצרפתי השמנמן עלול לטלטל את נוסעיו בתוואי דרך הכולל אספלט עירוני רצוף מפגעים בשילוב מהירות נמוכה. מחוץ לעיר מציג כיול המתלים ההדוק כושר ריסון טוב, ויחד עם בידוד רעשים מוצלח מתקבלים נוחות נסיעה ושיוט מעולים. יכולת השטח, או לייתר דיוק יכולת השביל, מוגבלת בשל חתך צמיגים נמוך והיעדר מיגון תחתון, כך שהיא מסתכמת כמצופה בצליחת שבילים סלולים עם יתרון עבירות ביחס לרכב משפחתי בזכות מרווח גחון של 220 מ"מ ומערכת הנעה כפולה.

ביצועים

פיג'ו 3008 בגרסת PHEV כולל מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,598 סמ"ק עם הספק מרבי של 200 כ"ס וצמד מנועים חשמליים המניעים את הגלגלים האחוריים ליצירת מערכת הנעה כפולה. ההספק המרבי המשולב עומד על 300 כ"ס והמומנט המרבי המשולב 53 קג"מ. יחידת הנעה זו משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומספקת תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.9 שניות, ומהירות מרבית של 240 קמ"ש.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

הביצועים חזקים מאוד עם תגובות מיידיות הודות למנועים החשמליים המספקים דחף החלטי בכל מהירות ומאפשרים תאוצות ביניים עוצמתיות ממש. כמנהג רכבי PHEV מצויד הדגם במצב Bבבורר ההילוכים, המספק בלימה רגרנטיבית בעצימות קבועה ומאפשר את טעינת הסוללה לצד בלימה מתונה וחיונית בכל הרפיה מדוושת הגז. נהיגה במצב זה מומלצת מכל הבחינות ובה בחרתי לנהוג ברובו המוחלט של המבחן.

גרסת GT הנבחנת כוללת בורר מצבי נהיגה המאפשר שמירה של האנרגיה החשמלית על פי הפעלה יזומה (למשל בעיר), אילוץ הנעה כפולה בשילוב יזום של המנועים החשמליים על הסרן האחורי, ומצב ספורט שעושה פעולה דומה עם כיוון המנוע והגיר לחדות תגובה המדמה שימוש במערכת בקרת שיגור.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

בכביש המפותל באים הקילוגרמים העודפים לביטוי ביתר שאת. זוויות הגלגול מוחשיות משמעותית ביחס לזכור לי מגרסת הבנזין החלשה, אך עם זאת אחיזת הכביש גבוהה מאוד ומגובה בהנעה כפולה המאפשרת נהיגה מהירה מאוד בדרך רצופת פניות, גם אם לא טבעית ונעימה. ההגה הרבוע כמעט, אינו מתגלגל באופן זורם בין הידיים וחסר משוב או היזון חוזר. מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מאפשרים לשלוט בבלימת המנוע בנהיגה דינמית, אך לא הייתי מתנגד לקשתות אחיזה ארוכות יותר שאינן קטועות בחלקן התחתון. הבלמים טובים ולא מתעייפים תחת עומס, אך בדומה לרכבי PHEV רבים מספקים תחושה מלאכותית בשל מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת טעינת הסוללה.

צריכת חשמל ודלק

פיג'ו טוענת לטווח נסיעה חשמלי של 63 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש, אך לאחר נסיעה של 40 ק"מ על טהרת החשמל, אליה יצאתי עם סוללה מלאה, החלה התערבות תדירה של מנוע הבנזין, שפעל גם לפני כן לפרקים בכל האצה. לאחר ניצול הסוללה רשם פיג'ו 3008 PHEV צריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר בנסיעה מאומצת ברובה במצב B (BATTERY). מדובר בנתון לא רע לרכב כבד עם 300 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת על פי נתוני היצרן עומדת על 1.3 ליטר למאה ק"מ אך זו כוללת בחובה את 63 הק"מ החשמליים הראשונים המובטחים. עם סוללה טעונה ומיכל דלק בנפח 43 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

אמינות עלויות אחזקה

פיג'ו אינה נהנית מתדמית אמינות מזהירה בארצנו. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים, אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

פיג'ו 3008 PHEV משווק עם אחריות למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, והסוללה זוכה לאחריות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,491 ₪, עלות הטיפול השני 1,740 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,491 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ עומד על 4,721 ₪ כולל מע"מ. מדובר במחירים מעט גבוהים מהממוצע בסגמנט.

מחירי החלפים של פיגו 3008 סבירים. עלות יחידת תאורה קדמית 7,107 ₪, עלות פנס אחורי 1,686 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,956 ₪, עלות רפידות בלימה קדמיות 848 ₪, ועלות צלחות בלימה קדמיות 1,340 ₪. עלות החלפת סוללה עומדת על כ- 15,000 ₪ במקרה של פגיעה פיזית בסוללה, אך כאמור היא מגיעה עם אחריות יצרן ארוכה. כל המחירים כוללים מע"מ.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 9,500 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,750 ₪.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2016, זכה פיג'ו 3008 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 58% עבור מערכות הבטיחות.

פיג'ו 3008 PHEVפיג'ו 3008 PHEV

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי מהירות, התרעת עייפות נהג, ושש כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

פיג'ו 3008 PHEV משווק בשתי גרסאות אבזור. מחירה של גרסת פרימיום עומד על 217,990 ₪ והיא כוללת מנוע דומה בהספק 225 כ"ס עם הנעה קדמית בלבד. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', ממשק Apple Car Play, משטח טעינה אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה בעברית, גג פנורמי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מושב נהג מתכוונן חשמלית, ריפוד בד בשילוב עור, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה במחוות רגל, תאורת LED פנימית, חיישני חניה היקפיים עם תצוגה גרפית, מצלמת רוורס, חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מראות עם קיפול חשמלי, מראה ימנית מתכווננת מטה בנסיעה לאחור, וחישוקי 19 אינץ'.

מחירה של גרסת GT הנבחנת עומד על 254,990 ₪ כאמור, והיא כוללת בנוסף גם ריפוד עור סינטטי משולב אלקנטרה, עיסוי במושבים הקדמיים, גג ומראות צד בצבע שחור, מפלטים בגוון כרום, פנסים קדמיים מסוג LED, ופנסי ערפל עוקבי פניה.

פיג'ו 3008 בגרסת PHEV שומר על כל היתרונות המוכרים של הדגם אשר הפכו אותו לפייבוריט הסגמנט עד כה, ומוסיף עליהם ביצועים חזקים ואבזור מהודר. אך לאלו יש מחיר לא זול, כזה ששם אותו מול רכבי פרימיום בעלי יתרון תדמיתי עדיף לאין שיעור. מי שיבחר לשים את ממונו באלטרנטיבה הצרפתית לא יתפאר אמנם במיתוג נוצץ או מהנדסת אנוש מופתית, אך יהנה מקרוסאובר פרקטי, חזק ומאובזר בשפע. את אלו לא ניתן לקבל ברכבי פרימיום במחיר דומה.

פיג'ו 3008 GT PHEV 300 כ"ס AWD אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק + שני מנועים חשמליים
הספק מרבי משולב 300/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 53/3,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
סוג סוללה ליתיום-יון
קיבולת סוללה 13.2 קטו"ש
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,447 מ"מ
רוחב כללי 1,841 מ"מ
גובה כללי 1,623 מ"מ
בסיס גלגלים 2,675 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען 395 ליטרים
משקל עצמי 1,840 ק"ג
מהירות מרבית 240 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 76.9 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה המלואה)
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12 ק"מ לליטר (עם סוללה ריקה)
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2016)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 254,990 ₪

פיג'ו 3008 PHEV 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

סיטרואן C3 איירקרוס 2025 במבחן דרכים...

סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...

אלדר מנורי27 נובמבר 2025

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu