קיה סטוניק המעודכן שונמך בהספק המנוע אך לוטש ושופר בתחומים החשובים יותר לקהל היעד. יצאנו למבחן עם גרסת GT ליין המעוצבת
קיה סטוניק הושק בישראל ביולי 2018 וזכה מיד לפופולריות בפלח רכבי הפנאי העירוניים כאלטרנטיבה מעוצבת למכונית סופר מיני. כעת מגיע אלינו קיה סטוניק 2021 לאחר שעבר מתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב המתמקדים בפגושים וביחידות התאורה, ותוספת רמת אבזור GT ליין בעיצוב ספורטיבי. יחידת ההנעה עודכנה לטובת עמידה בתקני זיהום האוויר המחמירים ומציגה הספק נמוך ב- 20 כ"ס ביחס לדגם הפורש. למבחן התייצב קיה סטוניק בגרסת GT ליין הבכירה המצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר עם הספק מרבי של 100 כ"ס ותג מחיר של 122,900 ₪.
| קיה סטוניק GT ליין 1.0 טורבו אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, שימושיות עירונית |
| חסרונות | ביצועים, חומרים בתא נוסעים |
קיה סטוניק
עיצוב ונוחות
עדכוני העיצוב במסגרת מתיחת הפנים מתמקדים בחזית הכוללת כעת גופי תאורה קדמיים מסוג LED בדומה לקיה אקסיד, שבכה קדמית חדשה, חישוקים בעיצובים חדשים, וצבעי מרכב נוספים. גרסת GT ליין הנבחנת מתהדרת בחזית אגרסיבית יותר עם שבכה קדמית בתצורת רשת במקום פנל אטום בדגם הרגיל. הפגוש הקדמי שופע כונסי אוויר מודגשים ופנסי הערפל מסוג לד נדדו לתחתית הפגוש וקיבלו עיטור כסוף. מאחור פגוש אגרסיבי עם דיפיוזר כסוף וצמד יציאות מפלט אשר אחת מהן מדומה. להשלמת ההופעה הותקנו חישוקי 17 אינץ' וספוילר אחורי. קיה סטוניק מציג מידות ממוצעות בסגמנט. אורכו הכללי 4,140 מ"מ, רוחבו 1,760 מ"מ, גובהו 1,520 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,580 מ"מ.
קיה סטוניק
תא הנוסעים נעים לשהייה ומעוצב בצורה נאה ונוחה. במרכז הקונסולה ניצב מסך המולטימדיה החדש בגודל 8 אינץ' עם חיבור לרשת האינטרנט ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- .Android Auto בלוח המחוונים מסך צבעוני נוסף בגודל 4.3 אינץ' עם תצוגת מחשב הדרך. הקונסולה מחולקת לשלושה מפלסים, כאשר הבחירה במיקום פתחי האוורור לצידי המסך המרכזי ולא מתחתיו מצביעה על הנדסת אנוש טובה ושימת לב לפרטים. גרסתGT ליין נבדלת בגלגל הגה קטום וספורטיבי עם לוגו GT ליין, פנלים דמויי קרבון במרקם מחוספס, ומושבים בריפוד דמוי עור בשילוב בד.
קיה סטוניק
איכות ההרכבה מעולה והדוקה, אך איכות החומרים בתא הנוסעים בינונית ומעט מאכזבת. חלקו העליון של הדשבורד אינו מיישר קו עם רמת האיכות המוכרת בסגמנט, וכבר במפלס מתחתיו אנו נתקלים בחומרים קשיחים וזולים. דיפון הדלתות גם הוא מפלסטיק קשיח ופשוט החולש לכל גובה הדלת.
קיה סטוניק
הכניסה והיציאה נוחות יותר ביחס למכונית סופר מיני הודות למושבים וגג גבוהים יותר. המושבים מלפנים נוחים ותומכים, אף שאינם מציעים הקשחה לתמיכת הגב התחתון. תנוחת הנהיגה טבעית ומרגישה רק במעט גבוהה יותר ביחס לסופר מיני מקבילה. המרווח מלפנים יותר ממספק בכל הממדים. המושב האחורי מציע מרווח ראש טוב ומרווח ברכיים סביר בהתחשב בבסיס גלגלים באורך 2,580 מ"מ. שני נוסעים ייהנו מתנאים נוחים למדי, אך נוסע שלישי יצור צפיפות מורגשת עקב רוחב מוגבל וחרף מדרגת תעלת הינע נמוכה. בכל הגרסאות חלונות כהים מאחור, ידיות אחיזה ושקע USB.
קיה סטוניק
פתרונות האחסון כוללים תא דו מפלסי בקונסולה המרכזית לטובת אחסון צמד סמארטפונים. מתחת למשענת היד המרכזית ובכיסי הדלתות תאי אחסון נוספים. תא המטען בנפח סביר של 332 ליטרים וכולל זוג ווי תליה ותא אחסון נפרד בדופן השמאלית. קיפול המושבים אינו יוצר משטח הטענה מפולס, אך מתבצע בקלות מתא המטען או מהמושב האחורי. מפתח תא המטען טוב וסף הטעינה בגובה בינוני. הרמת רצפת תא המטען מגלה דיפון דקיק, ומתחתיה נמצא גלגל חלופי זמני.
קיה סטוניק
למרות מפרט מתלים פשוט כמקובל בקטגוריה הכולל קורת מתח אחורית, נוחות הנסיעה בעיר מפתיעה לטובה. המרכב מצליח לסנן את רוב מפגעי האספלט העירוני, אינו מתרסק על בורות מכסי ביוב, ומצליח לסנן שברים קטנים. רק רצף שברים ובורות ברחוב מוזנח יצליחו להכניע את המתלים ויטלטלו את המרכב והנוסעים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה נותרת טובה עם ריסון הולם לאספלט גלי תוך שמירה על יציבות כיוונית טובה.
שדה הראיה מעולה בזכות סף חלונות בגובה ממוצע וכושר התמרון יוצא נשכר מהמידות העירוניות. מצלמת רוורס וחיישנים היקפיים הופכים את קיה סטוניק לעכבר עיר אידיאלי בעל כישורי תמרון וחניה מחוננים. בידוד הרעשים זוכה לציון בינוני אך מקובל ביחס לקטגוריה. עד מהירות תלת ספרתית רוב רעשי הדרך והכביש נותרים בתדר נסבל, ומעל לכך מורגשים מעט יותר בתא הנוסעים. רעש המנוע נשמע בסל"ד גבוה אשר נדרש לא מעט בנסיעות מחוץ לעיר כפי שנגלה בהמשך.
ביצועים
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה יחידת ההנעה מסדרת SmartStream עדכון לטובת עמידה בתקני זיהום האוויר המחמירים, אשר הובילה לירידת הספק ב- 20 כ"ס ביחס לדגם הקודם. המנוע מסוג טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק רושם כעת הספק מרבי של 100 כ"ס ונתון המומנט המרבי נותר זהה ועומד על 17.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 7 ההילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 11.6 שניות.
קיה סטוניק
הביצועים על הכביש סבירים ויספקו את רוב הנהגים אך לא מעבר לכך. ביחס לקטגוריה בה מציעים המתחרים הספקים מעט גבוהים יותר, מורגשת נחיתות מסוימת אשר באה לידי ביטוי בעיקר בנסיעה בעליות עם נוסעים. בתוך העיר ובעת שיוט מגלה המנוע גמישות ויכולת סחיבה טובות, אם כי במצב סרק פעולת שלושת הצילינדרים מייצרת ויברציות מורגשות אשר מועצמות בשל פעילות מערכת העצור וסע המלווה ברעידה בכל התנעה מחדש. מעבר למצב ספורט יגרום למנוע לעבוד בסל"ד גבוה ורועש יותר, וכן יביא לשיפור מסוים בביצועים לצד צריכת דלק מוגברת. אנו מאמינים שהביצועים המוצעים יספקו את רוב נהגי קיה סטוניק הטיפוסיים ברוב תנאי הנהיגה השכיחים, אך לאלו מכם הנוסעים באזורים הרריים לרוב או עם רכב מלא נוסעים, מומלץ לבצע נסיעת מבחן בתנאים אלו על מנת לבדוק את ההתאמה.
קיה סטוניק
התנהגות הכביש בטוחה וצפויה. למרות מרווח גחון של 183 מ"מ, זוויות הגלגול אינן מוגזמות והמנוע הסביר ממילא אינו מעודד קצב תקיפת פניות שיאתגר את מגבלות האחיזה. צמיגי הקונטיננטל המקוריים סיפקו אחיזת כביש טובה המיישרת קו עם המקובל בסגמנט. ההגה מדויק אך משקלו קל מדי והוא חסר תחושה. הבלמים מציגים נשיכה ראשונית טובה אך עלולים לדעוך בירידות תלולות וארוכות עם נוסעים, במזג אוויר לוהט.
צריכת דלק
במהלך ימי המבחן אשר כללו נסיעה מנהלתית בעיקר, רשם קיה סטוניק צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר, נתון סביר ביחס למתחרים אך רחוק למדי מנתון היצרן העומד על 16.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 45 ליטרים ניתן לקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 7 מתוך 15.
קיה סטוניק
אמינות ועלויות אחזקה
קיה נהנית בישראל ממוניטין חיובי. כבר שנים ארוכות שהיא מככבת בצמרת טבלת המסירות בישראל ודגמיה זוכים לביקוש ער כחדשים וכמשומשים. סקרי אמינות מרחבי העולם מציגים תמונה דומה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2021 הגיעה קיה למקום ה- 15 מתוך 26 יצרניות. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום השלישי מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה קיה למקום החמישי מתוך 22 יצרניות.
קיה סטוניק
קיה סטוניק משווק עם 3 שנות אחריות מלאה או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 3,800 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את קיה סטוניק בשנת 2017 עם מערכות הבטיחות המתקדמות, והעניק לה ציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, וציון של 59% על תפקוד מערכות הבטיחות.
קיה סטוניק
אבזור הבטיחות אחיד בכל רמות האבזור וכולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, התרעה על עייפות נהג, והתרעה מפני שכחת נוסעים במושב האחורי. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר
קיה סטוניק משווק בישראל בשלוש רמות אבזור. מחירה של גרסת הכניסה LX המיועדת לציי רכב עומד על 117,500 ₪ ורשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', אפליקציות ניווט וחניה, תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית, מסך מחשב דרך בגודל 4.2 אינץ' משולב בלוח המחוונים, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישן אורות, פסי גגון, חיישני חניה אחוריים, וחישוקי 15 אינץ'.
מחירה של גרסת EX עומד על 117,900 ₪ ורשימת האבזור כוללת בנוסף מפתח חכם, פנסי ערפל קדמיים, שמשות אחוריות כהות, מראות צד עם תאורת איתות וקיפול חשמלי, צביעה דו-גונית, וחישוקי 16 אינץ'.
גרסת GT ליין הבכירה שהתייצבה למבחן ומחירה 122,900 ₪, מציגה עיצוב חיצוני ספורטיבי עם פגושים הנושאים עיטורים בגוון כסוף ודיפיוזר אחורי המשלב פתחים המדמים יציאות מפלט. מפרט האבזור בגרסת GT ליין כולל בנוסף ריפוד דמוי עור בשילוב בד, גלגל הגה ספורטיבי קטום, דוושות בגימור אלומיניום, חיישן גשם, חיישני חניה קדמיים, פנסי ערפל קדמיים עוקבי פניה מסוג לד, גג שמש חשמלי, וחישוקי 17 אינץ'.
קיה סטוניק היה ונותר אלטרנטיבה מעוצבת ופרקטית לרכב סופר מיני. מתיחת הפנים אמנם פגעה קמעה בביצועים אך אלו יספקו את מרבית הלקוחות הפוטנציאליים, ונראה שבסך הכל יתרונות הרכב גוברים על חסרונותיו. מחירים המשקפים את המקובל בקטגוריה, מפרט מודרני, מרכב שימושי, ומוניטין סחירות ואמינות מוכחים, מבטיחים את שמירת מקומו הגבוה של קיה סטוניק בטבלת המכירות. גרסת GT ליין הנבחנת מתומחרת בקצה העליון בקטגוריה ומוסיפה מראה מושך ואבזור המתאים לאלו המבקשים לבדל עצמם מהעדר בתוספת מראה דינמי יותר לצד שמירה על צריכת דלק חסכונית.
| קיה סטוניק GT ליין 1.0 טורבו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 998 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 100/4,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 17.5/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,140 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,760 מ"מ |
| גובה כללי | 1,520 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,580 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען |
332 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,220 ק"ג |
| מהירות מרבית | 185 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.6 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 7 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
122,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.