מרצדס E קלאס קבריולט במבחן דרכים

לנסוע במכונית קבריולט זו תמיד חוויה מעולם אחר, אבל כשמדובר במרצדס מפנקת עם הנעה אחורית וארבעה מושבים, כולם ירצו להיות חברים שלכם

תגיות: , , ,

בחודש מרץ 2020 הושקה מרצדס E קלאס במרכב סדאן וסטיישן לאחר מתיחת הפנים הכוללת עיצוב חיצוני מעודכן, שדרוג טכנולוגי מקיף, מערכות בטיחות מתקדמות ומנועים חדשים הכוללים מערכת מיקרו היברידית. חודשיים לאחר מכן הושקו מרצדס E קלאס קופה ומרצדס E קלאס קבריולט לאחר מתיחת הפנים. רק בסוף שנת 2020 הושקה בישראל מרצדס E קלאס החדשה ולאחר כמה חודשים הגיעו לארץ גם מרצדס E קלאס קופה וקבריולט המרהיבות.

מרצדס E300 קבריולט
יתרונות מקדם הגעה גבוה, שימושיות גבוהה ביחס לקבריולט, נוחות, הנדסת אנוש
חסרונות מחיר

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

בתחילתו של הקיץ, כשחם מאוד ביום ודי נעים בלילה, לקחנו למבחן את גרסת מרצדס E קלאס קבריולט E300 AMG Line לסוף שבוע ארוך מלא בחוויות ובכמה תובנות לגבי המכונית המיוחדת הזו.

עיצוב ונוחות

למרצדס E קלאס קבריולט עיצוב ספורט אלגנט מושך ולא מוחצן, והיא נראית פרופורציונלית ויפה גם כשהגג סגור וגם כשהגג פתוח ומאוחסן בתא המטען. מדובר במכונית קבריולט גדולה להסעת 4 נוסעים בנוחות ובמהירות. אורכה של מרצדס E קלאס קבריולט עומד על 4,835 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,428 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,873 מ"מ. משקלה 1,855 ק"ג.

בחזית גריל רחב עם פס ניקל עבה הנחצה ע"י סמל מותג ענק ויהלומי ניקל בסידור הרמוני ומיוחד. הפגוש הקדמי כולל את מסגרת הגריל, כונסי אוויר ופס ניקל בתחתית. מכסה המנוע מעוצב וכולל שני פסים בולטים. פרופיל המכונית נאה וזורם. קו המותניים מעוגל, וקימור עדין בדלת הנמשך אל הכנף האחורית מעניק לה מראה שרירי יותר.

חישוקי הגלגלים בעיצוב חדש ונאה, וסרח העודף מאחור גדול. הפנסים מאחור צרים וארוכים, והפגוש האחורי מעוצב וכולל מחזירי אור, כונסי אוויר מדומים, שתי יציאות מפלט מדומות עם מסגרת כרום, ודיפיוזר עם פס כרום מעוצב. גג הבד בצבע שחור ושמשת הזכוכית האחורית גדולה ביחס למכונית קבריולט. בסף הגג פס אלומיניום עבה הנמשך אל עבר הדלתות ומקיף גם את השמשה הקדמית.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

כשהגג פתוח ניתן להבחין בטרם הכניסה לרכב בשילוב צבעים מעניין של אפור כהה ואדום במושבים ובדיפוני הצד. דלת הצד ארוכה אך לא מדי ומאפשרת כניסה נוחה מאוד למושב הקדמי, במיוחד כשהגג פתוח. עיצוב הפנים עשיר וייחודי כפי שהורגלנו ממרצדס, ובמסגרת מתיחת הפנים עודכנו ההגה החדש ומערכת ה- MBUX.

תא הנוסעים היוקרתי כולל חומרי דיפון איכותיים הכוללים עור בשני צבעים, עץ שחור, אלומיניום, כרום, פלסטיק שחור מבריק, ומתובלים בפסי תאורת אווירה רבים עם 64 גוונים לבחירה. שימוש בפלסטיק קשיח נעשה רק מגובה הברכיים ומטה. הדשבורד מחולק לשני מפלסים. במפלס העליון המחופה עור, צמד מסכים צמודים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, ופתחי מיזוג עגולים בצדדים הניתנים לסגירה ולכוונון. במפלס התחתון, המחופה בפנל עץ שחור, ארבעה פתחי מיזוג מרכזיים, כולם מתכווננים וניתנים לסגירה. משמאל לפתחי המיזוג ומימין להגה כפתור ההתנעה.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

בקונסולה המרכזית הרחבה, המחופה גם היא בפנל עץ שחור, ממוקמים מתגים רבים המסודרים בשני פנלים צרים וארוכים. לדעתנו מדובר בפתרון מעולה המגשר בין עיצוב נקי ומינימליסטי לבין הצורך במתגים פיזיים לפונקציות שכיחות כגון כיוון מערכת בקרת האקלים. מתחת למתגים מתקני כוסות עם לשוניות אחיזה, המוסתרים מתחת לדלת מעוצבת המשתלבת עם פנל הקונסולה. משענת היד מחופה עור, רחבה ונוחה, וכוללת 2 דלתות הנפתחות לצדדים על ידי לחיצת כפתור וחושפות תא אחסון מדופן ולא גדול ובתוכו כניסת USB. תא הכפפות מדופן, מואר ולא גדול. תאי האחסון בדלתות גדולים ונוחים, וכוללים גם מתקן לבקבוקים קטנים.

ההגה קטום בעיצוב חדש וכולל טבור עגול קטן ובולט, ושני מוטות בכל צד הכוללים מתגים רבים, כולל מתגי מגע חדשים. מערכת ה- MBUX כוללת פנל שליטה לפני משענת היד הכולל עכבר שליטה, גלגלת שליטה ומשטח מגע. מערכת השמע הממותגת מבית Burmester כוללת 13 רמקולים המפזרים בצורה נהדרת את הסאונד, עם איכות שמע מעולה גם עם גג פתוח וגם עם גג סגור. אף בעוצמת שמע חזקה מאוד לא נשמעו קרקושי פלסטיק מהדיפונים השונים.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

בדלתות עיצוב א-סימטרי המשלב דיפוני עור, פנל עץ שחור עם רמקולים ומתגים לכוונון המושב, וידית עם משענת יד בחיפוי עור אדום. המושבים הקדמיים נהדרים וגם לא נמוכים מדי כפי שאולי היינו מצפים ממכונית קבריולט. המושבים הקדמיים משלבים עור בצבע אדום עם עור בצבע אפור כהה, כוללים תמיכת צד מעולה וכוונונים חשמליים רבים כולל גובה וזווית המושב, אורך בסיס המושב, זווית משענת הגב, קשיחות ומיקום מסעד הגב התחתון, ומיקום משענת הראש. סף החלונות גבוה במושבים הקדמיים וגבוה עוד יותר באחוריים. שדה הראיה מעולה לכל הכיוונים כאשר הגג פתוח, ומעט מוגבל לאחור בשל קורה C וירטואלית הנוצרת ממבנה הגג הנפתח. מראות הצד בגודל סביר בהחלט ונותנות תמונה טובה לגבי המתרחש בצידי המכונית. יחד עם חיישנים ומצלמות מלפנים ומאחור, והתרעה על רכבים בשטחים מתים מתקבלת התמצאות מעולה בזמן נהיגה בכל הסובב את המכונית.

קורת השמשה העליונה לא צרה כפי שראינו בלא מעט מכוניות קופה וקבריולט, והיא כוללת סוככי שמש בגודל מלא עם מראה ותאורה, תא מדופן למשקפיים, מראה פנימית ללא מסגרת עם עמעום אוטומטי, ומתגים לשליטה בתאורת הגג מלפנים ומאחור ובזווית הכנף המותקנת בקורה העליונה להסטת הרוח מהנוסעים בזמן הנסיעה.

המושבים האחוריים מחייבים התייחסות מיוחדת היות ואינם מובנים מאליהם במכונית קבריולט. לדעתנו בוצע ניצול טוב של המרווח מאחור להצגת מושבים סבירים בהחלט במסגרת המגבלות. המושבים מאחור יספיקו בהחלט גם למבוגרים עם מידות גוף ממוצעות, ובטח לילדים. המושבים מאחור נמוכים וסף החלונות כאמור גבוה, כך שילדים ללא התקני ריסון יתקשו לצפות בנוף בצד הרכב. מדרגת תעלת ההינע גבוהה מאוד ורחבה אך לא מפריעה יותר מדי היות ומדובר בשני מושבים בלבד המופרדים על ידי קונסולת מתקני כוסות.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

גם מאחור מחופים המושבים בעור בשני צבעים והם עמוקים ונוחים לישיבה. בדפנות משענות יד נוחות מחופות בעור בצבע אדום, רמקולים, מתגי שליטה לחלונות הצד הקטנים האחוריים, ותאי אחסון קטנים. משענת הגב גבוהה ונוחה, משענת הראש גדולה ותומכת, אך חסרה משענת יד בין המושבים. כניסה לאחור נוחה ומתבצעת באמצעות הזחה ידנית גב המושב הקדמי לפנים והמתנה להזחה חשמלית של המושב הקדמי לפנים. החזרת המושב הקדמי למצבו הטבעי מתבצעת באותו האופן עם הזחה ידנית של גב המושב לאחור והמתנה להזחה חשמלית של המושב הקדמי לאחור. היושבים מאחור ייהנו גם מפתחי מיזוג נפרדים הניתנים לכיוונון ולסגירה.

נפח תא המטען עומד על 360 ליטרים מכובדים מאוד לרכב קבריולט. מפתח התא מעט צר וגובה תא המטען מוגבל בשל תיבת האחסון של הגג המתקפל, אך הוא עמוק ויספק גם משפחה צעירה. מתחת לרצפת תא המטען ערכת תיקון תקרים, תא מצבר הרכב, ותא תיבת הפיוזים.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

גם גג המכונית הנפתח מצריך התייחסות מיוחדת היות והוא איכותי ומורכב מאוד ברמה הנדסית, ומאפשר הנאה משתי מכוניות במחיר אחד - גם קבריולט וגם קופה ללא הרבה פשרות. הבחירה תלויה רק בנוסעים, במצב ברוח ובמזג האוויר, וההחלפה מתבצעת כמו קסם בלחיצת כפתור בלבד ללא מגע יד אדם. כשהגג סגור הוא מתוח לחלוטין ונראה כמו מכונית קופה סטנדרטית למעט היותו עשוי מבד. האיטום ברמה גבוהה מאוד והסגירה עם חלונות הצד והשמשה הקדמית מושלמת. הגג בנוי מכמה שכבות וכולל שכבת בידוד רעשים וטמפרטורה, ובישיבה בתוך הרכב לא מבחינים שמדובר בגג מתקפל ולא קבוע במצב סגור. תקרת הגג מתוחה להפליא וכוללת אפילו פסי תאורת לד במרכזה.

בלחיצה על מתג חשמלי הממוקם לפני משענת היד יפתח הגג או ייסגר בצורה אוטומטית לחלוטין תוך 18 שניות בלבד. הפתיחה והסגירה ניתנות גם תוך כדי תנועה עד למהירות של 50 קמ"ש. מאוד התרשמתי מהמכניקה העדינה הדורשת עשרות פעולות חשמליות ומכניות כדי להביא את הגג ממצב סגירה מוחלטת למצב פתיחה מוחלטת, כולל הזחת חלונות צד קלה, קיפול השמשה האחורית לפנים, פתיחת תא האחסון של הגג (הנפרד מדלת תא המטען) לאחור, כולל מכסי דפנות הצירים, קיפול הגג המפרקי לתוך התא עם השמשה האחורית, וסגירת דלת תא הגג כולל מכסי דפנות הצירים.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

הגג הנפתח הוא מרכיב לא קטן בעלות הרכב לעומת גרסת הקופה, והרשימה אותי מאוד הרמה ההנדסית הגבוהה שהצליחה לספק גג נפתח מסיבי הכולל שמשת זכוכית גדולה, הנראה ומתנהג כמו גג קבוע, ולהכניס אותו לתא ייחודי לא גדול המותיר נפח טעינה לא קטן בתא הנוסעים. כל זה בצורה אוטומטית, מהירה ושקטה לחלוטין, המתאפשרת גם תוך כדי תנועת המכונית.

הנדסת האנוש מעולה כפי שהורגלנו ממרצדס. מסך מערכת MBUX ומסך לוח המחוונים כוללים אפשרויות תצוגה איכותיות רבות והן נראות מעולה גם ביום שטוף שמש וגם כשהגג פתוח תודות לרזולוציה גבוהה, ניגודיות גבוה וסוכך קטן מעליהם. השליטה במערכת ה- MBUX מתבצעת גם במגע במסך המרכזי, גם מבקרי השליטה בסמוך למשענת היד וגם ממתגי שליטה הכוללים גם מתגי מגע בגלגל ההגה. אבזמי חגורות הבטיחות במושבים הקדמיים מוגשים אוטומטית לפנים בעת הכניסה לרכב, וניתן להפעיל פונקציה זו גם בלחיצת כפתור.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

נוחות הנסיעה טובה מאוד גם בעיר וגם מחוצה לה. המתלים רכים במידה מספקת אך לא רופסים ומאפשרים תמיכה מעולה במרכב הכבד גם בנהיגה דינמית. לפני פסי האטה לא צריך להאט באופן מיוחד ושונה מרכב משפחתי למרות משקל המכונית וגובה המרכב מהכביש. למרות אורך המכונית ניתן להתנייד עם מרצדס E קלאס קבריולט בתוך העיר ללא בעיה הודות לקוטר סיבוב לא גדול העומד על 11.37 מטרים, חיישנים מאחורה ומקדימה, ומערכת מצלמות 360 מעלות.

בידוד הרעשים מעולה ביחס למכונית קבריולט עם גג רך וחלונות צד נטולי מסגרת. רעשי רוח נשמעים בעוצמה נמוכה במהירויות גבוהות ורעשי הכביש כמעט לא נשמעים כלל. כשהגג סגור כמעט ולא מבחינים שמדובר במכונית קבריולט ולא במכונית קופה, גם מבחינת בידוד הרעשים וגם מבחינת בידוד הטמפרטורה. הבדל מסוים מצאנו בנסיעה במנהרות, אז חודר יותר רעש לתא הנוסעים אך ממש לא בצורה מוגזמת או מציקה.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

הכנף בקורה העליונה של השמשה הקדמית ניתנת כאמור לכיוונון חשמלי ומאפשרת נסיעה במהירות גבוהה מאוד ללא כניסת רוח המחליקה על השמשה הקדמית לאזור הנוסעים. מערכת בקרת האקלים המפוצלת מעולה וכוללת כאמור 6 פתחים מלפנים ושניים מאחור, כולם מתכווננים וניתנים לסגירה. גם ביום חם כשהגג פתוח ניתן ליהנות מצינון גוף הנוסעים על ידי שילוב של טמפרטורה נמוכה, עוצמת מיזוג גבוהה, וכיוונון מדויק של פתחי המיזוג.

ביצועים

היצע המנועים בדגמי E קלאס קבריולט כולל מנועי בנזין ודיזל, ארבעה ושישה צילינדרים, בנפחים של 2.0 עד 3.0 ליטרים ובהספקים של 194 כ"ס עד 435 כ"ס. כל מנועי הבנזין נעזרים במערכת מיקרו היברידית EQ Boost המוסיפה 13 כ"ס ו- 15.3 קג"מ במנועי הארבעה צילינדרים, ו-22 כ"ס ו- 25.5 קג"מ במנוע השישה צילינדרים.

הגרסה הנבחנת E300 מצוידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,991 סמ"ק, עם הספק מרבי של 258 כ"ס בטווח 5,500-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 51 קג"מ בטווח 1,800-4,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.6 שניות לפי נתוני היצרן ואנחנו הצלחנו למדוד גם עשירית השניה פחות מזה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 250 קמ"ש ללא שום מגבלת מרכב קבריולט.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

צליל המנוע לא מספיק מגרה להספקו וניכר כי במרצדס שמרו על הפאסון האלגנטי של המכונית ולא השקיעו בכוונה בתהודת מערכת הפליטה. העברות ההילוכים חלקות ומהירות גם בתאוצות ותאוטות מהירות. התיבה המעולה מרובת ההילוכים מתאימה הילוך לכל מצב ופועלת בסינרגיה מעולה עם המנוע. פעולת המערכת המיקרו היברידית לא מורגשת ותורמת בעיקר לשיפור קל בצריכת הדלק ולצמצום פליטת המזהמים.

בורר מצבי הנהיגה הנמצא במקום נגיש קרוב למשענת היד כולל מצבי אקו (Eco), קומפורט (Comfort), ספורט (Sport), וספורט פלוס (Sport+) המשנים את קשיחות ההגה (במצבי ספורט וספורט פלוס) והתנהגות המנוע ותיבת ההילוכים. ההגה נעים לאחיזה, מדויק ומתקשר עד כמה שניתן לצפות מהגה מתוגבר חשמלית. מנופי השליטה בהילוכים מאחורי גלגל ההגה נעימים וקלים לשימוש אך לא מצאתי סיבה טובה להשתמש בהם טוב יותר ממה שמציעה תיבת ההילוכים האוטומטית המעולה.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

המתלים, המציגים איכות שיכוך גבוהה, מצליחים להציג גם קשיחות טובה בפסי האטה, מהמורות והעברות משקל מהירות. בנהיגה דינמית בכביש מפותל מתגלות זוויות גלגול קטנות והיציבות הכיוונית מעולה. הצמיגים מסוג Pirelli P Zero עם אחיזת כביש מעולה, במידות 245/40 R19 מלפנים ו- 275/35 R19 מאחור. ניתן להנאתכם לבצע זריקות זנב שובבות ונשלטות גם בכביש יבש וגם ללא נטרול בקרת האחיזה, למרות הצמיגים הרחבים והמעולים. עם נטרול בקרת היציבות ניתן לבצע דריפטים מהנים ונשלטים אך לא מומלץ לבצעם בכבישים ציבוריים.

צריכת דלק

בנסיעת המבחן בה גמענו כ- 400 ק"מ, רובם מחוץ לעיר וחלקם בפקקים, התקבלה צריכת דלק סבירה למשקל המכונית והספק המנוע, אשר עמדה על 8.6 ק"מ לליטר. אין ספק שללא המערכת המיקרו היברידית EQ Boost הייתה צריכת הדלק גבוהה יותר. לא מעט התפתנו ללחוץ על הגז במהלך המבחן כדי ליהנות מתאוצות המכונית המהירות, וללא ספק ניתן להשיג בחיי היום יום נתון של 10 ק"מ לליטר. צריכת הדלק הרשמית על פי היצרן עומדת על 12.8 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 66 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים בנסיעה לא תובענית. דרגת זיהום האוויר בגרסה זו הינה 14 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 26 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים.

מרצדס  E קלאס קבריולט משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באתר היבואנית ולא זכינו לקבלם ממנה.

בטיחות

מרצדס E קלאס קבריולט לא נבחנה במבחני הבטיחות של ארגוןEuro NCAP . בשנת 2016 נבחנה מרצדס E קלאס במרכב סדאן, עליה מבוססת מרצדס E קלאס קבריולט, וגרפה ציון מרבי של חמישה כוכבים, אך הציון במבחן זה לא משקף את ציון הבטיחות של המכונית הנבחנת בשל מרכב קבריולט שונה בתכלית ובשל החמרת מבחני הבטיחות מאז.

מרצדס E300 קבריולטמרצדס E300 קבריולט

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות וסייען פקקים, מערכת תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים עם סייען למניעת תאונה, מערכת הכנה לתאונה, חיישן תאורה, חיישן גשם, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם פסי הכוונה דינמיים ומבט עילי, מערכת חניה אוטונומית, מערכת התרעה על עייפות נהג, מראת צד שמאל ומראת פנים עם עמעום אוטומטי למניעת סינוור, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

מרצדס E קלאס קבריולט משווקת בישראל בשלוש גרסאות עם יחידות הנעה שונות ורמות גימור מותאמות. הגרסה הנבחנת E300 AMG Line עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 258 כ"ס והנעה אחורית, משווקת במחיר 729,900 ₪. גרסת E450 4MATIC AMG Line עם מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטרים בהספק 367 כ"ס ומערכת הנעה כפולה, מוצעת במחיר 819,900 ₪. גרסת הביצועים AMG E53 4MATIC עם מנוע טורבו בנזין 3.0 ליטרים בהספק 435 כ"ס ומערכת הנעה כפולה, מגיעה עם תג מחיר של 990,000 ₪.

רשימת האבזור בגרסת E300 AMG Line הנבחנת כוללת בין היתר חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 19 אינץ' עם עיצוב AMG, תאורת חזית חכמה מסוג Multibeam LED,  תאורה אחורית מסוג LED, נעילת ואקום לדלתות, סייען חניה בניצב ובמקביל, בלם חניה אלקטרוני אוטומטי, מפתח חכם, בורר מצבי נהיגה, הגה בחיפוי עור נאפה עם מתגי מגע ומנופים להעברת הילוכים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', דוושות ספורט בגימור אלומיניום, תאורת אווירה עשירה, ריפוד עור במושבים ובדיפוני הצד, מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי מלא, זיכרונות וחימום, מערכת שמע היקפית מבית Burmester עם 13 רמקולים, מערכת מולטימדיה MBUX עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', משטח מגע וגלגלת Touchpad, ותמיכה בקישוריות Apple CarPlay ו- Android Auto.

מרצדס E קלאס קבריולט היא מכונית יפה ונחשקת המאפשרת הנאה מכל העולמות. למרות היותה מכונית קבריולט, איכות הנסיעה מעולה ובידוד הרעשים והרוח ראוי להערכה. בלחיצת כפתור הופכת מרצדס E קלאס קבריולט למכונית קופה יפה ונוחה, כמעט כמו מכונית קופה מקורית. אבזור המכונית עשיר, איכות החומרים מעולה, והנדסת האנוש גבוהה כפי שהורגלנו ממרצדס.

יחידת ההנעה מעולה, החלפת ההילוכים מהירה וחלקה, והמתלים מספקים רכות מספקת לנוחות הנוסעים מצד אחד, וגם תומכים במרכב כבד ובהתנהגות דינמית טובה מאוד מצד שני. בהיצע גרסאות חזקות ודינמיות יותר לכל מי שיחפוץ בכך. אבזור הבטיחות עשיר ומערכות הבטיחות המתקדמות מבצעות את עבודתן בצורה מעולה. אמנם תג המחיר גבוה, אך בהתחשב בכל המוצע במכונית ובמותג היוקרתי מרצדס נראה לנו שמדובר במחיר הוגן והגיוני.

מרצדס E קלאס קבריולט E300 AMG Line
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,991 סמ"ק
הספק מרבי מנוע בנזין 258/5,800-6,100 (סל"ד/כ"ס(
מומנט מרבי 51/1,800-4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,835 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,428 מ"מ
בסיס גלגלים 2,873 מ"מ
מיכל דלק 66 ליטרים
נפח תא מטען 360 ליטרים
משקל עצמי 1,855 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.6 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 12.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.6 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 729,900 ₪

מרצדס E300 קבריולט 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...

אלדר מנורי23 נובמבר 2025

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu