פיג'ו 2008 דיזל במבחן דרכים

פיג'ו 2008 מגיע אלינו למבחן שלישי, והפעם יצאנו לבחון למי מתאימה גרסת הדיזל החסכונית

תגיות: , , ,

פיג'ו 2008 כבר מוכר היטב במערכת גיר. בביקורו השלישי בשנה האחרונה, מגיע אלינו גור האריות הנאה בגרסתו לוגמת הדיזל לאחר שבחנו את אחיו בגרסת הבנזין ובגרסה החשמלית. פיג'ו 2008 הינו הדגם היחיד בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים המוצע גם בגרסת דיזל והמתחרה הקרוב ביותר הינו קיה אקסיד דיזל שמעט גדול ממנו. למבחן הפעם התייצב פיג'ו 2008 עם מנוע טורבו דיזל 1.5 ליטרים בגרסת פרימיום הגבוהה שמחירה 143,990 ₪.

פיג'ו 2008 פרימיום 1.5 ליטר טורבו דיזל אוטומטי
יתרונות עיצוב חיצוני, יחידת הנעה, שימושיות, צריכת דלק
חסרונות הנדסת אנוש, תנוחת נהיגה, מערכת מולטימדיה

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

עיצוב ונוחות

גם בחלוף שנה על כבישי ארצנו, דעתי ביחס לעיצובו החיצוני של פיג'ו 2008 נותרה בעינה והוא ללא ספק בין הנאים בסגמנט. החזית בעלת נוכחות כבירה הודות לשבכה תלת ממדית המשלבת אלמנטים שחורים וכסופים, גופי תאורה קדמיים המשתלבים בהומוגניות, ותאורת היום מסוגננת מסוג LED בהשראת ניבי אריה. הצדודית מתאפיינת במראה גג צף המתקבל באמצעות השחרת הקורות, וסיומת דינמית בקו חלונות הצד הנמתח בחדות כלפי מעלה. להשלמת ההופעה מאופר הצרפתי הגנדרן בכל איפור השטח המקובל, לרבות קשתות גלגלים וחצאיות מושחרות. צבעו האדום מטאלי של רכב המבחן הינו לטעמי הנאה ביותר במבחר ומשך לא מעט מבטים ברמזורים, יותר מאחיו שנבחנו בצבעים פחות זועקים.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

רבות נכתב על פילוסופיית I-Cockpit המוכרת מתאי הנוסעים של ליין מוצרי פיג'ו העדכניים. הארכיטקטורה הנאה כוללת שני מפלסים כשהעליון כולל מסך מגע צף בגודל 7 אינץ' שעדיין מציג גרפיקה בסיסית וממשק מיושן, ולוח מחוונים דיגיטלי אשר מתפאר ב- 10 אינץ' בגרסה הנבחנת. עיצובו הנאה של תא הנוסעים בא על חשבון הנדסת האנוש ותנוחת הנהיגה. גלגל ההגה הקטנטן והקטום מוגבל בכיוונון הגובה, לא מספק תנוחת נהיגה טובה עבור נהגים גבוהים, ומסתיר את חלקו התחתון של לוח המחוונים התלת מימדי, שמצידו מעייף את עיני הנהג בשלל אנימציות מיותרות. פקדים פיזיים לתפעול מערכת בקרת האקלים אינם קיימים, ונדרש מהנהג להשתמש בתפריטי המסך בכל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור. טרוניה נוספת נוגעת להעדרה של תאורת איפור בסוכך השמש למרות שנשים מהוות חלק נכבד מקהל היעד של פיג'ו 2008.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

מלפנים מרווח טוב לשני נוסעים והמושבים נוחים ובעלי תמיכה צידית נדיבה. המושב האחורי מספק מרווח ראש סביר בלבד ומרווח ברכיים טוב למרות בסיס גלגלים באורך 2,605 מ"מ. המושב האחורי לא נועד לקלוט שלושה נוסעים בוגרים לנסיעות ארוכות, וחרף תעלת הינע נמוכה, נוסע שלישי ייצור צפיפות מורגשת. בהתאם לסטנדרט הנהוג בקטגוריה, לא מצאנו פתחי מיזוג מאחור, אך כן מצאנו שקעי USB. הכניסה והיציאה מתא הנוסעים נוחות יחסית הודות למושבים וקו גג גבוהים, ורק ההשתפלות בחלקו האחורי תדרוש כיפוף קל בעת הכניסה למושב האחורי.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

אל תנוחת הנהיגה הטבעית, מצטרף שדה ראיה טוב הודות לקו חלונות בגובה סטנדרטי, כאשר רק הראות לאחור מופרעת במקצת בשל שטח חלונות מצומצם, אך מצלמת הרוורס פותרת בעיה זו. מראות הצד מותקנות על משולש החלון הקדמי, ויוצרות שטח מת בהסתת הראש בכיכרות ולקראת מעברי חציה, בניגוד למראות צד תלויות המספקות שדה ראיה עדיף ואותן ניתן למצוא בדגמי פיג'ו אחרים.

פתרונות האחסון מונים תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים, תא פתוח בתחתית הקונסולה המרכזית, תא סגור עם משטח טעינה אלחוטית, זוג מתקני כוסות, תא כפפות קומפקטי, ותאי אחסון בגודל בינוני בדלתות. תא המטען בנפח 405 ליטרים בעל מפתח רחב וסף הטענה מעט גבוה. קיפול המושב האחורי מוסיף נפח אחסון נדיב אך אינו מפולס בקו רצפת תא המטען. גלגל חלופי זמני נמצא מתחת לרצפת תא המטען.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

פיג'ו 2008 בגרסת דיזל משמר את כיול המתלים המוצלח שפגשנו בגרסת הבנזין ומציג יכולת משכנעת בריסון מפגעי אספלט עירוני, כך שרק החריפים שבהם יטלטלו את תא הנוסעים. בהתאם למקובל בקטגוריה, המתלה האחורי מסוג זרוע נגררת אחודה מייצר עודף תנודות רוחביות בעת נסיעה על אספלט גלי או סלילה שאינה אחידה. בכביש המהיר מציע הצרפתי יכולת שיוט נעימה המגובה בבידוד רעשים טוב, הן של טרטור הדיזל המאולחש והן של רעשי רוח וכביש.

ביצועים

פיג'ו 2008 הנבחן מצויד במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 1,499 סמ"ק עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. פעולת יחידת ההנעה מעודנת כדרכם של מנועי דיזל מודרניים, כך שטרטור הדיזל במצב סרק נשמע מחוץ לרכב אך כמעט ואינו נשמע בתוכו. בעת האצה גובר רעש הדיזל וחודר אל תא הנוסעים בבריטון גברי. המומנט הבשרני זמין כבר מ- 1,750 סל"ד ומציע כושר משיכה מעולה והאצה טובה עם יתרון מהותי ביחס למנועי בנזין מקבילים, ויהיה מעולה בערים הרריות כגון ירושלים או חיפה. יחידת ההנעה מאפשרת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות וממשיכה בהאצה בדחף אחיד חסר מאמץ.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית מבית אייסין מציעה העברות הילוכים חלקות ופעולה יעילה. בורר מצבי הנהיגה המוצע בגרסת פרימיום הנבחנת, מאפשר בחירה בין מצבי חיסכון, רגיל וספורט, אשר ההבדלים ביניהם ניכרים בכיול תגובת המצערת האלקטרונית, הגיר ומשקל ההיגוי. כדרכם של מנועי דיזל, גם במצב ספורט לא ניתן לחצות את קו ה- 4,000 סל"ד כך שרצועת הכוח הצרה מסתייעת בשמונת יחסי ההעברה לניצול מרבי של המנוע.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

בכביש המפותל מציג פיג'ו 2008 יכולת דינמית טובה עם זוויות גלגול מרוסנות והתנהגות ניטרלית. גלגל ההגה הספורטיבי למראה מרגיש טבעי בעת נהיגה מהירה. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה קצרים מדי ואינם נעים יחד עם סבוב ההגה, כך ששליטה ידנית בהילוכים עדיפה דרך בורר ההילוכים. הבלמים טובים, מדויקים ושומרים על כושר בלימה גם תחת עומס.

צריכת דלק

בנסיעת המבחן אשר כללה נהיגה מנהלתית ברובה עם מערכת עצור וסע פעילה, רשם פיג'ו 2008 דיזל צריכת דלק מרשימה של 16.0 ק"מ. מיכל הסולר בנפח 41 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 5 מתוך 15.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

אמינות ועלויות אחזקה

תדמית האמינות של פיג'ו בישראל נמצאת במגמת שיפור. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים, אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. פיג'ו 2008 משווק עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 845 ₪, עלות הטיפול השני 1,217 ₪, עלות הטיפול השלישי 845 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,217 ₪. סך הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,124 ₪. מדובר במחירים המשקפים את המקובל בקטגוריה ואף זולים מגרסת הבנזין.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

עלויות החלפים זולות מהממוצע בסגמנט. עלות פנס קדמי 3,810 ₪, עלות פנס אחורי 1,182 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,460 ₪, עלות רפידות בלמים קדמיות 634 ₪, ועלות צלחות בלימה קדמיות 508 ₪.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 5,500 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות

במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2019, נבחן פיג'ו 2008 עם חבילת בטיחות מלאה ובלעדיה. הגרסה המצוידת בחבילת בטיחות הזהה לגרסת פרימיום הנבחנת, זכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 68% עבור מערכות הבטיחות. הגרסה שאינה מצוידת בחבילת בטיחות אקטיבית מלאה ומקבילה לגרסת אקטיב הבסיסית, מסתפקת בציון של 4 כוכבים מתוך 5.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

אבזור הבטיחות בגרסת אקטיב כולל בין היתר מערכת בלימה אוטונומית עד 85 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה ותיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, בקרת ערנות נהג, ושש כריות אוויר.

פיג'ו 2008פיג'ו 2008

אבזור הבטיחות בגרסת פרימיום כולל בנוסף מערכת בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל ורכב דו- גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה, מרכוז בנתיב הנסיעה בעת שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, ושתי כריות אוויר נוספות לנוסעים מאחור. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8 בגרסת אקטיב ו- 7 בגרסת פרימיום.

תמורה למחיר

מחירו של פיג'ו 2008 דיזל בגרסת אקטיב הבסיסית עומד על 134,990 ₪. האבזור בגרסת אקטיב כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', תמיכה בממשקי Auto Android ו- Apple CarPlay, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מצלמת חניה אחורית 180 מעלות, חיישני חניה אחוריים הכוללים תצוגה גרפית, תאורת LED מלאה, וחישוקי 16 אינץ'.

מחירה של גרסת פרימיום הנבחנת עומד על 143,990 ₪. רשימת האבזור כוללת בנוסף מושבים בריפוד בד משולב דמוי עור, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה מתחלפת, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, שקעי USB מאחור, התנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי, בלם חניה חשמלי, משענת יד בין המושבים, חיישני חניה קדמיים הכוללים תצוגה גרפית, מראות צד מתקפלות חשמלית, וחישוקי 17 אינץ'. גג פנורמי נפתח מוצע כאופציה בתוספת 6,000 ₪.

פיג'ו 2008 דיזל מציג עיצוב מלא שיק ומביא לקטגוריה אלטרנטיבה ייחודית עם מנוע חסכוני שופע מומנט, הניחן בפעולה נעימה לצד ביצועים טובים ויעילות אנרגטית. לצד הביקורות הקבועות בדבר תנוחת הנהיגה והנדסת האנוש המאתגרת, ניכר כי פריחתו של סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים פונה גם לנהגים הגומעים יותר מ- 20,000 ק"מ בשנה. לאלו תתאים גרסת הדיזל החסכונית אשר יקרה רק ב- 5,000 ₪ ביחס למקבילתה לוגמת הבנזין.

פיג'ו 2008 פרימיום 1.5 טורבו דיזל אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,499 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/3,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.6/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,300 מ"מ
רוחב כללי 1,770 מ"מ
גובה כללי 1,550 מ"מ
בסיס גלגלים 2,605 מ"מ
מיכל דלק 41ליטרים
נפח תא מטען

405 ליטרים

משקל עצמי 1,344 ק"ג
מהירות מרבית 195 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 16.0ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 5 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי

6 (מתוך 8)

מחיר

1435,990 ₪

פיג'ו 2008 דיזל 2021 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    חוות דעת משתמש

    • גד ל28/08/23

    משתמש ברכב כבר כשנה, ולמרות החששות והדימוי של פיג'ו בישראל (ואני מדגיש בישראל) הרכב פשוט מעולה. מנוע הדיזל אמין מאוד וחסכוני מאוד, הרכב נוח מאוד לנהיגה ויפה מאוד לטעמי.

  • 1

    מדוע לא בוחנים את הקאיה ,xceed בגרסה המחודשת? 1.5 בנזין היבריד קל

    • חיים פ.15/08/21

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu