שברולט אקווינוקס החשמלי מכוון למיצוב של רכב פנאי חשמלי בר השגה עם מחיר התחלתי של כ- 30,000 דולר בארה"ב
שברולט ממשיכה להתחשמל בקצב גבוה. כחודשיים לאחר חשיפת שברולט סילברדו החשמלי ולאחר שנחשפו פרטים נוספים אודות שברולט בלייזר החשמלי שיעלה על הכבישים במהלך השנה הבאה, מתפנה שברולט לחשוף פרטים נוספים אודות שברולט אקווינוקס החשמלי שנחשף לראשונה בתחילת השנה ויבוסס אף הוא על פלטפורמת אולטיום של ג'נרל מוטורס הייעודית לכלי רכב חשמליים. שברולט אקווינוקס הפך בשנים האחרונות לדגם הנמכר ביותר של המותג אחרי שברולט סילברדו והמתכננים ניסו לשלב כמה שיותר מהתכונות המוכרות מגרסת הבנזין באקווינוקס החשמלי החדש.
שברולט אקווינוקס EV
שברולט אקווינוקס EV ימוצב כרכב פנאי חשמלי במחיר בר השגה עם תג מחיר התחלתי של כ- 30,000 דולר בארה"ב שיסייע למשפחה האמריקאית הממוצעת לעבור מרכב עם מנוע בעירה פנימית לרכב החשמלי הראשון שלה. מרי בארה, יו"ר ומנכ"ל ג'נרל מוטורס מסרה כי: "אנו נמצאים בנקודת מפנה שבה רכבים חשמליים יהיו הבחירה המרכזית עבור הדור הבא של לקוחות שברולט ואקווינוקס EV יוביל את המהלך הזה עבורנו. עם הגמישות של פלטפורמת אולטיום של ג'נרל מוטורס, אנו מביאים לשוק רכבים כמעט בכל נקודת מחיר ולכל מטרה".
שברולט אקווינוקס EV
אל העיצוב החיצוני נחשפנו כבר בתחילת השנה עם פרסום התמונות הראשונות אך כעת מתפרסמות גם תמונות של גרסאות הבסיס. המראה שונה מאוד משברולט אקווינוקס המוכר ומזכיר מאוד את שברולט בלייזר EV, בעיקר בשל הפרופורציות הנמוכות והרחבות. החזית עתידנית בזכות יחידות התאורה הקטנות והמפוצלות. המשטחים המדמים גריל קדמי מעניקים לו מראה טבעי וקל לעיכול. הדגמים המאובזרים יוצעו עם פס תאורת לד לרוחב החזית המעניק חותמת תאורה ייחודית. הדופן מציגה מראה נאה בזכות קו מותן מודגש ומשטח שקוע המשולב בדלתות. מאחור ספוילר גדול ויחידות תאורה מעוצבות ומחוברות.
שברולט אקווינוקס EV
גם תא הנוסעים שאב השראה משברולט בלייזר EV ומציג מראה מודרני וממוקד בנהג. גרסאות הכניסה יוצעו עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ' ומסך מרכזי בגודל זהה ואילו רמות האבזור הבכירות יוצעו עם מסך מרכזי ענקי בגודל 17.7 אינץ'. תא הנוסעים כולל 5 מושבים וניתן דגש על תכנון פרקטי עם שפע תאי אחסון מלפנים ומאחור. המפרט כולל פריטי אבזור אופציונליים כגון חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, חימום לגלגל ההגה, ומגבים קדמיים מחוממים למניעת הצטברות קרח.
שברולט אקווינוקס EV
גרסת הכניסה של שברולט אקווינוקס EV תצויד במנוע חשמלי עם הספק מרבי של 210 כ"ס, מומנט של 33.4 קג"מ, ומערכת הנעה קדמית. בנוסף תוצע גרסת הנעה כפולה עם הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט של 47.8 קג"מ. בשלב זה שברולט לא חושפת את נתוני הסוללות אבל דווקא מפרסמת את טווחי הנסיעה העומדים על 400 ק"מ בגרסת הכניסה ו- 482 ק"מ בגרסת הטווח הארוך. גרסת ההנעה הכפולה תוצע ככל הנראה עם הסוללה הגדולה בלבד שתאפשר לה טווח נסיעה של 450 ק"מ. מערכת הבלימה הרגנרטיבית של שברולט אקווינוקס תציע פונקציית נהיגה באמצעות דוושה אחת.
שברולט אקווינוקס EV
על פי הערכות ג'נרל מוטורס, שעה של טעינה ביתית בהספק 11.5 קילוואט תוסיף 54 קילומטרים לטווח הנסיעה. גרסת ההנעה הכפולה צפויה לתמוך בטעינה ביתית בהספק גבוה יותר של 19.2 קילוואט שתאפשר תוספת של 82 ק"מ בכל שעת טעינה. טעינה מהירה DC בהספק 150 קילוואט תאפשר תוספת טווח של כ- 110 ק"מ ב- 10 דקות טעינה. הסוללה מגובה באחריות ל- 8 שנים או 160,000 ק"מ.
שברולט אקווינוקס EV
אבזור הבטיחות יכלול כסטנדרט מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ניטור שטחים מתים, תיקון היגוי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, ורטט במושב הנהג עבור התרעות ממערכות הבטיחות. כאופציה תוצע מערכת סופר קרוז של ג'נרל מוטורס המשלבת את שלל מערכות הבטיחות עם בקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת נהיגה אוטונומית בכבישים מהירים שהוגדרו מראש בארה"ב.
שברולט אקווינוקס EV יורכב במפעלי שברולט במקסיקו וצפוי להגיע אל הדילרים בארצות הברית בסתיו 2023 כשבתחילת הדרך תוצע גרסת RS במהדורה מוגבלת. פרטים נוספים יפורסמו בסמוך למועד תחילת הייצור.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.