מרצדס EQB חשמלי במבחן

מרצדס EQB מציע שילוב נדיר של שבעה מושבים עם הנעה חשמלית מלאה במרכב קרוסאובר יוקרתי

תגיות: , , , , ,

מרצדס EQB הינו הגרסה החשמלית של מרצדס GLB ומצטרף למשפחת הקרוסאוברים המוסבים לחשמל מסדרת EQ הכוללת את אחיו המקוצר מרצדס EQA ואחיו הגדול מרצדס EQC. מרצדס EQB נהנה משילוב נדיר של הנעה חשמלית מלאה ותצורת שבעה מושבים, מה שמכניס אותו באופן אוטומטי לקבוצת יחידי סגולה המונה בשלב זה שלוש נציגים בשוק המקומי המציעים שילוב דומה. משבר אספקה בשוק הרכב המשווע לרכבים חשמליים ורכבי שבעה מושבים יוצר ביקוש גבוה מההיצע. נוסיף לכך את המוניטין והנחשקות הנלווים למותג מרצדס ונקבל רכב שיכול לעורר עניין רב חרף טווח מחירים שאינו שווה לכל נפש.

מרצדס EQB
יתרונות תא נוסעים יוקרתי, בידוד רעשים טוב
חסרונות קיבולת סוללה, מרווח בשורות האחוריות, פלטפורמה שאינה חשמלית ייעודית

מרצדס EQBמרצדס EQB

מרצדס EQB מוצע עם יחידת הנעה חשמלית אחת הכוללת צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 228 כ"ס וסוללה בקיבולת 66.5 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 410 ק"מ. למבחן הדרכים התייצבה גרסת אלקטריק ארט, האמצעית מתוך שלוש, שמחירה 389,900 ₪.

עיצוב ונוחות מרצדס EQB

העיצוב החיצוני של מרצדס EQB חושף קשר הדוק לאחיו לוגם הבנזין מרצדס GLB, תוך שילוב אלמנטים עיצוביים המוכרים ממשפחת EQ של מרצדס, ביניהם שבכה קדמית אטומה אליה מתמזגים צמד גופי תאורה מסוג לד המחוברים באמצעות פס תאורה מעוצב. הדופן מסתפקת בעיצוב רבוע ושגרתי יחסית עם סף חלונות בשני גבהים. החלק האחורי משדר פונקציונליות עם שמשה אחורית גדולה ויחידות תאורה המחוברות באמצעות פס לד. אורכו של מרצדס GLB 4,684 מ"מ, רוחבו 1,834 מ"מ, גובהו 1,658 מ"מ, ובסיס הגלגלים נדיב באורך 2,829 מ"מ מאפשר אכלוס 7 מושבים.

מרצדס EQBמרצדס EQB

תא הנוסעים זהה למוכר ממשפחת A ומהווה את פסגת הקטגוריה בעודו ניחן בעיצוב מרהיב, תאורת אווירה משובחת, צמד מסכי 10.25 אינץ' איכותיים הצפים בצמוד אל מול עיני הנהג, ושלל סופרלטיבים ההופכים אותו לדעתי ולדעת רבים אחרים למוביל בסגמנט.

מרצדס EQBמרצדס EQB

מערכת המולטימדיה המצוינת מתופעלת באמצעות צג מגע או משטח מגע המותקן בין המושבים ומאפשר שליטה בכל מערכות הרכב, לרבות מערכת בקרת האקלים. בגרסה זו נוסף חיווי EQ תואם בדבר צריכת החשמל, טווח נסיעה ונתונים רלוונטיים נוספים על גבי המסך המרכזי ולוח המחוונים. איכות החומרים מהמעלה הראשונה, בעיקר בחלקים העליונים שם נמצא גומי רך למגע. בניגוד לביקורות עבר על אבזור חסר בדגמי משפחת A, גרסת אלקטריק ארט הנבחנת אינה רושמת חוסרים מבישים פרט למצלמות 360 מעלות, משטח טעינה אלחוטי ופתחי מיזוג נחוצים לשורה השלישית.

מרצדס EQBמרצדס EQB

הכניסה והיציאה אל שתי שורות המושבים הקדמיות נוחות בזכות מפתח דלתות רחב, קו גג גבוה, ומושבים בגובה אידיאלי. כניסה אל צמד המושבים בשורה השלישית דורשת קיפול ידני נוח של שורת המושבים האמצעית והשתחלות פנימה.

מרצדס EQBמרצדס EQB

המרווח הפנימי זהה למרצדס GLB כך שבמושבים הקדמיים יש די והותר מקום בכל המימדים. שורת המושבים השנייה מפוצלת ביחס של 40:20:40 וכוללת פתחי מיזוג, שקעי טעינה, חלונות כהים, ומשענת יד מתקפלת עם צמד מחזיקי כוסות. כמו כן, ניתן לכוונן באופן ידני את זווית משענות הגב ולהזיח את המושבים לפנים ולאחור על גבי מסילות בטווח של 140 מ"מ. ההתבססות על פלטפורמה משולבת שאינה חשמלית ייעודית, מחמיצה ארכיטקטורה אידיאלית בעלת רצפה שטוחה. צמד המושבים בשורה השלישית מעט נמוכים ודקים, ונועדו בעיקר לילידים בגובה של עד 1.65 מטרים. לטובת הנוסעים הצעירים הותקנו שקעי טעינה אך לא פתחי מיזוג.

מרצדס EQBמרצדס EQB

מגוון פתרונות האחסון כולל תא עמוק ומדופן מתחת למשענת היד הקדמית ובו צמד שקעי USB-C, תא גדול בתחתית הקונסולה המרכזית, ותאים בדלתות אשר תוכננו לאחסן בקבוקים בנפח 1.5 ליטרים וחוברות בגודל A4. שדה הראיה מעולה הודות לשטח חלונות גדול ותליית מראות הצד על הדלתות במקום על שטח משולש החלון הקדמי. סוככי השמש מציעים תאורת איפור רכה ונעימה. תא המטען בנפח צנום כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, אך קיפולה מביא לנפח נדיב של 495 ליטרים. קיפול שורת המושבים השנייה יוצר משטח הטענה שאינו מפולס לגמרי אך מקנה נפח אחסון גדול ושימושי להובלות. דלת תא המטען החשמלית, ניתנת לפתיחה גם באמצעות מחוות רגל, וחושפת מפתח הטענה סביר ונוח יחסית. מתחת לרצפת תא המטען תא צר לאחסון כבל הטעינה. תא מטען קדמי אינו בנמצא.

מרצדס EQBמרצדס EQB

נסיעה בכרך בפקקים מתבצעת בנינוחות הודות ליתרונות המובנים של ההנעה החשמלית, בידוד רעשים מוקפד, ובלימה רגרנטיבית אפקטיבית שאינה מאפשרת בלימה מלאה אך מאפשרת וויסות בין 4 דרגות עצימות באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית המעולה של מרצדס כוללת מנגנון זחילה בפקקים ומפחיתה למינימום את מטלות הנהיגה המעיקות בעומסי תנועה.

מרצדס EQBמרצדס EQB

לאור מערכת ההנעה החלקה, בולטת נוחות הנסיעה העירונית בבינוניותה עקב כיול מתלים קשיח המוכתב בעקבות משקל הנושק לכדי 2.2 טונות, כאשר רבע ממנו מוקדש למערך הסוללות. כתוצאה מכך, בורות מכסי ביוב ושברים חדים מעבירים טלטול לתא הנוסעים, וכביש שאינו חלק גורם לתנועות מרכב מעבר למצופה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת פלאים עם כושר ריסון מעולה ובידוד רעשים יעיל המאפשרים יכולת שיוט נעימה עם יציבות כיוונית טובה ללא רגישות לרוחות צד.

ביצועים מרצדס EQB

יחידת ההנעה כוללת צמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 228 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 39.7 קג"מ. התקנת מנוע על כל סרן מייצרת מערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 160 קמ"ש. מדובר בנתונים טובים עם תגובה מיידית ותאוצות ביניים חזקות, אך שוחרי הביצועים עלולים להתאכזב בהשוואה לרכבים חשמליים דו-מנועיים אחרים, ואפילו ביחס לרכבים חשמליים סיניים חד מנועיים בהספק 204 כ"ס.

מרצדס EQBמרצדס EQB

התנהגות הכביש מהווה פשרה נוספת לפלטפורמה מוסבת חשמל עם מערך סוללות כבד, שאמנם מותקן ברצפת המרכב להורדת מרכז הכובד, אך אינו מחולק באופן אידיאלי בין הסרנים. כיול המתלים הקשיח שומר על זוויות גלגול מדודות ומקנה ביטחון בנהיגה בכביש מפותל, אך מעבר לכך השלדה ושאר המכלולים, לרבות ההגה חסר התקשרות, אינם מעודדים נהיגה דינמית שממילא אינה מהותית לקהל היעד הטיפוסי לרכבי שבעה מושבים. הבלמים, אשר מגובים במערכת בלימה רגנרטיבית התואמת ליכולות הרכב, מבצעים את משימתם נאמנה ולא גילו סימני עייפות גם בימי המבחן הלוהטים.

צריכת אנרגיה וטווח נסיעה מרצדס EQB

מרצדס EQB כולל סוללה לא גדולה במיוחד בקיבולת 66.5 קוט"ש. זמן טעינת הסוללה משתנה בהתאם לתשתית החשמל. עמדה מהירה בהספק 100 קילוואט מאפשרת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 30 דקות. במהלך המבחן נרשמה טעינה ביתית בת 4.5 שעות לרבע האחרון של הסוללה (20% האחרונים נטענים באיטיות), ו- 20 דקות לטעינת 15% האחרונים בעמדה מהירה בהספק 100 קילוואט. נהיגה מנהלתית למדי עם מזגן, ללא תאוצות חזקות, ושימוש במערכת הבלימה הרגרנטיבית בעצימות גבוהה, תספיק לכ- 330 ק"מ ריאליים לעומת 410 ק"מ עליהם מצהיר היצרן. נהיגה דינמית במצב ספורט, המלווה בשלל האצות חזקות ועומסי קצה, תפחית את הטווח לכ- 240 ק"מ בלבד. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.

מרצדס EQBמרצדס EQB

אמינות ועלויות אחזקה מרצדס EQB

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית עד נמוכה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2021 דורגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 26 יצרנים. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 התברגה מרצדס במקום ה- 20 מתוך 23 יצרנים עם 137 תקלות ל- 100 רכבים, גבוה מהממוצע בסקר שעמד על 115 תקלות ל- 100 רכבים. יש לזכור כי מדובר ברכב חשמלי שאמור להיות אמין ביחס לרכב עם מנוע מסורתי הודות למיעוט מכלולים נעים ומסורבלים. כמו כן מתייתר הצורך בטיפולים המוכרים במנוע בעירה פנימית הכוללים החלפת שמן מנוע, מסנן שמן, מצתים, ורצועות. חיסכון נוסף מושג באגרת הרישוי השנתית העומדת על 537 ₪ במקום 3,355 ₪ לרכב בנזין במחיר דומה.

מרצדס EQBמרצדס EQB

מרצדס EQB משווק בישראל עם 3 שנות אחריות, ולסוללה מוענקת אחריות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, כולל שירותי גרירה וחילוץ. בנוסף יקבלו הרוכשים עמדת טעינה ללא תוספת תשלום. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 50 ללא היסטוריית תאונות ושלילות עומד על כ- 28,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות מרצדס EQB

ארגון Euro NCAP בחן את מרצדס EQB בשנת 2019 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 95% בהגנה על נוסעים בוגרים, 91% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 74% על תפקוד מערכות הבטיחות.

מרצדס EQBמרצדס EQB

אבזור הבטיחות אחיד בכל רמות האבזור וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני פתיחת דלת בעת זיהוי רכב חולף בנתיב המקביל, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. מצלמות 360 מעלות והתראה על שכחת ילדים אינן בנמצא. תפקוד המערכות בשל וטוב, אך כרגיל במרצדס, מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה אשר בולמת את הגלגל הפנימי לפניה עלולה להלחיץ בתגובותיה החדות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר מרצדס EQB

מחירו של מרצדס EQB עומד על החל מ- 349,900 ₪ לגרסת הכניסה אלקטריק הכוללת בין היתר בקרת אקלים, חיישני אור וגשם, מפתח חכם, בלם חנייה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, משטח מגע לשליטה במערכת המולטימדיה, מערכת ניווט מקורית, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

גרסת אלקטריק ארט הנבחנת מוצעת במחיר 389,900 ₪ וכוללת בנוסף חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לשורת המושבים השנייה, ומערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים.

גרסת אלקטריק ארט AMG ליין מוצעת במחיר 429,900 ₪ וכוללת בנוסף תאורת אווירה מעוצבת המשולבת בדשבורד, גלגל הגה ספורטיבי קטום בחיפוי עור נאפה, תאורה בספי הדלתות, מתלים אדפטיביים, חבילת עיצוב AMG Line חיצונית ופנימית, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

מרצדס EQB משתייך כאמור לזן נדיר של רכבים הכולל תצורת שבעה מושבים ומערכת הנעה חשמלית מלאה. פרט אליו מוצעים בישראל מקסוס איוניק 5 והונגצ'י הסיניים המציגים שילוב כזה. לשלושתם טווח נסיעה ריאלי של 330 ק"מ ופלטפורמה מוסבת. אמנם הסיניים נהנים משפע אבזור ומרווח עדיף לנוסעים ולמטען, אך אינם יכולים להתחרות בתדמית ובאיכות של מרצדס אשר במצב הנתון מהווה את הבחירה המועדפת למשפחה שטווח הנסיעה ומרווח הנוסעים אינם מהווים מגבלה בעבורה. אלו ייהנו מתא נוסעים מרהיב, איכות נסיעה טובה ותדמית נוצצת.

מרצדסEQB300 4Matic אלקטריק ארט   
מנועים    שני מנועים חשמלים (קדמי ואחורי)   
הספק מרבי משולב    228 כ"ס   
מומנט מרבי משולב    39.7 קג"מ   
קיבולת סוללה    66.5 קוט"ש   
סוג סוללה    ליתיום-יון   
יחידת הנעה    כפולה   
אורך כללי    4,684 מ"מ   
רוחב כללי    1,834 מ"מ   
גובה כללי    1,701 מ"מ   
בסיס גלגלים    2,829 מ"מ   
נפח תא מטען    495 ליטרים   
משקל עצמי    2,175 ק"ג   
מהירות מרבית    160 קמ"ש   
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן)    8.0 שניות    
טווח נסיעה מרבי (יצרן)    410 ק"מ    
טווח נסיעה מרבי (מבחן)    330 ק"מ    
קבוצת זיהום    1 (מתוך 15)   
ציון בטיחות Euro NCAP     טרם נבחן   
רמת אבזור בטיחותי    7 (מתוך 8)   
מחיר    389,900 ₪

מרצדס EQB 300 2022 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu