פולסטאר 2 פרפורמנס הינה המתחרה החדשה והמסקרנת של טסלה מודל 3 פרפורמנס וב.מ.וו i4 M50. יצאנו לבחון את גרסת הקצה של המותג הצעיר
מותג פולסטאר, שהיה מוכר עד כה כחטיבת דגמי הביצועים של וולוו, הפך בשנת 2017 למותג עצמאי המתמקד בדגמים חשמליים. פולסטאר 2 הינו הדגם הסדרתי הראשון של המותג, והוא מבוסס על פלטפורמת CMA אשר פותחה על-ידי וולוו וג'ילי עבור מגוון דגמים, ביניהם וולוו XC40 המצויד בגרסאות הנעה שונות הכוללות מנועי בעירה פנימית, פלאג-אין הייבריד, וחשמלי מלא.
| פולסטאר 2 | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, יכולת דינמית, מערכת בלימה רגרנטיבית |
| חסרונות | פלטפורמה לא חשמלית, שימושיות, ללא תמיכה באנדרואיד אוטו |
פולסטאר 2
מותג פולסטאר הושק בישראל בחודש ספטמבר 2022 עם פולסטאר 2 אשר מגיעה אלינו בארבע גרסאות, החל מגרסת בסיס הכוללת מנוע קדמי יחיד בהספק 231 כ"ס וסוללה בקיבולת 69 קוט"ש במחיר 254,900 ₪, וכלה בגרסת פרפורמנס הנבחנת בעלת צמד מנועים בהספק כולל של 476 כ"ס, סוללה בקיבולת 78 קוט"ש ותג מחיר של 334,900 ₪.
עיצוב ונוחות פולסטאר 2
העיצוב החיצוני מסגיר במאפייניו את הקשר ההדוק לוולוו אך עם זאת מציע פרופורציות ותצורת מרכב שמקשות על קטלוגו תחת סגמנט מסוים. הן העיצוב והן המיצוב הם מעיין שעטנז של וולוו S60 עם וולוו C40 עם יחס אורך -גובה שבין מכונית סדאן לקרוסאובר עם מרווח גחון מוגבה במקצת.
פולסטאר 2
החזית כוללת צמד גופי תאורה עם חתימת LED בצורת הפטיש של ת'ור הדומה לדגמי וולוו, כשביניהם שבכה קדמית אטומה. מכסה המנוע האנכי מסגיר את ההתבססות על פלטורמה מוסבת אך כולל למרבה ההפתעה תא מטען קדמי. הצדודית משלבת כתפיים שריריות המקנות בשפת המעצבים מראה "גברי" למרכב, וקו גג משתפל ליצירת מראה פאסטבק עם דלת חמישית הכוללת את מכסה תא המטען והשמשה האחורית. מעל כל אלו בולטים חישוקי 20 אינץ' בעיצוב מרהיב ומערכת בלימה ספורטיבית עם קאליפרים זהובים. מאחור נמצא ישבן מורם עם גופי תאורה רבועים המחוברים באמצעות תאורת קצה אל קצה.
פולסטאר 2
תא הנוסעים מסגיר גם הוא את קשרו ההדוק לוולוו עם רכיבים שלמים שמצאו את מקומם גם כאן. את הטאץ' המקורי הקנו מעצבי פולסטאר בסביבת נהג חובקת הכוללת קונסולה מרכזית גבוהה ורחבה שאינה מיישרת קו עם הנדסת האנוש היעילה של דגמי וולוו. אם להיות כנים, תא הנוסעים של פולסטאר 2 מאכזב ברשימת טרוניות ארוכה. זה מתחיל בחומרי הדיפון הממוחזרים ברובם ותורמים לאג'נדה הירוקה של היצרן והתעשייה בעידן זה, אך אינם מקנים את תחושת הפרימיום הנדרשת. המרחב לנהג ולנוסעים אינטימי, ואם נחמיר אף מעט לוקה בחסר עקב התבססות על פלטפורמה מוסבת וקונסולה מרכזית מוגזמת בגודלה. בנוסף, סידור הקונסולה אינו אידיאלי. מחזיקי הכוסות נדחקו לאחור ואחד מהם מוסתר בתא קטנטן מתחת למשענת היד, ומשטח הטעינה לסמארטפון מוסתר מעיני הנהג במתכוון מטעמי בטיחות. גג השמש הפנורמי תורם רבות לתחושה אוורירית בתא הנוסעים אך אינו כולל כל פתרון הצללה הכרחי לקיץ הישראלי, ואינו נפתח מאידך. פתחי המיזוג המרכזיים ממוקמים בצורה אנכית על חלקו העליון של הדשבורד ולא תורמים לפיזור אוויר בצורה אידיאלית. את רשימת הטרוניות תחתום מערכת המולטימדיה הזוכה לציון בינוני בלבד עקב ממשק לא אינטואיטיבי ותמיכה באפל קארפליי בלבד, ללא תמיכה באנדרואיד אוטו.
פולסטאר 2
המושבים, שנלקחו גם הם מארסנל החלקים של וולוו מקנים את אותו עיצוב סקנדינבי אהוב ומוצלח אך מציעים ריפוד קשיח במיוחד שלא יתאים לחובבי הפינוקים. מעבר לכך, למושבים הקדמיים כיוונון חשמלי בטווח רחב מאוד, כאשר למושב הנהג גם שני זיכרונות. גלגל ההגה השמן מתכוונן ידנית לגובה ולעומק כך שקל למצוא תנוחת נהיגה תומכת ונוחה. שדה הראיה סביר ולא מעבר לכך עקב קו חלונות גבוה במעט וקורות A עבות. מראות הצד הקטנטנות עלולות שלא לספק תמיד, אך מצלמות ה- 360 מעלות מציגות תמונה איכותית ביותר ומקלות בתמרונים צפופים.
פולסטאר 2
המושב האחורי בפולסטאר 2 לא מהווה תחרות קשה לקטגוריית המשפחתיות הגדולות. זה מתחיל בכניסה הדורשת כיפוף בשל קו הגג המשתפל וממשיך במרווח ראש מוגבל, מרווח ברכיים סביר ומדרגת הינע בולטת לטובת אחסון הסוללות. נוסע שלישי ייצור צפיפות של ממש מאחור, ייאלץ לשבת בפיסוק רגליים, ויסבול ממושב קשיח וצר. כמתבקש מצאנו מאחור פתחי מיזוג, שקע טעינה וחלונות כהים.
פולסטאר 2
פתרונות האחסון פחות פרקטיים מהמקובל ומונים תא כפפות בגודל סביר, תא קטן מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, תאי אחסון קטנים בדלתות, ומשטח טעינה אלחוטי עבור הטלפון הסלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית. משענת היד המתקפלת במושב האחורי מכילה גם היא שני מחזיקי כוסות. תא המטען מזכיר לנו שוב את הפשרות שמאלצת התבססות על פלטפורמה מוסבת ומציע נפח טעינה סביר של 405 ליטרים בלבד. כפיצוי על כך נהנה מדלת חמישית חשמלית בעלת מפתח ענק ונוח להעמסה, ותא מטען קדמי נוסף בנפח 37 ליטרים עם ערכת תיקון תקרים ומקום לאחסון כבל הטעינה.
פולסטאר 2
מערך המתלים הספורטיבי של פולסטאר 2 פרפורמנס ניחן בכיול קשיח הנחוץ להקניית התנהגות דינמית התואמת את הכוח הכביר והמשקל הרב. עם זאת מציעים בולמי האוהלינס כושר ריסון משובח ביותר ומפתיע לטובה. ציפינו לנסיעה קופצנית ובלתי סלחנית, אך בפועל מתקבלת נסיעה מעט קשיחה עם כושר ספיגה טוב של מפגעים עמוקים, הודות לכושר ריסון מצוין המונע את טלטול המרכב. שברים חדים ואספלט רעוע יצליחו להעביר חבטות אל תא הנוסעים, אך ביחס ליומרות וליכולת הספורטיבית מדובר בנוחות סבירה ומעלה. מיצוי היתרונות החשמליים מקל גם הוא את התנועה בעיר ובפקקים הודות לבלימה רגרנטיבית מדודה המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, מערכת בקרת שיוט עם מנגנון זחילה שעובדת באופן מושלם ונינוח בשילוב עם הנעה חשמלית, ובורר הילוכים שאינו דורש לחיצה על דוושת הבלם בעת מעבר בין מצבי נהיגה שונים.
פולסטאר 2
בכביש המהיר מתקבלת יציבות כיוונית מעולה בכל מהירות, וגם בקשתות ארוכות הכוללות מעבר נתיבים מהיר. שילוב של אספלט גלי ומהירות גבוהה אינו מוציא את המרכב משלוותו והנהג נהנה מתחושת ביטחון גבוהה. יחד עם בידוד רעשים טוב ובלימה רגנטיבית המסייעת בהפחתת המהירות ללא שימוש בבלמים, מתאפשר שיוט סופר מהיר וקל מחוץ לעיר, אפילו במצב של תנועה כבדה.
ביצועים פולסטאר 2
פולסטאר 2 פרפורמנס כוללת שני מנועים חשמליים היוצרים הנעה כפולה עם הספק משולב של 476 כ"ס ומומנט מרבי של 69.3 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.4 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 220 קמ"ש.
כפי שהורגלנו במכוניות חשמליות דו מנועיות, הביצועים פראיים על הצד הגבוה של הסקלה עם זינוק חזק מאוד מהמקום ותאוצות ביניים מיידיות הגורמות לתנועה מסביב להרגיש כעומדת במקומה. כבונוס, השכילו מהנדסי פולסטאר להטמיע בדגם בלימה רגרנטיבית המאפשרת בעצימותה הגבוהה ביותר נהיגה באמצעות דוושה אחת. אפשרות זו מיושמת באופן פנטסטי, מקלה את מלאכת הבלימה, ומשרה ביטחון בנהיגה מהירה הודות לבלימה מוחשית ומיידית עם הרפיית דוושת התאוצה.
פולסטאר 2
ביצועים מטריפים בחשמליות דו מנועיות הם כבר עניין שהורגלנו אליו, אך התנהגות כביש מתגמלת ויכולת דינמית מהנה ברכב השוקל למעלה משני טונות הם כבר עניין שאינו מובן מאליו כלל. למהנדסי השלדה של פולסטאר ניסיון רב ומוכח בכיול מתלים "מתנהגים" בדגמי וולוו לדורותיהם, אך האתגר הניצב בכיול דגם חשמלי ראשון המביא עימו משקל בלתי מבוטל ופלטפורמה מוסבת, אינו מבטיח נצורות. שימוש במכלולים ספורטיביים עם בולמי אוהלינס מתכווננים ידנית ובלמי ברמבו הכוללים צלחות מחוררות וקליפרים עצומים, לצד חלוקת משקל כמעט מאוזנת בין הסרנים, מאפשרת התנהגות ניטרלית ומתגמלת גם ביחס לרכבי בעירה פנימית ספורטיביים. ההנעה הכפולה וצמיגי הקונטיננטל 6 הספורטיביים משלימים אחיזת כביש דביקה, ובגולת הכותרת היגוי בעל משקל טוב (במצב ספורט) ובלמים בעלי פעולה ליניארית ומרשימה ביחס לרכב חשמלי, עם ביצועי בלימה חזקים ומשרי ביטחון גם בתנאי קצה.
טווח נסיעה פולסטאר 2
פולסטאר 2 פרפורמנס מצוידת בסוללה בקיבולת 78 קוט"ש ברוטו (75 קוט"ש נטו) מתוצרת CATL הסינית עם יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 155 קילוואט DC. היכולת הכוללת המפתה והקלילות שמאפשרת נסיעת כאסח לאורך קילומטרים ארוכים מפיקה בתנאים ריאליים 4 ק"מ לכל קוט"ש, כלומר טווח של 300 ק"מ הרחוק מנתון היצרן המצהיר על 462 ק"מ. נהיגה מתונה וחסכונית תצליח להפיק 5 ק"מ מכל קוט"ש ותניב טווח נסיעה של 370 ק"מ בתנאים אלו. בעמדת טעינה ביתית נדרשנו להמתין 5 שעות לטעינה מ- 51% עד 100% מקיבולת הסוללה. לפי נתוני היצרן, טעינה מלאה בעמדה ביתית אורכת כ-7 שעות ואילו טעינה מ- 20% עד 80% מקיבולת הסוללה בעמדה מהירה DC אורכת כ- 37 דקות. דרגת זיהום האוויר עומדת על 1 מתוך 15, כמו בכל רכב חשמלי.
אמינות ועלויות אחזקה פולסטאר 2
לאור גילו הצעיר של מותג פולסטאר טרם נרשמו די נתונים אודות אמינות דגמיו אך סביר כי ציוניו העתידיים יהיו דומים לדגמי וולוו החשמליים, אשר בדומה למרבית הרכבים החשמליים יפגינו אמינות גבוהה, בין היתר הודות לשימוש בסוללות מבית ענקית הסוללות CATL. אגרת הרישוי השנתית לרכב חשמלי בישראל זולה, ומחירה עומד כיום על 537 ₪.
פולסטאר 2
פולסטאר 2 משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים + 8 שנים או עד 160,000 אלף ק"מ אחריות לסוללה, המוקדם מבין השניים. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מחברת מאיר היבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 25 ללא היסטוריית תאונות ושלילות עומדת על כ- 20,000 ₪ לשנה. עלות ביטוח חובה עומדת על כ- 1,700 ₪.
בטיחות פולסטאר 2
פולסטאר 2 נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2021 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל, ו- 83% עבור מערכות הבטיחות.
פולסטאר 2
אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ניטור שטחים מתים, אזהרה וסיוע מפני התנגשות מאחור, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מלפנים ומאחור, עמעום אוטומטי למראה המרכזית ולמראות הצד, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת האבזור הבטיחותי הינה 7 מתוך 8 בכל הגרסאות.
תמורה למחיר פולסטאר 2
פולסטאר 2 מוצעת עם ארבע יחידות הנעה לבחירה במחיר התחלתי של 254,900 ₪, וברמת אבזור דומה הכוללת בין היתר ריפודים מחומר ידידותי לסביבה, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, חימום לגלגל ההגה, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 11.15 אינץ', מערכת הפעלה אנדרואיד אוטומטיב מבית גוגל עם אפליקציות מובנות וסייען קולי גוגל אסיסטנס, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 13 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, שמשות אחוריות כהות, גג זכוכית פנורמי חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
גרסת פרפורמנס הנבחנת הינה הגרסה הבכירה שמחירה עומד על 334,900 ₪ וכוללת בנוסף שלדה ספורטיבית עם חלוקת משקל של 51% לציר הקדמי ו- 49% לציר האחורי, בולמים מתכווננים מבית Öhlins, קליפרים קדמיים 4 בוכנות בצבע זהב, חגורות בטיחות בצבע זהב, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.
פולסטאר 2 על ארבע גרסאותיה מתומחרת באופן תחרותי למדי ביחס למותג פרימיום. גרסת הפרפורמס הנבחנת מציעה יכולת מרשימה ביותר באספקט הדינמי, עם ביצועים עוצמתיים, יכולת דינמית משובחת ביחס לרכב חשמלי, מראה ייחודי, ואינה רושמת מגרעות חשמליות הודות לבלימה רגרנטיבית יעילה וטווח נסיעה יעיל ומקובל. הביצועים והטווח אמנם אינם משתווים ליכולתה של ב.מ.וו i4 M50, אך התמחור הזול יותר מפצה על כך.
הפלטפורמה המוסבת מציבה מגבלות תכנוניות המכתיבות פשרות באספקט השימושי, כגון מרחב פנים ותא מטען צנועים יחסית, כך שבעניין זה תתקשה פולסטאר 2 להתמודד מול ג'נסיס GV60 למשל. בסיכומו של יום, פולסטאר 2 פרפורמנס הינה מכונית חשמלית דינמית וביצועיסטית אשר תתאים לנהגים השמים דגש על היכולת הדינמית וההנאה מנהיגה ברכבם החשמלי.
| פולסטאר 2 פרפורמנס | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) |
| הספק מרבי משולב | 476 כ"ס |
| מומנט מרבי | 69.4 קג"מ |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,606 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,943 מ"מ |
| גובה כללי | 1,479 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,735 מ"מ |
| נפח תא מטען | 405 ליטרים |
| קיבולת סוללה | 78 קוט"ש |
| משקל עצמי | 2,013 ק"ג |
| מהירות מרבית | 220 קמ"ש מוגבלת |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.4 שניות |
| צריכת אנרגיה משולבת (יצרן) | 5.9 ק"מ לקוט"ש |
| צריכת אנרגיה משולבת (מבחן) | 4.1 ק"מ לקוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי (יצרן) | 462 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי (מבחן) | 320 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 335,000 ₪ |

תפריט נגישות








ל-1, אז כמה עולה ביטוח מקיף לרכב?
הביטוח המקיף לרכב אינו 20 אלף ש"ח לשנה ואפילו לא רבע מכך.
מאיפה הבאת את הנתון המופרך הזה ?