Wey קופי 01 הוא הרכב ההיברידי הנטען עם טווח הנסיעה החשמלי הגדול ביותר בישראל, וחוץ מזה יש לו עוד כמה יתרונות בולטים
במקביל לתהליך החשמול שעובר שוק הרכב הישראלי, בולט תהליך נוסף ומשמעותי לא פחות, במסגרתו מותגי רכב סיניים מושקים בישראל בקצב מסיבי. הנהג הישראלי נחשב שנים רבות שמרן שלא ממהר לאמץ שינויים, אבל לאחרונה נראה כי המחסומים הוסרו ומותגי רכב סיניים נקלטים כאן בהצלחה, חלקם אפילו בהצלחה מרובה, עם כניסה לראש טבלאות המותגים והדגמים הנמכרים ביותר בישראל.
| Wey קופי 01 | |
|---|---|
| יתרונות | אבזור עשיר, איכות ועיצוב תא הנוסעים, ביצועים, טווח נסיעה חשמלי, בטיחות |
| חסרונות | הנדסת אנוש, צריכת דלק במצב היברידי |
Wey קופי 01
אם חשבתם שהתופעה מוגבלת לפלחי השוק העממיים, כדאי שתדעו שהונג'צ'י מסרה בישראל 92 עותקים מרכב הפנאי החשמלי E-HS9, שתג מחירו עומד על החל מ- 400,000 ₪. סמלת, שהיא גם היבואנית של הונגצ'י ראתה כי טוב והשיקה בישראל מותג יוקרה סיני נוסף. Wey הוא מותג צעיר, אך בניגוד למותגים אחרים אותם פגשנו, הוא מגיע מבית מבוסס של קונצרן הרכב הסיני גרייט וול מוטורס. יצאנו עם Wey קופי 01 ברמת האבזור הבכירה לקצ'ורי שמחירה 319,900 ₪ בכדי לבדוק האם קמה כאן אלטרנטיבה אמיתית למותגי הפרימיום המבוססים.
עיצוב ונוחות Wey קופי 01
החזית של Wey קופי 01 מארגנת לו אפקט הגעה מרשים. הגריל הקדמי מעט בומבסטי, שופע עיטורי כרום רבועים, ובמרכזו סמל מותג גדול. יחידות התאורה הצרות ממוקמות גבוה ותחתיהם עיטורים דמויי כונסי אוויר. בתחתית הפגוש עיטור כסוף דמוי מגן גחון. הדופן חלקלקה למדי אך נהנית בכל זאת מכמה אלמנטים המעניקים לה נופך דינמי. קו הגג משתפל לאחור בסגנון קופה ומקבל חיזוק מקו החלונות המטפס כלפי מעלה ומודגש באמצעות מסגרת כסופה עבה. קו המותניים מטפס כלפי מעלה מאמצע הדלת הקדמית, וחגורה בולטת בחלקן התחתון של הדלתות מחזקת את הרושם השרירי. בקצה השמשה האחורית ספוילר עם תאורת בלימה מלבנית מעוצבת. הפנסים האחוריים מציגים חותמת תאורה נאה, וביניהם שם המותג בפונט גדול ועבה.
Wey קופי 01
Wey קופי 01 מציג עיצוב ההולם רכב פנאי פרימיום. מראהו מרשים ואלגנטי מבלי להיגרר למחוזות מצועצעים ומוגזמים. העוברים והשבים הסתקרנו מסמל המותג שאינו מוכר והחמיאו לעיצוב הרכב. הקווים הנאים של Wey קופי 01 מצליחים להסוות מידות נדיבות מאלה של המתחרים, כגון אאודי Q5 ספורטבק ומרצדס GLC קופה. אורכו של Wey קופי 01 עומד על 4,870 מ"מ, רוחבו 1,960 מ"מ, גובהו 1,690 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,910 מ"מ.
Wey קופי 01
תא הנוסעים מרשים לא פחות מהעיצוב החיצוני. רכב ההדגמה הגיע בשילוב גוונים מקורי של אפור בהיר וכחול כהה שהעניק תחושה מודרנית ואוורירית. הדשבורד שטוח, נמוך, ומוותר על חופת לוח המחוונים המסורתית. מסך המגע המרכזי הענקי בגודל 14.6 חצי צף, תחתיו מותקנים פתחי המיזוג, ותחתם על קונסולת גשר מוגבהת ומשופעת, מסך נוסף בגודל 9.0 אינץ' השולט בבקרת האקלים ובפונקציות נוספות כגון מיזוג המושבים ומערכת העיסוי. בורר ההילוכים האלקטרוני מותקן אף הוא על הקונסולה המוגבהת בין המושבים הקדמיים. לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג על גבי מסך דקיק בגודל 9.2 אינץ' שנראה קטן מגודלו. בתא הנוסעים עיטורי אלומיניום מרוקעים המשתלבים עם סכימת התפירה המעוצבת של הריפודים. בחשיכה מצטרפת תאורת אווירה מרשימה המהבהבת כחלק מההתרעות שמספקות מערכות הבטיחות.
Wey קופי 01
איכות החומרים טובה מאוד ובהחלט מצדיקה את המיתוג כרכב פרימיום. כל הדיפונים אותם תחושו עם הידיים מרגישים איכותיים ונעימים למגע. ריפודי האלקנטרה על המושבים והדלתות נעימים פי כמה ממושבי עור, ובוודאי עדיפים עליהם בקיץ הישראלי הלוהט. דפנות הקונסולה המוגבהת בין המושבים הקדמיים עשויות פלסטיק קצת פחות מרשים ביחס לשאר הדיפונים בתא הנוסעים, אך לא מדובר באיכות נחותה ביחס למתחרים. השימוש בפלסטיק שחור מבריק נעשה באיפוק ובמשורה, אך הוא מותקן דווקא על גלגל ההגה ובסביבת בורר ההילוכים, הפוגשים באופן תדיר את הידיים וקולטים במהירות סימני טביעות אצבע. איכות ההרכבה מעולה והפלסטיקה שמרה על דממה במהלך נסיעת המבחן.
Wey קופי 01
מתחת לקונסולה הצפה בין המושבים הקדמיים תא אחסון פתוח גדול שיוכל להכיל תיק יד ואפילו תיק גב, המכיל גם חיבורי מדיה ומשמש כמשטח טעינה אלחוטי גדול במיוחד. בסמוך לבורר ההילוכים צמד מתקני כוסות המסתתרים מאחורי כיסוי איכותי. הם נוחים לשימוש ונמצאים בקרבת יד אך מרבית הזמן אוחסן בהם הטלפון הסלולרי, בשל העובדה שלא נמצא מקום אחר נוח להניח אותו במרחק ראייה הנדרש בשל היעדר תמיכה בשיקוף מסך. התא מתחת למשענת היד גדול ושימושי, ובסמוך אליו חריץ שיוכל לשמש לאחסון טלפון סלולרי. בסמוך לברך שמאל של הנהג מגירת אחסון עבור חפצים קטנים. התאים בדלתות גדולים ושימושיים, וכוללים גם מגרעות עבור בקבוק שתיה, אך עומקם מעט רדוד, והבקבוק עלול ליפול מהם בנסיעה. תא הכפפות אינו גדול במיוחד אך מדופן היטב באופן ההולם רכב פרימיום.
Wey קופי 01
הנדסת האנוש מורכבת. הכניסה לרכב עם שפע של מסכים ושלל צפצופים מרגע ההנעה עשויה להיות מבלבלת, ונדרש תהליך למידה על מנת לתפעל ולהתאים את הפונקציות השונות. מצלמת זיהוי הפנים מספקת שפע של התרעות ואף נוזפת בנהג. בהמשך מגיעה גם סדרה של משיכות בחגורת הבטיחות, שבהחלט עשויות להיות יעילות במקרה של נהג עייף, אך בשגרה הן עשויות להעיק מאוד. הנטרול של המערכת לא נשמר להנעה הבאה ודורש כניסה לתפריט בכל פעם מחדש. לוח המחוונים הדיגיטלי מעט קטן וקצת קשה להבין מה קורה בו תוך כדי נהיגה. מערכת התצוגה העילית מרשימה מאוד על הנייר ובחניה, אך בפועל היא מעמיסה התרעות על כל עצם שזז מסביב לרכב ומושכת יותר מדי תשומת לב בזמן הנהיגה, במיוחד באזורים צפופים ועמוסים.
Wey קופי 01
גם תפעול מערכת בקרת האקלים מתבצע באמצעות מסך, וגם שם נדרשת כניסה לתפריט משנה עבור פעולה פשוטה כמו שינוי עוצמת המיזוג. שני אייקונים להורדת והגברת העוצמה היו עושים עבודה טובה הרבה יותר. ישנה אפשרות לשינוי מהיר של עוצמת המפוח או הטמפרטורה באמצעות החלקת שתי אצבעות לרוחב או לאורך המסך, אך בניסיון שלי גיליתי שנדרשת יותר מדי קואורדינציה, ריכוז ודיוק לטובת פעולה פשוטה המתבצעת באופן תדיר בזמן נהיגה. בשלב זה הרכב משווק ללא תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, ומערכת הניווט המקורית אינה זמינה בישראל ויש להשתמש בטלפון הנייד, ולמצוא עבורו מיקום המאפשר לראות את המסך. בנסיעה על חשמל בלבד אין חימום עבור תא הנוסעים, נושא שעשוי להוות מטרד בימי חורף קרים.
Wey קופי 01
הדלתות הקדמיות הענקיות מייצרות מפתח גדול ונוח אל המושבים הקדמיים, ועבור הכניסה פנימה נדרש טיפוס קל. המושבים משובחים, רכים ונעימים, ושומרים על הנהג רענן גם בנסיעות ארוכות. ריפוד האלקנטרה נעים במיוחד והוא בוודאי יהיה נעים יותר בקיץ הישראלי המהביל. מערכת העיסוי חביבה ומאפשרת בחירה בין מספר סגנונות עיסוי. עוצמת חימום המושבים נמוכה ומערכת האוורור רועשת ולא תמיד מורגשת. תמיכת הצד עדינה ומספקת. טווח הכוונון החשמלי של מושב הנהג רחב וניתן לכוון גם את אורך בסיס המושב לטובת תמיכה משופרת לברכיים לנהגים גבוהים. מרכב פרימיום הייתי מצפה לכוונון גובה גם עבור מושב הנוסע.
Wey קופי 01
המרווח מלפנים טוב מאוד, אך הקונסולה המוגבהת בין המושבים הקדמיים גוזלת חלק ממנו ויוצרת תחושה עוטפת וסגורה. תנוחת הישיבה הגבוהה מייצרת תחושת שליטה וראות טובה לפנים. קורות A עבות במיוחד, אך לפחות בתנוחת הישיבה שלי לא היוו מטרד מיוחד. מראות הצד גדולות ויעילות וגם הראות לאחור מוצלחת על אף שמשה קטנה ומשענות ראש ענקיות במושב האחורי. מערכת המצלמות ההיקפיות היא מהמרשימות בהן נתקלתי עם איכות תמונה מעולה ותצוגת מכסה מנוע שקוף המאפשרת לראות מה קורה מתחת לרכב. התמונה משתנה בהתאם לכיוון הנסיעה והמכשולים מסביב, אך לעיתים היא בוחרת להציג את הרכב הפוך באופן מעט מבלבל. חבל שב- Wey לא השכילו להשתמש במצלמות גם עבור הצגת השטחים המתים בדומה למערכת הסיוע מבית יונדאי. ההשתלטות על המסך בזמן איתות ופניה במהירות נמוכה נראית לי מיותרת ומציקה.
הכניסה למושב האחורי נוחה והמפתח רחב ונדיב. המרווח במושב האחורי מצוין בכל המימדים, והוא אכלס במהלך נסיעת המבחן שלושה נוסעים בוגרים בנוחות, אך יתאים יותר לשני מבוגרים וילד במרכז. המושבים הסמוכים לדלתות נוחים מאוד ומעניקים תמיכה מעולה לברכיים, ולמשפחות צעירות אציין שהגישה אל עיגוני האיזופיקס נוחה מאוד. המושב המרכזי מוגבה מעט, וכצפוי יהיה פחות נוח בשל משענת הגב, אך הוא מוצלח יותר מהמקובל. רמת החיים במושב האחורי גבוהה, ובנוסף לדיפון עשיר ותאורת אווירה, ייהנו הנוסעים מאחור גם מתאורת קריאה אישית, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, פתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, ומשענת יד מתקפלת עם צמד מתקני כוסות. באופן מוזר חימום המושבים האחוריים ופתיחתם וסגירתם של פתחי המיזוג מאחור נשלטים רק באמצעות מסך בקרת האקלים הממוקם מלפנים.
Wey קופי 01
המפרט מספר על תא מטען בנפח 371 ליטרים בלבד. פתיחת דלת תא המטען החשמלית חושפת רצפה גבוהה המייצרת תא מעט רדוד, אך הוא עדיין נראה גדול יותר ממה שמעיד הנתון הרשמי. המפתח רחב וסף ההטענה מעט גבוה, אך הוא באותו מפלס עם רצפת תא המטען. רמת הגימור הגבוהה נשמרת גם בתא המטען, בו הדיפון איכותי והתאורה עשירה. בתא המטען אמצעי עיגון שימושיים וגם שקע חשמל V12. קיפול המושב האחורי מתבצע באמצעות מנופים בדפנות תא המטען. המושב האחורי מתקפל ביחס של 40:20:40 ומאפשר הובלת חפצים ארוכים גם כשהמושב האחורי מאוכלס בשני נוסעים. מתחת לרצפת תא המטען, תא אחסון קטן וערכה לתיקון תקרים.
Wey קופי 01
Wey קופי 01 מציע נוחות נסיעה טובה. המתלים ברכב משלבים בין רכות נעימה לבין ריסון המונע ממנו תנודות מרכב מיותרות. בתנועה עירונית הוא לא יצליח להעלים את כל השיבושים בשל החישוקים הענקיים והצמיגים בחתך נמוך, אך רובם מנוטרלים ולא מטלטלים את הרכב על נוסעיו. ההתמודדות עם פסי האטה נאותה והם לא מייצרים נדנודי משנה. גם מחוץ לעיר נשמרת הנסיעה הנעימה, אך גם שם פגמים ושיבושים חדים לא ייעלמו לחלוטין. בידוד הרעשים מעולה בכל מצבי הנסיעה, והוא מרשים בעיקר במצב החשמלי על רקע היעדר רעש המנוע אשר ממסך לעיתים רעשים אחרים. רעשי רוח, כביש ומנוע כמעט ואינם נשמעים בתא הנוסעים, ולמערכת נטרול הרעשים האקטיבית בוודאי יש חלק בכך.
ביצועים Wey קופי 01
בניגוד למרבית הרכבים הסיניים המשווקים בישראל, Wey קופי 01 אינו רכב חשמלי טהור. הוא מצויד ביחידת הנעה היברידית נטענת הכוללת שלושה מנועים: מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 201 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 161 כ"ס ומומנט מרבי של 33.0 קג"מ, ומנוע חשמלי אחורי עם הספק מרבי של 181 כ"ס ומומנט מרבי של 23.0 קג"מ. נתון ההספק המרבי עומד על 476 כ"ס ונתון המומנט המרבי המשולב עומד על 86.4 קג"מ. מדובר בנתוני הספק שאין להם אח ורע בסביבת המחיר של Wey קופי 01, ולמעשה הם בולטים גם ביחס לכלים יקרים הרבה יותר. עוד ביחידת ההנעה תיבת 9 הילוכים כפולת מצמדים ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.0 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 235 קמ"ש.
Wey קופי 01
הרכב יוצא מהמקום בעדינות באופן שלא רומז כי הוא מצויד ביחידת הנעה כה חזקה. הביצועים במצב החשמלי טובים אבל התחושה לא זריזה והחלטית כמו בכלי רכב עם הנעה חשמלית טהורה. הצלילים המלאכותיים במצב הנהיגה החשמלי מעט מוזרים. השימוש העירוני נעים בזכות התאוצות הרכות, ולחיצה החלטית יותר על דוושת התאוצה תביא לזינוק נחוש יותר, אך עדיין לא באופן המזכיר כלי רכב חשמליים. כשהקצב עולה מחוץ לעיר נמשכת תחושת הקלילות וחוסר המאמץ, תאוצות הביניים חזקות ומרשימות מאוד, ויכולת השיוט במהירויות גבוהות הופכת את Wey קופי 01 לזולל אוטוסטרדות מחונן.
Wey קופי 01
תיבת ההילוכים קצת פחות הרשימה. בניגוד לכלי רכב היברידיים, Wey קופי 01 משתמש לעיתים במנוע הבנזין מיד בהתחלת הנסיעה ואז נרשם שילוב מעט איטי של ההילוך הראשון. במהירויות עירוניות נמוכות ובפקקים נרשמו העברות הילוכים מעט מהוססות, ובתנאי גז-ברקס גם כמה חבטות קלות. גם בתאוצות ביניים תיבת ההילוכים לא תמיד מוצאת את עצמה, לוקח לה קצת זמן להגיב ולהעביר הילוכים, ובהמשך היא מהססת גם כשמתעורר צורך בהעלאת הילוך.
Wey קופי 01
המתלים מצליחים לתמוך במרכב הגדול והכבד, זוויות הגלגול אינן גדולות במיוחד, והעובדה שרכינת המרכב אינה מוגזמת נוסכת ביטחון בנהג. אחיזת הכביש טובה, אך תחת עומס מתגלה נטייה קלה להרחבת קו הפנייה בתת היגוי הניתן לריסון בקלות באמצעות הרפיה מדוושת התאוצה. ההגה אינו מתקשר אך מאפשר בחירה בין מספר רמות קשיחות. אני העדפתי את המצב הקשיח ביותר המאפשר רמת דיוק טובה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית טובה יחסית לדומותיה אך עדיין מורגש שינוי בעוצמת הבלימה בעת מעבר לשימוש בבלמים הקונבנציונליים.
צריכת דלק וטווח נסיעה Wey קופי 01
Wey קופי 01 מצויד בסוללת ליתיום יון גדולה מהמקובל ברכבים היברידיים נטענים בקיבולת 36.7 קוט"ש. לשם השוואה פיאט 500e החשמלית עושה שימוש בסוללה בקיבולת 42.0 קוט"ש. דגמי ה- PHEV היחידים שמתקרבים לקיבולת של Wey קופי 01 הם רכב הפנאי הגדולים של מרצדס המצוידים בסוללה בקיבולת 31.2 קוט"ש. על פי נתוני היצרן טווח הנסיעה הרשמי עומד על 146 קילומטרים והופך את Wey קופי 01 לרכב ההיברידי הנטען עם טווח הנסיעה הארוך ביותר המשווק בישראל.
Wey קופי 01
יצאתי לדרך עם סוללה טעונה ב- 100% כשמחשב הדרך מציג טווח חשמלי חזוי של 145 קילומטרים. הרכב כיסה מרחק של 111 ק"מ על חשמל בתנאים משולבים הכוללים גם נסיעה בין עירונית מהירה עד שמחשב הדרך הודיע כי אין אפשרות יותר להשתמש במצב החשמל והעביר את הרכב אוטומטית למצב נסיעה היברידי. בשני מקרים במהלך הנסיעה הרכב עבר אוטומטית למצב היברידי אך לאחר מספר רגעים התאפשרה חזרה למצב נסיעה חשמלי. גם לאחר שהרכב לא אפשר יותר נסיעה במצב החשמלי, הצהיר לוח המחוונים על 21 קילומטרים נוספים של נסיעה על חשמל. בכל אופן מדובר בטווח נסיעה חשמלי נאה המספק עבור הנסועה היומית הממוצעת של מרבית הנהגים, ומי שיקפיד על טעינה לילית יכול לשמור מרחק מתחנות דלק תקופות ארוכות מאוד. טעינה ביתית מלאה של הסוללה תארך 3 שעות ו- 50 דקות. Wey קופי 01 תומך גם בטעינה מהירה DC בהספק של עד 50 קילוואט. שימוש בעמדה זו יאפשר להטעין מ- 0% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 53 דקות. המערכת לבחירת מצבי הנהיגה כוללת מצב Charge המטעין את הסוללה בזמן הנסיעה בקצב משביע רצון מבלי לפגוע באופן מורגש בביצועים.
Wey קופי 01
לאחר שאזל החשמל בסוללה נמדדה צריכת דלק של 10.6 ק"מ לליטר, נתון לא חסכוני במיוחד אך יש לזכור שמדובר ברכב גדול וכבד עם מנוע בנזין צנוע. אם לוקחים בחשבון גם את המרחק שכיסינו על חשמל, צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 12.8 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 55 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 580 ק"מ בנסיעה במצב ההיברידי. Wey קופי 01 מדורג בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.
כלל האצבע בכלי רכב היברידיים נטענים הוא שהנסועה היומית צריכה להיות חופפת לטווח הנסיעה החשמלי בכדי למקסם את החיסכון. אין ספק כי Wey קופי 01 מרחיב את מעטפת השימוש ומאפשר נסיעה על חשמל גם בנסועה יומית מכובדת, ובשלב זה טווח הנסיעה החשמלי שלו חסר תחרות מצד רכבים היברידיים נטענים בטווח המחיר שלו, וגם ברכבים במחיר כפול משלו ולמעלה מכך.
אמינות ועלויות אחזקה Wey קופי 01
Wey הוא אמנם מותג צעיר, אך הוא מגיע מבית גרייט וול מוטורס, יצרנית סינית ותיקה יחסית שנוסדה בשנת 1984, ובאופן יוצא דופן בנוף יצרניות הרכב הסיניות, נמצאת בידיים פרטיות ולא בבעלות משותפת עם השלטונות. גרייט וול ניסתה את מזלה בעבר בשווקים מערביים ללא הצלחה והתמקדה עד כה בשווקים מתפתחים. כעת היא מבצעת כניסה מחודשת לאירופה באמצעות מותגי הבת הצעירים שלה Wey ואורה.
Wey קופי 01
Wey קופי 01 משווק בישראל עם אחריות יצרן נדיבה ל- 5 שנים או עד 160,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית סמלת.
מחירו של Wey קופי 01 מציב אותו בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,402 ₪.
בטיחות Wey קופי 01
יצרני הרכב הסיניים הבינו שכניסה מוצלחת לשוק הרכב האירופאי חייבת לעבור דרך שיפור רמות הבטיחות, שבעבר לא זכה לחשיבות מספקת. Wey קופי 01 עבר את מבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכה בציון המרבי 5 כוכבים עם ציוני משנה גבוהים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 79% בהגנה על הולכי רגל, ו- 94% על תפקוד מערכות הבטיחות.
Wey קופי 01
אבזור הבטיחות נדיב וכולל בין היתר 8 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני פתיחת דלתות בעת שרכב חולף בנתיב המקביל, ניטור עירנות ותשומת הלב של הנהג באמצעות מצלמה עם פונקציית זיהוי פנים, התרעה על מצבי נהיגה מסכנים באמצעות משיכת חגורת הבטיחות, סיוע בתמרוני חירום, וזיהוי תמרורים. רמת האבזור הבכירה לקצ'ורי כוללת בנוסף התרעה מפני שכחת ילדים. בשני המקרים עומדת רמת האבזור הבטיחותי על 7 מתוך 8 לפי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
Wey קופי 01
מערך הבטיחות של Wey קופי 01 מרשים בהחלט, אבל התפקוד של מערכות הבטיחות לא אידיאלי. המערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה מעט אלימה לפעמים, ומבצעת תיקונים העשויים להפתיע את הנהג ומוסיפה לחגיגה גם רטט מציק וארוך מדי בגלגל ההגה. המערכת לניטור תשומת הלב של הנהג מרבה לנזוף על חוסר תשומת לב וכנראה לא לוקחת בחשבון את התפעול המורכב של המסכים הרבים, בעיקר בזמן נהיגה. צלילי ההתרעה מרובים וכך גם ההודעות הארוכות בלוח המחוונים הקשות לקריאה בזמן נהיגה. ברמת האבזור לקצ'ורי אותה בחנו ישנה אפשרות לקבלת התרעות גם באמצעות תאורת האווירה, אך ההבהוב שלה בשלל צבעים מסנוור ומבלבל, בעיקר בחשיכה.
תמורה למחיר Wey קופי 01
Wey קופי 01 משווק בישראל בשתי רמות אבזור. מחירה של גרסת הכניסה פרימיום עומד על 284,900 ₪ והיא כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.6 אינץ', מסך בגודל 9.0 אינץ' לשליטה בבקרת האקלים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 9.0 אינץ', מערכת שמע מבית Infinity עם 12 רמקולים, תצוגה עילית, מערכת אקטיבית לנטרול רעשים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, תאורת אווירה בתא הנוסעים, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מערכת מצלמות היקפיות, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, שמשות אוקסטיות, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 21 אינץ'.
מחירה של רמת האבזור הבכירה לקצ'ורי עומד על 319,900 ₪ והיא כוללת בנוסף ריפודי אלקנטרה, כוונון חשמלי לתמיכת הגב התחתון במושבים הקדמיים וזיכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, חימום למושב האחורי, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, מערכת לניטור איכות האוויר, סייען חניה אוטומטי, מערכת סיוע ביציאה אוטונומית מהחניה, וגג זכוכית פנורמי חשמלי.
ל- Wey קופי 01 יש אולי שם של מכונת אספרסו, אבל קפה הוא בין הדברים היחידים שהוא לא יעשה עבורכם. מדובר ברכב פנאי מרשים המציע עיצוב נאה, אבזור עשיר, ומפרט בטיחות מרשים המגובה בציון בטיחות גבוה. יחידת ההנעה חזקה מאוד ומציעה לצד ביצועים מעולים גם טווח נסיעה חשמלי נדיב מהמקובל.
Wey קופי 01 סובל מהנדסת אנוש בינונית המשפיעה על חווית המשתמש, אבל החדשות הטובות הן שהיא ניתנת לשדרוג באמצעות עדכון תוכנה שהרכב יודע לקבל גם מרחוק, ואנו מקווים שהיצרנית תעניק לו מערכת הפעלה ידידותית יותר בקרוב.
למען הסר ספק, Wey קופי 01 הוא רכב פרימיום אמיתי המציע חבילה מרשימה הארוזה בתג מחיר המציב אותו בתחרות מול רכבים קטנים וחלשים ממנו, עם מפרט אבזור ובטיחות שיתקשה מאוד להתחרות בו, ועל כן מדובר בעסקה אטרקטיבית שגם אלה החוששים מהתוצרת הסינית יתקשו לסרב לה.
| Wey קופי 01 2.0 PHEV אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק + שני מנועים חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 476 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 86.4 קג"מ |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 201/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 32.6/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי קדמי | 161 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי קדמי | 33.0 קג"מ |
| הספק מרבי מנוע חשמלי אחורי | 181 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי אחורי | 23.0 קג"מ |
| קיבולת סוללה | 36.7 קוט"ש |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 9 הילוכים |
| מערכת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,870 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,960 מ"מ |
| גובה כללי | 1,690 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,910 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.0 שניות |
| מהירות מרבית | 235 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 250.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 319,900 ₪ |

תפריט נגישות








Wey coffee 01
אכן רכב מצוין. עובר את הגרמנים בהרבה מאוד פרמטרים. אם להעלים את המיתוג - צריך להיות יקר מגרמניות בהרבה, לדעתי, כמובן. תסתכלו בסרטונים בתערכות רכב בסין - גרמניות עומדות שם בצניעות מביכה