ג'נסיס GV70 אלקטריפייד (חשמלי) במבחן דרכים

ג'נסיס GV70 מקבל גרסה חשמלית עם הספק מרבי גבוה במיוחד, אולם המחיר התייקר באופן משמעותי וטווח הנסיעה לא מרשים

תגיות: , , , , ,

מותג היוקרה ג'נסיס אולי צעיר ביחס למתחרות הוותיקות, ובשלב זה ליין דגמיו נטול גרסאות היברידיות והיברידיות נטענות, אך עם זאת ג'נסיס כבר נמצאת בתהליך חשמול מואץ עם 3 דגמים חשמליים - ג'נסיס GV60, ג'נסיס G80, והסיבה לשמה התכנסנו - ג'נסיס GV70 המוצע בגרסה חשמלית לצד גרסאות הבנזין.

ג'נסיס GV70 אלקטריפייד
יתרונות עיצוב, תא נוסעים, אבזור, ביצועים
חסרונות שלדה מוסבת, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, טווח נסיעה

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

ג'נסיס GV60 הצעיר הוא רכב פנאי חשמלי המבוסס על שלדה ייעודית, אולם הדגמים הוותיקים יותר מבוססים על שלדות מוסבות הגובות מחיר בתכנון וביעילות האנרגטית. ג'נסיס GV70 בגרסת הבנזין הרשים אותנו מאוד כשהושק בישראל, והפעם יצאנו למבחן דרכים עם הדגם החשמלי, הזוכה לכינוי אלקטריפייד, ברמת אבזור לקצ'ורי המוצעת במחיר של 499,000 ₪.

עיצוב ונוחות ג'נסיס GV70 אלקטריפייד

עיצובו של ג'נסיס GV70 מזדקן היטב בחלוף שנתיים וחצי מאז השקתו. הקווים העגלגלים בשילוב יחידות התאורה המפוצלות מייצרים מראה ייחודי המושך את העין. הגרסה החשמלית זוכה למספר שינויים קלים, ביניהם שבכה קדמית אטומה בעיצוב ייחודי, פגוש קדמי אווירודינמי עם כונסי אוויר קטנים יותר, פגוש אחורי נטול יציאות מפלט, וחישוקים בעיצוב אווירודינמי. הגרסה החשמלית זוכה גם למגוון צבעים ייחודי, כולל מספר גווני מט, ביניהם גוון הקופר מט, מעין שילוב בין ורדרד ונחושת, שעיטר את רכב ההדגמה. מידותיו החיצוניות של ג'נסיס GV70 אלקטריפייד קרובות לאלה של המתחרים. אורכו 4,715 מ"מ, רוחבו 1,910 מ"מ, גובהו 1,630 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,875 מ"מ.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

עיצוב תא הנוסעים מצליח להכניס פנימה את הקווים העגלגלים והרכים שפגשנו בחוץ, והמראה נקי על אף שילוב של פקדים פיזיים. רכב ההדגמה הגיע עם ריפודי עור נאפה לבנים בשילוב דיפונים שחורים. הרוכשים יוכלו לבחור גם בריפודי עור בגוון ירוק כהה ייחודי. איכות החומרים גבוהה מאוד, גם בפינות נידחות ואפילו בתקרה הנעימה. היכן שתניחו את היד תפגשו בחומרים נעימים למגע, ולרוב גם רכים וגמישים. איכות ההרכבה ללא רבב.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

היצע תאי האחסון אינו חורג מהמקובל. בין המושבים הקדמיים תא עם חיבורי מדיה ומקום לטלפון סלולרי ומפתחות, ובסמוך אליו צמד מתקני כוסות. מתחת למשענת היד תא עמוק ומדופן היטב עם מדף עליון נשלף. תא הכפפות מעט קטן אך מדופן היטב למניעת תזוזות ורעשים. התאים בדלתות אינם גדולים במיוחד ולא מכילים מגרעת עבור אחסון בקבוקי שתיה. עבור הנוסעים מאחור צמד מתקני כוסות במשענת היד המתקפלת, ורשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

הנדסת האנוש טובה. המסך המרכזי ממוקם מעט רחוק ותפעולו באמצעות מגע דורש רכינה לפנים, והתפעול באמצעות החוגה בזמן הנהיגה לא מושלם וגוזל מעט תשומת לב. לבורר ההילוכים האלקטרוני בצורת חוגה מתרגלים במהירות והוא מעניק פידבק שהופך את השימוש בו לטבעי לאחר זמן היכרות קצר. תפעול יתר הפונקציות נוח ולא יהיה זר עבור מי שנהג ביונדאי או בקיה בשנים האחרונות.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

המושבים הקדמיים נעים לאחור על מנת לאפשר כניסה נוחה לנהג ולנוסע מלפנים, והדלתות הקדמיות הגדולות מסייעות לכך. המרווח מלפנים נדיב, והמושבים נאים מאוד ונוחים, אך אינם תומכים במיוחד. משענות הראש מעולות. הן מתכווננות לעומק ומעניקות תמיכה מעולה לראש בנסיעות ארוכות. טווח הכוונון החשמלי של המושבים וגלגל ההגה רחב, ומאפשר למצוא בקלות תנוחת ישיבה נוחה. שדה הראייה טוב לכל הכיוונים, ומראות הצד מעולות. כל רמות האבזור מצוידות בחיישני חניה היקפיים ובמערכת מצלמות היקיפיות. בעת הפעלת איתות מוקרנת תמונת השטח המת בלוח המחוונים הדיגיטלי, ובערים צפופות היא מסייעת להימנע ממפגשים עם מדרכות העלולות לפגוע בחישוקים היקרים.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

המושב האחורי מרווח, גם עבור ראשיהם של נוסעים גבוהים. מבנהו יתאים עבור שני נוסעים, ובמושב המרכזי רצוי להושיב ילדים בלבד בשל המרווח המצומצם. מדרגת ההינע אינה גבוהה אך עדיין נוכחת ומכתיבה ישיבה בפישוק רגליים במושב המרכזי. הנוסעים מאחור נהנים מפתחי מיזוג ושליטה נפרדת בבקרת האקלים, אך יאלצו לחלוק בשקע טעינה בודד.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

לג'נסיס GV70 אלקטריפייד תא מטען בנפח 503 ליטרים, הקטן בכ- 40 ליטרים מזה של גרסת הבנזין. פתיחת דלת תא המטען מתאפשרת גם ללא מגע יד והיא חושפת מפתח נמוך ורחב. תא המטען ארוך ורחב אך מעט רדוד. הדיפון והגימור מרשימים גם בתא המטען, ומתחת לרצפתו כבל טעינה ומספר תאים רדודים עבור כלים לשעת חירום. הרכב משווק ללא גלגל חלופי.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

ג'נסיס GV70 סוחב עמו תוספת משקל של 400 ק"ג המביאה את משקלו לפני נוסעים וציוד ל- 2,310 ק"ג. תוספת המשקל מורגשת ביכולת שלו להתמודד עם תוואי הכביש. המפגש עם שיבושים עירוניים מורגש, אך לא ברמה שתזעזע את הרכב והנוסעים, וההתמודדות עם פסי האטה לא מושלמת ונדרשת האטה משמעותית לפני מפגש עמם. מחוץ לעיר מורגש מעקב אדוק אחרי פני הכביש אשר גורם לתחושה קופצנית בנסיעה בכביש שאינו סלול באופן מושלם. כבישים גליים גורמים לתנודות חדות ומחייבים הורדת מהירות. הקשחת המתלים מביאה עמה ריסון הולם ועל כן כמעט שלא מורגשות תנודות משנה לאחר מפגש עם שיבושים, וכן זוויות הגלגול צנועות ביחס לציפייה מהמרכב הגדול והכבד. בידוד רעשי הרוח והכביש לא מרשים במיוחד, וסוג האספלט מאוד משפיע על רמת השקט בתא הנוסעים. מרכב עם מערכת אקטיבית לנטרול רעשים ציפיתי לרמת שקט גבוהה משמעותית.

ביצועים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד

לג'נסיס GV70 אלקטריפייד יש הרבה כוח המסופק על ידי שני מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 215 כ"ס כל אחד, אשר מייצרים מערכת הנעה כפולה בזכות פריסה של מנוע קדמי ואחורי, ומעניקים הספק מרבי משולב של 430 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.5 קג"מ, או 489 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 71.4 קג"מ במצב בוסט. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל- 235 קמ"ש.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

כצפוי, מדובר ברכב חזק מאוד, אך כיול דוושת התאוצה מאפשר ליצור את מינון התאוצה הרצוי ללא מאמץ מיוחד. כוח לא חסר בשום מצב. מעיכה של דוושת התאוצה מניבה תאוצה ברוטלית העשויה לגרום לאיבוד אחיזה קל בציר האחורי אפילו בתאוצת ביניים. למעשה הרכב כל כך חזק שהצורך בכפתור הבוסט על גלגל ההגה לא היה ברור כל כך, אבל ניסינו אותו בכל זאת וקיבלנו תאוצה שפשוט מדביקה את הגב לכסא ומטיסה את הרכב קדימה באופן שקשה להסביר. קלות ועוצמת התאוצה מפתיעה בכל פעם מחדש, בוודאי כשנזכרים בנתון משקל הרכב.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

מערכת הבלימה הרנגרטיבית היא מהטובות בהן מתקלנו בכלי רכב חשמליים. שני המנופים מאחורי גלגל ההגה מאפשרים בחירה מבין 3 דרגות עוצמה, כשהחזקה ביניהן מאפשרת ברוב התנאים נהיגה בדוושה אחת. המצב האוטומטי המעולה נעזר ברדאר הקדמי מסייע לשמור על מרחק קבוע מהרכב לפנים תוך השבת אנרגיה לסוללה.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

רמת האחיזה טובה אבל אם תגזימו הוא עלול לאבד אחיזה באופן שאינו חינני, ולהזניק את בקרת היציבות אל הדגל. ביציאה מהירה מפניה קשה קצת לג'נסיס GV70 אלקטריפייד להתמודד עם העוצמה הרבה, והוא עלול לסחרר את הגלגלים האחוריים. במקרים אלה בקרת היציבות קצת יותר ליברלית ונותנת כמה רגעים של משחק לפני שהיא מחזירה את הרכב למסלול. המתלים מצליחים לשמור על המרכב מאוזן ללא זוויות גלגול חריגות, אולם מפגש עם שיבושים במהלך העיקול לא יתקבל יפה ויגרום לתגובה קופצנית. ההגה קל וחסר רגש באופן המקשה מעט על דיוק ההיגוי. הבלמים אינם מבריקים בשל שינוי מוחשי בעוצמת הבלימה במעבר מבלימה רגנרטיבית לבלימה באמצעות הבלמים.

טווח נסיעה ג'נסיס GV70 אלקטריפייד

ג'נסיס GV70 אלקטריפייד מצויד בסוללת ליתיום יון בקיבולת 77.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 455 ק"מ על פי נתוני היצרן. הרכב נמסר לידינו עם סוללה טעונה ב- 100% ומחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה צפוי של 389 ק"מ. אל תחנת הטעינה הגענו עם 54% טעינה לאחר נסיעה רגועה של 188 ק"מ ללא הפעלת מזגן. צריכת החשמל המשולבת עמדה על 18.6 קוט"ש ל- 100 ק"מ, כך שטווח הנסיעה הריאלי עומד על כ- 410 ק"מ. נסיעה בין עירונית מהירה העלתה את צריכת החשמל ל- 22.2 קוט"ש לכל 100 ק"מ, המעידה על טווח נסיעה של פחות מ- 350 ק"מ. ג'נסיס GV70 אלקטריפייד תומך בטעינה מהירה במיוחד בהספק של עד 350 קילוואט, אולם פריסה של מטענים מסוג זה החלה בישראל רק לאחרונה. שימוש בעמדה בהספק כזה יאפשר להטעין מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 18 דקות בלבד. בעמדה בהספק 175 קילוואט הטענו מ- 54% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 10 דקות. השלמת הטעינה ל- 100% ארכה 25 דקות נוספות.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

יכולת הטעינה המהירה של ג'נסיס GV70 אלקטריפייד מרשימה מאוד ומקצרת את זמני ההמתנה בעמדות הטעינה, אך טווח הנסיעה שלו לא מרשים במיוחד, ובפועל רחוק למדי מהטווח עליו מצהירה היצרנית. נהגים המכסים מרחקים ארוכים, יעדיפו כנראה את האחות הסלונית - ג'נסיס G80 או את האח הקטן והמרשים ג'נסיס GV60. ג'נסיס GV70 אלקטריפייד מתברג אל קבוצת זיהום 1 הנמוכה ביותר.

אמינות ועלויות אחזקה ג'נסיס GV70 אלקטריפייד

ג'נסיס היא אמנם יצרנית רכב צעירה יחסית, אך היא מגיעה מבית קונצרן יונדאי המבוסס שנהנה בשנים האחרונות מהצלחה גלובלית. בתקופה הקצרה שבה היא קיימת הצליחה ג'נסיס לצבור לעצמה מוניטין אמינות חיובי. בסקר אמינות של ארגון J.D Power שנערך בארה"ב בשנת 2022 המודד את כמות התקלות הממוצעת לכל 100 כלי רכב, הגיעה ג'נסיס למקום השני אחרי לקסוס, עליה של 2 מקומות ביחס לסקר הקודם אותו הובילו קיה ויונדאי.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

ג'נסיס GV70 אלקטריפייד משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. לקוחות ג'נסיס נהנים מתכנית שירות אישית הכלולה במחיר הרכב וכוללת את מחיר הטיפולים התקופתיים עבור 3 שנות הבעלות הראשונות (מוגבל ל- 6 טיפולים) עם איסוף והחזרת הרכב אל בית הלקוח, וכן משירותי קונסיירג' עם מנהל שירות אישי הזמין בכל עת.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 12,700 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,700 ₪. בשל היותו רכב חשמלי נהנה ג'נסיס GV70 אלקטריפייד מאגרת רישוי שנתית מופחתת בסך 558 ₪.

בטיחות ג'נסיס GV70 אלקטריפייד

ג'נסיס GV70 עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2021, אך על פי אנשי הארגון הם אינם תקפים עבור הגרסה החשמלית.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

אבזור הבטיחות העשיר אחיד בכל הגרסאות וכולל בין היתר 8 כריות אויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בחירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, הקרנת השטח המת בלוח המחוונים הדיגיטלי, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני רכב חולף בנתיב המקביל בעת פתיחת דלתות, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת, ניטור עירנות הנהג, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. אבזור הבטיחות מזכה את הרכב בציון הבטיחות 8 הגבוה ביותר על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.

ג'נסיס GV70 אלקטריפיידג'נסיס GV70 אלקטריפייד

המערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה מעט היסטרית ומשלבת תיקוני היגוי תכופים מדי יחד עם צליל התרעה טורדני המוכר מדגמי יונדאי וקיה. לטעמי ראוי היה להעניק לג'נסיס סט צלילי התרעה ייחודי. המערכת להקרנת תמונת השטח המת עושה עבודה נהדרת ומסייעת להימנע גם משפשוף הג'אנטים במדרכה בתמרונים עירוניים.

תמורה למחיר ג'נסיס GV70 אלקטריפייד

ג'נסיס GV70 אלקטריפייד מוצע בישראל בשלוש רמות אבזור. מחירה של גרסת הכניסה EV Edition עומד על 469,000 ₪ והיא כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.5 אינץ' וממשק שליטה פיזי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' עם תצוגה תלת ממדית, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, בקרת אקלים עם פתחי אוורור למושב האחורי, משטח טעינה אלחוטי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מפתח חכם, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, שמשות אקוסטיות, שמשות אחוריות כהות, גג פנורמי חשמלי, עמעום אוטומטי וקיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ' בעיצוב אווירודינמי.

רמת האבזור לקצ'ורי אותה בחנו מוצעת במחיר 499,000 ₪ וכוללת בנוסף דיפונים פנימיים עם תאורת אווירה מעוצבת, בקרת אקלים עם שליטה נפרדת עבור המושב האחורי, מערכת שמע מבית Lexicon עם 14 רמקולים, מערכת אקטיבית לנטרול רעשים, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

רמת האבזור הבכירה אולטימט מוצעת במחיר 519,000 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור נאפה בתפירה ייחודית, תקרה בחיפוי זמש, מושב נהג ארגונומי עם פונקציות כוונון מורחבות, חימום למושב האחורי, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, ותצוגה עילית.

ג'נסיס GV70 אלקטריפייד הוא רכב מרשים מאוד בזכות עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים איכותי ומאובזר, הנדסת אנוש מוצלחת, וביצועים מעולים. ההסבה להנעה חשמלית פגעה בהתנהגות הכביש ובנוחות הנסיעה. כרכב חשמלי נהנה ג'נסיס GV70 אלקטריפייד מיכולת טעינה מהירה במיוחד אך סובל מטווח נסיעה לא מרשים. העובדה שהוא יקר בלמעלה מ- 100,000 ₪ ביחס לגרסאות הבנזין של הדגם מעמידה את התמורה למחיר בסימן שאלה. האח הצעיר ג'נסיס GV60 יהיה בחירה עדיפה כרכב חשמלי בזכות הבסיס הייעודי וטווח הנסיעה הנדיב, והאחות הסלונית ג'נסיס G80 אלקטריפייד עשויה להיות בחירה מעניינת עבור מי שמעדיף מרווח טוב יותר, תנוחת ישיבה נמוכה, וטווח נסיעה ארוך יותר.

ג'נסיס GV70 אלקטריפייד EV לקצ'ורי אוטומט
מנוע שני מנועים חשמליים (קדמי ואחורי)
הספק מרבי משולב 430 כ"ס (489 כ"ס במצב בוסט)
מומנט מרבי משולב 61.5 קג"מ (71.4 במצב בוסט)
תיבת הילוכים הילוך יחיד
מערכת הנעה כפולה
אורך כללי 4,715 מ"מ
רוחב כללי 1,910 מ"מ
גובה כללי 1,630 מ"מ
בסיס גלגלים 2,875 מ"מ
נפח תא מטען 503 ליטרים
משקל עצמי 2,310 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 4.2 שניות
מהירות מרבית 235 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 455 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 410 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 499,000 ₪

ג'נסיס GV70 Electrified 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu