BYD דולפין חשמלית במבחן דרכים

BYD דולפין מנסה לתת מענה לשוק הצמא לחשמליות עם טווח שימושי במחיר נגיש. האם יסכים מר ישראלי לוותר על הישיבה הגבוהה תמורת מחיר נגיש יותר?

תגיות: , , , , , , רכב חשמלי

BYD, שעד לפני שנה היה מותג זר לאוזניים ישראליות הפך למוביל סגמנט החשמליות בארץ, ורכב הפנאי BYD אטו 3 אף זכה בתואר הרכב הנמכר ביותר בישראל לאחר שהציף את השוק הודות למלאי זמין ותצורת קרוסאובר אהובה עם ממדים שימושיים במפרט ותמחור נכון. דגמי BYD טאנג והאן שהושקו אחריו לא זכו להצלחה כבירה הואיל ומלכתחילה פנו לקהל יעד מצומצם יותר, אך כעת מנסה BYD להרחיב את הצלחתה עם BYD דולפין, שאמנם אינה מציעה תצורת קרוסאובר אהודה אך כוללת יחידת הנעה וסוללה זהות לרב המכר, מתבססת על המוניטין המהיר שבנה היצרן במחוזותינו, ונתמכת בתג מחיר נגיש הזול בעשרות אלפי שקלים מ- BYD אטו 3 או משפחתית האצ'בק קומפקטית מונעת בנזין.

BYD דולפין דיזיין
יתרונות נוחות נסיעה בעיר, מנוע חזק, טווח נסיעה נדיב, אחריות ארוכה
חסרונות בידוד רעשים, התנהגות כביש, נוחות נסיעה מחוץ לעיר, מושב אחורי צר

BYD דולפיןBYD דולפין

BYD דולפין משווקת בישראל בשתי רמות אבזור עם יחידת הנעה אחת הכוללת מנוע חשמלי קדמי בהספק 204 כ"ס, סוללה בקיבולת 60 קוט"ש, וטווח נסיעה של 435 ק"מ. המחיר לגרסת הכניסה קומפורט עומד על 141,900 ₪ ולמבחן התייצבה גרסת דיזיין הבכירה שמחירה 147,900 ₪.

עיצוב ונוחות BYD דולפין

העיצוב החיצוני שמרני ביחס לרכב חשמלי ייעודי וניחן במראה נקי ונאה עם סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור, וקו גג גבוה ביחס לרוחב המרכב. סידור זה נועד לשיפור מרווחי הראש והברכיים לנוסעים אך מעניק למכונית מראה מעט מיקרוואני. החזית הסולידית אינה מסגירה את היותו של הדגם חשמלי, ומהצד שטח פח גדול עם קפלים בדלתות. מאחור יחידות תאורה מחוברות באמצעות פס מושחר הנושא את הכיתוב Build Your Dreams - שמו המלא של היצרן המקוצר בראשי תיבות ל- BYD. התוצאה הסופית אינה מסובבת מבטים אך פרקטית בעיקרה ורושמת מקדם גרר טוב של 0.3cd.

BYD דולפיןBYD דולפין

התמחור והממדים מציבים את הדגם מול משפחתיות קומפקטיות פופולריות כגון פולקסווגן גולף ומאזדה 3 האצ'בק אך המתחרות העיקריות הינן המשפחתיות החשמליות אורה פאנקי קאט ו- MG4. BYD דולפין מבוססת על פלטפורמת e-Platform 3.0 הייעודית להנעה חשמלית. אורכה הכולל עומד על 4,290 מ"מ בדומה למשפחתית קומפקטית, רוחבה 1,770 מ"מ בדומה לסופר מיני, וגובהה העומד על 1,570 מ"מ מוכר מסגמנט רכבי הפנאי העירוניים. אורך בסיס הגלגלים נדיב ביחס לסגמנט המשפחתיות ועומד על 2,700 מ"מ.

תא הנוסעים מדבר בשפת העיצוב של דגמי החשמל הייעודיים של היצרנית, וכמוהם מעוצב בהשראת מוטיבים מעולם הים. הדשבורד והדלתות עתירי קימורים ובליטות המשתלבים עם פתחי מיזוג עגולים. המפלס השני כולל דיפון רך במרקם עור דולפין (כך על פי היצרנית) וידיות פתיחת הדלתות בעיצוב סנפיר דולפין. הקונסולה המרכזית מעוצבת בתצורה "חשמלית" צפה עם תא פתוח בתחתית. חומרי הדיפון משלבים חומרים ממוחזרים במרקמים חדישים, אך נציין כי רובם נוקשים למגע ואינם מותירים תחושת איכות יתרה.

BYD דולפיןBYD דולפין

מסך המגע המרכזי בגודל 12.8 אינץ' כולל פיצ'ר לסיבובו ב- 90 מעלות, ומריץ ממשק מודרני עם אפשרות לעדכוני OTA, פיקוד קולי, וצימוד אלחוטי של הסמארטפון - אופציה שאינה מובנת מאליה ברכבים סיניים, ובכלל בטווח מחירים זה. נקודה מהותית שחוזרת על עצמה בשלל דגמים המושקים לאחרונה, הינה העדרו של קיצור דרך או גישה מהירה לתפריט המזגן, מה שגורם לנדידה ארוכה ומיותרת בין תפריטים רק כדי לשנות טמפרטורה או עוצמת אוורור בעת שימוש במערכת הניווט. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 5 אינץ' בלבד ומציג אינפורמציה חיונית לרבות אחוז הטעינה בסוללה וטווח הנסיעה הנותר.

פתרונות האחסון כוללים משטח בתחתית הקונסולה המרכזית הצפה אשר בא על חשבון תא מתחת למשענת היד הקבועה. בנוסף נמצא משטח טעינה אלחוטי בקדמת משענת היד, משטח נוסף להנחת סמארטפון בקדמת הקונסולה, תא כפפות נטול דיפון ותאורה, תאי אחסון בדלתות, צמד מחזיקי כוסות ושקעי טעינה, ומתקן לאחסון משקפיים בדופן התקרה בצד הנהג. סוככי השמש כוללים תאורה רכה, ותאורת המפות לארבעת הנוסעים נדלקת במחוות אצבע.

BYD דולפיןBYD דולפין

על אף מרכב ההאצ'בק, הכניסה והיציאה מהרכב אינן מצריכות כיפוף מוחשי הודות לגובהו של הגג הדומה לקרוסאוברים עירוניים. המושבים הקדמיים מציעים עיצוב נאה למראה, כיוונון חשמלי ונוחות גבוהה גם ללא אפשרות הקשחה לגב המושב וכיוונון גובה מושב הנוסע. מרווח הברכיים טוב ביחס למשפחתית קומפקטית הודות לבסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ ורצפה שטוחה, אך רוחב של מכונית סופר מיני מאלץ מושב אחורי צר שאינו מאפשר הסעת נוסע שלישי שאינו ילד. הנוסעים מאחור לא ייהנו מפתחי מיזוג ייעודיים אך ימצאו תאורה, משענת יד מרכזית עם מחזיקי כוסות, משענת ראש מרכזית, חלונות כהים, גג פנורמי מוצלל (לא ב- 100%) ושקע טעינה. תא המטען בנפח סביר של 345 ליטרים עם מפתח רחב ונוח. קיפול המושב האחורי יביא לנפח של 1,310 ליטרים ורצפה כפולה מאפשרת יצירת מפלס טעינה אחיד. מתחת לרצפת תא המטען ערכת תיקון תקר וכבלי טעינה, לרבות V2L בגרסת דיזיין.

תנוחת הנהיגה טבעית ונעימה, אך הקונסולה המרכזית רחבה בחלקה הקדמי ופוגעת במרווח ברכו הימנית של הנהג. גלגל ההגה בשרני ונעים לאחיזה, ואינו מסתיר את לוח המחוונים הקטן. שדה הראיה טוב, וחלונות צד קדמיים משולשים מאפשרים שדה ראיה מצוין לצפייה במעברי חצייה ורכבים הנכנסים לכיכר. הממדים הסבירים מאפשרים כושר תמרון טוב, ומערך מצלמות 360 מעלות וחיישנים היקפיים עוזרים בתמרוני חניה.

BYD דולפיןBYD דולפין

הדלקת הרכב ותחילת תנועה עירונית רושמות כמה פספוסים ברכב חשמלי. הראשון מתייחס למתג הדלקה/כיבוי שכלל אינו נחוץ ברכב חשמלי ומגדיל לחטוא בכך שאינו מואר בחשיכה. פקד ההילוכים ממוקם בקונסולה המרכזית ומצריך הורדת יד מההגה בכל מעבר מהילוך קדמי לאחורי וההיפך. הבלימה הרגנרטיבית חלושה, אינה מאפשרת נהיגה בדוושה אחת, וכמעט אינה מורגשת גם בעצימותה הגבוהה. הרמקול החיצוני משמיע צליל אזהרה מטריד אשר נשמע גם בתוך תא הנוסעים עד למהירות 30 קמ"ש. נחמה מסוימת נמצאת בזיכרון ההגדרות שאינן מתאפסות בכל נסיעה ושומרות את מצב הנהיגה ועצימות הבלימה המועדפים.

נוחות הנסיעה העירונית זוכה למחמאות בזכות כיול רך במיוחד של הבולמים ומתלה אחורי רב חיבורי שאינו מובן מאליו בטווח מחירים זה. יחד עם מידות צמיגים שפויות, מצליחה הסינית הקלילה לבלוע שיבושים ושברים ברכות שאינה אופיינית לרכבים חשמליים הנושאים סוללה כבדה. יציאה מהעיר חושפת חוסר עידון. אז מתגלה רכות המתלים כחסרת רסן ומטלטלת את הסינית הקטנה כדולפין בים סוער. בידוד רעשי הרוח לוקה בחסר גם הוא, וכבר במהירות 100 קמ"ש נשמעת אוושה חזקה מהמקובל בכל סטנדרט, המתגברת ככל שעולה המהירות.

ביצועים BYD דולפין

BYD דולפין מצוידת בהנעה קדמית עם מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.0 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 170 קמ"ש. מדובר ביחידת ההנעה המוכרת מ- BYD אטו 3, אך עם משקל של 1,658 ק"ג בלבד מתקבלים ביצועים זריזים יותר. בדומה לחשמליות רבות עם נתונים דומים והנעה קדמית, גם כאן האצה בפתיחת מצערת חזקה תיצור יבבות צמיגים ונסיקת חרטום. כפי שהורגלנו בעידן החשמלי, הביצועים וההאצות טובים יותר מכל משפחתית קונבנציונלית, ובהתחשב במחיר הנמוך ביחס לסגמנט מדובר ביתרון בולט.

BYD דולפיןBYD דולפין

התנהגות הכביש אינה עומדת בקנה אחד עם הביצועים וזאת בלשון המעטה. כיול המתלים הרך חסר יכולת ריסון ראויה, ומייצר זוויות גלגול מוחשיות וטלטלות בעת שינויי כיוון, מהסוג שיגרמו לכל נהג פוחז להפחית את הקצב. צמיגי המותג "לינגלונג", תתפלאו לשמוע, אינם מהווים איום על מותגי העל האירופאים וממהרים להשמיע את מחאתם בזעקות אימה בדחיקת המרכב בפנייה במהירות שאינה מנהלתית. לצד כל אלו חשוב להבהיר כי נהיגה מנהלתית ורגועה אינה מהווה כל אתגר או בעיה לשלדה, ובלמים ראויים משלימים יכולת סבירה ובטיחותית לחלוטין לכל שימוש יומיומי.

טווח נסיעה BYD דולפין

BYD דולפין דיזיין מצוידת בסוללת בלייד LFP בקיבולת 60.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 427 ק"מ לפי תקן WLTP. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 88 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 30% עד 80% מקיבולת הסוללה תוך 29 דקות. טעינה ביתית מלאה בהספק 11 קילוואט אורכת כ- 6.5 שעות. כרגיל ברכבים חשמליים, הנתונים הריאליים משתנים בהתאם לתנאי הנהיגה, וטווח הנסיעה בפועל נע בין 300 ל- 400 ק"מ בנהיגה אגרסיבית או נינוחה בהתאמה. בתנאי אמת המשקפים התנהלות יומיומית ניתן לצפות לטווח נסיעה של 350 ק"מ, המצביע על צריכת אנרגיה ממוצעת של 5.83 ק"מ לקוט"ש. טעינה בעמדה תלת פאזית ביתית בהספק 11 קוט"ש מילאה את מחצית הסוללה בפחות משלוש שעות. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה BYD דולפין

מותג BYD אינו מוכר במערב וטרם נאספו נתונים אודות אמינותו, אך מדובר ביצרנית רכב רצינית וגדולה. ברכב חשמלי ניתן להסתמך על יתרונות האמינות הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה, תיבת הילוכים וחלקים נעים רבים ויקרים. גם הטיפולים, המייתרים החלפת שמנים, מצתים ורצועות, זולים יותר בהשוואה לרכבי בנזין. עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על סך 540 ₪ והינה הזולה ביותר.

BYD דולפיןBYD דולפין

BYD דולפין משווקת עם אחריות מלאה וארוכה למשך 6 שנים או עד 150,000 ק"מ + 8 שנים או 200,000 ק"מ אחריות לסוללה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 5,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,700 ₪.

בטיחות BYD דולפין

BYD דולפין טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות העשיר זהה בשתי רמות האבזור וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימת חירום אוטונומית, התרעה מפני פתיחת דלתות בחלוף רכב במקביל, מערכת לניטור שטחים מתים, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, ומערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי המבוססת חיישן וכוללת התראות אקטיביות לרבות שליחת פושים לאפליקציה, הפעלת אורות מהבהבים והפעלת מזגן לאחר 10 דקות ללא מענה. בנוסף כולל הרכב התקן עם נוקר לניפוץ שמשות וסכין לחיתוך חגורות בטיחות במקרה של הילכדות לאחר תאונה.

BYD דולפיןBYD דולפין

בפועל, מערכת תיקון הסטייה מנתיב הנסיעה ומערכת ההתרעה על חציית המהירות המותרת על פי תמרורי הדרך, אקטיביות מדי, מתישות ולא נעימות. עושה רושם שמערכות אלו אינן מכוילות כראוי ולכן העדפנו לנטרלן. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי הינה 8 מתוך 8.

תמורה למחיר BYD דולפין

BYD דולפין בגרסת הכניסה קומפורט מוצעת במחיר 141,900 ₪ וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 12.8 אינץ', תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5 אינץ', תפעול קולי, מושבים קדמיים חשמליים מחוממים, ריפודי עור טבעוני, בקרת אקלים ללא פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, תמיכה ב- V2L לחיבור מכשירי חשמל חיצוניים, וחישוקי 17 אינץ'. גרסת דיזיין הבכירה מוצעת במחיר 147,900 ₪ ומוסיפה לרשימה משטח טעינה אלחוטי לנייד, גג פנורמי, שמשות אחוריות כהות, וצביעה דו-גונית למרכב ולחישוקים.

BYD דולפין מהווה את אחת האופציות החשמליות הזולות בשוק לעת עתה, לבטח מבין הדגמים החשמליים המציעים טווח שימושי ומרווח פנימי משפחתי. לצד ביצועים חזקים, אבזור נדיב וטווח טוב, היינו שמחים לקבל בידוד רעשים מוצלח יותר, כיול בולמים מוקפד, ויתור על פקד הדלקה, נהיגה באמצעות דוושה אחת, והחרשת צליל האזהרה העירוני. התמחור ביחס לתמורה ולמיצוב הוגן אך מעט מאתגר, היות ובתוספת של כ- 10,000 ₪ או קצת יותר ניתן לרכוש קרוסאוברים חשמליים מרווחים יותר. BYD דולפין תתאים לנהגים שאינם חושקים דווקא בישיבה גבוהה ומעוניינים ביתרונותיה בסביבה האורבנית.

BYD דולפין דיזיין 204 כ"ס חשמלית
מנוע חשמלי
הספק מרבי 204 כ"ס
מומנט מרבי 31.0 קג"מ
תיבת הילוכים הילוך יחיד
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,290 מ"מ
רוחב כללי 1,770 מ"מ
גובה כללי 1,570 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
נפח תא מטען 345 ליטרים
משקל עצמי 1,740 ק"ג
תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) 7.0 שניות
מהירות מרבית 170 קמ"ש
טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) 427 ק"מ
טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) 350 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (יצרן) 14.2 קוט"ש ל-100 ק"מ
צריכת חשמל משולבת (מבחן) 17.2 קוט"ש ל-100 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזורבטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 147,900 ₪

BYD דולפין 2023 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu