טסלה מודל 3 פרפורמנס, שהפכה לאגדה בחייה בחסות ביצועי על, מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים המבטיחה לשפר את היכולת הדינמית ואף לספק הנאה מנהיגה
טסלה מודל 3 זכתה למתיחת פנים מקיפה, במסגרתה קיבלה עיצוב עדכני לצד תא נוסעים מאובזר ואיכותי מבעבר. גרסת הביצועים פרפורמנס כוללת בנוסף שורת שדרוגים הנועדו לשפר את היכולת הדינמית מעבר להאצה חזקה בקו ישר, ביניהם מתלים ספורטיביים אדפטיביים, בלמים חזקים יותר ושלדה קשיחה יותר. למבחן הדרכים שלנו התייצבה טסלה מודל 3 פרפורמנס עם הנעה כפולה, הספק מרבי של 510 כ"ס וטווח נסיעה מוצהר של 528 ק"מ, המוצעת במחיר של 272,711 ₪.
| טסלה מודל 3 פרפורמנס | |
|---|---|
| יתרונות | מחיר, טכנולוגיה, ביצועים, אחזקה זולה |
| חסרונות | אין צימוד לסמארטפון, גג פנורמי ללא הצללה, הנדסת אנוש מעיקה |
טסלה מודל 3 פרפורמנס
עיצוב ונוחות טסלה מודל 3 פרפורמנס
מתיחת הפנים אותה עברה טסלה מודל 3 בשנת 2024 במסגרת "פרוייקט היילנד" התמקדה ברענון העיצוב החיצוני עם חזית הכוללת גופי תאורה צרים המחליפים את גופי התאורה האובלים. הפגוש הקדמי קיבל עיצוב נקי יותר, ומאחור גופי תאורה בצורת האות C ופגוש חדש. הצדודית אינה כוללת שינויים פרט לחישוקים בעיצוב חדש. גרסת פרפורמנס הנבחנת, מוסיפה גם ספוילר אחורי בגימור קרבון, דיפיוזר מושחר, סמל פלייד, וחישוקי 20 אינץ' בעיצוב ייחודי עם כיסויי פלסטיק פריקים לטובת שיפור מקדם הגרר, אשר ירד מ- 0.23cd ל- 0.21cd. צבעו "האולטרה אדום" של הרכב המבחן הינו חדש במבחר הצבעים ודורש תוספת בסך 13,000 ₪. העיצוב הנוכחי מקנה מראה מודרני יותר, אם כי חסר ייחוד או מעוף עיצובי, קל וחומר כשהמראה הפך שכיח במחוזותינו. נוצות הקרב של גרסת פרפורמנס מובלטות בעיקר באחוריה ואינן מחצינות יתר על המידה את היכולת האמיתית. הפגושים החדשים הביאו להארכת המרכב ב- 22 מ"מ לכדי 4,720 מ"מ, רוחבה 1,850 מ"מ, גובהה 1,441 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,875 מ"מ.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
תא הנוסעים שומר על סגנון מינימליסטי נטול פקדים פיזיים, אך רוב חומרי הדיפון הוחלפו בחומרים רכים ומזמינים יותר, וכן שופרה מהותית איכות ההרכבה והגימור. עוד נוסף אבזור נוחות כגון אוורור במושבים הקדמיים, תאורת אווירה, מסך מרכזי חדש בגודל 15.4 אינץ', ומסך בגודל 8 אינץ' מאחור לטובת שליטה על בקרת האקלים וצפייה במערכות הבידור. גרסת פרפורמנס מקבלת מושבים חדשים המספקים תמיכה צידית ספורטיבית וסמל פלייד, דיפון דמוי קרבון בדשבורד, דוושות אלומיניום, ותפריטים יעודיים לנהיגת מסלול המציגים טמפרטורת בלמים ואפשרות כיול אינדיבידואלי של מערכת ההנעה.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
הדשבורד כולל מפלס אחוד ונמוך עם פתחי מיזוג מוצנעים וקונסולה מרכזית הכוללת צמד משטחי טעינה אלחוטיים מהירים יותר, מחזיקי כוסות ותאי אחסון. הוויתור על פקדים פיזיים המאפיין את כל דגמי טסלה מתחילת דרכה, בא לידי ביטוי במתיחת הפנים בצעד נוסף. מנוף בורר ההילוכים ומנוף האיתות/מגבים/תאורה הוסרו לחלוטין, כך שכעת בחירת ההילוך נעשית באמצעות סליידר בצג המרכזי (כגיבוי ישנם פקדי מגע בפאנל תאורת המפות בתקרה) ואילו האיתות מתופעל באמצעות פקדים על גלגל ההגה. ההסתגלות לתפעול החדש אינה נוחה, עלולה להטעות, וספק אם תוגדר כחלופה חלוצית. כמו הגה היוק שהיה נסיון לא מוצלח, גם מוט האיתות הסטנדרטי יחזור לדעתנו למקומו הטבעי עקב תלונות רוכשים וקשיי הסתגלות. שינויים אלו יחד עם הוויתור על ווילון להצללת הגג הפנורמי, צימוד לסמארטפון, ומצלמות 360 בתצורה סטנדרטית, מהווים את עיקר החסרונות ברכב.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
ראויים לציון איכות הגימור וההרכבה ששופרה מהותית ביחס לדגם הפורש, החומרים ששודרגו, והמסך המרכזי המצטיין אשר נחשב לאחד המוצלחים בתעשייה, עם מערכת הפעלה בעלת ממשק סופר אינטואיטיבי הכולל עדכוני OTA חינמיים תדירים, ואפליקציה מעולה לשליטה מרחוק. פתיחת הרכב מתבצעת ע"י זיהוי מכשיר הסמארטפון עליו מותקנת אפליקציית טסלה או בהצמדת כרטיס מפתח ייעודי אל קורה B. התנעה מתבצעת בקלות באמצעות דריכה על דוושת הבלם והחלקת הילוך לכיוון הנסיעה באמצעות הצג המרכזי, ללא כל שלט, קודן או מתג הדלקה.
פתרונות האחסון כוללים צמד משטחי טעינה אלחוטיים, צמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית, תא אחסון מדופן עם שקע 12V, תא מדופן מתחת למשענת היד, תא כפפות מואר, וכיסי אחסון מדופנים בדלתות. תא המטען צמח ב- 33 ליטרים ביחס לדגם היוצא לכדי נפח מכובד של 594 ליטרים, אך המפתח אינו רחב דיו ומבנהו עמוק ומאורך. בנוסף מוצע תא מטען קדמי בנפח 88 ליטרים.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
הכניסה והיציאה אינן נוחות במיוחד ודורשות כיפוף מוחשי ביחס לרכב פנאי שטח למשל. המושבים החדשים נוחים לכל שימוש, מספקים תנוחת נהיגה טובה וכוללים כעת תמיכה צידית מצוינת. היעדר לוח מחוונים דורש הסתגלות קלה, אך הצג המרכזי מפצה על כך בממשק ברור המציג את מערכת הניווט, סימוני הנתיבים ומשתמשי הדרך, תצוגת שטחים מתים בעת איתות צד ועוד. כושר התמרון אינו מצטיין עקב ויתור על חיישנים ורדאר, ותצוגת 360 מעלות מבוססת חיישנים במקום מצלמות.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
מרווח הרגליים מאחור נדיב כצפוי מבסיס גלגלים באורך 2,875 מ"מ ורצפה שטוחה, אך רוחב המושב סביר בלבד לשלושה נוסעים. הנוסעים מאחור ייהנו בנוסף מפתחי מיזוג, שקעי טעינה, משענת יד עם מחזיקי כוסות, וצג מרכזי נמוך בגודל 8 אינץ' הכולל שליטה על אזור בקרת האקלים מאחור וצפייה במערכות הבידור. הגג פנורמי אשר נמתח לכל קו הגג, מהווה מקדם שיזוף לא רצוי בימים חמים עקב העדרו של וילון הצללה, אליו נלווים חלונות צד ושמשה אחורית שאינן מוכהות, באופן תמוהה.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
הנסיעה החשמלית חרישית כצפוי, ללא כל צלילי רקע מעיקים לשם התראת הולכי רגל. נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה בהתחשב ביומרות הספורטיביות ומידות הצמיגים. המתלים האדפטיביים ניחנים בפעולה מרוסנת ומצליחים לשכך באופן נאות שברי אספלט, ולסנן את רוב מפגעי הכביש, גם בנסיעה עירונית איטית על גבי אספלט מאתגר. הבלימה הרגנרטיבית המצוינת מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, מייתרת לחלוטין את השימוש בבלמים בנהיגה מנהלתית ואת הצורך להוריד את הרגל מדוושת התאוצה. מערכת ה- AUTO PILOT מסייעת גם היא בנהיגת פקקים, מפחיתה מהותית את מטלות הנהיגה ופועלת בצורה מבריקה. מחוץ לעיר נרשמת נוחות נסיעה טובה עם ריסון יעיל של גלי אספלט גם במהירות גבוהה. בידוד הרעשים המשופר, הודות לזיגוג כפול בכל החלונות ותוספת חומרי בידוד, אמנם טוב ביחס לדגם הפורש אך עדיין לא מדובר ברכב מבודד לחלוטין אלא כזה המיישר קו עם הממוצע בסגמנט בתחום זה.
ביצועים טסלה מודל 3 פרפורמנס
טסלה מודל 3 פרפורמנס כוללת מערכת הנעה חשמלית דו מנועית מדגם Performance 4DU עם הספק משולב קבוע של 460 כ"ס, הספק מרבי של 510 כ"ס לפרקי זמן קצרים, ומומנט מרבי משולב של 75.5 קג"מ. הביצועים שהפכו את גרסת הפרפורמנס לאגדה בחייה, שופרו עוד יותר עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש שקוצצה ב- 0.2 שניות ועומדת כעת על 3.1 שניות, ומהירות מרבית של 262 קמ"ש. הביצועים בפועל מסחררים ומתברגים לרף העליון בסגמנט של החשמליות הדו מנועיות, הכולל לא מעט דגמים עוצמתיים. בחירה במצב "מטורף" (“Ludicrous”) בבורר מצבי הנהיגה יודע לשגר את הרכב בצורה מעוררת בחילה המחייבת את הכנת הנוסעים מראש. האצות הביניים לא פחות מטריפות, ועל פי מקורות זרים גם הגעה למהירויות בלתי חוקיות בעליל נעשית כהרף עין.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
כל אלו היוו את נחלתה של גרסת הפרפורמנס עוד מיומה הראשון, אך מתיחת הפנים הנוכחית מבטיחה שיפור מהותי גם ביכולת הדינמית ובהתנהגות הכביש. אם גרסת פרפורמנס הקודמת הייתה פשוט גרסה חזקה ומונמכת עם בלמים חזקים, אז גרסת פרפורמנס היילנד החדשה ניחנת בשלדה מחוזקת, בולמים אדפטיביים חדשים בעלי שלושה מצבי נהיגה לבחירה, קפיצים מוקשחים, מוט מייצב מעובה, תותבים קשיחים יותר, ובלמים מחוזקים עם "רפידות מסלול". אלו נוספים להנעה כפולה קבועה, מרכז כובד נמוך וצמיגי פירלי P ZERO PZ4 ספורטיביים במידות א-סימטריות רחבות יותר.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
התוצאה בכביש המפותל מרשימה מאוד, עם התנהגות בטוחה וניטרלית המאפשרת תקיפת פניות מהירה. בהתחשב במשקל החוצה את רף ה- 1.8 טונות והפלטפורמה החשמלית, כמובן שאין לצפות לתקשורת ולהתנהגות מהוקצעת כמו ברכב ספורט בנזין קל משקל, אך ביחס למתחרות חשמליות ישירות, מדובר בהתנהגות ובאחיזת הכביש הספורטיביות ביותר, עם יכולת תקיפת הפניות הקרובה ביותר לרכב משפחתי ספורטיבי מונע בנזין. הבלמים שאינם נדרשים לשימוש תכוף בנהיגה מנהלתית בזכות הבלימה הרגנרטיבית המעולה, מציגים ביצועים סופר מרשימים, עם כושר תאוטה עוצמתי הנשמר לאורך זמן גם בימי שרב.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
ההגה כבד, מספק תחושה מלאכותית ואינו מתקשר, והיעדרם של צליל מנוע ותחושות מכניות מתיבת הילוכים ושאר רכיבים שאינם קיימים, גורעים עד מאוד מחוויית הנהיגה הקלאסית וחיבור הנהג-מכונה. חווית הנהיגה אמנם פושרת ביחס לרכבי בנזין ספורטיביים, אך בהתחשב במחיר הרכישה ובעלויות האחזקה הנלוות לרכבי בנזין בעלי ביצועים דומים, טסלה 3 פרפורמנס מציעה עסקה מפתה מאוד לחובבי הביצועים.
טווח נסיעה טסלה מודל 3 פרפורמנס
טסלה מודל 3 פרפורמנס מצוידת בסוללה בקיבולת 82 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 528 ק"מ. בפועל, הטווח הריאלי תלוי מאוד באופן הנהיגה, כאשר נהיגה קרבית במיוחד תביא לטווח נסיעה קצר של 200 ק"מ, ונהיגה רגועה תכפילו. קשה לנהוג בטסלה 3 פרפורמנס באופן מנהלתי כך שניתן לצפות לטווח נסיעה ראלי של 350 עד 400 ק"מ. מערך מטעני הסופרצ'ארג' של טסלה בפריסה ארצית, יוכל לספק טעינת AC מהירה בהספק של עד 250 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 20% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 27 דקות. שקע הטעינה מוסתר בדופן הפנס האחורי בצד הנהג וכולל פתיחה וסגירה חשמליים באמצעות הצג או האפליקציה. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה טסלה מודל 3 פרפורמנס
רכבי טסלה סובלים מתדמית אמינות נמוכה. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, התברגה טסלה כביכול למקום ה- 25 מתוך 29 יצרניות עם 252 תקלות לכל 100 כלי רכב, אך היות והיצרנית לא העניקה לחוקרי הארגון גישה אל מאגר הנתונים שלה, לא נכנסה לטבלה רשמית. אגרת הרישוי השנתית לרכב חשמלי שמחירה עומד על סך 580 ₪, הינה הזולה ביותר.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
יתרון משמעותי לטסלה ביחס למתחרים היא העובדה שאין טיפולים תקופתיים. היצרנית ממליצה לבדוק את נוזל הבלמים ולהחליף את פילטר המזגן אחת לשנתיים, ולהחליף את החומר המייבש במזגן לאחר 6 שנים. טסלה מודל 3 משווקת עם אחריות יצרן מלאה למשך 4 שנים או עד 80,000 ק"מ, ולסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 160,000 ק"מ, והיא תמומש במקרים שבהם קיבולת הסוללה יורדת מתחת ל- 70%. טסלה מפעילה רק צמד מוסכים בישראל וכן צי של ניידות שירות עד הבית לתיקון תקלות הניתנות לטיפול בחניה.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 9,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות טסלה מודל 3 פרפורמנס
טסלה מודל 3 נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2020 בטרם מתיחות הפנים וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל, ו- 94% על תפקוד מערכות הבטיחות.
טסלה מודל 3 פרפורמנס
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מניעת תאוצה בלתי רצויה בעת זיהוי מכשולים בקרבת הרכב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת מצלמות היקפיות עם תצוגת עזר בעת החלפת נתיב, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות שזוהתה בתמרור, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, מערכת לניטור עירנות הנהג המבוססת על מצלמה המותקנת בתא הנוסעים, ומערכת ניטור שטחים מתים שנוספה במתיחת הפנים. רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 6 מתוך 8, בין היתר בשל העדרה של מערכת התרעה על תנועה צולבת מאחור.
תמורה למחיר טסלה מודל 3 פרפורמנס
טסלה מודל 3 מוצעת בשלוש גרסאות בישראל. גרסה הכניסה הכניסה RWD מוצעת במחיר של 198,000 ₪ וכוללת מנוע אחורי בהספק 283 כ"ס וסוללה בקיבולת 60 קוט"ש המספקת טווח נסיעה מרבי של 513 ק"מ.
טסלה מודל 3 לונג ריינג' מוצעת במחיר 228,744 ₪ וכוללת הנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק משולב של 490 כ"ס וסוללה בקיבולת 82 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 629 ק"מ.
טסלה מודל 3 פרפורמנס הנבחנת מוצעת במחיר 272,711 ₪ וכוללת הנעה כפולה עם צמד מנועים בהספק משולב של 510 כ"ס וסוללה בקיבולת 82 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 528 ק"מ.
המפרט בכל הגרסאות כולל בין היתר ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים והאחוריים, חימום לגלגל ההגה, מסך מרכזי בגודל 15.4 אינץ', צג אחורי בגודל 8 אינץ', אפליקציית מפתח דיגיטלי לטלפון החכם, תאורת אווירה, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מערכת מצלמות אבטחה DVR עם אפשרות לצפייה מרחוק באמצעות האפליקציה, שני משטחי טעינה אלחוטיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי ללא הצללה, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 18 או 19 אינץ'. גרסת פרפורמנס מוסיפה מתלים אדפטיבים, ספוילר ודיפיוזר אחוריים, חישוקי 20 אינץ', מושבי ספורט, מערכת שמע עם 17 רמקולים כולל צמד סאב וופרים ומגברים, דוושות אלומיניום, ותפריט כיול נהיגת מסלול בצג המרכזי.
ברשימת האופציות צבע חיצוני שאינו לבן בתוספת מחיר משתנה בהתאם לצבע הנבחר, חישוקים קלים משודרגים בגרסאות הבסיס, וו גרירה מקורי בעלות של כ- 7,500 ₪, ריפוד דמוי עור בצבע לבן בעלות של כ- 7,500 ₪, מערך אוטופיילוט מורחב בעלות של כ- 36,000 ₪, ומערך FSD בעלות של כ- 75,400 ₪.
לאחר ירידת מחירים נוספת לאחרונה, חזרה טסלה 3 להוות את אחת המכוניות המספקות את התמורה הטובה ביותר ביחס למחיר, כאשר גרסת הפרפורמנס הנבחנת מתבלטת ביחס נדיר של ביצועים לשקל. על אף גילה הייתה ונותרה טסלה מודל 3 מכונית משפחתית חשמלית מהטובות שבנמצא. מתיחת הפנים בפרויקט היילנד, ששיפרה את תא הנוסעים, איכות הגימור ובידוד הרעשים, הפכה אותה טובה יותר, אך הוויתור על מוט ההילוכים והאיתות התווסף לרשימת הפשרות המוכרות. למרות כל אלו, ובהתחשב בכל המתחרות שאינן חפות מפשרות, טעויות הנדסת אנוש, ותחכומים מעיקים, טסלה מודל 3 מציעה חבילה בשלה ומשתלמת, כאשר גרסת פרפורמנס מוסיפה לה ביצועים מעולים ואף יכולת דינמית טובה בהחלט ביחס לחשמליות המתחרות הישירות.
| טסלה מודל 3 פרפורמנס | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי | 510 כ"ס (נתון לא רשמי) |
| מומנט מרבי | 75 קג"מ (נתון לא רשמי) |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,720 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,850 מ"מ |
| גובה כללי | 1,441 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,875 מ"מ |
| נפח תא מטען | 594+88 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,850 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 3.1 שניות |
| מהירות מרבית | 262 קמ"ש |
| קיבולת סוללה | 82 קוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 528 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 380 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 12.2 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 15.9 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2020) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 272,711 ₪ |

תפריט נגישות








זה ליגה אחרת
אין רכב במחיר 270 אלף שמתקרב לביצועים,מסך,בטיחות ותיחכום לטסלה. גם אין את ה 30-70 אלף תיווך של יבואני הרכב. לכן הרכב זול יחסית