אחת המכוניות המסקרנות שהצטרפו השנה לשוק הרכב הישראלי היא צ'רי אריזו 8, משפחתית PHEV שבאה לטרוף את הקלפים ולנסות לכבוש פסגה חדשה
לקחנו למבחן דרכים את צ'רי אריזו 8, הקלף החדש של המותג אשר נכנס לראשונה לסגמנט הרכבים המשפחתיים ומציע יתרונות רבים מול המתחרים בקטגוריה שאיבדה את טויוטה קורולה הפופולרית על רקע החרם הטורקי. יצאנו לבדוק האם צ'רי אריזו 8 החדשה המצוידת במערכת הנעה היברידית נטענת היא אס או סתם עוד קלף במשחק.
| פיג'ו 3008 אקטיב דיזל | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, צריכת דלק, הספק מנוע, עיצוב פנימי, אחריות, תמורה למחיר |
| חסרונות | מערכות בטיחות היסטריות, סרבול תפריט המולטימדיה |
צ'רי אריזו 8
עיצוב ונוחות צ'רי אריזו 8
צ'רי אריזו 8 קופצת ישר למים החמים של שוק הרכב הישראלי, מצוידת בנתונים טובים שעתידים להפוך אותה, לפחות על הנייר, למבוקשת בקרב מקבלי הרכב מהעבודה. עיצובה של צ'רי אריזו 8 יפה ומודרני אך לא מהפכני. החזית מרשימה עם סבכה קדמית גדולה ואגרסיבית בשילוב פנסי לד צרים. גם חלקה האחורי של צ'רי אריזו 8 מותיר רושם חיובי עם פנסי לד ופס תאורה רוחבי. חישוקים בקוטר 18 אינץ' משלימים את ההופעה הנאה ביחס למרבית הדגמים בקטגוריה שבה עיצוב אינו הצד החזק. למרכב הסדאן קופה מידות נדיבות בדומה למכונית משפחתית גדולה, המעניקות לה מראה מכובד. אורכה 4,757 מ"מ, רוחבה 1,832 מ"מ, גובהה 1,489 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,770 מ"מ.
צ'רי אריזו 8
תא הנוסעים בגרסת נובל המאובזרת אשר התייצבה למבחן, מגיעה עם ריפודי ודיפוני עור טבעוני בצבע אפור בהיר אשר תורם לתחושת אווריריות בתא הנוסעים ומוסיף עניין. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מציע חוויית משתמש מודרנית ואינטואיטיבית אך שופעת עודף אינפורמציה המקשה על הנהג במקום להקל עליו. נקודה נוספת היא הרקע הבהיר של לוח המחוונים אשר מקשה על הצפייה בו בשמש חזקה.
מערכת המולטימדיה כוללת מסך בגודל 12.3 אינץ' בעל תגובה מהירה, אך ממשק התפעול מסורבל וקשה להתמצא בתפריטים השונים. נדרשת תשומת לב יתרה למסך המרכזי הגוזלת את תשומת הלב לכביש. נכון לכתיבת שורות אלו, הרדיו בצ'רי אריזו 8 אינו קולט את מרבית התחנות בישראל בשל בעיה טכנית והיבואן עובד על פתרון הבעיה. לצ'רי אריזו 8 עוזרת קולית מבוססת בינה מלאכותית לשליטה קלה על מגוון פונקציות ברכב, תוך שמירה על בטיחות ונוחות.
צ'רי אריזו 8
חומרי הדיפון רכים ונעימים בחלקים העליונים עד לגובה הברכיים. ההגה קטום, מחופה עור בשני צבעים ומשדר יוקרה, אך ריבוי המתגים בו מהווה חסרון לטעמנו. מתחת לפתחי האוורור הגדולים פאנל עם פקדי מגע לפעולות שכיחות כגון תפעול מערכת בקרת האקלים ברכב. בקונסולה המרכזית הארוכה משטח טעינה אלחוטי בהספק 50 וואט, בורר הילוכים אלקטרוני, 2 מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל, בורר מצבי נהיגה (ECO, NORMAL, SPORT, HEV, EV) , ומשענת יד גדולה ונוחה עם פתיחת ספר.
הכניסה למושבים הקדמיים נוחה ותנוחת הנהיגה טובה בזכות כיוונון חשמלי של המושבים וטווח כיוונון טוב של ההגה. המרווח מלפנים טוב לרבות מרווח ראש המתאים גם לנהגים הגבוהים שבינינו. הכניסה למושב האחורי פחות נוחה בשל תצורת הסדאן קופה, אך ברגע שמתיישבים יש מרווח ברכיים גדול בזכות בסיס גלגלים מכובד ורצפה שטוחה לחלוטין לטובת הנוסע במרכז. עוד מאחור צמד פתחי מיזוג הממוקמים בין המושבים הקדמיים.
צ'רי אריזו 8
לצ'רי אריזו 8 מספר תאי אחסון ביניהם תא פתוח מתחת לקונסולה המרכזית הצפה, צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל ודיפון גומי בתחתית, שני משטחים ייעודיים להנחת סמארטפונים, תא נפתח מתחת למשענת היד הקדמית, תא כפפות בסיסי ללא דיפון, תאי אחסון צרים בדלתות, וכיסים מאחורי המושבים הקדמיים. תא המטען בנפח 402 ליטרים מספקים אך לא מעבר. אין גלגל חלופי מתחת לרצפת תא המטען אלא ערכת ניפוח שהפכה לפתרון נפוץ של היצרנים כדי לחסוך כסף, מקום ומשקל.
צ'רי אריזו 8
כיול המתלים מספק נוחות טובה למדי אך חישוקי ה- 18 אינץ' פוגמים ברמת השיכוך במעבר על בורות ושיבושים קטנים. יחידת הכוח ההיברידית פועלת בצורה שקטה, כך שבזמן שיוט נשמעים רק מעט רעשי רוח על כביש איכותי. צ'רי אריזו 8 מציע נוחות נסיעה טובה וכייף לשייט עימו בכבישי ארץ ישראל היפה.
ביצועים צ'רי אריזו 8
ההצעה העיקרית של צ'רי אריזו 8 הינה מערכת היברידית נטענת PHEV המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1,499 סמ"ק ומנוע חשמלי המפיקים הספק מרבי משולב של 347 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 53.5 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 185 קמ"ש.
צ'רי אריזו 8
למרות ההספק הגבוה, לא מדובר ברכב ספורט חזק עם התנהגות כביש מושחזת, אך התאוצה מהמקום וגם תאוצות הביניים מצוינות. יש תמיד כוח זמין והרבה ממנו. צ'רי אריזו 8 מציע מצב נהיגה ספורטיבי אך גם מצב ברירת המחדל הרגיל, יכול להעלות חיוך לנהג כשיסחט את דוושת הגז. מעבר לכך, הכוח הזמין מספק תחושת בטחון בעקיפות ובמהירות נסיעה גבוהה. התנהגות הכביש טובה. אחיז גבוהה גם בפניות חדות או כשמנסים לקחת אותה לקצה. ההיגוי מאוזן וגם הבלמים עושים את עבודתם היטב.
צריכת דלק צ'רי אריזו 8
לצ'רי אריזו 8 PHEV סוללה גדולה בקיבולת 18.3 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי של 105 ק"מ בתקן WLTP . מדובר בנתון מספק בהחלט לנסיעות מהבית לעבודה ובחזרה. טווח הנסיעה המשולב מגיע ל- 1,200 ק"מ ומתאים מאוד לנסיעות ארוכות. במהלך נסיעת המבחן, במצב נהיגה היברידי (לאחר התרוקנות הסוללה עד 18% מינימליים), השגנו צריכת דלק משולבת של 19 ק״מ לליטר. מדובר בנתון מעולה אשר בניגוד לדגמי PHEV אחרים מוכיח כי ניתן לקבל צריכת דלק חסכונית גם אם לא מקפידים להטעין את הסוללה בעמדת טעינה. דרגת זיהום האוויר עומדת על 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה צ'רי אריזו 8
מותג הרכבים צ'רי הושק בישראל לפני קצת יותר משנתיים ומסר מאז מעל 25,000 רכבים. הנתון מעיד על הצלחה בשוק המקומי, בעיקר בציי הרכב. לא ידוע לנו על בעיות אמינות משמעותיות אם כי עוד מוקדם לקבוע את רמת האמינות למותג המשווק כאן תקופה קצרה יחסית ואין עבורו מידע זמין בשווקים מחוץ לסין.
צ'רי אריזו 8
צ'רי אריזו 8 משווקת עם אחריות למשך 6 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. לסוללה אחריות למשך 8 שנים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 10,600 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות צ'רי אריזו 8
צ'רי אריזו 8 PHEV טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP אך מצוידת בשלל מערכות בטיחות מתקדמות ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת עזר לזחילה בפקקים, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה כולל מרכוז בנתיב, מערכת לסיוע במעבר נתיב, ומערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי רכב דו גלגלי והולכי רגל. עוד ברשימת האבזור תאורת לד ראשית, תאורת יום לד וחיישני חניה אחוריים.
צ'רי אריזו 8
גרסת נובל מצוידת גם במערכת מצלמות היקפיות 540 מעלות, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, חיישני חניה קדמיים, חיישני גשם, ופנסי ערפל. בגרסת נובל 10 כריות אויר לעומת 6 בגרסת קומפורט. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
אמנם רשימת מערכות הבטיחות נדיבה אך המערכות מתנהגות בצורה היסטרית והנסיעה מלווה בהרבה התרעות שווא מציקות. אנחנו היינו ממליצים ליצרן לכייל מחדש את רגישותן.
תמורה למחיר צ'רי אריזו 8
צ'רי אריזו 8 משווקת בשתי רמות אבזור. רמת Comfort מוצעת במחיר 175,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, ומושבים קדמיים חשמליים ומחוממים.
גרסת Noble הנבחנת מוצעת במחיר 181,990 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע מתקדמת יותר מבית Sony עם 12 רמקולים, מצלמות היקפיות 540 מעלות, ריפוד מושבים אפור, מושב נהג עם זיכרונות ותמיכת גב תחתון מתכווננת, חימום למושבים האחוריים, תאורת אווירה, וגג שמש חשמלי.
צ'רי אריזו 8 תהיה להיט בעולם הליסינג, הן בזכות התמורה למחיר והן בזכות הטבת המס של כ- 1,100 ₪ בחודש שעובד יקבל בשווי השימוש בגין היותו רכב PHEV. אין ספק שהטבילה הראשונה של צ'רי אריזו 8 במי קטגוריית המשפחתיות משפריצה על כולם. צ'רי אריזו 8 מציעה יחידת כוח היברידית נטענת שעובדת מצוין ומספקת ביצועים טובים לצד צריכת דלק חסכונית וטווח נסיעה חשמלי פרקטי. בנוסף מקבלים אבזור עשיר ומידות נדיבות. אין עוד רכבים משפחתיים המציעים את כל אלו בטווח המחיר הזה, כך שמדובר בתמורה גבוהה למחיר.
| צ'רי אריזו 8 PHEV נובל | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי + טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,499 סמ"ק |
| הספק מנוע חשמלי | 204 כ"ס |
| הספק מנוע בנזין | 143 כ"ס |
| הספק מרבי משולב | 347 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 53.5 קג"מ |
| תיבת הילוכים | תיבת הפחתה עם הילוך אחד |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,757 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,832 מ"מ |
| גובה כללי | 1,489 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,770 מ"מ |
| מיכל דלק | 60 ליטרים |
| נפח תא מטען | 402 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,805 ק"ג |
| מהירות מרבית | 185 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 7.8 שניות |
| קיבולת סוללה | 18.3 קוט"ש |
| טווח נסיעה חשמלי (יצרן) | 105 ק"מ |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 0.7 ליטר ל- 100 ק"מ |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 19 ק"מ לליטר (במצב נהיגה היברידי) |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 181,990 ₪ |

תפריט נגישות








אני אוכל אותה
עגבניית צ׳רי
צ'רי אריזו 8 PHEV במבחן דרכים
אמנם זה רכב גדול d, אבל תשתמשו בו רק בבנזין. יש לי יגואר XJ שנת 1999 ולדני מטורונטו יש בנטלי ברוקלנדס שנת 1997. אלה רכבים יותר טובים. רק בנזין בלי חשמל