מותג הפרימיום ג'נסיס מעדכן את ה- GV70 במטרה להתחרות מול ג'יפוני הפרימיום הצעירים. יצאנו לבדוק האם יש לו את מה שצריך כדי לבלוט בסגמנט
ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי, משגר אלינו את רכב הפנאי היוקרתי ג'נסיס GV70 בחליפה מעודכנת לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נוסעים חדש וטכנולוגי יותר עם מסך OLED בגודל 27 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים, אבזור משופר, ועיצוב חיצוני מלוטש. ג'נסיס GV70 החדש משווק בשלוש גרסאות עם שני מנועים לבחירה במחיר התחלתי של 399,990 ₪. למבחן התייצבה גרסת ספורט עם תג מחיר של 539,900 ₪.
| ג'נסיס GV70 ספורט | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב פנים, אבזור, כוח |
| חסרונות | מרווח פנים, מחיר, צריכת דלק |
ג'נסיס GV70
עיצוב ונוחות ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70 שומר על שפת העיצוב המזוהה עם המותג באריזה עדכנית מעט. בחזית פנסי לד משופרים עם חותמת תאורה נאה, גריל טרפזי עם שבכה בוהקת, ופגוש בעיצוב חדש. הזנב כוחני עם שמשה המשתפלת בזווית חדה דמוית קופה ומעליה ספוילר גדול. השינוי המשמעותי במסגרת מתיחת הפנים נמצא בתא הנוסעים שעוצב מחדש וכולל כעת מסך OLED איכותי בגודל 27 אינץ' המשלב את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, הגה חדש בסגנון ספורטיבי יותר, קונסולה מרכזית עם לחצני מגע לשליטה בבקרת האקלים, וחוגות נוצצות לשליטה במערכת המולטימדיה ובהילוכים. עוד נוספו ריפודי עור משופרים במגוון צבעים לצד גימורים ומתגים חדשים להשלמת המראה היוקרתי. תא הנוסעים החדש נראה נהדר בזכות שלל קווים עגלגלים, מוטיב אליפטי המופיע במספר מקומות, תאורת אווירה עשירה, וגם ריפודים ודיפונים אדומים ברכב המבחן.
ג'נסיס GV70
איכות החומרים נהדרת. מלמעלה ועד למטה תא הנוסעים מדופן היטב בחומרים איכותיים ונעימים למגע. העור עבה ואיכותי, האלומיניום נראה נהדר, הפלסטיק מוצק, ודיפון התקרה עבה ואיכותי. איכות ההרכבה מצוינת ולא נתקלנו בפלסטיקה רופפת או בקרקושים. הנדסת האנוש טובה מאוד. למרות המראה המינימליסטי, מינון הפקדים מאפשר תפעול קל ונוח למרבית הפונקציות. שילוב פקדי המגע לא גורע מנוחות תפעול כלל המערכות. המסך המרכזי ברור ומאפשר התמצאות מהירה, אך הוא ממוקם רחוק יחסית כך שבעת נהיגה נוח יותר לשלוט בו באמצעות החוגה שבקונסולה המרכזית. סוככי השמש כוללים הארכה שימושית המסתירה את השמש החודרת מחלונות הצד.
ג'נסיס GV70
היצע תאי האחסון סטנדרטי למדי, למעט היעדר תא בתחתית הקונסולה המרכזית. בין המושבים הקדמיים תא לטלפון הנייד עם כיסוי, צמד מתקני כוסות, ומשענת יד המסתירה תחתיה תא אחסון שימושי ומדופן היטב. מעל המראה המרכזית תא אחסון למשקפי שמש. תא הכפפות אינו גדול במיוחד אך מדופן היטב ומואר. התאים בדלתות הקדמיות והאחוריות כוללים מגרעות עבור בקבוקי שתיה. תא המטען בנפח שימושי של 542 ליטרים. ניתן לקפל את הספסל האחורי בתצורת 40/60 ולקבל נפח תא מטען גדול משמעותית.
ג'נסיס GV70
הדלתות הקדמיות הגדולות מאפשרות כניסה נוחה אל הרכב. המושבים הקדמיים הם מהנוחים שישבנו עליהם בזמן האחרון ומציעים תמיכה טובה גם במסעד התחתון וגם לפלג הגוף העליון, כולל הצוואר שמקבל תמיכה בזכות משענת ראש עם טווח כוונון נדיב לפנים ולאחור. יתרה מכך, במהירויות גבוהות ובמצב נהיגה ספורט פלוס, צידי המושב מתהדקים ומחבקים את הנהג ליצירת ישיבה מקובעת יותר. המושבים הקדמיים מציעים חימום וגם אוורור. המרווח מלפנים נדיב ומרגיש "מחבק" ולמרות הכניסה הנוחה יחסית. מי שאוהב להרים את המושב גבוה, יצטרך לשים לב לראש על מנת לא לקבל מכה ממשקוף הדלת. הכניסה לאחור נוחה פחות. מפתח הדלת אינו גדול וגם כאן כדאי להיזהר על הראש מפני קורה C המצמצמת את המפתח. המושבים מאחור נוחים אך מרגישים מעט צפופים לשלושה נוסעים בוגרים. בהיעדר נוסע במרכז יוכלו הנוסעים מאחור ליהנות ממשענת יד עם מתקני עיגון לכוסות. נוסע שלישי יסבול ממושב נוקשה ומוגבה שאינו נוח, וממדרגת הינע גבוהה. הנוסעים מאחור ייהנו גם מפתחי מיזוג עם שליטה נפרדת, חלונות כהים ושקע טעינה. למרות שג'נסיס 70GV הוא רכב גדול יחסית באורך 4,715 מטרים עם בסיס גלגלים מכובד של 2,875 מ"מ, הוא לא מספיק מרווח מבפנים.
ג'נסיס GV70
שדה הראייה בג'נסיס GV70 טוב מאוד ותורמים לכך המושבים וההגה אותם ניתן לכוון חשמלית עד למציאת תנוחת הנהיגה האופטימלית. כל רמות הגימור כוללות חיישני חניה היקפיים וגם מערכת מצלמות היקפיות מצוינת שהופכים תמרונים צפופים לקלים ומהירים. למרות המימדים הנדיבים ביחס למתחרים, ג'נסיס GV70 אינו מרגיש מגושם או מאיים בשיטוט עירוני.
גרסת ספורט הנבחנת מגיעה עם חישוקים בקוטר 21 אינץ', ולמרות החתך הנמוך בצמיגים הנסיעה בעיר נוחה ונעימה בעוד שציפינו לנסיעה קופצנית. מחוץ לעיר, בכבישים מהירים, המצב טוב עוד יותר וג'נסיס GV70 הוא ללא ספק רכב שנעים לבלות בו בנסיעות ארוכות. בידוד הרעשים מעולה ומותיר את תא הנוסעים שקט ורגוע באופן המטשטש את מהירות הנסיעה.
ביצועים ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70 משווק בארץ עם 2 מנועים שונים. ג'נסיס GV70 בגרסאות פרימיום ולקצ'ורי מצוייד במנוע טורבו בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים עם הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה. גרסת ספורט שהתייצבה למבחן הדרכים משווקת עם מנוע 6V טווין טורבו בנפח 3.5 ליטרים, תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה. למנוע זה הספק מירבי של 375 כ"ס ב- 5,800 סל"ד ומומנט מירבי של 54 קג"מ.
ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70 ספורט הוא מטוס זעיר שמאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך 5.2 שניות וטס למהירות מירבית של 250 קמ"ש. הרכב מאוד נמרץ, זריז בהגזמה ובעל כוח זמין מעבר לנדרש בכל נקודת זמן. כמו התאוצה מעמידה, גם תאוצות הביניים טובות ויציאה לעקיפה היא דבר קל ומהיר. במצב ספורט המתלים נוקשים יותר, ההגה כבד וחד יותר, תיבת ההילוכים מורידה הילוך לטובת זמינות מירבית של כוח מיידי, והמנוע מוכן לפתיחת מבערים כשנדרש לכך. מצב ספורט פלוס יבטל את בקרת האחיזה האלקטרונית וינפח את צידי מושב הנהג כאמור, לקיבוע חזק יותר של הנהג בכיסא. אחיזת הכביש מצוינת בזכות צמיגי מישלין רחבים ואיכותיים, הנעה כפולה וכיול מצוין של המתלים האדפטיביים הכוללים מערכת לסריקת הכביש. אלו מספקים התנהגות דינמית וחווית נהיגה ספורטיבית מהנה גם ברכב שעל פניו הוא רק ג'יפון יוקרתי.
צריכת דלק ג'נסיס GV70
נקודת חולשה של ג'נסיס GV70 ספורט היא צריכת הדלק העומדת על פי נתוני היצרן על 8.9 ק"מ ליטר. בזמן המבחן שכלל נסיעה משולבת עם קטע מאומץ במצב ספורט, קיבלנו צריכת דלק של 8.3 ק"מ לליטר, לא רחוק מנתוני היצרן. אמנם צריכת הדלק לא מזהירה, אך קרובה מאוד לצריכת הדלק ברוב הג'יפונים העממיים עם מנוע בנזין, רק שהם חלשים הרבה יותר, ולהן אין 375 סוסים המחכים שתשלחו אותם קדימה בדהרה בכל רגע נתון. בכל מקרה, בנהיגה רגועה במצב Eco אפשר להגיע לצריכת דלק טובה יותר. לג'נסיס GV70 מיכל דלק בנפח 66 ליטרים שיספק טווח נסיעה של 500-550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה ג'נסיס GV70
ג'נסיס הוא מותג צעיר יחסית עם ציונים בינוניים בסקרי שביעות הרצון האחרונים שנערכו בארה"ב, שהינה שוק היעד העיקרי של המותג. בסקר שביעות רצון שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2024 הגיע מותג ג'נסיס למקום ה- 18 מתוך 30 יצרנים. בסקר של ארגון J.D. Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה ג'נסיס למקום ה- 16 מתוך 29 יצרניות.
ג'נסיס GV70
דגמי ג'נסיס משווקים בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. לקוחות ג'נסיס נהנים מתוכנית שירות אישית הכלולה במחיר הרכב וכוללת את מחיר הטיפולים התקופתיים עבור 3 שנות הבעלות הראשונות (מוגבל ל- 6 טיפולים) עם איסוף והחזרת הרכב אל בית הלקוח, וכן משירותי קונסיירג' עם מנהל שירות אישי הזמין בכל עת.
בטיחות ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70 נבחן במבחני הבטיחות של ארגוןEuro NCAP בשנת 2021 לפני מתיחת הפנים, וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו- 87% על תפקוד מערכות הבטיחות.
ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70 משווק בארץ עם אבזור בטיחות רב הכולל את כל המערכות האקטיביות שאתם מצפים לקבל ברכב פרימיום, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בעומסי תנועה, הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים בעת הפעלת איתות, מצלמות היקפיות 360 מעלות, מערכת עזר לחניה אוטונומית כולל חניה מרחוק, ושמונה כריות אוויר. כל מערכות הבטיחות עובדות יחד בצורה טובה ונעימה שלא מטרידה עם שלל צפצופי התרעה למיניהם. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר ג'נסיס GV70
ג'נסיס GV70 משווק בישראל בשלוש רמות גימור. רשימת האבזור בגרסת הכניסה פרימיום שמחירה 399,990 ₪ כוללת בין היתר מסך בגודל של 27 אינץ', זיהוי טביעת אצבע, 9 רמקולים, חיבור אלחוטי לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, תאורת אווירה עם 64 גוונים משתנים, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי ומנגנון Easy Access, חימום ואוורור מושבים קדמיים, זיכרונות למושב הנהג ולמראות הצד, ריפוד עור טבעוני, חלון גג פנורמי נפתח חשמלית, בקרת אקלים דו אזורית, בורר מצבי נהיגה בכביש עם מצבי נהיגה יעודיים לשטח ובקרת ירידה במורד, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית ללא מגע יד, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני חנייה היקפיים, שמשות אחוריות כהות, תאורת לד מלאה וחישוקי 19 אינץ'.
גרסת לקצ'ורי שמחירה 459,990 ₪ כוללת בנוסף מושב נהג Ergo Motion בעל 18 אפשרויות כיוונון שונות ומערכת עיסוי, ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורים, ומערכת שמע משודרגת של חברת B&O עם 16 רמקולים.
רכב המבחן בגרסת ספורט שמחירו 539,990 ₪ מגיע עם משטח טעינה אלחוטי, חימום למושבים האחוריים, ריפוד מושבים מעור נאפה, מצב נהיגה ספורט פלוס, מתלים אלקטרוניים אדפטיביים עם מערכת לסריקת הכביש, וחבילת עיצוב ספורטיבית הכוללת הגה ספורט קטום, דוושות מתכת, פגושים וגריל קרביים יותר, זוג מפלטים, וחישוקי 21 אינץ' בעיצוב ייחודי.
ג'נסיס GV70 הוא רכב מצוין. רשימת האבזור עשירה, העיצוב משובח ותא הנוסעים אינו רק יפה אלא גם מציג הנדסת אנוש נהדרת. בגרסת הספורט שנבחנה יש אביזרי נוחות ועיצוב נוספים אך מעבר לזה יש לה הרבה כוח, כזה שבקלות יכול להביא אתכם למהירויות לא חוקיות ולקרב את המרחק בין נקודה A לנקודה B. הנהיגה בג'נסיס GV70 קלה ונינוחה, ובמצבי הספורט בכבישים הנכונים יכולה להיות זריקת אדרנלין לכל חובב הגה.
משפחות עם שלושה ילדים קטנים היו רוצים שיהיה מרווח יותר ואולי חסכוני יותר, אבל לכל האחרים ג'נסיס GV70 יכול להוות בחירה טובה בסגמנט. הוא לא "in your face" כמו הרכבים המתחרים אלא אלגנטי ורגוע יותר. מי שמעדיף רכב פרימיום איכותי ומפנק שלא מנקר עיניים, ימצא את ג'נסיס GV70 כבחירה טובה.
| ג'נסיס GV70 ספורט | |
|---|---|
| מנוע | V6 טווין טורבו בנזין 3,470 סמ"ק |
| הספק מרבי | 375/5,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 54/4,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,715 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,910 מ"מ |
| גובה כללי | 1,630 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,875 מ"מ |
| מיכל דלק | 66 ליטרים |
| נפח תא מטען | 542 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,083 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 5.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 8.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 8.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 539,900 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.