סיטרואן בתערוכת פרנקפורט וקקטוס בייצור סדרתי

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן, AutoEvolution
  • 12 ספטמבר 2013
  • 0 תגובות

סיטרואן מגיעה לתערוכת פרנקפורט השבוע כשבאמתחתה קונספט המבשר על עתידו של ליין הדגמים שלה. הקונספט נושא את השם קקטוס והוא ממשיך את תפיסת התכנון והעיצוב שנולדה בשנת 2007 עם הקונספט C קקטוס שגרם למבקרי תערוכת פרנקפורט באותה שנה לחשוב מחדש על נושאים כגון מה גורם לנהגים להרגיש טוב לגבי הרכב שלהם ומה הם המאפיינים והאביזרים המשמעותיים ביותר ברכב.

סיטרואן קקטוס קונספט

על שאלות אלה עונה סיטרואן עם הקונספט הנוכחי שמציג עיצוב פונקציונאלי,מינימאליסטי וחלק לטובת ניצול מיטבי של מרחב הפנים. עיצובו החיצוני זוכה לנגיעות עתידניות כיאה לרכב קונספט, עם גג וקורות C צפים, חישוקים גדולים בצביעה דו-גונית, יחידות תאורה קדמיות צרות ואלמנטים מיוחדים אותם מכנה סיטרואן "בליטות אוויר" על הדלתות והפגושים הבנויים מחומר רך ועמיד במיוחד ומכילים בתוכם קפסולות מלאות אוויר על מנת לספוג את עוצמת המכות במהירויות נמוכות. מידותיו של הקקטוס קונספט מציבים אותו בקטגורית הסופר מיני, אורכו הוא 4,210 מ"מ, רוחבו 1,750 מ"מ וגובהו 1,530 מ"מ.

סיטרואן קקטוס קונספט

תא הנוסעים של הקקטוס ממשיך את התפיסה המינימליסטית, המושבים הקדמיים מורכבים מספסל אחד רחב וקונסולה מרכזית צפה המפנה את כל רצפת קדמת תא הנוסעים לטובת נוחות היושבים. עיצוב זה התאפשר הודות להתקנת כרית האוויר של הנוסע בתקרה, העברת כל בקרי השליטה על מערכות הרכב אל המסך המרכזי בגודל 8 אינץ'. העברת ההילוכים נעשית ע"י כפתורים בתחתית הקונסולה או ע"י מנופים מאחורי ההגה. לוח המחוונים המסורתי ננטש גם הוא והוחלף במסך בגודל 7 אינץ'. תא הנוסעים רופד בשילוב של בד חום ועור בגוון חול והריפוד מחקה סגנון של מזוודות יוקרה. את הקקטוס תניע מערכת הנעה היברידית חדשנית מפיתוח של סיטרואן ופיג'ו המשתמשת באוויר דחוס ומערכת הידראולית לצד מנוע בערה פנימית על מנת להשיג תצרוכת דלק מרשימה של מעל ל- 33 ק"מ לליטר.

סיטרואן קקטוס קונספט. תא הנוסעים

מה שסיטרואן לא מוסרת בשלב זה הם פרטים לגבי דגם הייצור הסדרתי, שלפי תמונות ריגול שפורסמו באתר הרכב AutoEvolution נמצא הרכב במבחנים מתקדמים לקראת השקתו.הרכב נפצה כשהוא תחת הסוואה כבדה מאוד שלא מאפשרת לראות מה העיצובו של הקונספט שיגיע כאמור לשלב הייצור. יוצאי דופן היחידים הם הפנסים הקדמיים שנראה שהוחלפו ליחידות שגרתיות יותר ומראות הצד שהוחלפו גם הן. לפי צורת המרכב של הרכב שנצפה, אפשרי שהוא יבוסס על הדור החדש של ה- 5008, הקרוסאובר מבית פיג'ו.

סיטרואן קקטוס בייצור סדרתי. צילום: AutoEvolution

לצד הקקטוס קונספט תציג סיטרואן מספר דגמים נוספים: ווילד רובי (Wild Rubis) קונספט, שהוצג בתערוכת שנחאי ומגיע לאירופה לראשונה: C4 פיקאסו, המיניוואן הקומפקטי בעל העיצוב הלא שגרתי שהושק לאחרונה באירופה זוכה להצלחה לא מבוטלת עם מכירת 16,000 רכבים במהלך חודשיים. גרסת שבעת המושבים C4 גראנד פיקאסו, שזוהי הופעת הבכורה שלו ורכב המירוץ ע"ב הסיטרואן C אליזה שיתחרה בליגת ה- WTCC בעונת 2014. בנוסף לאמור לעיל, תשיק סיטרואן רמת גימור חדשה לקשת דגמי ה- DS שתיקרא פאוברג אדיקט (Faubourg Addict) ותוסיף לרשימת האבזור רכבים צבע מרכב חדש, חריטת לייזר על מראות הצד וחישוקים בעיצוב חדש.

סרטון סיטרואן בתערוכת פרנקפורט