מבחן דרכים מאזדה 6

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: גבע מאיר
  • 27 אוגוסט 2015
  • 2 תגובות

מאזדה 6 החדשה מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים ומצטרפת לתחרות בסגמנט רכבי המנהלים או המשפחתיות הגדולות. למרות מגוון דגמים חדשים וטובים בסגמנט, התחרות האמיתית היא מול רכבי הפנאי שטח האופנתיים שמוצעים במחירים דומים וקורצים למר ישראל ישראלי. נתוני המכירות מאששים את הטענה, רכבי הפנאי שטח נוגסים בפלח השוק של המשפחתיות הגדולות בקצב מתמיד. עם זאת, מאזדה 6 היא המכונית המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר בישראל ומציעה אבזור נדיב לצד קווי עיצוב נהדרים.

שפת העיצוב המוכרת של מאזדה שולטת גם במאזדה 6 מתוחת הפנים. נכון, היא נראית מעולה בדיוק כמו הדגם היוצא מאחר והשינויים הם כל כך מינוריים ומתרכזים בעיקר ביחידות התאורה הקדמיות שהצטיידו בנורות LED, גריל קדמי מעודכן ושינויים קלים מאחור. מידת האורך ניכרת לעין ונוצרת תחושה שהמכונית ארוכה יותר ממה שהיא באמת. מכסה המנוע דומיננטי ואין אפילו משטח פח אחד שלא זכה לתשומת לב ממעצבי מאזדה. מאזדה 6 היא מכונית מרשימה ולמרות שאינה מציגה שינויים גדולים לעומת הדגם היוצא היא מכוונת לליבו של הנהג.

מאזדה 6 2015 - חיצונית קשה להבחין בשינויים

תא הנוסעים - סוף סוף הגיע השינוי

תא הנוסעים עבר שינוי מורגש במסגרת מתיחת הפנים והפך לנעים ויוקרתי מבעבר. ניתן למצוא שפע דיפוני עור בדלתות ובדשבורד. מערכת המולטימדיה שהייתה שקועה בדשבורד הוחלפה במערכת MZD connect המודרנית עם צג עומד הנשלט במגע או באמצעות ג'ויסטיק נוח לתפעול. בלם היד הוחלף בבלם חניה חשמלי שמפנה יותר מקום לתאי אחסון, הראשון מכוסה על ידי תריס יוקרתי ואילו השני מספק תמיכה ליד ימין וחלל אחסון מכובד בגודלו.

קורות A דקות למדי ואינן מורגשות או מפריעות לשדה הראייה לפנים, המראה המרכזית מסתנכרנת באופן מושלם עם השמשה האחורית ומכסה שדה ראייה רחב, ובשילוב עם מראות הצד הגדולות כמעט ואין שטחים מתים. נציין שמיקום מראת הצד על הדלת גורם לתחושת קרבה בלתי רצויה של מראות הצד ודורש הסתגלות. הנדסת האנוש במאזדה 6 מצויינת וכל הפקדים נמצאים במקום נגיש והגיוני. איכות החומרים טובה מאוד עם שפע של ריפודי בד איכותי, עור, ותפירות  בולטות ונאות. מאזדה נופלת מעט בסעיף איכות ההרכבה כמעט בכל היצע הדגמים. הדבר לא מורגש בדרך כלל אך כאשר מתעמקים, הדבר בהחלט פוגם בחוויה הכללית.

בסיס הגלגלים של מאזדה 6 עומד על 2,830 מ"מ, נתון שמעיד על תא נוסעים גדול ומרווח אך התחושה מאחורי ההגה אינה אוורירית עקב קרבתה של הקונסולה המרכזית לנהג וצבעים כהים מידי בתא הנוסעים. אהבנו את תנוחת הישיבה הנמוכה והספורטיבית יחסית המתבקשת ממבנה תא הנהג אך מי שיבקש לשבת גבוה יותר יוכל לעשות זאת בקלות ע"י הגבהת המושב והתאמת גלגל ההגה שמתכוונן לגובה ולעומק.

מאזדה 6 2015 - תא נוסעים איכותי ויוקרתי

הכניסה והיציאה ממאזדה 6 נעשית די בקלות הודות למפתחי הדלתות הרחבים. המושבים הקדמיים והאחוריים נוחים מאוד ומרופדים בבד מהודר, הם רכים ומפנקים אך חסרה מעט תמיכה צידית במושבים הקדמיים. מאחור המצב טוב מאד בזכות אותם מושבים נוחים אך מרווח הרגליים והראש אינם מהטובים בסגמנט והנוסע האמצעי ירגיש מקופח. תא המטען מציע נפח הטענה מכובד העומד על 438 ליטרים. מבנה ארוך וצר של תא המטען וגובה מפתח העומד על 270 מ"מ בלבד מקשה על הכנסת חפצים גדולים לתא המטען ופוגעים בשימושיותו.

למבחן התייצבה גרסת לוקצ'ורי הבסיסית עם מנוע 2.0 ליטר שמחירה עומד על 167,500 ₪ וזו מציעה רמת אבזור גבוהה יחסית. מערכת המולטימדיה החדשה MZD Connect שמותקנת בכל דגמי מאזדה החדשים פועלת היטב ומציעה ממשק פשוט לתפעול, תמיכה בעברית, תצוגה ברורה בכל תנאי ותגובה מהירה. חיישני נסיעה לאחור ומצלמה אחורית מספקים בטחון רב בתמרוני חניה, בקרת האקלים המפוצלת מקררת את תא הנוסעים בצורה משביעת רצון, ואלמנטים נוספים כגון כפתור התנעה, חיישני גשם ותאורה, הגה וידית הילוכים מחופי עור, סוככי שמש עם תאורה, ותא ייעודי למשקפיים משלימים את רשימת האבזור. ציוד הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עיגוני isofix, כל מערכות הבטיחות האקטיביות הסטנדרטיות, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, תאורת יום מסוג LED ומערכת בלימה אוטונומית הפועלת במהירות עירונית (SCBS) שהוכיחה עצמה מול המזרון הזוגי הישן שלנו.

ברשימת האבזור חסר לנו חלון גג שמגיע לעיתים כסטנדרט אצל המתחרים וגם ברכבים בסיסיים יותר. כדי ליהנות מאבזור עשיר יותר הכולל חלון גג, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים בריפוד עור עם כיוון חשמלי, תצוגה עילית, תאורת LED ראשית, חיישני חניה קדמיים וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 19 אינץ', תאלצו להזמין את גרסת הפרימיום המצויידת במנוע בנזין בשרני בנפח 2.5 ליטר בהספק 192 כ"ס ולהיפרד מ- 19,000 ₪ נוספים.

מאזדה 6 2015 - המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר בישראל

יוצאים לדרך - פה זה לא אמריקה 

לחיצה על כפתור ההתנעה מעירה לחיים את המנוע החרישי, מדובר במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 165 כ"ס ומומנט של 21.4 קג"מ. בניגוד לכיוון אליו פונה עולם הרכב, המנוע כאן אטמוספרי ואינו מוגדש טורבו. המנוע מרגיש מנומנם מעט בסל"ד נמוך אך מספק ביצועים סבירים בהחלט עם זינוקים נחושים ותגובות דוושה חדות. המצב משתפר כאשר מחוג הסל"ד מטפס גבוה, שם מרגיש המנוע בבית ולחיצה קטנה על כפתור הספורט מחדדת אותו עוד יותר ומעניקה לו אופי חי ובועט. מדדנו 11.3 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש.

אי אפשר שלא לשבח את תיבת ההילוכים האוטומטית הפלנטרית בת 6 המהירויות של מאזדה, זו כובשת אותי כל פעם מחדש בזכות העברות הילוכים חלקות ומדוייקות. תיבת ההילוכים אינה מזלזלת באינטליגנציה של הנהג ומשאירה לו מספיק מרחב מחיה וחופש בחירה. פה ושם נרשמו פספוס או שניים אך אין ספק שזו אחת מתיבות ההילוכים היותר טובות שיש בשוק ואין מילה רעה לומר עליה. בסוף המבחן נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 10.8 ק"מ לליטר, נתון טוב וממוצע בסגמנט שאותו ניתן לשפר בנהיגה רגילה ומחושבת.

הבעיה הכי גדולה של מאזדה 6 היא גם אחד היתרונות שלה, הכול תלוי בפרספקטיבה. מיד ביציאה מחניון דלק מוטורס הרגשתי ברכות המתלים, הרכות שכל כך אינה מאופיינת עם רכבי מאזדה. יכול להיות שמהנדסי מאזדה התבלבלו וחשבו שכאן זה אמריקה, הרי כל דבר בישראל הוא אמריקה!

מאזדה 6 נעימה בעיר ואינה מתרסקת, הנסיעה עוברת בשקט ובנוחות מופתית. ביציאה מהעיר המצב שונה והיא מרגישה תנודתית וכבדה יחסית. תנסו לקחת אותה למחוזות ספורטיביים ובזכות האלקטרוניקה לא תגמרו בתוך עץ. ההגה רך מאוד, מה שמקל על תמרוני חניה בתנועה עירונית אך אינו מתקשר ומרגיש מנותק לחלוטין בנהיגה נמרצת. זוויות הגלגול גדולות והיא אינה יציבה ונוקשה דיו בכדי לספק נהגים עם צרכים אתגריים יותר. בידוד הרעשים שופר אך עדיין ניתן לשמוע רעשי כביש ורוח חזקים במהירויות גבוהות.

מאזדה 6 2015 - יפה אך חסרת ייחודיות

סיכום

היתרונות של דגמי מאזדה מגובים בנתוני מכירות מרשימים במשך השנים ואלו הפכו גם לחסרונם. העיצוב שאי אפשר להתווכח על יופיו שולט בכל קשת דגמי מאזדה ובכל מקום אליו נפנה את מבטינו נראה אחת. הדבר מצביע על כך שאלו רכבים מוצלחים ומבוקשים אך את כולם עוטף חוסר ייחוד משווע ובמיוחד את מאזדה 6 מתוחת הפנים.

מאזדה 6 מתחרה בסגמנט שהולך ודועך ובמשך השנים הפכה לבחירה הראשונה בסגמנט עבור לקוחות רבים. הדגם החדש מצטיין כמעט בכל תחום בו תבחנו אותו וצפוי לשמור על מקומו המכובד בטבלת המכירות. מדובר במכונית יפה, מאובזרת למדי, נוחה לארבעה מבוגרים, ומספקת ביצועים טובים וצריכת דלק סבירה. יש למאזדה 6 מתחרות טובות מאוד שמציעות תא נוסעים שימושי ומרווח יותר, נוחות נסיעה עדיפה או מנוע טורבו חזק, אך בשורה התחתונה מציעה מאזדה 6 חבילה מאוזנת שהופכת אותה לאחת המכוניות הטובות בסגמנט.

מאזדה 6 לוקצ'ורי אוט'

מנוע בנזין 2.0 ליטר
הספק מרבי 165/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 21.4/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,870 מ"מ
רוחב כללי 1,840 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,830 מ"מ
מיכל דלק 62 ליטרים
נפח תא מטען 438 ליטרים
משקל עצמי 1,490 ק"ג
מהירות מרבית 209 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.5 שניות
קבוצת זיהום 5
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבי בטיחות
מחיר 167,500 ₪

מאזדה 6 2015