וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
כאשר משפחה ישראלית ברוכת ילדים מחפשת רכב חדש שיכול לענות על כל צרכיה, היא ניצבת בפני היצע רחב של דגמים בעלי 7 מושבים ומעלה הכולל את המיניוואנים הקומפקטיים המוכרים כגון מאזדה 5 וסיטרואן C4 גרנד פיקאסו ורכבי פנאי שטח אופנתיים כגון מיצובישי אאוטלנדר ויונדאי סנטה פה. אך בבחירת כל אחד מהדגמים הללו יש להתפשר על נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש ועל המרווח בשורת המושבים השלישית.
משפחות שמבקשות לרכוש מיניוואן גדול ומפנק יותר שמתאים להובלת משפחה גדולה על כל ציודה בנוחות מרבית, יכולים לרכוש את קרייזלר גרנד וויאג'ר שמחירו מתחיל ב- 289,900 ₪ ועד לאחרונה את טויוטה סיינה ששיווקו בישראל הופסק. גם רכב הפנאי שטח המגודל שברולט טראוורס מציע אלטרנטיבה מעניינת במחיר התחלתי של 229,900 ₪ לגרסת הבסיס. בסוף שנת 2015 ולאחר המתנה ארוכה הצטרך לתחרות גם קיה קרניבל, השחקן החדש בזירה שמציע 8 מושבים ומחיר שפוי ותחרותי של 218,900 ₪ לגרסה מאובזרת ומפנקת למדי.
התרשמות חיצונית
לקיה קרניבל החדש יש סגנון, והרבה ממנו. זו לא עוד קופסא משעממת על גלגלים כפי שהורגלנו ממיניוואנים גדולים. החזית של קיה קרניבל החדש עוקצנית ומהוקצעת. היא מציגה מראה דרמטי ואהבנו מאוד את שבכת הקירור האימתנית שמלאה במעין נטיפים שמקנים לה מראה תלת מימדי. הפנסים כוללים חתימת LED עדכנית ומהצד ניתן לראות קווי חלונות גבוהים שהולכים ומתכווצים בחלקו האחורי, אלמנט שמקנה לקיה קרניבל עיצוב זורם למרות מימדיו הגדולים. מאחור קיבל קיה קרניבל החדש שמשה אחורית גבוהה וצרה המוגנת על ידי ספוילר קטן עם פנס בלימה עילי. יחידות התאורה האחוריות מעט פחות מושקעות אך אנטנת הסנפיר, פסי הגגון וחישוקי סגסגות בקוטר 18 אינץ' משלימים את המראה הכללי. זה אינו סוד שקיה ובעלת הבית יונדאי עשו קפיצת ענק בעשר השנים האחרונות בכל הנוגע לעיצוב ואיכות הגימור. הן כבר לא משתרכות מאחור וקיה קרניבל הוא דגם שמוכיח זאת.
תא הנוסעים
על עיצוב הפנים לא התרפסנו. למרות שילובי הצבעים, תא הנוסעים מעט משעמם למראה. עם זאת, תא הנוסעים של קיה קרניבל נעים לשהייה הודות למרחב הפנימי הנדיב ואיכות ההרכבה והחומרים המצויינת. רוב המשטחים נעימים למגע ועמדו איתן בכל שיבושי הדרך ללא שום ציוץ, קרקוש או חריקה. לוח המחוונים ברור וקריא, ובמרכז הקונסולה ניצבת מערכת מולטימדיה עליה נפרט בהמשך. הנדסת האנוש בתא הנהג טובה מאוד, מקומם של המתגים צפוי וכולם נמצאים בהינף יד. בתקרת הרכב הותקנה מראה קטנה לצפייה בילדודס מאחור ופקדי שליטה על התאורה ועל דלתות ההזזה החשמליות. בנוסף מצויידת המראה במתגים הניתנים לתכנות לפתיחת שערים חשמליים כך שלא תצטרכו לחפש בכל פעם את השלט.
בתא הנוסעים ניתן למצוא שפע תאי אחסון, חיבורי USB למדיה ולטעינה, ושלושה שקעי מתח V12. תא הכפפות מחולק לשניים כאשר חלקו התחתון מקורר, ומשענת היד המתכווננת בין המושבים הקדמיים כוללת תא אחסון עמוק וגדול. לא אהבנו את השעון הדיגטלי המיושן במרכז הקונסולה. את בלם החניה שמופעל ע"י הרגל כיאה למכונית הפונה בעיקר לשוק האמריקאי, רצוי היה להחליף בבלם חניה חשמלי.
שימושיות ואבזור
קיה קרניבל החדש מגיע ברמת אבזור מפנקת אחת ומחירה כאמור עומד על 218,900 ₪ שמקנים לרוכשים המון אוטו, מבפנים ומבחוץ. אורכו של קיה קרניבל החדש עומד על 5,115 מ"מ, רוחבו עומד על 1,985 מ"מ ובסיס הגלגלים עומד על 3,060 מ"מ שמקנים מרווח פנימי עצום לשמונה נוסעים. לנהג ולנוסע שלצידו ישנו מרווח רגליים נדיב ומושב הנהג מתכוונן חשמלית. שורת המושבים השניה כוללת שני מושבים בגודל מלא ומושב אמצעי קטן יותר. שלושת המושבים נעים על מסילה ויכולים להתקפל קדימה ולהצמד אל המושבים הקדמיים על מנת לאפשר נפח הטענה מקסימלי. שורת המושבים השלישית כוללת שלושה מושבים די קטנים אך כאלו שמאפשרים לשני מבוגרים תנוחת ישיבה טובה מאוד, יותר מאשר בכל קרוסאובר אופנתי בעל שבעה מושבים. שלושה ילדים יכולים לשבת בנוחות מאחור וליהנות ממחזיקי כוסות ומקום נוסף לחטיפים וצעצועים.
דלתות ההזזה החשמליות נשלטות ממפתח הרכב או מתא הנוסעים. הכניסה אל שורת המושבים השלישית נוחה ומתבצעת בשני שלבים פשוטים ללא צורך להתכופף כמעט. כאשר כל המושבים בשימוש מציג קיה קרניבל נפח הטענה של 960 ליטרים. קיפול שורת המושבים השלישית אל תוך רצפת הרכב יוצר נפח הטענה של 2,220 ליטרים עם משטח הטענה שטוח, וכאשר מקפלים בנוסף את שורת המושבים השנייה מתקבל תא מטען ענק בנפח 4,022 ליטרים. בעת הצורך מתקפל הספסל השלישי ביחס של 40:60 כך שאפשר לקבל 6 או 7 מושבים זמינים לצד אזור מוגדל לציוד.
רשימת האבזור ארוכה וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד בהתקנה מקומית עם מסך מגע, קישוריות מלאה, דיבורית בלוטות' ותוכנת ניווט Waze. מערכת השמע מספקת עוצמת קול טובה ואיכותית אך השליטה בה נעשית באמצעות פקדי מגע קטנים שאינם נוחים לתפעול בעת נסיעה והתעסקות עימם בעת נסיעה גובלת בסכנה. אמנם קיימת שליטה על עוצמת השמע מגלגל ההגה אך התגובה איטית מדי והדבר הפריע לנו מספר פעמים.
מעבר לכך מצויידת קיה קרניבל במראה מרכזית מתכהה אוטומטית, בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם, וילונות צד בחלונות האחוריים, חלונות כהים מאחור, חיישני חניה, ומצלמת נסיעה לאחור. בקרת האקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם פתחי מיזוג בכל שורות המושבים וכוללת אפשרות לשליטה מאחור. ניתן גם לנעול את אפשרות השליטה בטמפרטורה מאחור למניעת התעסקות מיותרת מצד הילדים.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר וכל אבזור הבטיחות המקובל כגון מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת בקרת יציבות הכוללת בקרת מניעת התהפכות, בקרת בלימה בפנייה וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. היינו שמחים לקבל גם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ומניעת סטייה מנתיב הנסיעה.
יחידת ההנעה וחווית הנסיעה
בתור מיניוואן גדול שמיועד לשוק האמריקאי, מצוייד קיה קרניבל במנוע גדול ובשרני. בתא המנוע הקטן דחוס מנוע בנזין V6 בנפח 3.3 ליטר בתצורת V6 המפיק 276 כ"ס ומומנט של 34.3 קג"מ שמושגים ב- 5,200 סל"ד. המונע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. יחידת ההנעה פועלת בצורה נעימה ושקטה ורק בסל"ד גבוה המנוע רועש והצליל חודר לתא הנוסעים, אך נדיר שיש צורך להגיע לסל"ד גבוה, ודאי בנסיעות מנהלתיות ורגועות. תיבת ההילוכים האוטומטית כוללת מצב ידני ופועלת בצורה חלקה. התיבה מעט איטית בהעברת הילוכים אך לא נרשמה מצידנו אף תלונה כלפיה בהתחשב בעובדה שמדובר במיניוואן גדול.
בכדי לנהוג בקיה קרניבל החדש לא דרוש מאמץ רב כלל, למעט חניות בהן נדרשת הסתגלות לגודלו הפיזי של הרכב. הראות לאחור ובכל המראות נהדרת וחיישני החניה בשילוב מצלמת הנסיעה לאחור מקלים מאוד על תמרוני החניה. ההגה קל מאוד ונעים למגע ולמרות גודלו של קיה קרניבל הוא קל לתמרון בסביבה עירונית.
בדיוק כפי שאוהבים האמריקאים, מהנדסי קיה ציידו את הקרניבל במערך מתלים רכים. קיה קרניבל החדש משייט בנוחות מופתית כמעט על כל המהמורות שמציעים כבישי מע"צ. נוחות הנסיעה טובה בכל מצב אך המתלים הרכים הפכו את הרכב למעט תנודתי והוציאו לנו כל חשק לבחון את קיה קרניבל בפיתולים. בכל זאת נציין כי הרכב מתמודד היטב עם פיתולים אך ללא שום יומרה ספורטיבית והנהיגה משרה ביטחון למרות תנודות גוף כבדות ומורגשות.
בנסיעה בין עירונית, מקומו הטבעי של המיניוואן הגדול, משייט קיה קרניבל בשקט מופתי במהירות של 120 קמ"ש ב- 2,000 סל"ד נמוכים. האצה למהירות של למעלה מ- 120 קמ"ש גוררת התרעה ויזאולית בלוח המחוונים המלווה בצליל שמתריע לנהג על כך שהוא נוסע במהירות גבוהה ומסוכנת. התרעה זו אינה ניתנת לביטול. בשיוט רגוע אל תצפו לשמוע רעשי רוח ומנוע כי הם פשוט לא קיימים, רק רעשי כביש חודרים מעט לתא הנוסעים במהירויות גבוהות. על מנת לבלום את כל המסה הזו מצוייד קיה קרניבל בבלמי דיסק מאווררים מלפנים ובלמי דיסק מאחור. הבלמים מספקים תגובה נשכנית מצויינת ולאורך כל המבחן לא הורגש מחסור בעוצמת הבלימה.
קיה קרניבל מגיע עם בורר מצבי נהיגה שמאפשר מצב "אקו" חסכוני שלא עשה רושם של שינוי בהתנהגות הרכב או בצריכת הדלק. לאורך המבחן ובנסיעה סטנדרטית לחלוטין גמע קיה קרניבל 7.2 ק"מ על כל ליטר בנזין. זו לא צריכת דלק מבריקה אך המנוע הבשרני מספק ביצועים טובים מאוד עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 7.6 שניות ומיאוץ ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש תוך 5.5 שניות זריזות.
סיכום
אופנתי, עוקצני ונאה הן לא מילות תואר שאנו מצמידים בדרך כלל למיניוואנים, בטח שלא למיניוואנים גדולים, אך קיה קרניבל החדש זוכה לכל אלו. קיה קרניבל מציג עיצוב מרשים לצד מרחב פנימי נדיב לשמונה נוסעים, שימושיות גבוהה עם שפע תאי אחסון, רשימת אבזור ארוכה, נוחות נסיעה מפנקת, ויחידת הנעה חזקה. לקוחות שמוכנים להוצאות הדלק הגבוהות ימצאו את קיה קרניבל החדש כמוביל נוסעים איכותי שיספק את צרכיהם. למרות שכמעט אין לו מתחרים ישירים בישראל, תג מחיר תחרותי של 218,900 ₪ הופך את קיה קרניבל לעסקה מצויינת.
| קיה קרניבל 3.3 ליטר אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | 3.3 ליטר בנזין |
| הספק מרבי | 267/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 34.3/5,200 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 מהירויות |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 5,115 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,985 מ"מ |
| גובה כללי | 1,755 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,060 מ"מ |
| מיכל דלק | 80 ליטרים |
| נפח תא מטען | 960/2,220/4,022 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,130 ק"ג |
| מהירות מרבית | |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 7.6 שניות |
| קבוצת זיהום | 15 |
| ציון בטיחות ENCAP | ארבעה כוכבי בטיחות (2009) |
| מחיר |
218,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025