וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
פיג'ו 508 הוצגה בשנת 2011 כמחליפתה של פיג'ו 407 ושל מכונית הסלון פיג'ו 607. כיום, ארבע שנים מאוחר יותר, משווקת פיג'ו 508 לאחר שעברה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב מעודכן, יחידת הנעה משופרת ורשימת אבזור משודרגת. פיג'ו 508 מתמודדת בסגמנט המשפחתיות הגדולות מול מתחרות חזקות כגון פולקסווגן פאסאט, סקודה סופרב ומאזדה 6. יצאנו לבדוק האם לאחר השינויים האחרונים מצליחה פיג'ו 508 להוות תחרות למובילות הסגמנט.
עיצוב
עיצובה של פיג'ו 508 החדשה נותר די זהה לדגם המקורי משנת 2011. השינויים מורגשים אך לא בולטים במיוחד במבט ראשון. מלפנים קיבלה פיג'ו 508 חזית מרובעת יותר בהתאם לשפת העיצוב החדשה של פיג'ו הכוללת פגוש חדש ושבכת קירור חדשה בעלת מסגרת כרום עם כיתוב "פיג'ו" בחלקה העליון. עוד קיבלה פיג'ו 508 יחידות תאורה חדשות הכוללות תאורת יום ונורות איתות בטכנולוגיית LED.
במבט מהצד קשה להבחין בשינוי עיצובי. מידותיה של פיג'ו 508 החדשה נותרו כמעט זהות לדגם היוצא עם בסיס גלגלים של 2,817 מ"מ ותוספת קטנה לאורך שעומד כעת על 4,830 מ"מ. חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ' צנוע יחסית משלימים את מראה הפרופיל של ה- 508. גם מאחור נרשמו שינויים קלים, ביניהם פגוש חדש, תא מטען בעיצוב חדש, ויחידות תאורה מעודכנות בעלות גרפיקה נאה. לסיכום חלק העיצוב ניתן לומר כי פיג'ו 508 המעודכנת מביאה עימה עיצוב אלגנטי בניחוח אירופאי מאופק.
תא הנוסעים
הדשבורד נאה למראה אך גילו ניכר בעומס הפקדים. שילובי הצבעים הכהים בתא הנוסעים מקנים אווירה של צפיפות למרות שלא כך הדבר. המרווח מלפנים מצויין והמושבים הקדמיים נוחים מאוד ותומכים. איכות החומרים וההרכבה מצויינת ובמשך ימי המבחן לא שמענו קרקושים מיותרים.
הנדסת האנוש בפיג'ו 508 החדשה אינה מצטיינת כלל. לא את כל מערכות הרכב ניתן לתפעל בקלות ממושב הנהג, והראשונה שבהן היא מערכת המולטימדיה בעלת מסך המגע שממוקם רחוק מהנהג. דוגמה נוספת הם מחזיקי הכוסות הנשלפים הממוקמים תחת מסך המגע וחוסמים את תצוגת המסך כאשר מניחים בהם בקבוק שתיה. לחצני מצב החסכון, בקרת היציבות וכיוון גובה אלומת האורות ממוקמים במגירה נסתרת בצידו השמאלי של תא הנהג וגם אליהם קשה להגיע בעת נסיעה.
לוח המחוונים כולל שעוני סל"ד ומהירות גדולים וברורים וביניהם מסך מידע ושלושה שעונים נוספים: מד כמות הדלק, טמפרטורת נוזל הקירור וטמפרטורת השמן. האחרונים נראים כמעמסה במבט ראשון אך מתגלים כברורים לצפייה ותורמים לחוויה המוטורית. גלגל ההגה נוח לאחיזה, ניתן לכיוון לעומק ולגובה, וכולל שליטה על מערכת השמע, בקרת השיוט ומחשב הדרך.
המושב האחורי נוח ומרווח, ויאכלס בשמחה שלושה מבוגרים הודות למרווחי הברכיים, הכתפיים והראש הנדיבים. מדרגת תעלת ההינע נמוכה מאוד כך שגם הנוסע האמצעי ימצא מקום נוח לרגליו. בנוסף יהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג, מרשתות אחסון, ומתאי אחסון גדולים בדלתות שיכולים להכיל בקבוקים בנפח 1.5 ליטר.
לחיצה על כפתור נסתר בספרה 0 בכיתוב 508 שעל גבי דלת תא המטען, חושפת תא נוח ושימושי בנפח 515 ליטרים שעם קיפול המושב האחורי יגדל לכדי 1,244 ליטרים. המפתח הרחב מקל על הטענת ציוד לתא המטען.
אבזור
מחירה הרשמי של פיג'ו 508 ברמת אבזור אקסס הבסיסית שהתייצבה למבחן הדרכים הנוכחי עומד על 168,900 ₪ אך נכון לזמן כתיבת שורות אלו מוצע הדגם לעיתים קרובות במבצעים שמוזילים את המחיר לאזור 150,000 ₪. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת מערכת מולטימדיה מצויינת עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות' וחיבורי מדיה חיצוניים. המערכת קלה ונוחה לתפעול ותומכת בשפה העברית. בנוסף מצויידת פיג'ו 508 בין היתר בבקרת שיוט, בקרת אקלים דו-אזורית, תא כפפות מקורר, חיישני חניה אחוריים, וחישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ'. אבזור הבטיחות אינו עשיר במיוחד וכולל את כלל מערכות הבלימה והבקרה הסטנדרטיות, 6 כריות אוויר וצמד עיגוני איזופיקס.
יחידת הנעה וחווית נסיעה
במסגרת מתיחת הפנים קיבלה פיג'ו 508 מנוע מעודכן שזכה לתוספת 10 סוסים לאורווה וכעת מפיק מנוע ה- 1.6 ליטר טורבו בנזין 165 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 24.4 קג"מ הזמינים החל מ- 1,400 סל"ד נמוכים. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית שבמהלך המבחן תפקדה היטב. לשם החסכון בדלק ממהרת התיבה להעלות הילוכים ולהביא את המנוע לסל"ד נמוך, אך בעת הצורך לכוח זמין, מגיבה התיבה בזריזות ודייקנות וכך גם המנוע.
רצועת הכוח הרחבה של המנוע מספקת כוח זמין ומיידי כמעט בכל מצב. בנסיעה עירונית מרגישה פיג'ו 508 החדשה קלילה וזריזה למרות גודלה החיצוני, והיא קלה לתמרון הודות לשדה ראייה מצויין, בעיקר לפנים. מערכת עצור וסע המעיטה להתערב, כנראה עקב החום הגבוה, אך במספר הפעמים בהם נכבה המנוע, הדבר נעשה בצורה מעודנת וכמעט בלתי מורגשת.
בנסיעה בין עירונית מצליחה פיג'ו 508 החדשה להצטיין בתחום הנוחות עם יכולות שיוט גבוהות. הכוח זמין לעקיפות והאצות ביניים, ושיוט נעים מלווה בסל"ד נמוך שנע באזור ה- 2,000 סל"ד. תא הנוסעים שקט למדי, רעשי הרוח כמעט ואינם נשמעים ורעשי הכביש והמנוע מעומעמים. לנו נותר רק להפעיל את בקרת השיוט, להתרווח במושב ולעלות צפונה בדרך 6 אל עבר הכבישים המהנים.
נוחות הנסיעה בפיג'ו 508 החדשה טובה מאוד אך אינה מושלמת. בכבישים משובשים במהירויות בינוניות ניתן לחוש בהתעסקות מיותרת מצד המתלים אך בנסיעה עירונית מנהלתית או בשיוט בכביש המהיר, מתגלה פיג'ו 508 החדשה כמכונית נוחה ונעימה מאוד.
מעבר לפרקטיות והנוחות, מצליחה פיג'ו 508 החדשה להביא עמה גם מעט אופי. היא בהחלט מכונית מהנה לנהיגה. המרכב מרוסן בצורה טובה ולהגה משקל טוב ותגובות חדות ומדוייקות. פיג'ו 508 החדשה היא מכונית שכיף להשתובב איתה בכבישים מפותלים, היא מרגישה בטוחה ומתקשרת כך שאפשר לייצר איתה קצב התקדמות מהיר גם בדרכים מפותלות. לפי בדיקתנו, את המיאוץ הקלאסי מאפס למאה קמ"ש צלחה פיג'ו 508 החדשה תוך 9.0 שניות ושמרה על צריכת דלק ממוצעת של 10.3 ק"מ לליטר בתנאי מבחן דינמיים למדי.
סיכום
מתיחת הפנים שעברה פיג'ו 508 הפכה אותה ממכונית טובה למכונית טובה יותר. עם זאת, בישראל נמצאת פיג'ו 508 בעמדת נחיתות מסויימת מול המתחרות, בעיקר בשל מוצאה אך גם בגלל תא נוסעים מעט מיושן. מי שיתעלם מסמל האריה שסובל מסטיגמה רעה שפחות רלוונטית היום, יגלה כי פיג'ו 508 החדשה הינה מכונית נוחה מאוד, מרווחת, זריזה ומהנה לנהיגה. היא לא מלכת הסגמנט אך בהחלט מכונית מוצלחת שכדאי לקחת בחשבון כאשר הולכים לבחור מכונית משפחתית גדולה חדשה. במסגרת מבצעים אגרסיביים הופכת פיג'ו 508 לבחירה משתלמת.
| פיג'ו 508 1.6 אקסס אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | 1.6 ליטר טורבו בנזין THP |
| הספק מרבי | 165/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 24.4/1,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,830 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,853 מ"מ |
| גובה כללי | 1,456 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,817 מ"מ |
| מיכל דלק | 72 ליטרים |
| נפח תא מטען |
515/1,244 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,410 ק"ג |
| מהירות מרבית | 210 |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 8.9 שניות (יצרן) |
| קבוצת זיהום | 10 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבי בטיחות |
| מחיר |
168,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025