וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים, נשמר ערכו היטב בשוק המשומשות המוצף. סוזוקי קרוסאובר הינו רכב שנע בין סגמנטים. פגושים בניחוח שטח ומרווח גחון של 18 ס"מ ממצבים אותו כרכב פנאי, אך מראהו הסולידי וגובהו הכללי מקרב אותו גם לסגמנט המשפחתיות. ניתן להגדירו כרכב כלאיים שמנסה לרקוד על כל החתונות ואוסף בדרכו לקוחות משני הסגמנטים.
| סוזוקי קרוסאובר טורבו | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, תיבת הילוכים, מרווח פנים |
| חסרונות | נוחות, בידוד רעשים, איכות חומרים |
נקודות התורפה של הדור הראשון היו יחידת הנעה בינונית ועיצוב חיצוני מיושן. מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציעה מראה מצודד ומודגש יותר, והבשורה האמיתית היא מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.4 ליטר. האם שינויים אלו יספיקו לסוזוקי קרוסאובר להצליח גם עם הדגם החדש?
עיצוב ונוחות
סוזוקי קרוסאובר נותר נאמן לעיצוב הדגם המוחלף, לטוב ולרע. נראה כי המעצבים קיבלו דפי טיוטה לשרטוט החזית בלבד. הפרופורציות נשמרו, וחלקו האחורי השתנה מינורית בלבד ורק חדי עין יוכלו להצביע על שינוי. הריענון התרחש כאמור בעיקר בחזית הרכב המצויידת כעת בגריל כרום מובלט ומכסה מנוע אנכי יותר לעומת חזית רופסת ועגלגלה בדגם היוצא. הפגושים קיבלו מראה מסוקס יותר ויחידות התאורה הכוללות תאורת יום מסוג לד, התחדדו והתחטבו. מהצד בולטים לטובה חישוקי 17 אינץ' נאים ושמשות אחוריות כהות כסטנדרט. לא כל הבוחנים אהבו את התוצאה וקשה לומר שהמראה הרמוני וחינני במיוחד, אך בהחלט מדובר בחידוש מורגש.
בתוך תא הנוסעים של סוזוקי קרוסאובר אין הפתעות. המראה הרמוני ונעים למראה למרות היעדר גוונים בהירים. הקווים רחבים ורכים והקונסולה המרכזית כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', ומסגרות מוכספות מעטרים אותו, את חישור ההגה ואת פתחי המיזוג המפוצל. לוח המחוונים נותר מיושן וחסר חיוניות לעומת ההגה שהתחדש בקווים רבועים יותר וסידור פקדים נוח לשימוש.
המושבים הקדמיים נוחים ונעימים, ובזכות גובהם קל למצוא בהם תנוחת נהיגה אופטימלית ושולטת. גם משענת היד נוחה ושימושית. שדה הראיה הרחב לכל הכיוונים מאפשר תמרון נוח בעיר ובחניות. המושבים האחוריים מכתיבים גם הם ישיבה גבוהה עם מרווח ראש מעולה ושפע מקום לרגליים. משום מה, פתחי המיזוג מאחור מצאו את עצמם מחוץ לרשימת האבזור. הודות למושבים הנוחים ומשענת היד הרכה, צמד מבוגרים יבלו במושב האחורי בזמן איכות כל עוד הטמפרטורות בחוץ לא גבוהות. נוסע שלישי ייאלץ להצטופף אך לא באופן חריג למשפחתיות סטנדרטיות.
החל מפתיחת הדלת הקלה מתקבלת תחושה של איכות חומרים זולה. הפלסטיקה ברוב המקומות משדרת פשטות נבובה. לחיצת הירך לכיוון הדלת מגלה חומרים קלים ורופסים. לא ציפינו לפגוש איכות כזו ברכב חדש בתג מחיר שכזה. לחיוב נציין את איכות ההרכבה הטובה בה לא מצאנו דופי. מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית מוצעת בתוספת תשלום וכוללת צג מגע עם מצלמת רוורס, קישוריות בלוטות', ושקעי USB ו- AUX. המערכת פועלת כשורה ואינטואיטיבית לתפעול אך אינה מהטובות שפגשנו. איכות השמע בינונית למדי.
סוזוקי קרוסאובר הוא רכב שמכוון לתכליתיות ושימושיות. הוא עשיר בתאי אחסון פרקטיים כגון תא האחסון בין המושבים הקדמיים, צמד מחזיקי הכוסות, תא הכפפות הנוח, ותא המשקפיים העילי. תא המטען מציע נפח אחסון של 430 ליטרים והינו מודולרי. סף ההטענה נמוך, המפתח רחב והוא שימושי בהחלט. בקיפול המושבים מתקבל נפח של 875 ליטרים.
בסעיף הנוחות סוזוקי קרוסאובר מסתפק בציון נמוך, וחבל. מערכת המתלים רועשת ומצליחה לטלטל את הרכב פעם אחר פעם. הבולמים מרגישים עסוקים ומתקשים להעלים את שיבושי הדרך. אם יצאתם מהעיר וצלחתם את שברי האספלט, תגלו שבמהירויות גבוהות שומר הקרוסאובר על ריסון בינוני ומצליח לשמר שגרה ברוכה, אך רעשי כביש ורוח נוכחים בהחלט מפרים את השלווה.
ביצועים
העולם עובר למנועי טורבו. הרעיון הוא פשוט, כדי לקבל ביצועים משופרים אין צורך לשתול מנועים אטמוספריים עתירי סמ"ק בזבזניים, וניתן להשתמש במנועים קטנים יותר המצויידים במגדשי טורבו. בנסיעה רגועה הם יספקו צריכת דלק מעולה מבלי לאמץ את המנוע, וכשהמנוע יידרש לביצועים הוא יפיק בחוכמה כוח מיידי גם אם על חשבון החיסכון בדלק.
סוזוקי נתפסת כיצרנית שמרנית שלא ממהרת לעקוב אחרי מהלכי השוק ומתבוננת על המתרחש בסבלנות. עד כה נמנעה היצרנית משימוש במנועי טורבו, אך במתיחת אמצע החיים של הקרוסאובר החליטה לצאת מהשגרה. נפרדנו לשלום ממנוע ה- 1.6 ליטר האטמוספרי שהיה בהחלט טוב בפני עצמו, וקיבלנו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ הזמין כבר ב- 1,500 סל"ד.
תיבת ההילוכים הרציפה פינתה את מקומה לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 הילוכים. השידוך עם המנוע טוב ותיבת ההילוכים מתפקדת מעולה. לא תמצאו כאן את ההשהייה הקצרה והבעיטה שבעקבותיה, המאפיינת תאוצה עם מנועי טורבו אחרים. המנוע מרגיש כמעט אטמוספרי וזו מחמאה ראויה. סוזוקי מעדנת את תגובת המצערת וגם רמיסת הדוושה לא מייצרת פרץ היסטרי של כוח. תאוצה 0-100 קמ"ש מרגישה זריזה ואורכת 9.5 שניות, אך ההאצה ליניארית ורגועה.
התנהגות הכביש לא מאכזבת כל עוד ניגשים עם ציפיות ריאליות, היות וסוזוקי קרוסאובר לא מיועד למשחקי כביש. קשה לומר שהוא נכשל בסעיף בו הוא כלל לא ניגש למבחן ובטח שלא היה בשיעורים. מי שמחפש נסיעה בטוחה ורהוטה ימצא בקרוסאובר את מבוקשו. אם תנסו לגרור אותו לתעלולים ותפתו אותו להדק את הפניה, הוא יעשה זאת אך בצורה מחמיאה. סוזוקי קרוסאובר לא מגיב בחיוך לשינויי הגה מהירים, וכניסה מהירה לפניה תחסיר פעימה מליבכם בשל הגה עייף שלא משתף פעולה עם נהיגה מהירה. בנהיגת שבילים מתונה הוא עשוי להיות מהנה עקב הגדלת מרווח הגחון. גרסת ההנעה הכפולה שאמורה להציע יכולות שטח עדיפות, לא מגיעה לישראל בשלב זה.
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת שמפרסם היצרן עומדת על 18.5 ק"מ לליטר. בימי המבחן שכללו נסיעה מאומצת ומגוונת, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על כ- 12 ק"מ לליטר. נתון לא רע בפני עצמו, אך ציפינו ליותר גם בשל מערכת ה- Start&Stop. עם מיכל דלק בנפח 47 ליטרים, טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 560 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 5 מתוך 15.
עלויות אחזקה
סוזוקי קרוסאובר מגיע עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ולשנה שלישית או עד 100,000 קילומטרים, המוקדם מבין השניים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסכי הרשת של היבואן עומדת על 759 ₪, עלות הטיפול השני 1,065 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,238 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,915 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 6,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ. מחירי הטיפולים מעט גבוהים מהממוצע בניגוד לדעה הרווחת כי רכבי סוזוקי נהנים מטיפולים זולים במוסכי היבואן.
בטיחות
בשנת 2013 התייצב סוזוקי קרוסאובר למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. הקרוסאובר קיבל ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% עבור מערכות עזר לבטיחות. סוזוקי קרוסאובר משווק עם אבזור בטיחות הכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, מערכת בקרת יציבות, מגביל מהירות וחיישני ניטור לחץ אוויר בצמיגים.
תמורה למחיר
מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר עשתה לו טוב. הוא מציע שילוב גיר-מנוע מוצלח ועיצוב אטרקטיבי יותר. הקרוסאובר ממשיך להוות בחירה ראויה עבור לקוחות המחפשים רכב גבוה, שימושי ולא יקר. הקרוסאובר הוא רכב פנאי משפחתי שלא יהיה שיחת היום בשכונה ויצליח להיכנס לחניה מבלי למשוך מבטים. בתמורה ל- 124,900 שקלים מקבלים רשימת אבזור הכוללת בין היתר בקרת שיוט, התנעה ללא מפתח, מראות צד חשמליות עם זכרונות, ושמשות אחוריות כהות. הגרסה הידנית מציעה ביצועים דומים ותחסוך לכם 15,000 שקלים ועוד כמה בתחנת הדלק.
סוזוקי קרוסאובר מקבל ציון כמעט טוב מאד. בחוויה הכללית פוגמת תחושה זולה עקב איכות החומרים הבסיסית, בידוד רעשים בינוני, ונוחות נסיעה בינונית שלא הולמת את הציפיות. לקוחות שאינם בעלי נטייה פרפקציוניסטית יראו בו אופציה ראויה וכדאית גם כלכלית, בתקווה שסוזוקי תמשיך לנופף בדגל האמינות המפורסם שלה ותוכיח שניתן ליהנות מטכנולוגיות מתקדמות בלי ביקורי מוסך מיותרים ומעיקים.
| סוזוקי קרוסאובר GLX 1.4 טורבו בנזין | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.4 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 140/5,550 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 22.4/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,300 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,785 מ"מ |
| גובה כללי | 1,585 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,600 מ"מ |
| מיכל דלק | 47 ליטרים |
| נפח תא מטען |
430 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,170 ק"ג |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.5 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 5 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2013) |
| מחיר |
124,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025