הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

  • כתב: אדם רודן
  • צילום: אדם רודן
  • 02 אוגוסט 2017
  • 0 תגובות

בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על שינוי מגמה, והחלה לייצר מנועי טורבו קטנים וחסכוניים.

סרטון מבחן דרכים הונדה סיוויק

הונדה סיוויק 1.0 טורבו בנזין האצ'בק אוטומט 
יתרונות   הנאה מנהיגה, מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט, צריכת דלק
חסרונות   כוח זמין בסל"ד נמוך, מערכת מולטימדיה

הונדה סיוויק

הונדה סיוויק החדשה חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר ובהספק של 129 כ''ס, במערכת מתלים חדשה ודינמית, ובמערכות בטיחות אקטיביות. נראה אם כן, כי שושלת הסיוויק כאן כדי להישאר.

עיצוב ונוחות

אם תעצרו רגע לחשוב תזכרו שעוד בתקופת ילדותכם ידעתם להבחין בין סתם מכונית להונדה סיוויק שידעה להשאיר בזיכרוננו חותם הייחודי רק לה. בכל פעם שהונדה השיקה דור חדש לשושלת, היא משכה עניין בכביש, בפקק, ובמגרשי החניה. כבר עשרה דורות שחטיבת העיצוב בהונדה מיישמת עקרונות קבועים על מנת להצליח ולמתג את הסיוויק כספורטיבית ונחשקת ביחס למשפחתיות המתחרות, ועל כך יש להעריך את עבודתם החרוצה והמדויקת. הונדה סיוויק החדשה מושכת המון תשומת לב ולא מאפשרת להישאר אדישים כלפיה. מה שבטוח, לסיוויק החדשה עיצוב חדשני וייחודי המבדיל אותה מכל משפחתית אחרת.

הונדה סיוויק

הונדה סיוויק החדשה ארוכה ונמוכה ביחס למתחרות. אורכה 4,518 מ''מ, גובהה 1,434 מ''מ, רוחבה 1,799 מ''מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,697 מ''מ. בשלב זה מוצעת הסיוויק החדשה בישראל בתצורת האצ'בק בלבד. הדור העשירי של הונדה סיוויק מוצע בעולם במגוון תצורת מרכב נוספות: סדאן, קופה, ודגם הספורט סיוויק Type R.

בקדמת המכונית נמצא גריל בולט עשוי פלסטיק שחור מבריק. הגריל עוצב כך שנדמה כאילו הוא בולע לתוכו את פנסי הרכב המלבניים. הגריל תחום בצדו התחתון על ידי הפגוש הקדמי, אף הוא מסיבי ובולט. מלפנים ומאחור הותקנו כונסי אוויר ענקיים אשר אינם אחראים על קירור המנוע או הגלגלים, אך נוטלים חלק משמעותי בעיצוב הייחודי והמעט צעקני של הונדה סיוויק החדשה.

הונדה סיוויק

קווי המתאר של הונדה סיוויק החדשה חדים מלפנים ומעוגלים מאחור. בעוד החזית ארוכה, מתוחה ומחודדת, הזנב מציג פרשנות חדשה לעיצוב רכבי האצ'בק. הגג משתפל לאחור וחובר אל דלת תא מטען גדולה שאינה מסתפקת בספויילר אחד וכוללת שניים. אחד קטן ועדין בגובה הגג ואחד גדול ומשמעותי יותר בקצה המכונית, המעוצב כהמשך לפנסים האחוריים הנאים. תוסיפו לכל זה בתי גלגלים תפוחים, קו מותניים בולט, ומשטח קעור בתחתית הדלתות והתוצאה היא סגנון עיצובי חדש ומיוחד במינו.

חישוקי הסגסוגת בקוטר 16 אינץ' מעוצבים בצורה יוצאת דופן ויוצרים אצל המתבונן תחושת תנועה גם כאשר הרכב עומד במקום. הם עושים זאת על ידי שימוש בשני גוונים ועיצוב המורכב ממספר רב של חרכים המזכירים להבי טורבינה. העיצוב החיצוני בהחלט שונה וייחודי, הוא מורכב מאינספור אלמנטים, מה שדורש יותר ממבט חטוף בכדי להפנים ולהבין את שפת העיצוב החדשה של הסיוויק.

הונדה סיוויק

שני העקרונות המנחים בתכנון תא הנוסעים של הונדה סיוויק החדשה הם שימושיות ונוחות. מבחינת השימושיות הושם דגש רב על מוטיב הארגונומיה בתא הנוסעים. הונדה סיוויק החדשה מציגה תאי אחסון שימושיים במיוחד בדלתות המכונית וכן תא אחסון מודולרי גדול ויעיל הממוקם מתחת למשענת היד האמצעית. תא זה מיועד לאחסון חפצים בגדלים שונים וניתן להתאימו לגודל החפץ הדרוש אחסון, החל מבקבוק מים בנפח 2 ליטרים ועד למגירת מטבעות קטנה.

לוח המחוונים מחולק לשלושה צגים נפרדים ונוחים לקריאה בכל תנאי תאורה. הצגים עצמם ברורים מעוצבים ואינטואיטיביים במיוחד. הצג הראשי בגודל 7 אינץ' מכיל את רוב המידע החיוני לנהג וכולל מחשב דרך המדווח על נתוני צריכת דלק והמרחק שנותר עד לתדלוק הבא, המוצגים באופן קבוע על הצג.

הונדה סיוויק

פחות אהבנו את מערכת המולטימדיה המותקנת בהתקנה מקומית על ידי היבואן. המערכת מסבכת מאוד את תפעול הרדיו ברכב ואינה מסתנכרנת באופן מלא עם הטלפון הנייד באמצעות בלוטות'. בנוסף, כפתור עוצמת השמע על גלגל ההגה אינו שולט על עוצמת השמע במערכת המולטימדיה. הצג אינו ברור וקשה לקריאה במצבי תאורה משתנים. ניכר כי על מנת להוזיל את עלות הקניה של המכונית בחר היבואן לשנמך את מערכת המולטימדיה וחבל שכך. יש לציין כי הונדה סיוויק החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטר מאובזרת במערכת מולטימדיה מקורית מבית הונדה.

פתחי המיזוג הקדמיים ממוקמים היטב ואינם מקפיאים את ידיו של הנהג. בנוסף, מערכת בקרת האקלים בהונדה סיוויק החדשה מצליחה לקרר בקלות את תא הנוסעים גם בקיץ הישראלי הלוהט.

הונדה סיוויק

המושבים הקדמיים עשויים בד איכותי ומעניקים נוחות טובה ותמיכה חשובה בגב התחתון. משענות הראש מתכווננות למעלה ולמטה, וכן נעות קדימה ואחורה להפחתת אפקט צליפת שוט בזמן תאונה חזיתית. הונדה סיוויק החדשה נמוכה מקודמותיה ועל כן גם תנוחת הישיבה נמוכה וקרובה מאוד לכביש. פחות אהבנו את ידית כיוונון גובה מושב הנהג, שחרקה ונתקעה במהלך ימי המבחן.

המושבים מאחור מספקים מרווח רגליים מכובד. מכיוון שעיצוב החלק האחורי הוא בסגנון פאסטבק, גובה התקרה מאחור הולך ופוחת עד כדי מגע עם ראשו של הנוסע מאחור. מדובר בבעיה שתטריד בעיקר נוסעים גבוהים אך הסעת ילדים במושב האחורי איננה מהווה אתגר עבור הונדה סיוויק. המושבים האחוריים ניתנים לקיפול קל ומהיר בתצורת 40/60 אך קיים הבדל גובה משמעותי של כ- 20 ס"מ בין גב המושבים ורצפת תא המטען, שיקשה על העמסת מטענים גדולים המצריכים דחיפה קדימה כגון מזוודות גדולות או קרטונים. בדגמים הקודמים כללה הונדה סיוויק מושב אחורי בעל יכולת קיפול חכמה אשר תרמה ליצירת משטח הטענה שטוח ונוח לשימוש.

הונדה סיוויק

תא המטען בהונדה סיוויק החדשה גדול ומפתח ההעמסה נמוך. קיפול המושב האחורי בסיוויק החדשה מתבצע בקלות ומגדיל את נפח תא המטען מ- 486 ליטרים לכדי 1,203 ליטרים. כמו כן קיים בסיוויק החדשה כיסוי גלילה לתא מטען הנסגר ונפתח מצד לצד, שלא כמו ברוב מכוניות ההאצ'בק, בהן הכיסוי קשיח וחוצץ בין תא הנוסעים לתא המטען. בסיוויק ניתן להתקין את הכיסוי בצד שמאל או בצד ימין.

הונדה סיוויק

ביצועים

לנסיעת המבחן התייצבה הונדה סיוויק אוטומטית עם מנוע טורבו בנזין 3 צילנדרים בנפח ליטר אחד בלבד. על אף כי גרסה זו נחשבת לגרסת האמצע, מתחת למנוע ה 1.5 ליטר ומעל לגרסת ה- 1.0 ליטר ידנית, נראה כי זוהי הגרסה שתוביל את מכירות הונדה סיוויק בישראל, ולכן חשוב היה לנו לבחון דווקא אותה. מנוע ה- 1.0 ליטר מפיק 129 כ''ס ב- 5,500 סל''ד ומייצר מומנט של 18.3 קג''מ החל מ 1,700 סל''ד. המנוע הקטן משודך לתיבת הילוכים רציפה עם חלוקה למעין 7 הילוכים. תיבת ההילוכים הרציפה מוכרת כבר מדגמים אחרים של הונדה ואיננה מצליחה לגרוף מחמאות. העברת ההילוכים המדומה מרגישה מעט איטית ומערכת הטיפטרוניק הפועלת בעזרת מנופים מאחורי גלגל ההגה, מגבילה את הנהג ואינה מאשרת הורדת הילוך לסיוע בבלימה או בתאוצה מעל לרף סל''ד מסוים.

הונדה סיוויק

החיסרון במנוע הקטן מתבטא במחסור בכוח זמין בטווח סל"ד נמוך. התופעה מורגשת במיוחד בנסיעה איטית בפקקים כאשר פעולת המצערת תכופה אך איננה מצריכה תאוצה רבה אלא רק התקדמות איטית ומדודה. במהירויות אלו מורגשת חוסר לינאריות בפעולת דוושת המצערת אשר מקשה על הנהג להבין מהו המינון הנדרש. ברגע שבו נכנס מגדש הטורבו לפעולה, חוזרת ההנאה שבנהיגה, והסיוויק מתפקדת מצוין.

מערכת המתלים בהונדה סיוויק החדשה תוכננה על בסיס מתלה קדמי מסוג מקפרסון ומתלה אחורי רב חיבורי (Multi-link) הלקוח מעולם מרוצי השטח. היתרון המשמעותי של מתלה אחורי רב חיבורי הינו מתן חופש תנועה מבוקר לתנועת הגלגל על צירי האורך והרוחב במקביל. מערכת המתלים החדשה באה לידי ביטוי באחיזת כביש מעולה בסיבובים וכן בשיכוך בורות בכבישים משובשים. הונדה סיוויק החדשה זכתה לשלדה חדשה לחלוטין המאפשרת חלוקת משקל מאוזנת וספורטיבית, ועיצוב אווירודינמי.

הונדה סיוויק

ההיגוי בהונדה סיוויק החדשה ראוי לציון לשבח. מערכת ההיגוי כוללת תגבור ויחס משתנים בהתאם למהירות הנסיעה. תגובת ההגה משתנה גם במהלך הפניה כדי לסייע בתמרון מדוייק בנהיגה במהירות גבוהה ובתמרוני חנייה. עוד מאפיין חשוב בהיגוי הוא מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה. כאשר מערכת זו בפעולה היא יודעת לזהות בדיוק רב את הסטייה מהנתיב ומתקנת בעצמה את זווית ההגה, לעיתים פעולתה מעט אגרסיבית.

מבחינת שלדה, מתלים והיגוי מציעה הונדה סיוויק החדשה את השילוש הקדוש הכה נדיר במכוניות בעלות תג מחיר נמוך. משמע, שיכוך זעזועים מעולה, פידבק נכון ויעיל מהגלגלים, ואחיזת כביש מצוינת בסיבובים.

הונדה סיוויק

צריכת דלק

הונדה סיוויק החדשה שומרת על מאפיין ידוע של צריכת דלק נמוכה. נתוני היצרן מספרים על צריכת דלק של 21.3 ק''מ לליטר בנסיעה משולבת, אך כצפוי, בנסיעת המבחן התקשינו לשחזר נתון זה והשגנו צריכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מהמנוע הקטן והמוגדש היינו מצפים לצריכת דלק טובה אף יותר, אך משקלה הגבוה של המכונית, העומד על 1,315 ק''ג, ורצועת כח בסל"ד גבוה מונעים זאת.

עלויות אחזקה

הונדה סיווויק החדשה משווקת עם אחריות יצרן למשך שלוש שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 654 ₪, עלות הטיפול השני 1,510 ₪, עלות הטיפול השלישי 850 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,510 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 4,524 ₪ וכולל מע"מ. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים להונדה סיוויק 1.0 ליטר יקרה ב 200 ₪ מעלות הטיפולים של דגמי 1.5 ליטר, ומעט גבוהה ביחס למתחרות.

מחיר פנס קדמי עומד על 3,404 ₪ ומחיר פנס אחורי 1,240 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,135 ₪. עלות חלקי החילוף ממוצעת ביחס לנהוג בקטגוריית המשפחתיות.

הונדה סיוויק

בטיחות

הונדה סיוויק החדשה מצוידת בשש כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות אקטיביות. במבחן הריסוק שערך ארגון Euro NCAP זכתה הונדה סיוויק לציון של 5 כוכבים מתוך 5. ציוד הבטיחות כולל מערכת עזר לבלימת חירום, מערכת אלקטרונית לחלוקת כוחות בלימה, מערכת בקרת יציבות, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, נקודות עיגון Isofix במושב האחורי, וחגורות בטיחות בעלות מנגנוני הידוק חדשניים.

הונדה סיוויק

כל דגמי הונדה סיוויק החדשה משווקים בישראל עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט. המפרט כולל מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת זיהוי תמרורים המציגה תמרורי הגבלת מהירות ותמרורי אזהרה. בנוסף קיימת בקרת שיוט אדפטיבית המתפקדת מצוין, ובשילוב עם בקרת סטייה מנתיב, מעניקה המכונית תחושה שהכל תחת שליטה, ובמקרה חירום תיקח המכונית את הפיקוד ותציל את המצב.

תמורה למחיר

הונדה סיוויק החדשה עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מוצעת במחיר העומד על 131,900 ₪. מחיר הדגם הידני עומד על 121,900 ₪. בנוסף מוצעת הונדה סיוויק החדשה עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית במחיר של 144,900 ₪. המנוע החזק מוצע ברמת אבזור ספורט בעיצוב אגרסיבי עם אבזור עשיר.

הונדה סיוויק החדשה היא ללא ספק הדגם הטוב והמשתלם ביותר בהשוואה לדגמי הסיוויק השונים שיוצרו מאז שנת 1973 ועד היום. היא חסכונית, בטוחה, שימושית, מהנה לנהיגה, וכיאה לסיוויק אמיתית היא מושכת המון תשומת לב. אנו מאמינים שיהיו גם כאלה שלא יתחברו לעיצוב הצעקני והייחודי שלה, אך בשקלול המחיר התחרותי ושלל היתרונות שמציעה הסיוויק החדשה, ניתן לקבוע כי מדובר במכונית משפחתית מוצלחת.

הונדה סיוויק האצ'בק 1.0 טורבו בנזין אוטומט 
מנוע טורבו בנזין 988 סמ"ק
הספק מרבי משולב 129/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 18.3/1,700 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים 7 הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,518 מ"מ
רוחב כללי 1,799 מ"מ
גובה כללי 1,434 מ"מ
בסיס גלגלים 2,697 מ"מ
מיכל דלק 46 ליטרים
נפח תא מטען

486/1,203 ליטרים

משקל עצמי 1,315 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (מתוך 5)
מחיר

131,900 ₪

הונדה סיוויק 2017