פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 10 אוגוסט 2017
  • 3 תגובות

פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה מעמד רם כשל פולקסווגן גולף.

פולקסווגן גולף 1.4 טרדליין אוטומט
יתרונות   נוחות נסיעה, בידוד רעשים, איכות תא הנוסעים
חסרונות   עלויות אחזקה גבוהות

פולקסווגן גולף

בישראל שומרת הגולף על עדת מעריצים קבועה, כאלה שלא מוכנים לשמוע על אף רכב אחר ובכל כמה שנים משדרגים לגולף חדשה, שתמיד הוצעה במחיר גבוה ביחס לקטגוריה, אך לא תמיד גיבתה אותו במפרט אבזור מספק. לפני שנתיים התחרות עשתה את שלה והיבואן הישראלי בישר על תוספת אבזור למפרט ומנוע חזק יותר, ללא שינוי מהותי במחיר. הגולף החדשה מוצעת בישראל במחיר התחלתי של 131,900 ₪ עם מפרט אבזור עשיר מאי פעם.

פולקסווגן גולף

עיצוב ונוחות

כיאה לטיפול ברבת מכר, פולקסווגן לא דוגלת במהפכות ושבירת מוסכמות כשזה נוגע לעיצובה של הגולף. בחזית זכתה הגולף לתאורת יום מסוג לד, כצו האופנה בשוק הרכב העולמי. מלבד זאת זכו הפגוש ופנסי הערפל לעיצוב חדש. מהצד לא הבחנו בשינויים מהותיים, אך בולטת בעיצובה הקורה האחורית המסיבית, מוטיב עיצובי עליו שומרת הגולף עוד מהדור הראשון. החישוקים הקטנים מעט פוגמים ברושם אותו מותירה הגולף. מאחור הוחלפו הפנסים הקונבנציונליים בפנסי לד עם חותמת עיצובית נאה, והפגוש זכה לעיצוב אגרסיבי. השינויים אם כן מינוריים ויבחינו בהם בעיקר חובבי רכב או בעלים של פולקסווגן גולף מהדור הקודם.

פולקסווגן גולף

פולקסווגן גולף היא בין הקומפקטיות בקבוצת המשפחתיות, אורכה 4,258 מ"מ, רוחבה 1,790 מ"מ, גובהה 1,437 מ"מ, ואורך בסיס גלגליה 2,620 מ"מ.

עם פתיחת הדלתות הקדמיות מושך המסך המרכזי את מרב תשומת הלב. במהלך מתיחת הפנים זכתה הגולף למערכת המולטימדיה המתקדמת של פולקסווגן המכונה Composition Media הכוללת מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ' ונשלטת בעזרת כפתורי מגע המשולבים מסביב למסך וגורמים לה להראות גדולה אף יותר. נציין כי המסך רגיש ללכלוך ולטביעות אצבע הפוגמות במראה החלק.

פולקסווגן גולף

הקונסולה המרכזית זכתה לפנל חדש בגוון טיטניום נאה, והמושבים עוטים ריפודים חדשים ונעימים למגע בסכמת תפירה נאה. מלבד אלה מדובר באותה גולף מוכרת. הדשבורד שטוח ולא פוגע בשדה הראייה, הקונסולה המרכזית פונה בעדינות לכיוון הנהג, ההגה מעוצב ונאה, ובאופן כללי תא הנוסעים נותר אלגנטי ומותיר על הנהג והנוסעים רושם מוצק ואיכותי.

בתא הנוסעים דאגו בפלקסווגן לפזר תאי אחסון שימושיים. תא הכפפות גדול ומואר והוא מכיל גם את כונן התקליטורים וחריצי הטענה לכרטיסי זיכרון מסוג SD. משמאל לנהג תא נסגר לאחסון חפציו האישיים, בתחתית הדשבורד תא נסגר נוסף המכיל את חיבורי המדיה של מערכת השמע, בין המושבים שני מחזיקי כוסות עם כיסוי גלילה ותא קטן נוסף למטבעות, ומתחת למשענת היד תא אחסון גדול. כל תאי האחסון בתא הנוסעים, כולל אלה שבדלתות, בעלי דיפון וריפוד פנימי המונעים תזוזה ורעשים. זוהי עדות לחשיבה על הפרטים הקטנים, ולאיכות הייצור הגבוהה של הגולף.

פולקסווגן גולף

מאחורי הדלת החמישית של הגולף מסתתר תא מטען בנפח 380 ליטרים. הפגוש האחורי נמוך ומסייע ביצירת שפת הטענה נמוכה המקלה על השימוש בתא המטען. המושבים האחוריים מתקפלים בקלות ויוצרים רצפה שטוחה עם רצפת תא המטען. מתחת לרצפת תא המטען מסתתר גלגל חלופי בגודל מלא. פולקסווגן דאגו לפטנט שיחזיק את הרצפה הקשיחה במצב פתיחה כדי שתוכלו לשלוף בנוחות את הגלגל החלופי. לטובת בידוד רעשים גם רצפת תא המטען מרופדת בבד עבה ואיכותי.

פולקסווגן גולף

פולקסווגן גולף מקבלת את פני הנהג עם דלת הנפתחת בזווית רחבה ומושב הממוקם היטב ומסייע לכניסה קלה ונוחה. המושב עצמו מציע שילוב הולם בין רכות ונוחות לתמיכה בגופו של הנהג, ולחובתו נציין כי הבסיס מעט קצר. המושבים הקדמיים מתכווננים לגובה וביחד עם הגה טלסקופי בעל טווח כוונון רחב קל למצוא תנוחת ישיבה נכונה.

על אף הממדים החיצוניים הקומפקטיים המרווח מאחור מפתיע לטובה. הגולף תסיע בקלות שני נוסעים במושב האחורי עם מרווח רגליים מכובד אשר ייהנו גם מפתחי מיזוג ייעודיים. נוסע שלישי ייהנה פחות בשל מרווח כתפיים מצומצם ותעלת הינע גבוהה הגוזלת ממרווח הרגליים. התאורה בתא הנוסעים של הגולף חזקה ומקלה על התמצאות בחשיכה. התאכזבנו לגלות שהדגם הבסיסי של הגולף לא כולל תאורה בסוככי השמש, אלמנט שייחד אותה בעבר והפך סטנדרטי בלא מעט רכבים.

פולקסווגן גולף

פולקסווגן גולף החדשה מעניקה חווית שימוש בהירה ולא מסובכת. סידור הכפתורים בתא הנוסעים לא השתנה מהותית מזה דורות. משמאל לנהג גלגל השליטה באורות ועל ההגה פקדי שליטה על מערכת השמע, מחשב הדרך, ובקרת השיוט האדפטיבית. מתגי השליטה בבקרת האקלים המפוצלת ממוקמים מתחת למערכת השמע, וליד תיבת ההילוכים לחצן לנטרול מערכת Start&Stop. סביב ידית תיבת ההילוכים בולטים לחצני דמה הרומזים כי חלק גדול מהאבזור האופציונאלי לא מוצע לרוכשים בישראל. לגולף בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold שימושית המקלה על עמידה ברמזורים ובפקקים. השילוב עם מערכת Start&Stop מסרבל את היציאה מהמקום והעדפנו לנטרל את פעולתה המשפיעה גם על מערכת המיזוג.

פולקסווגן גולף מציעה נוחות נסיעה מצויינת. הבולמים סופגים את המהמורות והמתלים שומרים על ריסון נאות. הנוחות הטובה נשמרת גם בכבישים עירוניים מצולקים וגם בכבישים בין עירוניים גליים. על סעיף העידון ונוחות הנסיעה אחראי בידוד רעשים משובח המונע חדירת רעשים מכיוון המנוע ומכיוון הצמיגים. אנו סבורים כי לצמיגים הצנועים במידות 195/65 R15 השפעה על נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. הדופן הגבוהה מסייעת בספיגת שיבושים והסוליה הצרה מייצרת פחות שאון צמיגים.

פולקסווגן גולף

ביצועים

במסגרת מתיחת הפנים של הגולף הציגה פולקסווגן סדרת מנועי TSI חדשים בנפח 1.5 ליטר בהספקים הנעים בין 130 ל- 150 כ"ס. הדגמים הבסיסיים באירופה עושים שימוש במנוע 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד, ובישראל נמשיך לקבל בשלב זה את מנוע טורבו הבנזין בנפח 1.4 ליטרים המוכר בשתי רמות הספק - 125, ו- 150 כ"ס.

מנוע ה- 1.4 ליטרים מוכר לנו משלל דגמים אחרים של קונצרן פולקסווגן, והאמת שהוא אף פעם לא אכזב. רכב המבחן שלנו היא מהגרסה הצנועה יותר בהספק 125 כ"ס, ומומנט של 20.4 קג"מ. המנוע המוכר משודך לתיבת הילוכים מוכרת רובוטית כפולת מצמדים DSG, המככבת גם היא בשלל דגמים במותגי הקונצרן. הגרסה המשודכת לרכב המבחן בת 7 הילוכים, עם אפשרות להעברת הילוכים ידנית בעזרת הבורר, ומצב ספורט.

פולקסווגן גולף

אז איך מרגישה הנהיגה בגולף? סולידית כמעט כמו המראה החיצוני שלה. בעבר התפעלנו מהביצועים של מנועי ה- TSI, אך היום, כשיצרנים רבים הצטרפו לטרנד הטורבו ולמתחרות מנועים חזקים יותר, הגולף כבר פחות מרשימה. במצב הרגיל בתיבת ההילוכים היא מרגישה מעט רדומה, כאילו לא אכלה ארוחת בוקר. התיבה ממהרת לעלות להילוך הגבוה ביותר האפשרי התורם לצריכת דלק אופטימלית.

קליק אחד למטה למצב S יעיר את הגולף וידאג לכך שהיא תהיה תמיד בהילוך הנכון שיאפשר לה תגובה זריזה ומיידית. הנתונים הרשמיים מספרים שהתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 9.1 והמהירות המרבית עומדת על 204 קמ"ש. בשום שלב לא הרגשנו שהיה חסר כוח ואפילו להיפך, אך בשורה התחתונה הגולף לא מעניקה תחושה של נהיגה במכונית מהירה.

פולקסווגן גולף

התנהגות הכביש של פולקסווגן גולף משלימה את הרושם שקיבלנו בסעיף הביצועים. היא לא מעבירה תחושה של מאמץ בכבישים מפותלים והיא תצלח אותם במהירות גבוהה ובקלות מרשימה. הרבה פעמים הופתענו מהמהירות שהופיעה בלוח המחוונים במהלך פנייה. למרות היכולת הגבוהה הגולף לא מנסה לרגש את הנהג. ההגה מדויק ומהיר אך לא מעביר פידבק לידי הנהג. השלדה קשיחה ולא מורגשים עיוותים גם תחת עומס חריג, אבל היא לא תעלה על פניכם חיוך בין הסיבובים. נוחות נסיעה טובה בדרך כלל מגיעה בשילוב עם מתלים רכים שיוצרים זוויות גלגול גדולות, אך זה לא המצב בגולף. המרכב נותר מפולס במהלך פניות וסיבובים והיא לא גורמת לנוסעים למחלת ים. למי שחפץ במשפחתית מהנה וספורטיבית נמליץ לבחון את גולף GTI שלבטח תעניק חווית נהיגה מרגשת יותר.

צריכת דלק

הנתונים הרשמיים של פולקסווגן מספרים כי צריכת הדלק המשולבת של הגולף עומדת על 19.6 ק"מ לליטר. בבדיקה שלנו לאחר נסיעה משולבת שכללה נסיעה עירונית ועמידה ממושכת בפקקים התקבלה צריכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר. בתדלוק הבא, בנסיעה משולבת שכללה שיוט ארוך ורגוע בכביש 6, נמדדה צריכת דלק של 14.5 ק"מ לליטר. בקטע הדינמי שכלל נסיעה בכבישי הגלבוע המפותלים והתלולים התקבלה צריכת דלק של 9.8 ק"מ לליטר. הממוצע שנמדד במהלך ימי המבחן העמוסים עמד על 12.6 ק"מ לליטר שצפויים להשתפר בנסיעה שגרתית ורגועה.

אמינות ועלויות אחזקה

פולקסווגן גולף נמכרת עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 874 ₪, עלות הטיפול השני עומדת על 1,756 ₪, עלות הטיפול השלישי 874 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 2,092 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. עלויות הטיפולים גבוהות משל המתחרות בקטגוריה.

פולקסווגן גולף

עלות פנס קדמי עומדת על 2,355, עלות פנס אחורי 2,336 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 2,718 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. גם בתחום החלפים מציגה הגולף עלויות גבוהות המשפיעות גם על עלויות הביטוח. עלות ביטוח שנתית, לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של שלוש שנים, עומדת על 8,477 ₪.

לאור היכרות עם מחירי האחזקה של המתחרות ניתן לקבוע כי הסטיגמה שקיבלה פולקסווגן גולף כמכונית בעלת עלויות אחזקה גבוהות, כנראה נכונה.

בטיחות

ארגון Euro NCAP בחן את בטיחות פולקסווגן גולף בשנת 2012. הגולף גרפה ציון מלא של 5 כוכבים. בסעיף הגנה על בוגרים קיבלה הגולף ציון של 94%, בהגנה על ילדים ציון של 89%, בהגנה על הולכי רגל 65%, ובסעיף ציוד הבטיחות זכתה הגולף לציון של 71%. דרישות הארגון בנושא אבזור בטיחות הוקשחו מאז, אך גם הגולף זכתה לאבזור בטיחות משופר. מפרט הבטיחות של דגמי גולף המשווקים בישראל כולל 7 כריות אוויר, התרעה על אי שמירת מרחק הכוללת בלימה אוטונומית, בלימת הרכב לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הנסיעה לזו של הרכב מלפנים.

פולקסווגן גולף

תמורה למחיר

פולקסווגן גולף מוצעת בישראל בשתי גרסאות. גרסת טרנדליין הנבחנת משווקת במחיר 131,900 ₪ וכוללת מנוע 1.4 ליטרים עם 125 כ"ס ואבזור הכולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' התומכת ב- Apple Car Play ו- Android Auto, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מחוממות ומתקפלות חשמלית עם תאורה לרגלי הנהג והנוסע בחשיכה, פנסי ערפל קדמיים, וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ' בהתקנה מקומית.

רמת אבזור קומפורטליין המשווקת במחיר 143,900 ₪ כוללת מנוע 1.4 ליטרים עם 150 כ"ס. אבזור הגרסה מציע בנוסף לאבזור גרסת טרנדליין גם כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני אור וגשם, מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, ריפודים מהודרים, חלון גג פנורמי חשמלי, עיטורי כרום חיצוניים, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

במסגרת מתיחת הפנים שופרה גם התמורה למחיר פולקסווגן גולף. אם בעבר נמנתה על היקרות בקבוצת המשפחתיות, היום מוצעת הגולף החל ממחיר של 131,900 ₪. במקביל למחיר שהפך אטרקטיבי, השתפרה רמת האבזור והגולף כוללת אבזור נוחות ובטיחות כמקובל בקטגוריה.

איכות תא הנוסעים, נוחות הנסיעה, ובידוד הרעשים ממצבים את הגולף בצמרת קבוצת המשפחתיות הקומפקטיות, מעמד אותו דואגים בפולקסווגן לטפח ולשמר במשך שנים. לאחר בדיקה של הגולף העדכנית לדעתנו הצליחה היצרנית לעמוד במשימה.

פולקסווגן גולף 1.4 טרדליין אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי משולב 125/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,258 מ"מ
רוחב כללי 1,790 מ"מ
גובה כללי 1,437 מ"מ
בסיס גלגלים 2,620 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,291 ק"ג
מהירות מרבית 204 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

131,900 ₪

פולקסווגן גולף 2017