וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של מאות אלפי חובבי נהיגה בכל העולם, בזכות ביצועים טובים, יכולת כביש רהוטה, ותקשורת מעולה עם הנהג. גם דגמי GTI הבאים אחריהם היו מוצלחים ונחשקים, מי יותר ומי פחות, וביניהם התבלט פיג'ו 306 GTI שהתהדר ביכולת נדירה לתקשר עם הנהג. כעת, מוצעת פיג'ו 308 GTI החדשה ומבטיחה להשיב משהו מאותה התקופה. היא חמושה במנוע טורבו בנזין המפיק 270 כוחות סוס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית והיא מעוררת ציפיות רבות לאור הייחוס המשפחתי המכובד
| פיג'ו 308 GTI | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, ביצועים, אחיזת כביש, התנהגות, חווית נהיגה, צריכת דלק |
| חסרונות | נוחות, מחסור באבזור בטיחות, עיצוב אנמי, ללא גלגל רזרבי |
עיצוב ונוחות
פיג'ו 308 בגרסת GTI זכתה לשינויי עיצוב עדינים, כאלה שלא פוגעים במראה הקלאסי והאלגנטי של הדגם, אך דואגים לשדר כי מדובר במשהו קצת אחר. השינויים בגרסת ה- GTI מתמקדים בסמלי GTI בצדי המרכב ומאחור, חישוקי 19 אינץ' ספורטיביים עם קאליפרים אדומים גדולי מידות ונשכניים, מראות צד מושחרות, גריל קדמי עם עיצוב אגרסיבי יותר, פגוש קדמי נמוך, צמד מפלטים בוהקים עבי קוטר, דיפיוזר אחורי, וספוילר מובנה המעטר את הסף העליון של דלת תא המטען. מהצד ניתן להבחין כמובן ביציבה הנמוכה הקרובה אל הכביש. רכב המבחן הגיע בצביעה דו גונית שחור-אדום שעלותה עשרת אלפים שקלים. הצביעה המיוחדת גורמת למכונית למשוך מבטים ולבלוט על הכביש, אך לטעמנו פוגעת בהרמוניה הכללית ואינה מוסיפה סטייל.
תא הנוסעים זהה בבסיסו למוכר מפיג'ו 308, בתוכו מצאנו מושבים ספורטיביים מעולים ובעלי תמיכה צידית חובקת, ידית הילוכים ודוושות אלומיניום, דיפוני עור ואלקנטרה על הדלתות ובדשבורד, והגה ספורטיבי וקטן קוטר. ישנם גם ספי דלתות עם כיתובי GTI המזכירים לנו בכל כניסה ויציאה מהרכב באיזו גרסה אנו נוהגים. פרט לאלה תא הנוסעים נותר ללא שינויים מהותיים. שימוש מועט במתגים תורם לאווירה נקייה בסביבת הנהג.
מבחינת הנדסת האנוש, ניכר כי מהנדסי פיג'ו ניסו למקם את המתגים והמנופים המועטים כך שיפלו בקלות לידיו של הנהג. מערכת המולטימדיה פונה מעט לכיוון לנהג, וידית ההילוכים ממוקמת גבוה ונוחה לשימוש. לעומתן מיקום ההגה מוצלח פחות ובחלק מהזמן מסתיר את לוח המחוונים. נהגים אשר ימקמו את ההגה בגובהו המרבי, יאלצו להיענש בהסתרה כמעט מוחלטת של לוח המחוונים. מדובר לדעתנו בהעדפת שיקולי העיצוב על חשבון השימושיות. הרמת משענת היד שבין המושבים חושפת מנגנון זול שאינו נאה למראה וטוב היה אילו נחסך מעיני הנוסעים. מנוף מערכות בקרת השיוט ומגביל המהירות מוכר מדגמי פיג'ו וסיטרואן עוד מסוף המילניום הקודם, ונראה שהגיע העת לעדכן את עיצובו. לצד כל אלו, איכות החומרים וההרכבה בתא הנוסעים טובה, והדשבורד עשוי חומר רך ומקנה תחושה איכותית. רוב הפלסטיקה ראויה ולא מצאנו בתא פלסטיקים זולים גם במקומות הנמוכים.
מערכת המולטימדיה המוכרת של פיג'ו מוקרנת על מסך מגע בהיר ונוח בגודל 9.7 אינץ'. מהירות תגובתה טובה והממשק ברור למדי, גם אם לא מהאינטואיטיביים שבנמצא. לצד המערכת כפתורי מגע למעבר בין התפריטים בדומה למגמה החדשה של ויתור על כפתורים פיזיים, כפי שאימצו גם בקונצרן פולקסווגן. למזלנו כפתור הווליום נותר במקומו ותפעולו פשוט ומיידי. דרך המסך ניתן לשלוט על כל מערכות הרכב, ביניהן בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת רוורס, אפליקציית ניווט Waze שהותקנה כאן בארץ, ומערכת שמע עם איכות סאונד שעלולה לאכזב קשות את קהל היעד של דגמי GTI. אלו יוכלו להתנחם בסאונד שמפיק המנוע, ועל כך בהמשך.
המושבים בפיג'ו 308 GTI נראים נהדר. הם ספורטיביים דמויי באקט, מספקים תמיכה צידית תואמת להתנהגות הרכב ואפילו מאוד נוחים. המושבים עוטים אלקנטרה וניתנים לכיוונון כמעט לכל כיוון אפשרי. כבונוס ישנה גם אופציית עיסוי נחמדה. לא מדובר במנגנון עיסוי כגון אלו שניתן למצוא בדגמי מרצדס או יגואר היוקרתיים, אך עדיין נחמד למצוא אופציה שכזו ברכב עם יומרות ספורטיביות. היתרון בגרסאות ספורטיביות של רכבים משפחתיים הוא שנהג ה- GTI לא צריך להתפשר באספקט הפרקטי בכל הנוגע למרחב ושימושיות. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות קו חלונות בגובה ממוצע, המרווח מלפנים טוב וסטנדרטי כמצופה ממשפחתית אירופאית. המרווח מאחור סביר בהחלט, אם כי ארוכי רגליים עלולים לחוש חוסר במרווח ברכיים. נוסע שלישי מאחור יאלץ להצטופף, אך לא מדובר בנתון חריג בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. המושב האחורי נוח, והחלונות האחוריים המוכהים מספקים תחושה אינטימית לנוסעים. היעדרם של פתחי מיזוג עבור הנוסעים במושב האחורי צרם לנו מעט בהתחשב במחירו של הרכב.
פתרונות האחסון בתא הנוסעים פרקטיים למדי. תא הכפפות מואר ונפחו מספק, מתחת למשענת היד שוכן תא אחסון עמוק ונוח. בנוסף ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומשטח קטן בתחתית הקונסולה בו ניתן להניח את הטלפון הנייד. תא המטען מציע נפח הטענה של 420 ליטרים וקיפול המושב האחורי מגדיל את נפח ההטענה לכדי 1,228 ליטרים. העמסת התא נוחה עקב שפת הטענה נמוכה ומפתח רחב ונוח. חבל רק שחסכו בפיג'ו בתאורה בצדו השמאלי של התא. ברצפת תא המטען שוכן קומפרסור, האמור לסייע במקרה של תקר באחד הצמיגים. במקרה של תקר גדול או קרע בצמיג תאלצו להשתמש בשירותי גרירה לרכב. אין ספק שגלגל חלופי קטן בתחתית תא המטען היה יכול להיות פתרון טוב הרבה יותר.
ביצועים
המנוע בבסיסו הוא אותו מנוע THP בנפח 1.6 ליטרים המשמש דגמים רבים של קונצרן פיג'ו- סיטרואן, אך כאן בגרסה הקיצונית מכולן, הוא מספק 270 כ"ס ב 6,000 סל"ד ומומנט מירבי של 33.6 קג"מ כבר ב- 1,900 סל"ד. מדובר ביהלום אמיתי, המספק דחף חזק כבר מסל"ד נמוך. התאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת כ- 6 שניות ותמיד יש המון כוח לשגר את הפיג'ו לאן שיבחר הנהג. תיבת ההילוכים הידנית בעלת יחסי העברה קצרים ומצליחה להפיק מהמנוע את המיטב. לחיצה על מתג SPORT ליד ידית ההילוכים משנה את תאורת לוח המחוונים לאדום בוהק ומחייה את פסקול המנוע המטריף. מתקבל הרושם שצליל המנוע מוגבר ע"י מערכת השמע במצב ספורט, אך בכל מקרה הסאונד הנהדר מכניס גם את הנהג למוד הנכון, ואין כל סיבה לנהוג ב- GTI כשמתג ה- SPORT כבוי. המנוע תואם את יכולת האחיזה הפנומנלית של השלדה, ותיבת ההילוכים הידנית מעניקה תחושה מדוייקת ואיכותית. ההגה הקטנטן מעביר מידת תקשורת טובה, וכל אלו יחד עם התנהגות הכביש המופתית, הופכים כל נהג מנומנם לממהר סדרתי. פיג'ו 308 GTI פשוט עושה חשק לנהוג בה חזק, בדיוק כמו שצריך לנהוג בה.
לחיצה על כפתור ה- START המתכתי והנאה בסמוך לידית ההילוכים מעירה לחיים את מנוע הטורבו. שילוב ההילוכים מתבצע בקלילות ובקליק עדין. תיבת ההילוכים הידנית נוחה לשימוש יומיומי, אך היינו שמחים לקבל ידית הילוכים קצרה יותר ברכב עם יומרות ספורטיביות. המצמד רך ואינו נקודתי. נסיעה בתנועה עירונית ובפקקים אינה משימה קשה עבור פיג'ו 308 GTI ותפעולה נוח מאוד. המתלים בעיר קשיחים וקופצניים, אך לא יענישו אותך בשל בחירתך ברכב ספורט מהנה. ההקרבה בתחום הנוחות סבירה והרכב אינו מתרסק וחובט כפי שניתן היה לצפות. בורות ושברים מורגשים והשילוב של מתלים קשיחים עם צמיגים בחתך 35 מביאים לכך שפני הכביש עוברים אל תא הנוסעים.
הבולמים מצליחים לסנן את התנודות והחבטות, וכל אלו מורגשים בתא הנוסעים אך לא באופן מטריד. נוחות הנסיעה בתוואי שגרתי בהחלט סבירה. על הכביש המהיר הנוחות משתפרת, וקשיחות המתלים מרסנת היטב כבישים גליים. כשהבולמים נדרשים לעבוד קשה יותר במהירויות גבוהות, מרגישה פיג'ו 308 GTI בסביבת המחייה הטבעית, נשארת נטועה בנתיב, ומשדרת ביטחון רב באמצעות יציבות כיוונית מעולה וכושר ריסון טוב של גלי הכביש ותנודות בציר הרוחב. לפיג'ו 308 GTI אין שום בעיה לנוע בכביש המהיר בקצב של מכונית סלון איכותית. המנוע החזק והשלדה הקשיחה מאפשרים קצב התקדמות מהיר בהרבה מכל משפחתית סטנדרטית.
רעשי כביש מתחילים להישמע בתא הנוסעים החל ממהירות של 110 קמ"ש. הצמיגים נדיבי המידות מעבירים חלק מרעשי הכביש אל תוך תא הנוסעים, אך לא ברמה חריגה או מטרידה. ההתנהלות עם פיג'ו 308 GTI בנסיעות מנהלתיות מזכירה הרבה יותר 308 סטנדרטית מאשר GTI ספורטיבית, וזוהי מחמאה בהיבט הפרקטי.
הנאה מנהיגה יחד עם התנהגות כביש רהוטה, הן הסיבות האמיתיות לקיומה של פיג'ו 308 GTI. דגמי ה-GTI של פיג'ו התקבעו במרוצות השנים כאמת המידה בכל הנוגע לאחיזת כביש, התנהגות, ותקשורת עם הנהג. פיג'ו 308 GTI לא מביישת את המסורת ומציגה אחיזת כביש פנומנלית ממש. בכבישים מפותלים, גם במהירויות גבוהות, אוחזים צמיגי המישלין פיילוט סופר ספורט את המרכב הקל יחסית (1,205 ק"ג). המתלים הקשיחים דואגים לזוויות גלגול מתונות ויחד עם מושבי הספורט התומכים, מתקבלת מכונת נהיגה מהנה.
ההגה מהיר ומשתף פעולה היטב בכביש המפותל. התקשורת חסרה את השידור הקבוע אל ידי הנהג שאפיין את דגמי העבר, אך ברוח ימים אלו חייבים להיות סלחנים ולהודות על כך שקיימת בכלל תקשורת בין הגלגלים הקדמיים להגה. בפניות מהירות וחדות במיוחד מתקבלת זריקת זנב קטנה, אך צריך ממש להתאמץ בכדי להוציא את פיג'ו 308 GTI מקו הפנייה. השילוב של 270 כ"ס והנעה קדמית פוגע מעט בטהרת הנהיגה. לחיצה חזקה על דוושת התאוצה ביציאה מפניה, עלולה לגרום ללוחמת הגה עקב המומנט הרב המשוגר אל הגלגלים הקדמיים, אך פיג'ו 308 GTI מתמודדת איתה בצורה טובה.
פיג'ו 308 GTI מערבת את הנהג על ידי חיבור טוב בין האדם למכונה, שכה חסר ברכבים מודרניים. הסאונד שמפיק המנוע, יחד עם יחסי ההעברה הקצרים הדורשים מעורבות גבוהה ועבודה קשה, מעבירים תחושת תקשורת נדירה וגרמו לנו לחזור הלוך ושוב על קטע כביש מפותל לעילא. שמחנו מאוד לשמור על המנוע בקצה העליון של רצועת הכוח כדי ליהנות ממנגינת רקע מענגת, ומאפשרות לשגר את הצרפתייה הקלילה אל הפנייה הבאה במלוא העוצמה.
מעטות המכוניות החדשות המסוגלות לספק חווית נהיגה מענגת כל כך בפחות מ- 200,000 ₪. למעוך את דוושת הבלם בכניסה לעיקול, לחוש את ארבעת הקליפרים המגודלים לופתים את צלחות הבלימה, להפנות את ההגה הקטן, לחוש את הצמיגים אחוזים בדבקות, להרגיש את המרכב הקשיח שנותר מפולס מבלי להתעוות, לצאת מהפנייה עם רגל כבדה על הגז כמתבקש, ולהתענג שוב על צליל המנוע, גורמים לך לרצות ולנהוג בה עוד ועוד. זו GTI הראויה בהחלט לשאת את התג המכובד. לפיג'ו 308 GTI עוצמת בלימה כבירה. הקליפרים העצומים לופתים את צלחות הבלימה בעוצמה בכל מהירות ומותאמים לקצב ולמהירויות אותן יודעת ה- GTI לייצר. הבלמים אינם נוטים להתחמם יתר על המידה ולא מאבדים מהאפקטיביות שלהם, גם לאחר נהיגה מאומצת.
צריכת דלק
עם 270 כ"ס ויכולת שמפתה לדחוק במנוע, עמדה תצרוכת הדלק המשולבת בימי המבחן על 9.5 ק"מ על כל ליטר של בנזין. יהיה קשה מאוד לשחזר את נתוני היצרן המעידים על צריכת דלק משולבת של 16.7 ק"מ לליטר, אך מדובר בצריכת דלק טובה מאוד בהתחשב בהספק העצום של המנוע. נהיגה מנהלתית ורגועה יותר תפיק בוודאי נתון צריכה משופר. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.
עלויות אחזקה
פיג'ו 308 GTI משווקת עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,737 ₪, עלות הטיפול השני 1,742 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,737 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,742 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 6,958 ₪ וכולל מע"מ. מחירי הטיפולים גבוהים עקב הוראות היצרן המורה על החלפת מצתים בכל 15,000 ק"מ ושמן גיר במסגרת הטיפול הראשון והשלישי.
מחיר פנס קדמי עומד על 3,782 ₪, מחיר פנס אחורי 512 ₪, ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 1,895 ₪. עלויות החלפים תואמות את המקובל בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. עלויות הביטוח הן 1,613 ₪ לביטוח חובה ו- 9,338 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2013, קבלה פיג'ו 308 ציון מלא של חמישה כוכבים עם מפרט מערכות הבטיחות זהה למשווק בישראל. אבזור הבטיחות צנוע וכולל בין היתר מערכת בקרת יציבות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ושש כריות אוויר. מצלמת רוורס מוצעת כאופציה בתוספת תשלום. תמוה דשנערכה לדגם לאחרונה.
תמורה למחיר
מחירה של פי'גו 308 GTI מתחיל מ- 189,900 ₪. צביעה דו גוונית כמו ברכב המבחן עולה 10,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני גשם, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 9.7 אינץ', קישוריות בלוטות', משענת יד בין המושבים הקדמיים, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת לד מלאה, ופנסי ערפל קדמיים. כשמסתכלים על המתחרות מבית פולקסווגן וסיאט, מחירה של הצרפתייה זול מהן, אך יש לזכור כי פיג'ו 308 GTI מוצעת עם גיר ידני בלבד.
לאלו המחפשים מכונית ספורטיבית המערבת את הנהג בנהיגה, עם תיבת הילוכים ידנית, פסקול נעים, אחיזת כביש פנומנלית, ויכולת תאוטה מרשימה, מספר האופציות המוצעות בקטגוריה זו מצומצם מאוד. לפיג'ו 308 GTI יש את כל הכלים לגרום לחובב ההגה לחייך ולספק חווית נהיגה אמיתית בעזרת מנוע שרירי ויכולת אבסולוטית גבוהה. פיג'ו 308 GTI לא מענישה את הנהג והנוסעים בנוחות נסיעה נחותה בנסיעות שגרתיות, ומרכב ההאצ'בק המוכר של פיג'ו 308 מאפשר להסיע את המשפחה, יחד עם מספיק מקום לקניות בתא המטען.
פיג'ו 308 GTI מספקת יכולות ספורטיביות גבוהות, הנאה מנהיגה, פרקטיות משפחתית, מחיר אטרקטיבי, וצריכת דלק שפויה. מה עוד אפשר לבקש?
| פיג'ו 308 THP GTI 1.6L | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים, 1,598 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 270/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 33.6/1,900 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | ידנית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,253 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,804 מ"מ |
| גובה כללי | 1,472 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,620 מ"מ |
| מיכל דלק | 53 ליטרים |
| נפח תא מטען |
420 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,205 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 9 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2013) |
| רמת אבזור בטיחותי | 1 (מתוך 8) |
| מחיר |
189,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025