אופל גרנדלנד X במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 23 מאי 2018
  • 0 תגובות

רכבי הפנאי שטח תופסים נתח מכירות משמעותי וגדל בשוק הרכב העולמי והישראלי, ואהודים מאוד בקרב ציבור הנהגים. אופל גרנדלנד X מתבסס על הפלטפורמה של פיג'ו 3008 המוצלח שגרף את תואר רכב השנה באירופה לשנת 2017, ולכן זוכה לנקודת פתיחה חזקה.

סרטון מבחן דרכים אופל גרנדלנד X

אופל גרנדלנד X 1.2 ליטרים אינוביישן
יתרונות   צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש
חסרונות   נוחות נסיעה

אופל גרנדלנד X

עיצוב ונוחות

עיצובו של אופל גרנדלנד X נאה ומתכתב עם שפת העיצוב המוכרת של המותג. החרטום מתאפיין בגריל משושה עם עיטורי כרום המדמים כנפיים פרושות, וגופי התאורה כוללים חתימת LED בשוליים העליונים. במבט מהצד ניתן להבחין בצביעה דו גונית המוסיפה חן להופעה, ויחד עם קשתות גלגלים מושחרות מתקבל מראה השטח המבוקש.

אופל גרנדלנד X

תא הנוסעים מציג גם הוא מראה שמרני ומכובד המוכר משאר דגמי אופל, וכולל צג מגע בגודל 7 אינץ', סידור מוכר ויעיל של פקדי מערכת השמע תחתיו, ומערכת בקרת האקלים בקומה מתחת. לוח המחוונים נאה ובמרכזו צג מחשב דרך צבעוני ונוח הנשלט באמצעות פקדים על גלגל ההגה. עיצוב התא הפרקטי מתגלה כחסר השראה והצבעים הכהים החולשים לכל רוחבו יוצרים אווירה קודרת מעט. חומרי הדיפון איכותיים בחלקים העליונים, עם דשבורד רך ודלתות מרופדות, ואיכות ההרכבה מעולה עם מרווחים מינימליים בין המשטחים ותחושה מוצקה.

אופל גרנדלנד X

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות גובה מושב אידיאלי, המהווה סיבה מרכזית להעדפת קרוסאוברים על פני משפחתיות. ברמת האבזור אינוביישן של רכב המבחן מקבלים מושבים בריפוד עור אשר התגלו כמעט קשיחים אך נוחים, רחבים ומספקים תמיכה צידית טובה. מושב הנהג מתכוונן חשמלית וכולל כוונון תמיכת הגב התחתון, והמושבים הקדמיים ניתנים לחימום וקירור. גלגל ההגה מתכוון ידנית לגובה ולעומק ומציע קוטר נכון ונוח לאחיזה. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת כנדרש מקרוסאובר. שטח החלונות עצום, כך שתא הנוסעים אוורירי מאוד ומציע שדה ראייה מצויין לכל הכיוונים. בנוסף הותקנו מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים לסיוע בתמרונים צפופים.

מרחב הפנים ממוצע ביחס לקטגוריה. מרווח הראש מצויין בכל המושבים ומרווחי הכתפיים והברכיים במושב האחורי מספקים לשני בוגרים וילד. המושב האחורי מעט קשיח ולרווחת הנוסעים בו הותקנו פתחי מיזוג יעודיים, שקע USB, וחלונות אחוריים כהים. בניגוד לרוב המתחרים, הרצפה מאחור שטוחה ונטולת מדרגת תעלת הינע לטובת נוחות הישיבה של הנוסע במושב האמצעי. תא המטען מציע נפח הטענה מכובד של 514 ליטרים או 1,652 ליטרים בקיפול המושב האחורי. שפת ההטענה בגובה אידיאלי והמפתח רחב ונוח. מתחת לרצפת התא נמצא גלגל חלופי זמני מפלדה.

אופל גרנדלנד X

נוחות הנסיעה בעיר בינונית בשל פעולה נוקשה במעט של המתלים במהירות עירונית. מעבר על פני שברים או נסיעה על אספלט רעוע מעבירה חלק מזעזועי הדרך אל הנוסעים. ככל שעולה המהירות או איכות הסלילה, משתפר כושר ספיגת הזעזועים ואז אופל גרנדלנד X מציע נוחות מעולה וכושר ריסון טוב. בכביש המהיר כיול המתלים הנוטה לקשיחות מתגלה כאידיאלי ונוחות הנסיעה מעולה. ירידה מהאספלט אל שבילי קק"ל, מקנה תחושה זהה לחלוטין לרכב פרטי טיפוסי ומאמתת את העובדה שאופל גרנדלד X חסר נטיות שטח. בידוד רעשי הכביש והרוח טובים ואלו מתחילים להישמע רק במהירויות תלת ספרתיות וברמות שאינן גורעות מאיכות הנסיעה הכללית.

אופל גרנדלנד X

ביצועים

אופל גרנדלנד X מצוייד ביחידת הנעה הכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. המנוע מוכר מדגמים אחרים של פיג'ו וסיטרואן (המותגים הוותיקים בקונצרן PSA אליו הצטרפה אופל לאחרונה) ומספק ביצועים טובים לצד גמישות פעולה בסל"ד נמוך וחיסכון בדלק. הוויברציות המאפיינות מנועים משולשי צילנדרים נוכחות גם כאן, אם כי לא ברמה שתפריע יתר על המידה.

אופל גרנדלנד X

תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות על פי נתוני היצרן וקרובה מאוד לנתון שהשגנו במהלך המבחן. בשורה התחתונה הביצועים משקפים את הממוצע בפלח שוק זה, עם יתרון קל מבחינת גמישות פעולה בסל"ד נמוך. תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת בצורה חלקה וזריזה עם המנוע, ונטולת רעידות והשהיות המאפיינות חלק מתיבות ההילוכים הרובוטיות אצל המתחרים.

אופל גרנדלנד X

אחיזת הכביש טובה, בין היתר בזכות כיול קשיח יחסית של המתלים. המרכב מייצר זוויות גלגול מדודות, והנהג לא מרגיש כי עליו להתפשר יתר על המידה בתחום הדינמי בשל בחירתו בקרוסאובר. לא מדובר ברכב שנועד לנהיגה ספורטיבית, אך לנהג שיבקש מעט פלפל מרכב הקרוסאובר שברשותו, יציע אופל גרנדלנד X יכולת מכובדת. הבלמים מעולים ומספקים ביצועי בלימה נאותים בכל מהירות.

צריכת דלק

בימי המבחן רשם אופל גרנדלד X צריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר. כצפוי, צריכת הדלק האמיתית רחוקה מנתון היצרן העומד על 19.2 ק"מ לליטר בממוצע, אך בכל אופן מדובר בנתון טוב ביחס למתחרים בקטגוריה. עם מיכל דלק בנפח 53 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.

אופל גרנדלנד X

אמינות עלויות אחזקה

אופל גרנדלנד X משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ושנה שלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הביטוח לכל נהג מעל לגיל 21 ללא היסטוריית תאונות ושלילות יעלה 1,528 ₪ לביטוח חובה ו- 6,796 ₪ לביטוח מקיף.

אופל גרנדלנד X

בטיחות

במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2017, זכה אופל גרנדלנד X לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 84% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל, ו- 60% עבור מערכות הבטיחות.

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מצלמת רוורס, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. אמנם בולטת בהיעדרה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שהופכת לפופולרית יותר ויותר, אך מדובר במפרט אבזור בטיחות עשיר. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

אופל גרנדלנד X

תמורה למחיר

אופל גרנדלנד X ברמת אבזור אנג'וי הבסיסית יעבור לבעלותכם תמורת 140,000 ₪. אבזור הנוחות בגרסה זו כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, קישוריות בלוטות', מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים, בלם חניה אלקטרוני, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מראה אחורית מתכהה אוטומטית, פתחי אוורור מאחור, חיישני גשם, חלונות אחוריים כהים, חישוקי 18 אינץ', תאורת יום מסוג LED, ותאורת חוץ במראות הצד.

רמת האבזור אינוביישן תעלה 155,000 ₪ וכוללת בנוסף גג פנורמי נפתח חשמלית, ריפודי עור, מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי ושלוש זכרונות למושב הנהג, בקרת אקלים אלקטרונית מפוצלת, משטח טעינה אלחוטית לסמארטפון, כניסה והתנעה ללא מפתח, וחישוקי 19 אינץ'. חבילת פרימיום פלוס בה צוייד רכב המבחן, מוסיפה גם צביעה דו גונית ומחירה 7,500 ₪.

אופל גרנדלנד X נכנס באיחור אופנתי לשוק תחרותי וגדוש מתחרים עם תדמית חיובית ומבוססת. הוא מציע רשימת אבזור נוחות ובטיחות נדיבה, מנוע גמיש וחסכוני, וסביבת נהג מוצקה ואיכותית. לחובתו עומדת נוחות נסיעה עירונית בינונית, ותדמית מותג לא גבוהה שלא בצדק. לאלו שיבחרו באופל גרנדלנד X מובטח קרוסאובר פרקטי, איכותי, שקט, וחסכוני בדלק.

אופל גרנדלנד X 1.2 טורבו אינוביישן אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.45/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,477 מ"מ
רוחב כללי 1,856 מ"מ
גובה כללי 1,609 מ"מ
בסיס גלגלים 2,675 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

514 ליטרים

משקל עצמי 1,370 ק"ג
מהירות מרבית 188 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 19.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

155,000 ₪

אופל גרנדלנד X 2018