וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
ליין דגמי DS הושק בתחילת העשור הנוכחי עם הצגת סיטרואן DS 3, גרסה יוקרתית ואופנתית לסופר מיני של סיטרואן. מאז הושקו דגמים שלא פגעו במטרה ולא סייעו למותג להתבסס, אך למרות זאת בשנת 2016 החליטו קברניטי קבוצת PSA להפוך את DS למותג עצמאי עם מיצוב יוקרתי, ומערך הפצה נפרד מדגמי סיטרואן.
| DS 7 2.0 ליטרים טורבו דיזל | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, ייחודיות, תא נוסעים |
| חסרונות | הנדסת אנוש, תפעול המסכים |
אנשי DS הבינו שמותג יוקרה מתפתח המעוניין להפגין נוכחות ודריסת רגל בשוק הרכב הצפוף, חייב להציע את הסחורה החמה והמבוקשת ביותר - רכב פנאי, וכך נולד DS 7 קרוסבק. מסוקרנים מאוד, יצאנו לבדוק האם השיק והייחוד הצרפתיים יצליחו להגיע אל ליבם של הלקוחות בישראל.
עיצוב ונוחות
DS 7 קרוסבק הוא רכב שקשה מאוד לפספס, ומשך המון עניין בימי המבחן. בחזית גריל עצום ממדים על טהרת מוטיב המעוין החוזר גם בפנסים ובאלמנטים רבים נוספים. תאורת היום מסוג LED נראית כאילו היא מטפטפת מצידי הפגוש. קו המותניים מודגש מלפנים ומאחור. החלק התחתון של דלתות הצד קעור ומעניק רושם שרירי. גם חישוקי הגלגלים עוצבו עם מעויינים המוטבעים על הצלעות העבות וזכו גם לצביעה דו-גונית.
החלק האחורי זכה להשקעה עיצובית ניכרת וגופי התאורה מרהיבים ונראים כמו תכשיט יוקרתי. צמד יציאות המפלט בתחתית הפגוש אמנם מדומים אך מעניקים רושם כוחני. רכב המבחן הגיע בגימור פרפורמנס ליין הספורטיבי והמיר כמעט את כל עיטורי הכרום במתכת שחורה בגימור מט ייחודי. העיצוב אמנם לא חדשני ומקורי כמו בדגמים קודמים של DS, אך לבטח יפנה לקהל רחב יותר.
מידותיו של DS 7 קרוסבק מציבות אותו בין דגמי הפנאי שטח הקומפקטיים לבינוניים, לשם המחשה - בין אאודי Q3 לאאודי Q5. אורכו 4,573 מ"מ, רוחבו 1,906 מ"מ, גובהו 1,625 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,730 מ"מ.
תא הנוסעים של DS 7 קרוסבק מציע חוויה ייחודית מאוד. העיצוב לא דומה לאף רכב אחר והירידה לפרטים בהחלט הולמת רכב פרימיום. הדשבורד והקונסולה בין המושבים הקדמיים מרופדים בבד אלקנטרה נעים למגע. כפתור ההתנעה ממוקם בין פתחי המיזוג במרכז, ובדגמי So Chick מצטרף אליו שעון יפייפה ממותג השעונים הצרפתי B.R.M. המסך המרכזי נראה כמרחף מעל הקונסולה המרכזית, תחתיו פקדי מגע מעוצבים לניווט מהיר בין הפונקציות השונות. פקד עוצמת השמע משובץ קריסטל וכמוהו לא תפגשו באף רכב אחר.
הקונסולה בין המושבים רחבה, מוגבהת, ויוצרת חיץ בין הנהג לנוסע. מתגי החלונות המעוצבים, בדוגמת מעויינים כמובן, ממוקמים על גבי הקונסולה וכך גם בורר מצבי הנהיגה, בלם היד החשמלי, ובורר ההילוכים. ההגה נאה וגלגלות השליטה הממוקמות עליו, משובצות קריסטלים.
איכות החומרים גבוהה מאוד וגם איכות ההרכבה מצויינת. התפרים על גבי הדשבורד והמושבים נאים ומדוייקים, ותא הנוסעים משדר רושם מוצק וחסון. למרות זאת הצלחנו למצוא מספר נקודות פחות איכותיות כמו טבור גלגל ההגה הבנוי מפלסטיק פשוט, ורק בגרסאות היקרות יותר הוא מחופה בעור. מנופי האורות, המגבים, ובקרת השיוט אמנם מסתתרים מאחורי גלגל ההגה אך הם מוכרים לנו היטב מדגמי פיג'ו וסיטרואן העממיים, וכך גם בורר ההילוכים שאמנם נאה בפני עצמו, אך מופיע גם בפיג'ו 3008.
הכניסה אל תא הנוסעים נוחה בזכות דלתות גדולות ומפתח רחב. המושבים הקדמיים רכים, נוחים מאד, מתכווננים חשמלית, וכוללים גם זיכרונות. התמיכה בפלג הגוף התחתון טובה אך היינו שמחים לתמיכה טובה גם בגב העליון ובצוואר. את בסיס המושב ניתן להאריך ידנית לטובת תמיכה לירכיים בנסיעות ארוכות. המרווח מלפנים נדיב בכל המדדים.
גם אל המושב האחורי קל להיכנס והוא נוח במיוחד. המרווח נדיב, ובזכות הבסיס והרצפה השטוחים, גם שלושה נוסעים בוגרים יוכלו לשבת יחד מבלי להשמיע מחאה. מסעד הגב במושב האחורי מתכוונן חשמלית, ויחד עם פתחי מיזוג עוצמתיים, חלונות כהים, וצמד שקעי USB, יזכו הנוסעים מאחור לחוויית נסיעה משובחת. תאורת ה- LED בתא הנוסעים עשירה ומופעלת באמצעות מגע.
הנדסת האנוש היא צרפתית קלאסית, והמשמעות היא שפגשנו פונקציונליות לא מובנת והתפעול השוטף דורש מעט תרגול. המסך המרכזי שולט כמעט בכל הפונקציות, כולל במערכת המיזוג. פקדי הניווט בתחתית מקלים על השימוש אך האנימציות האיטיות עלולות להיות מוגזמות לעיתים, והתצוגה נותרת על המצב הנבחר ולא שבה אל תצוגת הרדיו או השמע. גם לתפעול החלונות מהקונסולה המרכזית צריך להתרגל והיד נשלחת אוטומטית אל הדלת ופוגשת בחלל אחסון במקום בפקדי החלונות. מנוף בקרת השיוט מוסתר מאחורי ההגה, כולל כפתורים מהצדדים ומאחור, ונדרש לתרגל את תפעולו. לוח המחוונים הדיגיטלי כולל מספר תצוגות מתחלפות ואפילו אחת הניתנת להתאמה אישית, אך גם כאן האנימציות עשויות להיות מעט מעיקות ותצוגת מחשב הדרך מוצגת למספר רגעים בלבד ונעלמת מן המסך.
לתא המטען פתיחה וסגירה חשמלית, גם במחוות רגל מתחת לפגוש האחורי - פיצ'ר נפלא כשמגיעים או עוזבים את הרכב בידיים מלאות. נפח תא המטען עומד על 555 ליטרים. את המושבים האחוריים ניתן לקפל במשיכת מנוף מתוך תא המטען ולקבל חלל הטענה שימושי בנפח 1,752 ליטרים. סף ההטענה מעט גבוה אך אין מדרגה בין הדלת לרצפה. הרצפה הגבוהה מסתירה חלל אחסון נוסף ותחתיו נמצא גלגל חלופי זמני. בצדי תא המטען תאים פתוחים, תאורת לד חזקה, ושקע מתח 12V.
בפרק נוחות הנסיעה היו לנו ציפיות גבוהות במיוחד, וכבר נגלה לכם שלא התבדינו. DS 7 קרוסבק הוא אחד הרכבים הנוחים ביותר בהם יצא לנו לנהוג. באולם התצוגה סיפרו לנו שהם מעודדים את הלקוחות לנסוע מעל שיבושים בנסיעת המבחן, ולכן ניסינו גם אנחנו. מעטים מאוד השיבושים שהצליחו להכניע את DS 7 קרוסבק והורגשו בתא הנוסעים. הוא מתמודד היטב עם בורות ושברי כביש כמעט בכל מהירות ומצליח לשכך ולעדן אותם. פסי האטה משתטחים מתחת לגלגלים הגדולים ורק כאלה אכזריים במיוחד הצליחו להעביר טלטול קל אל תא הנוסעים. זווית הגלגול מוחשית אך במהלך המבחן גילינו כי חסר לא מעט אוויר בצמיגים ולאחר שניפחנו את הצמיגים לפי הוראות היצרן, הורגש שיפור. בידוד הרעשים טוב, אך היינו שמחים לשמוע פחות רעשי צמיגים.
ביצועים
בחזיתו של DS 7 קרוסבק שוכן מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 180 כ"ס ב- 3,750 סל"ד, ומומנט של 40.8 קג"מ הזמין החל מ- 2,000 סל"ד. על פי נתוני היצרן, תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.4 שניות ובמבחן שלנו נמדד זמן של 9.7 שניות. צליל המנוע מסגיר את היותו לוגם סולר אך בתוך תא הנוסעים הבידוד עושה עבודה יעילה וקולו של המנוע נשמע חלש מאוד רק בתאוצות.
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית שעושה עבודה מעולה. העברות ההילוכים חלקות ונעימות, גם תחת עומס. בורר מצבי הנהיגה אחראי גם על תפקודה של תיבת ההילוכים. במצב ספורט שומרת התיבה את המנוע בתחום היעיל ולא ממהרת להעלות הילוכים, ורמיסה של הדוושה תביא להורדה של שניים ולעיתים אף שלושה הילוכים במהירות וללא שיהוקים. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה שימושיים מאוד, אך היינו שמחים אילו היו עשויים מתכת ולא פלסטיק.
כיול המתלים הרך רמז לנו שנהיגה ספורטיבית לא תתאים ל- DS 7 קרוסבק. זוויות הגלגול מוחשיות ומורגשת גם רכינה לאחור בתאוצה, וצלילת חרטום בבלימה. לאחר שהתגברנו על הרכות, גילינו כי רמת האחיזה גבוהה והרכב מעניק ביטחון לנהג גם כשגבול האחיזה מרגיש קרוב. במצב ספורט הורגשה הקשחה של המתלים האדפטיביים, אך ההגה נותר קל גם במצב זה, לא מתקשר כראוי ולא מרגיש מספיק מדוייק. הבלמים ברכב המבחן כנראה הספיקו לעבור חיים לא קלים ורעדו גם בבלימות מתונות.
צריכת דלק
על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת של DS 7 קרוסבק על 20.4 ק"מ לליטר. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק של 13.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. אנו משערים כי בתנאי נסיעה רגועים יותר תושג צריכת דלק חסכונית יותר. נפח מיכל הדלק 55 ליטרים וניתן לצפות לטווח נסיעה גדול של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 8 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
DS 7 קרוסבק משווק עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. הטיפולים התקופתיים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 809 ₪, עלות הטיפול השני 1,161 ₪, ועלות הטיפול השלישי 809 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,779 ₪ והיא נמוכה באופן משמעותי מהמקובל במותגי יוקרה ואף ממספר מותגים עממיים.
עלות פנס קדמי 5,120 ₪, עלות פנס אחורי 3,270 ₪, עלות מראת צד קומפלט 3,360 ₪, עלות רפידות בלמים קדמיות 587 ₪, ועלות צלחות בלמים קדמיות 790 ₪. גם באגף החלפים מציג DS 7 קרוסבק עלויות אחזקה שלא יבהילו לקוחות שהגיעו ממותגים עממיים. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מגיל 21 ומעלה, ללא תביעות ושלילות רישיון, עומדת על 12,804 ₪ לשנה. DS 7 בגרסה הנבחנת נמצא בקבוצת רישוי 6 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,314 ₪.
בטיחות
DS 7 קרוסבק נבחן על ידי ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 75% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 76% עבור מערכות הבטיחות.
מפרט אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת סייען פקקים, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, התרעה על עייפות הנהג, משענות ראש קדמיות אקטיביות למניעת פגיעת 'צליפת שוט', ניטור לחץ אוויר בצמיגים, חיישני חניה היקפיים, ומצלמת נסיעה לאחור. ציון משרד התחבורה לאבזור הבטיחות גבוה במיוחד ו- DS 7 קרוסבק הוא מהרכבים המעטים בישראל שזכו לציון מרבי של 8 מתוך 8.
תמורה למחיר
DS 7 קרוסבק משווק בישראל במחיר של החל מ- 239,900 ₪ עבור רמת האבזור SO CHIC עם חבילת השראה PREFORMANCE Line. רשימת האבזור עשירה וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי בגודל 8 אינץ', טעינה אלחוטית לסמארטפון, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מושבים בריפוד אלקנטרה בשילוב עור, משענת מושב אחורי מתכווננת חשמלית, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען במחוות רגל, לוח מחוונים דיגיטלי, מתלים אדפטיביים, פנסי LED מלפנים ומאחור, גג שמש חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
רמות האבזור הבכירות כוללות פרטי אבזור מעולם הפרימיום כגון ריפודי עור נאפה, חימום, אוורור, ועיסוי במושבים הקדמיים, מערכת לראיית לילה, התרעה על עייפות הנהג המבוססת על מצלמת IR, שמשה קדמית מחוממת, ותאורת LED אקטיבית מלפנים.
DS 7 קרוסבק מציג אלטרנטיבה ייחודית לרכב פנאי שטח יוקרתי. הוא פונה לקהל מבוסס המחפש משהו שונה, אקסלוסיבי ולא סטנדרטי. אלה שיתגברו על החשש ממותג צעיר וצרפתי, ייהנו מרמת אבזור עשירה, נוחות נסיעה מהמעלה הראשונה, אופי ייחודי, ואפילו צריכת דלק חסכונית. כל זה במחיר אטרקטיבי ביחס למתחרים מגרמניה.
| DS 7 קרוסבק 2.0 טורבו דיזל SO CHIC PREFORMANCE Line | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי משולב | 180/3,750 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40.8/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,573 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,906 מ"מ |
| גובה כללי | 1,625 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,738 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען |
555 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,535 ק"ג |
| מהירות מרבית | 215 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20.4 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 8 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר |
239,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025