וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
אאודי A7 הינה גרסת קופה 4 דלתות של מכונית הסלון אאודי A6. היא מתחרה בקטגוריה נישתית המונה גם את מרצדס CLS חלוצת הקטגוריה וב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. קטגוריה זו מכוונת אל קהל יעד המבקש יותר סטייל ועיצוב ממכונית הסלון שלו גם אם הדבר כרוך בפשרה מסויימת במרווח הראש במושב האחורי ביחס לתצורת סדאן קלאסית.
| אאודי A7 55TFSI | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, חדשנות, ביצועים |
| חסרונות | צריכת דלק, מרווח ראש מאחור |
עיצוב ונוחות
עיצובה של אאודי A7 מרהיב. לטעמי זו האאודי היפה ביותר בהיצע המקומי פרט ל- R8. החרטום רחב, נמוך, ומאמץ את שפת העיצוב החדשה של המותג הכוללת גריל גדול ממדים וגופי תאורה צרים. מן הצד ניכר קו הפרופיל הדינמי בעל הגג המשופע אשר יוצר את מראה הקופה הנחשק ומשתלב עם דלת תא המטען. דלתות הצד נטולות מסגרות לחלונות, מה שתורם למראה הספורטיבי, וחישוקי 21 אינץ' (אופציה בתוספת תשלום) מרשימים משלימים הופעה כוחנית. מאחור מציגה אאודי A7 עיצוב מפוסל עם כתפיים רחבות ושריריות, וגופי תאורה המחוברים ביניהם עם פס תאורה בהתאם לשפת העיצוב של דגמי היצרן האחרונים. בנוסף לאיתות הדינמי המוכר מדגמי אאודי, כל פתיחה או נעילה מלווה במופע אורות מרשים בחסות תאורת ה- LED המלאה מלפנים ומאחור. העיצוב המפוסל והפרופורציות יוצרים נוכחות רבה על הכביש. צבע כהה יתרום למראה אלגנטי עוד יותר.
כניסה לתא הנוסעים מחזקת את התדמית שדבקה באאודי כחלוצת טכנולוגיה. התא מעוצב באופן דומה לאאודי A6 ו- A8 עם שפע פאר, עיצוב מודרני, וקווים אופקיים המספקים תחושת מרחב אוורירית. הדשבורד, הדיפונים, והפקדים כולם עשויים מחומרים איכותיים. בכל מקום נמצא עור רך, דיפוני עץ, אלומיניום שמופיע גם בחלק מהפקדים השכיחים, לצד איכות הרכבה סופר מוקפדת בגימור מושלם.
הקונסולה המרכזית מכוונת כלפי הנהג וכוללת שני מסכי מגע גדולים ברזולוציה גבוהה. הצג המרכזי בגודל 10.1 אינץ' מציג את מערכת הבידור והתקשורת MMI, ומתחתיו מסך נוסף בגודל 8.6 אינץ' השולט על בקרת האקלים, פונקציות נוחות שכיחות והזנת טקסטים. בנוסף לאלו, כוללת אאודי A7 גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', שליטה קולית, וקישוריות מקיפה המאפשרת לשבעה נהגים להזין את העדפותיהם לגבי 400 פרמטרים בהתאמה אישית. מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים אחראית על חוויה ווקאלית מדהימה ומפיקה סאונד נקי ופיזור קול מושלם כאשר כל החלונות סגורים.
בניגוד למערכת ה- MMI היוצאת אשר תופעלה ע"י גלגלת, תפעול המערכות בדור החדש מתבצע באמצעות מסכי המגע. השיטוט בין התפריטים המרובים ותפעול מלוא הפיצ'רים דורש תקופת לימוד, אך בהתחשב בריבוי האפשרויות, התפעול אינטואיטיבי ורספונסיבי מאוד, בין היתר בזכות גרפיקה נעימה, ממשק יעיל, וצגי מגע המגיבים ללחיצה ברטט קל המקנה תחושה של לחיצה על פקד פיזי. כשיורד הלילה, ניתן לבחור מבין שלל אפשרויות של תאורת אווירה המוסיפה עושר רב לתא הנוסעים היוקרתי.
המושבים באאודי A7 מעולים. הינם רחבים, נוחים ומציעים תמיכה הגונה. ניתן לכוונון חשמלית את תמיכת הירכיים והשכמות, בנוסף לשלל הכיוונונים החשמליים המוכרים. המושב האחורי זוכה לסופרלטיבים דומים והתחושה היא של ישיבה בתוך המושב ולא מעליו. הישיבה ברכב לא מעייפת גם לאחר שעות ארוכות של נהיגה. נוסעי המושב האחורי ייהנו משפע מרחב לרגליים, פתחי מיזוג במרכז תא הנוסעים, ושקע טעינה, אך מרווח הראש מוגבל עקב הגג המשתפל אשר מקריב את השימושיות לטובת מראה קופה ארבע דלתות. הכניסה והיציאה מהמושב האחורי מצריכות כיפוף ראש מאותה סיבה.
בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון רבים, ביניהם תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים, ובאזור ידית ההילוכים תא נוסף עם מחזיקי כוסות ומפתח. ישנם תאי אחסון עמוקים בדלתות ותא הכפפות גדול דיו, מואר ומדופן היטב. תא המטען בנפח 535 ליטרים וכולל פתיחה וסגירה חשמלית. מבנהו מחייב סידור המטען לעומק התא אך פתח טעינה רחב ושפת טעינה נמוכה הופכים את מלאכת העמסת המטען לנוחה. בתא המטען ישנן נקודות עיגון וברצפתו גלגל חלופי בגודל מלא.
התנעה ללא מפתח מתבצעת באמצעות מתג אלומיניום הממוקם בסמוך לידית ההילוכים. שילוב להילוך דרייב מתבצע באמצעות דחיפת מוט ההילוכים (שאינו נע על גבי מסילה) פעמיים כלפי מטה. תחילת התנועה בעיר מתרחשת בנינוחות. תא הנוסעים שקט מאוד גם במהירויות של כביש 6 וניכר כי באאודי השקיעו רבות בחומרי בידוד והשתקת רעשים מכל הסוגים.
נוחות הנסיעה מעולה ברוב המקרים ואאודי A7 מתגלה כשייטת אוטוסטרדות מושלמת. אף שרכב המבחן לא צוייד במתלים אדפטיביים, הציגו המתלים הסטנדרטיים כושר ריסון ושיכוך מצויין, אך צמיגי ענק בחתך 35 גורמים לכך ששברים, בורות ומכסי ביוב המצויים בשפע בעיר, מעבירים חבטה אל תא הנוסעים. מחוץ לעיר מצליחה האאודי הכבדה לשייט בנינוחות ולרסן גלי אספלט ביעילות.
מידותיה של האאודי הסלונית נדיבים ביותר. עם אורך של 4,969 מ"מ, רוחב של 1,908 מ"מ, וגובה של 1,422 מ"מ, לא ניתן לצפות לכושר תמרון עירוני זריז כשל מכונית סופר מיני. נסיעה ברחובות צרים דורשת האטת קצב ושימת לב לרוחב המכונית. מצלמות 360 מעלות מעולות ומצלמת ראיית לילה הפועלת עד מהירות 20 קמ"ש, מסייעות מאוד בתמרונים מסוג זה ובמעברים צרים. שדה הראייה מעולה ביחס למידות המרכב.
ביצועים
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין V6 TFSI בנפח 3.0 ליטרים המפיק 340 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ בטווח 1,370-4,500 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים S-troinc ולמערכת הנעה כפולה מסוג קוואטרו. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש.
יחידת ההנעה כוללת מערכת Mild Hybrid המבוססות על אלטרנטור במתח 48 וולט וסוללת ליתיום הממוקמת על הציר האחורי. אלו מהווים מנוע עזר חשמלי המאפשר שיוט במהירויות 55-160 קמ"ש ונסיעה במהירות של עד 22 קמ"ש על טהרת החשמל, כך שניתן לנסוע במשך 40 שניות ללא פליטת מזהמים. הנתונים המרשימים על הנייר מגובים בהעברת הכוח לאספלט בקלילות מרשימה. המומנט המרבי המתקבל כבר בסל"ד נמוך, מבטל את השהיית הטורבו כך שכוח מתפרץ זמין בכל קשת הסל"ד ודוחף את אאודי A7 בעוצמה שלא תבייש מכונית ספורט.
מומלץ מאוד להשתמש במגביל המהירות על מנת לשמור על רישיון הנהיגה. מהירויות שלילה מרגישות כמו שיוט נעים ונינוח, ואם הנהג לא יביט אל עבר לוח המחוונים, עלול הוא למצוא עצמו מפר את תקנות התעבורה לאורך קילומטרים ארוכים מבלי לשים לב. במהירות 130 קמ"ש מתרומם הספויילר האחורי המשולב בקצה דלת תא המטען, ותורם להצמדה טובה יותר של ירכתי המכונית אל הכביש. פעולת מערכת ה- Mild Hybrid שקופה לחלוטין ואינה מורגשת.
בורר מצבי הנהיגה תורם לשינוי אופי המנוע וחדות התגובות. מצב "דינמיק" מספק העברות הילוכים מהירות מאוד והשליטה ממנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מדוייקת ומסייעת לנהיגה דינמית.
לאאודי A7 יש מה להציע מבחינה דינמית. מערכת הקוואטרו המהוללת בשילוב כושר ריסון מעולה של המתלים, מייצרים אחיזת כביש גבוהה גם בכבישים מפותלים. ניתן ליהנות בנהיגה טכנית, אך משקלה הגבוה של אאודי A7 העומד על 1,890 ק"ג, מורגש מאוד בעת דחיקת המרכב לפניה חדה, ובתנאי קיצון מאותת לנהג כי זו אינה מכונית ספורט קלילה. ההגה מדוייק וחד אך חסר תקשורת ואינו מסייע לתקיפת פניות מהירה. סביר להניח כי מתלים אדפטיביים הניתנים להקשחה, היו מסייעים רבות בשיפור היכולת הדינמית הגבוהה.
הבלמים מרשימים מאוד והציגו יכולת תאוטה וסיבולת גבוהים, אך המערכת הרגרנטיבית לאגירת אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה יוצרת תחושה עצית ומציקה מדי פעם.
צריכת דלק
לאור מערכת ה- Mild Hybrid ציפיתי לנתון צריכת דלק מרשים יותר, אך בתחנת הדלק הזכירה לי אאודי A7 כי מדובר במכונית כבדה עם הנעה כפולה ומנוע V6. בימי המבחן המאומצים עמדה צריכת הדלק על 7.0 ק"מ לליטר, רחוק מנתון היצרן העומד על 14.1 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 73 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בנסיעה מנהלתית. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה אאודי במקום הרביעי מתוך 27 יצרנים, ושמרה על מיקומה מדירוגה הקודם בשנת 2016. אאודי A7 החדשה נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים.
מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
בטיחות
אאודי A7 טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אך מקבילתה אאודי A6 זכתה לציון מרבי של 5 כוכבים בשנת 2018, עם ציונים של 93% בסעיף הגנה על בוגרים, 85% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 81% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 76% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 6 מתוך 8.
אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית, התרעה על תנועה צולבת מלפנים ומאחור, בלימה אוטונומית בעת זיהוי מכשול, מגביל מהירות, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, מצלמות 360 מעלות, וחיישני חניה מלפנים ומאחור.
תמורה למחיר
אאודי A7 בגרסת המבחן 55TFSI תעבור לבעלותכם תמורת 600,000 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג פנורמי חשמלי, סגירת ואקום לדלתות, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרון וחימום, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה פנימית, בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי אוורור אחוריים, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, ריפודי עור מילאנו, דיפוני עץ, שמשה קדמית מבודדת חום, פנסי LED מטריקס קדמיים עם איתות דינמי מלפנים ומאחור, חבילת עיצוב חיצונית High Gloss, וחישוקי 19 אינץ' בעיצוב 5 זרועות בגוון אפור.
אאודי A7 מציגה עיצוב ייחודי ומרהיב בקטגוריית הסלון. הפרמייה הנדרשת בעבורה גבוהה ב- 8% ביחס למקבילתה בתצורת הסדאן לצד הקרבה מסויימת של מרווח הראש במושב האחורי. המכונית גדושה במיטב הטכנולוגיה העדכנית של היצרן, מציגה ממשק נהג-רכב מתקדם, מערכות בטיחות משוכללות, יכולת נהיגה חצי אוטונומית (שטרם בשלה מבחינה רגולטיבית), ואיכות נסיעה משובחת. למנכ"ל הנוהג לנהוג בעצמו ואינו מארח לעיתים תכופות אורחים במושב האחורי, אאודי A7 מציעה עיצוב מרהיב לצד תדמית אליטיסטית וחדשנית בשילוב יכולת דינמית מהגבוהות בקטגוריה.
| אאודי A7 TFSI 55 קוואטרו | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין V6 בנפח 2,995 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 340/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 51.0/1,370 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,969 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,908 מ"מ |
| גובה כללי | 1,422 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,933 מ"מ |
| מיכל דלק | 73 ליטרים |
| נפח תא מטען |
535 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,890 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14(מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2018) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
600,000 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025