וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
"למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר, ומשקלן צמח בהתאם. פולקסווגן גולף בדור השביעי והנוכחי נמצאת בערוב ימייה, ודור 8 כבר ממש מעבר לפינה. ייצורה של גרסת ה- GTI הרגילה פסק ובשל כך אנו זוכים להגעתה של גולף GTI בגרסת פרפורמנס הכוללת מגוון שיפורים, ביניהם תוספת של 15 כ"ס ו- 2 קג"מ, תיבת 7 הילוכים במקום 6 הילוכים, מתלים ובלמים משופרים, ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. כל אלו אמורים להציע יכולת דינמית עדיפה על פני הגרסה הרגילה בתוספת מחיר זעומה. מחירה של פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס עומד על 227,900 ₪.
| פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס | |
|---|---|
| יתרונות | מנוע, ביצועים, אחיזת כביש, שימושיות |
| חסרונות | נוחות נסיעה, הנאה מנהיגה |
עיצוב ונוחות
במבט חטוף אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בגולף הרגילה של השכן אך לאחר התעמקות קלה ניתן לזהות שזו חיה אחרת. השינויים ביחס לגולף הרגילה מתמקדים בחזית, שם בולט פס אדום המחליף את הפס הכסוף הנמתח לרוחב הגריל ופולש אל גופי התאורה מסוג LED. מאחור ניתן לזהות ספויילר רחב, גופי תאורת LED מושחרים, דיפיוזר, ופתחי מפלט כפולים מצופים כרום. מהצד בולטים חישוקי 18 אינץ' מושחרים עם מסגרת אדומה קרבית, מהם נראים קליפרים אדומים בכיתוב GTI. כמובן שסמלי GTI פזורים מכל צידי המרכב למקרה שמישהו יפספס.
גם תא הנוסעים זוכה לטיפול ספורטיבי וכולל מושבי ספורט בריפוד עור, גלגל הגה ספורטיבי קטום, דוושות אלומיניום, ספי דלתות עם לוגו GTI מואר, וריפוד תקרה מושחר. עוד ניתן למצוא מד הקפות במחשב הדרך, ושעוני גדישה, כוחות G וטמפרטורת שמן בלוח המחוונים הדיגיטלי. תוספת תאורת האווירה האדומה בשילוב התיפורים האדומים משלימים את האווירה.
כמו בדגמים הרגילים, גם כאן נמצא במרכז הקונסולה מסך מגע מזכוכית בגודל 8 אינץ' המעניק תחושה יוקרתית. מעבר לכך, זה תא הנוסעים המוכר והטוב של הגולף, אשר גם בערוב ימיה מציעה חומרים איכותיים, מהטובים בקטגוריה, והנדסת אנוש טובה ואינטואיטיבית כמיטב מסורת פולקסווגן. כל הפקדים והמנופים איכותיים ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש המותירה רושם איכותי. אם נרד לפרטים נגלה כי הדלתות האחוריות כוללות דיפון בחומרים קשיחים וזולים יותר, אך מדובר בתופעה מוכרת ומקובלת בסגמנט זה.
לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מספק חוויה גרפית נוחה ולא מתחכמת יתר על המידה. מחשב הדרך המאפשר צפייה ושליטה באמצעות הלחצנים שעל גבי גלגל ההגה, יעיל ונוח. מערכת השמע כוללת 8 רמקולים ומספקת צליל צלול ונקי.
המושבים הקדמיים מרווחים למדי ומספקים נוחות מעולה לצד תמיכה צידית ההולמת את היכולת הדינמית של המכונית. ניתן להעביר על גבם שעות של נסיעה ללא תחושת עייפות. ההרגשה היא של ישיבה בתוך המושב ולא עליו. ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה ושולטת באמצעות כיוונון חשמלי מלא למושב הנהג (כולל הקשחה למשענת הגב) וגלגל הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק.
המושב האחורי יאכלס בנוחות שני בוגרים הודות למרווח כתפיים נדיב, מרחב ברכיים טוב ומרווח ראש ממוצע. נוסע שלישי יגרום לצפיפות במושב האחורי, בין היתר בשל מדרגה בולטת ברצפת המרכב. כמו כן יהנו נוסעי המושב האחורי מחלונות כהים ופתחי מיזוג. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות קו חלונות בגובה ממוצע המעניק תחושה אוורירית ומקל מאוד על תנועה עירונית. מפתח דלתות רחב יחסית מסייע לכניסה ויציאה בקלות.
בתא הנוסעים מצאנו פתרונות אחסון יעילים כגון תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, שני מתקני כוסות מלפנים, מגירת אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית הכוללת שקע USB, תאי אחסון מדופנים בדלתות, ותא כפפות בגודל ממוצע. תא המטען בנפח 380 ליטרים עם מפתח רחב וסף הטענה נמוך. ניתן להרים את רצפת תא המטען, מה שמקל על הוצאת מטען, אך בא על חשבון נפח ההטענה הכולל. מתחת לרצפה נמצא גלגל רזרבי קטן וזמני מפלדה.
פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס קיבלה כיול מתלים קשיח לטובת התנהגות כביש ספורטיבית ויכולת דינמית משופרת ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. כתוצאה מכך נוחות הנסיעה בינונית לכל היותר, כך שבנסיעה עירונית על כבישים רצופי שברים ומכסי ביוב, המרכב נחבט בצורה בלתי נעימה ומטלטל את נוסעי הרכב. בהחלט ניתן לומר שמי שבוחר בגרסה זו יצטרך להתפשר בתחום נוחות הנסיעה. הכיול הנוקשה מאפשר ריסון גבוה בתנאים טובעניים כגון מעבר מהיר על רצף גלים ושיבושים כהים, אז פעולת הבולמים הסגורה מונעת טלטול מרכב אכזרי. נוחות הנסיעה בעיר הופכת נסבלת יותר ככל שעולה המהירות ופני הכביש הופכים חלקים יותר. שיוט על הכביש המהיר חושף את הקלפים החזקים של הגרסה הספורטיבית ומשרה לנהג בטחון רב ויציבות כיוונית טובה המאפשרת שיוט בביטחון גם במהירויות גבוהות מאוד. רעשי הכביש והרוח נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות 100 קמ"ש, ומעבר לכך נשארים בגבול הסביר בהתאם למקובל בסגמנט.
ביצועים
יחידת ההנעה כוללת מנוע טורבו בנזין TSI בנפח 2.0 ליטרים בהספק 245 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ בטווח של 1,600-4,300 סל"ד, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים מסוג DSG . ביחס לקטגוריה לא מדובר בנתון מרשים במיוחד, אם כי ממוצע למדי, אך במבחן התוצאה יחידת ההנעה יודעת להעיף את המשפחתית הגרמנית על כל 1,445 הקילוגרמים שלה ולייצר דחף חזק מאוד ונגיש בכל טווח הסל"ד ובכל מהירות. מערכת בקרת השיגור מאפשרת תאוצה ברוטלית ופתיחה ב- 4,000 סל"ד המלווה בפרפור צמיגים ובצלילים מלהיבים המשלבים שריקת טורבו עזה ופריקת לחץ בעת מעבר מהילוך ראשון לשני. במספרים מדובר בתאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות.
המנוע מספק גמישות טובה וזמינות כוח מיידית, בין היתר הודות לתיבת ההילוכים הזריזה. מעבר למצב ספורט בתיבת ההילוכים מחדד את תגובות המנוע והתיבה. עקיפות מתבצעות בבטיחות ובקלות, ואין שום בעיה להפוך משפחתומטית אפרורית לנקודה במראת הצד תוך מספר שניות. שילוב של מומנט בשרני המתקבל בסל"ד נמוך והנעה קדמית, יוצר לוחמת מומנט מורגשת אך דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה המותקן בגרסה זו, מפחית את התופעה, מטפל בנקודות התורפה המוכרות של ההנעה הקדמית, ומאפשר יציאה מהירה מפניות ושמירה על קו הפניה הנבחר.
צליל המנוע מהווה אלמנט חשוב ומשפיע בסגמנט זה אך לא קיבל חשיבות יתרה בגולף GTI פרפורמנס. בהתנעה קרה בסל"ד סרק, נשמע גרגור המנוע ומסגיר את שיוכו לגרסה הקרבית, אך תאוצות ונסיקה לסל"ד גבוה אינן מייצרות צליל מלהיב כנדרש אלא מספקות פס קול ספורטיבי למחצה, נטול פצפוצים ודרמות שאנו כה אוהבים. אין ספק שסאונד בעל נוכחות מורגשת יותר, היה מוסיף רבות לחוויה ותחושת הביצועים. נחיצות זו מקבלת משנה תוקף, לאור העדר תקשורת מצד מכלולי הנהיגה כפי שיפורט בהמשך.
בכדי להצדיק את תוויות ה- GTI ותואר ה"פרפורמנס", אנו מצפים להתנהגות כביש חדה ומתגמלת בהתאם למסורת המותג והז'אנר. ואכן, בכביש המתפתל מציגה פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס התנהגות כביש ספורטיבית חדה, עם זוויות גלגול קטנות ואחיזת כביש גבוהה מאוד, בין היתר בזכות צמיגי פירלי דביקים. כניסה לפניה הדוקה מתבצעת בחדות, עם הגה מהיר תגובה בעל משקל נכון המספק בטחון מלא בתוך הפניה, אך התקשורת המתקבלת מהשלדה גבולית והתקשורת מההגה כמעט ואינה קיימת. המגבלות רחוקות ולמעשה רק יללות הצמיגים הבוקעות תחת לחץ, מבשרות על קירבה לאיבוד אחיזה.
ההתנהגות בתוך הפניה מאוד נטרלית ונשלטת. לגולף GTI נטיה להיגוי יתר המהדק את קו הפניה, אך עזיבת דוושת הגז תעביר משקל לכיוון הסרן האחורי ותשיב את אחיזת הצמיגים אם לא הגזמתם יתר על המידה. הדיפרנציאל הקדמי הננעל מכנית, אשר התווסף בגרסת הפרפורמנס, מסייע להתמודד עם המגרעות הטבעיות של ההנעה הקדמית ומאפשר יציאה מהירה מהפניה, תוך חלוקת מומנט עדיפה בין הגלגלים הקדמיים. מערכת בקרת המשיכה דואגת להציל מטעויות דרסטיות, וניתוקה מאפשר לשלוח את הזנב להיגוי יתר מהנה ונשלט אם הנהג חפץ בכך. הבלמים מעולים ומספקים נשיכה חזקה עם כושר תאוטה מרשים, ואינם מתעייפים תחת עומס חום כבד אך עלולים לעלות ריח עשן ביום חם.
צריכת דלק
כיול המנוע לביצועים יחד עם בחירה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה ומערכת Start&Stop פעילה, הניבו צריכת דלק של 9.5 ק"מ לליטר לעומת נתון היצרן העומד על 15.9 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 450 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה פולקסווגן במקום ה- 18 מתוך 28 יצרנים, עם ירידה של 2 מיקומים מדירוג קודם בשנת 2018. פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס משווקת עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ (שנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪). מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלויות הביטוח של גרסת ה- GTI הרגילה גבוהות מאוד ביחס למחיר הרכב ודורשות פרמיה בסך 1,615 ₪ לביטוח חובה וכ- 10,100 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילת רישיון.
בטיחות
במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap שנערך בשנת 2014, זכתה פולקסווגן גולף לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 87% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, ו- 73% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק לפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 7 כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר
פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 227,900 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג פנורמי חשמלי, מושבי ספורט עטויי עור, כיוונון חשמלי למושב הנהג עם כיוונון קשיחות התמיכה לגב התחתון, מערכת מולטימידה עם צג בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Android Auto ו- Apple CarPlay, לוח מחוונים דיגיטלי עם צג בגודל 12.3 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, שני חיבורי USB, מצלמת רוורס, מראה מרכזית מתכהה, מערכת תאורת חניה, פנסי LED קדמיים ואחוריים, פנסי ערפל קדמיים, וחישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ'.
פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה שילוב שעובד מעולה ברוב המקרים - מכונית משפחתית פרקטית עם תא נוסעים איכותי ויכולת ספורטיבית חדה ומהנה. היא מגשימה את החזון אותו הגו מהנדסי החברה עוד בדור הראשון של גולף GTI, ולמרות שהדגם עומד בפני החלפה בדור חדש הוא עדיין מהווה בחירה אטרקטיבית בסגמנט.
למרות חוסר תקשורת ברמת נהג-מכונה, פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס היא מכונית חזקה ומהירה עם יכולת אבסולוטית גבוהה, המסוגלת לנייד משפחה בנוחות יחסית ולגרום לנהג הנאה לא מבוטלת בכביש המפותל והישר, כפי שמעט מאוד מכוניות יודעות לעשות.
| פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס 2.0 ליטרים 245 כ"ס אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 6,700- 245/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 37.7/1,600-4,300 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,268 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,790 מ"מ |
| גובה כללי | 1,442 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,626 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
380 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,445 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2014) |
| רמת אבזור בטיחות |
6 (מתוך 8) |
| מחיר |
227,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025