פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 18 יולי 2019
  • 0 תגובות

יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה.

מבחן דרכים פיג'ו 508 GT

פיג'ו 508 GT
יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצועים, התנהגות כביש
חסרונות הנדסת אנוש, שדה ראיה, מחיר

פיג'ו 508 GT

כבר במבט ראשון ברור שפיג'ו גייסו את כל הכוחות האפשריים כדי לייצר מכונית בולטת ויוצאת דופן. פיג'ו בחרה במרכב פאסטבק מעוצב וציידה את ה- 508 ביחידת הנעה חזקה, מפרט אבזור מרשים, ותג מחיר גבוה של 240,000 ₪ לגרסת GT הבכירה שהתייצבה למבחן שלנו. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה למחיר הגבוה.

עיצוב ונוחות

פיג'ו 508 החדשה היא אחת מהמכוניות המרשימות שפגשנו לאחרונה ומתחרה חזקה על תואר המשפחתית הגדולה הנאה ביותר. החזית כוחנית, הגריל והפנסים הקדמיים שקועים פנימה, ומעל הגריל כיתוב שם הדגם כבדגמי העבר של פיג'ו. הפנסים המלוכסנים מציגים תאורת לד בהירה ומהם נמתחים צמד ניבי לד בוהקים עד לתחתית הפגוש. הצדודית אלגנטית ומעודנת עם קו מותניים מודגש וגג נמוך המשתפל לאחור עד לדלת תא המטען הקצרה.

פיג'ו 508 GT

הזנב מציג עיצוב מקורי עם ספויילר מובנה בדלת תא המטען ופגוש בולט עם דיפיוזר מושחר בתחתית. בין הפנסים האחוריים מחבר משטח מושחר והפנסים מציגים גרפיקה מרהיבה ואף מבצעים מופע אור חביב בפתיחת הרכב. רכב המבחן ארז את העיצוב המוצלח בצבע אדום מנצנץ שמשך המון עיניים סקרניות במהלך ימי המבחן.

באופן חריג למדי מציגה פיג'ו 508 מידות חיצוניות קטנות מהדור הקודם ובאופן כללי היא קטנה מהמתחרות הישירות. אורכה 4,750 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,413 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,800 מ"מ.

פיג'ו 508 GT

פתיחת הדלתות מלווה בהורדה קלה של חלונות הצד נטולי המסגרת וחושפת תא נוסעים מרשים המעוצב על פי פילוסופיית i קוקפיט העדכנית של פיג'ו. הדשבורד מחולק לשני מפלסים, העליון עשוי מחומר רך המדמה עור עם תפרים בצבע כתום ומאכלס את פתחי המיזוג, והמפלס התחתון כולל דיפון נאה דמוי עץ מושחר. המסך המרכזי ופקדי קיצורי הדרך פונים באופן מודגש אל עבר הנהג, וההגה הקטן ממוקם נמוך מהרגיל. הקונסולה המסיבית שבין המושבים גבוהה ורחבה, והפקדים שעליה קרובים לנהג ומשלימים עמדת נהג מזמינה.

פיג'ו 508 GT

הנדסת האנוש השתפרה ביחס לדגמי פיג'ו האחרונים אך היא עדיין מאתגרת ולא שגרתית. מרבית הפונקציות, כולל השליטה על בקרת האקלים, מרוכזות במסך. פקדי קיצור דרך מתחת למסך אמורים לסייע בתפעול מהיר אך שימוש עיוור מצריך תרגול. שורת פקדי מגע מרכזת פונקציות בשימוש תדיר כגון נטרול מערכת Start&Stop, הדלקת וכיבוי המזגן, שליטה בסירקולציית האוויר, ושליטה בחימום המושבים. הפקדים על ההגה מעט מפוזרים. השליטה על עוצמת השמע מתופעלת ע"י שני לחצנים משמאל ואילו העברת שירים או תחנות רדיו מתופעלים ע"י גלגלת מצד ימין. מנוף בקרת השיוט עדיין מוסתר מאחורי ההגה ותפעולו מבלבל. בעת מעבר בין מצבי תצוגה מציג לוח המחוונים הדיגיטלי אנימציות חביבות אך איטיות מאוד, הן גורמות לנהג להמתין להופעת הנתונים ומסיחות את דעתו מהכביש.

פיג'ו 508 GT

איכות החומרים מעט מאכזבת, מספינת הדגל של המותג ציפינו לרמה גבוהה יותר שתהלום את העיצוב הייחודי ותג המחיר הגבוה. הפקדים בתא הנוסעים מוכרים מיתר דגמי פיג'ו והם מעט מיושנים, חלקם אף מרגישים זולים ולא תואמים לסגמנט. איכות ההרכבה טובה ולא נתקלנו בדיפונים רופפים אך בכבישים משובשים נשמעו צקצוקי פלסטיקה.

היצע תאי האחסון מספק והם נוחים לשימוש. לצד בורר ההילוכים תא סגור עם חיבור חשמל וצמד מחזיקי כוסות גדולים. התא שמתחת למשענת היד מדופן היטב ואף מציע תאורה. התקן הטעינה האלחוטי ממוקם מתחת לקונסולה שבין המושבים. הגישה אליו מעט מאתגרת אך הודות לכך מורחק הטלפון הנייד מידי הנהג ומונע שימוש בו בזמן הנהיגה. בסמוך למשטח הטעינה ממוקמים צמד חיבורי USB. תא הכפפות גדול ושימושי אך מיקומו ומבנהו מקשים על הגישה אליו. מתקני הבקבוקים בכל הדלתות מעט קטנים. מאחור צמד מחזיקי כוסות במשענת היד, וכיסים בגב המושבים הקדמיים.

פיג'ו 508 GT

כדי להיכנס פנימה אל המושבים הקדמיים יש להתכופף ומוטב להיזהר שלא לחטוף מהגג הנמוך. תנוחת הישיבה נמוכה וספורטיבית, המושבים נוחים מאוד ומציעים רכות מפנקת אך לא על חשבון תמיכה הולמת לירכיים ולמותניים. תמיכת הגב והצוואר נפגמת מעט ממבנה המושב וממשענות הראש הממוקמות הרחק מאחור. הכוונון החשמלי מסייע למציאת תנוחת נהיגה נוחה. בסיס המושב מעט קצר והאפשרות להארכתו לא מסייעת שכן קצהו מעוגל ולא מתקבלת תמיכה מספקת לירכיים. מערכת העיסוי חביבה ומנעימה את הזמן בפקקים. עמדת הנהג מציעה מרווח טוב לצדדים ולרגליים אך מרווח הראש מוגבל. מבנה תא הנוסעים מעניק תחושה של ישיבה עמוק בתוך הרכב וסף החלונות הגבוה מעצים זאת.

המושב האחורי מציע מרווח סביר לשני נוסעים. בכניסה אליו מוטב להיזהר מהגג הנמוך והיציאה מאתגרת בגלל המושב הנמוך. לטובת הנוסעים מאחור צמד חיבורי USB ופתחי מיזוג, אך אין אבזור מותרות כגון וילונות צד.

פיג'ו 508 GT

לפיג'ו 508 מרכב פאסטבק כך שדלת תא המטען נפתחת יחד עם החלון האחורי. ברכב המבחן המאובזר תא המטען נפתח ונסגר חשמלית, גם באמצעות חיישן המזהה תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי. תא המטען בנפח 487 ליטרים. במבט ראשון רצפת תא המטען הארוכה מרשימה אך הגובה מצומצם ויוצר מבנה רדוד כך שהתקשינו להעמיס עריסה ושלדה של עגלת תינוק. סף ההטענה מעט גבוה אך המפתח רחב ושימושי.

פיג'ו 508 GT

השילוב בין מושב נהג נמוך לקו חלונות גבוה מגביל את שדה הראיה החוצה אך למרבה המזל ניתן להעזר בחיישני חניה היקפיים ובמערך מצלמות היקפיות. למטיבי לכת הותקנה גם מערכת לחניה אוטומטית שתפקדה היטב בחניה בניצב ובחניה במקביל למדרכה.

פיג'ו 508 GT

בנסיעה עירונית בפיג'ו 508 מתקבלת תחושה של נהיגה במכונית גדולה וקשה להעריך היכן מסתיימים הפגושים הנמוכים. נוחות הנסיעה העירונית טובה מאוד למעט בהיתקלות עם מפגעים חדי שפה. פסי האטה גדולים גרמו ליותר מדי נדנודי מרכב. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה ואף משתפרת, ומתקבלת תחושה רכה ומלטפת. פיג'ו 508 מתמודדת היטב גם עם כבישים גליים ורק בורות אכזריים במיוחד יגרמו לסגירת מתלה. המתלים האדפטיביים מציעים טווח פעולה רחב והשינוי בפעולת הבולמים מורגש. במצב ספורט מתקבלת נסיעה נוקשה מאוד שמעבירה את תוואי הכביש בדיוק רב מדי אל הנוסעים. בידוד הרעשים מצויין. רעשי הצמיגים מורגשים אך לא בתדר מעיק, וקולם מתחזק בנסיעה בכבישים משובשים.

ביצועים

פיג'ו 508 מוצעת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בשני הספקים. לגרסת הכניסה 180 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ, ולגרסת ה- GT הנבחנת הספק של 225 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ החל מ- 1,750 סל"ד. תיבת 8 הילוכים מבית אייסין מציעה מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות על פי נתוני היצרן, ובמבחן שלנו נמדדו 8.4 שניות. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

פיג'ו 508 GT

יחידת ההנעה מרשימה מאוד והופכת את המכונית לזריזה וקלילה. המנוע מושך היטב ובאופן רציף מנקודת שיא המומנט ועד לסל"ד גבוה ומתקבלת תאוצה לינארית מאוד. בתאוצות הביניים הפגין המנוע גמישות וביצועים מצויינים. צליל המנוע סטנדרטי למדי ולא מפתה, ועל כן לא ממש הצטערנו שהוא מבודד היטב ואינו נשמע בתא הנוסעים. תיבת ההילוכים תפקדה טוב מהזכור לנו ממפגשים קודמים. העברות ההילוכים מהירות וחלקות, גם בפקקים ותחת עומס, ולרוב היא צייתנית ונענית לדרישות הנהג. עם זאת, במספר מקרים לאחר תאוצה הציבה התיבה את המנוע בהילוך נמוך ובסל"ד גבוה לזמן רב שלא לצורך.

פיג'ו 508 GT

העיצוב הספורטיבי יצר ציפיות להתנהגות כביש מענגת והמכונית לא אכזבה. ההגה הקטן והמזמין מתגלה כחד וזריז. מהלכו הקצר וקוטר הסיבוב הקטן מוסיף לחוויה ולא נדרשת פעולת ידיים נמרצת גם בכבישים צדדיים עם עיקולים הדוקים. מצב נהיגה ספורט מקשיח את המתלים ומצמצם את רכינת המרכב בעיקולים. זאת לא הוט האצ' ספורטיבית והמרכב הגדול עדיין נע על המתלים אך לא נרשמו בחילות גם בכבישי הגלבוע המפותלים. התחושה מדוושת הבלם טובה וגם הנשיכה הראשונית הרשימה, אך בנהיגה תובענית נדרשה לחיצה חזקה על הדוושה בכדי לבלום היטב.

צריכת דלק

צריכת הדלק המשולבת של פיג'ו 508 עומדת על 17.2 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן אך במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 11.7 ק"מ לליטר. נציין כי הפערים בין נהיגה מנהלתית לנהיגה דינמית היו גדולים מאוד, ובשיוט רגוע, כולל בנסיעה בפקקים, נרשמה צריכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר עומדת על 13 מתוך 15.

פיג'ו 508 GT

אמינות ועלויות אחזקה

התדמית של פיג'ו בישראל סובלת מסטיגמות עבר המתייגות אותה כמכונית שאינה אמינה. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 16 מתוך 23 יצרנים ,אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. חשוב לזכור כי באירופה נפוצים יותר מנועי דיזל ותיבות הילוכים ידניות, כך שהנתונים לא בהכרח מתאימים לישראל, אך אין ספק שפיג'ו מציגה שיפור משמעותי באמינות הרכבים בשנים האחרונות.

פיג'ו 508 GT

פיג'ו 508 משווקת בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,515 ₪, עלות הטיפול השני 1,692 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,515 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,722 ₪, מחיר נמוך במעט מהמקובל בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.

עלות פנס קדמי 7,310 ₪, עלות פנס אחורי 1,638 ₪, עלות מראת צד 3,848 ₪, עלות צלחות בלם קדמיות 1,246 ₪, ועלות רפידות בלם קדמיות עומדת על 748 ₪. מחירי החלפים מיישרים קו עם המקובל בקרב המתחרות.

פיג'ו 508 GT

עלות ביטוח חובה לכל נהג מגיל 21 ומעלה עם ותק נהיגה של 3 שנים ללא תביעות ושלילות רישיון, עומדת על 2,139 ₪ לביטוח חובה ו- 8,998 ₪ לביטוח מקיף. פיג'ו 508 GT ניצבת בקבוצת רישוי 6 בה עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 3,337 ₪.

בטיחות

פיג'ו 508 צלחה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap בשנת 2018 וגרפה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים גבוהים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% עבור מערכות הבטיחות המתקדמות. אבזור הבטיחות עשיר וכולל 6 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם מערכת אקטיבית למניעת כניסה לנתיב חסום, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על הרכב במרכז נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים.

פיג'ו 508 GT

תמורה למחיר

פיג'ו 508 ברמת אבזור פרימיום עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 180 כ"ס, מוצעת במחיר 200,000 ₪. המפרט כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת לבחירת מצבי נהיגה עם מתלים אדפטיביים, מצלמת רוורס, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 10 אינץ' ותמיכה בממשק Apple CarPlay, ריפודי בד בשילוב עור, מפתח חכם, גג זכוכית פנורמי חשמלי, וחישוקי 18 אינץ'.

פיג'ו 508 GT הנבחנת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 225 כ"ס, מוצעת במחיר 240,000 ₪. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בנוסף מערכת חניה אוטומטית, מערך מצלמות היקפיות, ריפודי אלקנטרה בשילוב עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, עיסוי וחימום, מערכת שמע מבית Focal עם 10 רמקולים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען עם חיישן זיהוי בפגוש האחורי, תאורת לד מלאה, וחישוקי 19 אינץ'.

פיג'ו 508 החדשה מנסה להעיר את קטגוריית המשפחתיות הגדולות ולמצב את עצמה כאופציה הספורטיבית והמעוצבת, והאמת שהיא די מצליחה. פיג'ו 508 מציעה עיצוב ייחודי ונאה, רשימת אבזור עשירה, ביצועים מעולים, וחווית נהיגה מהנה מבלי לפגום בנוחות הנסיעה. פיג'ו כבר הוכיחה עם ה- 3008 שהיא יכולה למכור הרבה מכוניות בישראל אם היא מציעה חבילה מוצלחת בתמחור נכון, אך בקטגוריית המשפחתיות הגדולות נמדדת ההצלחה במספרים קטנים יותר ולא מעט מתחרות מבוססות מוצעות במחיר כניסה נמוך משמעותית, מה שהופך את התחרות לקשה.

פיג'ו 508 GT טורבו בנזין אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1,598 סמ"ק
הספק מרבי משולב 225/5,550 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 30.6/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,750 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,410 מ"מ
בסיס גלגלים 2,800 מ"מ
מיכל דלק 62 ליטרים
נפח תא מטען

487 ליטרים

משקל עצמי 1,420 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

239,990 ₪

פיג'ו 508 GT 2019