קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 21 נובמבר 2019
  • 2 תגובות

קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קרוסאוברי, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותא נוסעים פרקטי. למבחן שלנו התייצב קיה נירו ברמת אבזור EX הבכירה שמחירה 144,900 ₪.

קיה נירו EX הייבריד
יתרונות צריכת דלק, אבזור נוחות ובטיחות
חסרונות יכולת דינמית

קיה נירו

עיצוב ונוחות

קיה נירו המעודכן מציג חזית דינמית מבעבר עם גופי תאורה מחודדים יותר, פגוש קדמי חדש הכולל תאורת יום מסוג LED בחתימה יפה בצורת חץ כפול, גופי תאורה אחוריים מעודכנים מסוג LED, וחישוקי 16 אינץ' בעיצוב אופייני לרכב היברידי. פרט לאלו, מדובר באותו עיצוב מוכר ושכיח בנוף המקומי, המשלב מוטיבים מעולם הקרוסאוברים האופנתיים במרכב הדומה למשפחתית סטיישן, מה שיוצר בלבול באשר לקטגוריה המדויקת אליה הוא משויך. ניתן להגדיר את קיה נירו כרכב משפחתי גבוה או לחלופין כקרוסאובר נמוך.

קיה נירו

בתא הנוסעים נרשמים שינויים מהותיים יותר, ביניהם מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' וצימוד לסמארטפון, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' (ברמת אבזור EX) דשבורד בעיצוב מעודכן, ובלם חניה חשמלי עם פונקציית HOLD. המושבים משלבים ריפוד עור ובד, אך פרט לאלו עיצוב הפנים שבלוני וסטנדרטי. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד אך מקו פתחי המיזוג ומטה מצאנו חומרי דיפון זולים יותר. איכות ההרכבה טובה. במהלך נסיעת המבחן לא נרשמו קרקושים או חריקות מדיפון הפנים וגם המרווחים בין החיבורים צרים והדוקים.

קיה נירו

הודות לסידור קלאסי ועיצוב שמרני, הנדסת האנוש טובה ותפעול הפקדים אינטואיטיבי. במרכז הקונסולה מסך מגע בגודל 8 אינץ' המציג את ממשק מערכת המולטימדיה בצורה ברורה, מהירה וקלה לתפעול. מצלמת הרוורס מציגה איכות תמונה ירודה ביותר. מערכת השמע מאכזבת עם סאונד בינוני וחלול.

בסיס גלגלים באורך 2,700 מ"מ וגובה של 1,545 מ"מ, מסדרים חלל פנים פרקטי לנוסעים אשר נהנים ממרווח ראש נדיב ומרווח כתפיים טוב. גם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי אם כי הנוסע במרכז המושב האחורי יחוש צפיפות מסויימת בדומה לדגמים אחרים בסגמנט. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג וחלונות כהים.

קיה נירו

מי שציפה לתנוחת נהיגה גבוהה ושולטת סטייל קרוסאובר, עלול להתאכזב. תנוחת הישיבה דומה יותר לזו המוצעת ברכב משפחתי ממוצע ופחות מזו המוצעת ברכב קרוסאובר גבוה. המושבים נעימים, נוחים בהחלט, ואינם מעייפים גם בנסיעה ארוכה. המושבים הקדמיים אמנם חסרי תמיכה צידית וכיוון קשיחות לגב התחתון, אך כפי שנגלה בהמשך, נהיגה ספורטיבית אינה כוס התה של קיה נירו. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות קו גג גבוה. כאן העיצוב הרבוע ונטול הזוויות מחזיר דיבידנדים ומקנה פשטות ונוחות. סף החלונות הנמוך תורם לשדה ראייה רחב המסייע בתמרוני חניה ובמעברים צרים.

קיה נירו

בתא הנוסעים פזורים מגוון תאי אחסון ביניהם משטח בתחתית הקונסולה, ותא עמוק ומדופן מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים. פרט לאלו ניתן למצוא תא כפפות עמוק ותאים שימושיים בדלתות הרכב. תא המטען בנפח 401 ליטרים עם שפת הטענה גבוהה במעט אך שטוחה ובעלת מפתח רחב. קיפול המושב האחורי מגדיל את נפח תא המטען לכדי 1,399 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני מפלדה.

נוחות הנסיעה של קיה נירו טובה בהחלט בין היתר הודות למתלה אחורי רב חיבורי. משקל יבש הנושק לטון וחצי, מהגבוהים שבמשפחתיות הקומפקטיות, מצריך כיול מתלים מעט מהודק שגורם למרכב להתנדנד מעט במעבר על שיבושים בכביש, אך הבולמים מציגים כושר ריסון נאות וסופגים מהמורות ושברים באופן יעיל בנסיעה עירונית, גם אם מדי פעם משמיעים רעשים. שיוט בכביש המהיר מתבצע בנינוחות אך נסיעה מהירה על כביש גלי תחשוף קושי מסויים של הבולמים בריסון תנודות המשקל הרב.

קיה נירו

בידוד הרעשים סביר ובנסיעה עירונית, בטרם נכנס מנוע הבנזין לפעולה, מתקבלת נסיעה נעימה ושקטה במיוחד. קיה הוסיפה זמזום חשמלי חיצוני (ניתן לביטול) הנועד להזהיר הולכי רגל מהתקרבות הרכב החרישי אל כיוונם. מחוץ לעיר בולטים רעשי כביש במהירות העולה על 100 קמ"ש.

ביצועים

יחידת ההנעה ההיברידית של קיה נירו נותרה ללא שינוי ביחס לדגם הקודם ומשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים בהספק 105 כ"ס ומומנט של 15 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 60 כ"ס המפיקים יחדיו 141 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ הזמינים כבר מ- 1,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. סוללת המנוע החשמלי מסוג ליתיום פולימר בקיבולת 8.9 קוט"ש. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 172 קמ"ש.

קיה נירו

תחילת הנסיעה חרישית ומוכרת לכל מי שנהג ברכב היברידי. ההתנעה מתבצעת באמצעות לחיצת כפתור המלווה בחיווי בלוח המחוונים המקנה את האינדיקציה היחידה לכך שהרכב מוכן לנסיעה. שילוב למצב DRIVE בידית ההילוכים ושחרור דוושת הבלם מתחילים להניע את הרכב באנרגיית החשמל בלבד. מיד כשעולה המהירות, מנוע הבנזין נכנס לפעולה בצורה חלקה למדי. התאוצה מהמקום לא מרשימה הודות למשקל הרכב אך תאוצות הביניים וצבירת המהירות לא יביישו אף משפחתית מהשורה.

הבחירה של קיה בתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולא בתיבה רציפה, מקנה לנהג תחושת נסיעה נוחה וטבעית יותר. מצב ספורט בבורר ההילוכים מלווה בתצוגה גרפית רוויית להבות בלוח המחוונים הדיגיטלי, כאילו הפך הנירו את עורו לקיה סטינגר. פעולת המנוע במצב ספורט הופכת לזריזה ורספונסיבית מעט יותר, אך מלווה ברעש מנוע חזק יותר.

קיה נירו

הבלמים מייצרים כושר תאוטה טוב ומצליחים לבלום את המסה הכבדה, אך תחושתם מוזרה ודורשת הסתגלות עקב מנגנון הבלימה הרגנרטיבית לטעינת הסוללה. הבלמים מרגישים מלאכותיים ונראה שאפילו מערכת בקרת השיוט האדפטיבית המרבה להאט באמצעותם, מתקשה לעשות זאת באופן ליניארי.

בכביש מפותל יוצרת המסה הנכבדת זוויות גלגול משמעותיות בעיקולים ובפניות חדות, ומיד יורד החשק לנהיגה דינמית מכל סוג. כל עוד יתנהל הנהג בצורה מנהלתית ולא ינסה לאתגר את מגבלות האחיזה, יוכל ליהנות משיוט שקט וספיגה טובה של גלים ושברים.

צריכת דלק

במהלך נסיעת המבחן נרשמה צריכת דלק משולבת של 17 ק"מ לליטר, נתון מצויין בכל קנה מידה, אך רחוק מנתון צריכת הדלק הרשמי של היצרן העומד על 27 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 45 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 2 מתוך 15 בזכות ההנעה ההיברידית, מה שמקנה לרכב מיסוי מופחת נכון לשנת 2019.

קיה נירו

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי קיה נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה קיה במקום השמיני מתוך 28 יצרנים עם ירידה של חמש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה קיה במקום העשירי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום החמישי מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

קיה נירו

קיה נירו משווק עם אחריות מלאה לחמש שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 645 ₪, עלות הטיפול השני 1,065 ₪, עלות הטיפול השלישי 851 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,259 ₪. מחירי הטיפולים משקפים את המקובל בפלח הקרוסאוברים בגודל בינוני.

עלות יחידת תאורה קדמית 3,404 ₪, עלות מראת צד 3,166 ₪, עלות פנס אחורי 4,085 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 495 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 1,144 ₪. עלויות החלפים ממוצעות בסגמנט.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 3,700 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,400 ₪.

בטיחות

במבחן הריסוק של ארגון Euro Ncap אשר נערך בשנת 2015 קיבל קיה נירו ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, וציון 81% על מערכות עזר לבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.

קיה נירו

אבזור הבטיחות כולל בין היתר את חבילת DRIVE WiSE הכוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, והתרעה על עייפות הנהג. בנוסף מצוייד קיה נירו במערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים המאפשרת תחילת תנועה אוטומטית לאחר עצירה מלאה ומשפר באופן ניכר את איכות החיים בנסיעה בעומסי תנועה.

תמורה למחיר

גרסת LX הבסיסית המיועדת לציי רכב נמכרת לצרכן הפרטי במחיר של 143,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Apple CarPlay ו- Android Auto, מצלמת רוורס, מערכת שמע עם 4 רמקולים ו- 2 טוויטרים, מערכת בקרת אקלים דו-אזורית, ומראות צד חשמליות עם אפשרות קיפול.

גרסת EX הנבחנת אשר מיועדת ללקוחות הפרטיים עולה 144,900 ₪ וכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מושבים בריפוד בד בשילוב עור, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתחי מיזוג למושב האחורי, חיישני נסיעה לאחור, חיישני גשם, שמשות אחוריות כהות, ומטען USB. אין ספק שגרסת EX היא המשתלמת מבין השתיים.

קיה נירו לאחר מתיחת הפנים מציע עיצוב הרמוני יותר, אבזור נוחות חיוני, מרווח פנים נדיב, ויחידת הנעה חסכונית ושקטה. אמנם הוא נעדר חדוות נהיגה ומראהו שגרתי בנוף המקומי, אך בסיכום הכללי מתגלה קיה נירו כרכב מוצלח ופרקטי מאוד למשפחה.

קיה נירו EX הייבריד
מנוע טורבו בנזין 1,580 סמ"ק
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27.0/1,000-2,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,355 מ"מ
רוחב כללי 1,805 מ"מ
גובה כללי 1,545 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

401/1399 ליטרים

משקל עצמי 1,490 ק"ג
מהירות מרבית 172 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

144,700 ₪

קיה נירו הייבריד 2019