וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
הדור השמיני של ניסאן סנטרה מביא איתו תקוות גדולות עבור המותג לחזור לצמרת המכירות של סגמנט המשפחתיות לאחר היעדרות ארוכה ממנה. ניסאן סנטרה החדשה מיוצרת במקסיקו ומגיעה ארצה תחת תקינה קנדית עם שפע אבזור בטיחות וללא תוספות אופציונליות למעט צביעה דו-גונית למרכב. יצאנו לבדוק האם מאחורי העיצוב הלוהט ורשימת אבזור הבטיחות המרשימה עומד רכב מבטיח, או בפשטות: האם לניסאן סנטרה 2020 יש את מה שצריך כדי לאיים על המובילות בסגמנט?
| ניסאן סנטרה SV אוטומטית | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב חיצוני ופנימי, אבזור |
| חסרונות | התנהגות כביש |
למבחן שלנו התייצבה ניסאן סנטרה החדשה ברמת אבזור SV היחידה המוצעת בישראל, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 149 כ"ס. מחירה עומד על 134,990 ₪ ותוספת צביעה דו-גונית מוסיפה 2,500 ₪ למחיר.
עיצוב ונוחות
ניסאן סנטרה 2020 מציגה עיצוב חיצוני חדש ומעודכן הממשיך את קו העיצוב של המותג ולוקח אותו צעד או שניים קדימה. הסנטרה נעימה למראה בזכות צללית בתצורת קופה עם גג צף וקו מותניים גבוה המתחיל בתפיחת כח מודגשת על מכסה המנוע הגבוה ומסתיים בשילוב עם השתפלות הגג ותא המטען הגבוה. הגריל כולל עיטור כרום בצורת V המשתלב עם מכסה מנוע שרירי. יחידות התאורה צרות ובעלות קו נקי עם פס כרום בחלקן העליון. פנסי ערפל ותאורת יום נעדרים מהמפרט, אך הפגוש המעוצב מסתדר היטב בלעדיהם עם עיטורי פלסטיק שחורים בצדיו. מאחור בולטת דלת תא מטען גבוהה התורמת למראה בסגנון קופה. גם מאחור יחידות התאורה נטולות לד אך נאות למראה. ספוילר קטן מעטר את זנב הרכב ודיפיוזר כסוף מבליט את חלקו התחתון.
עדכון המראה נותן אותותיו גם על מידותיה של ניסאן סנטרה. רוחבה צמח ב- 55 מ"מ משמעותיים ביחס לדור הקודם ועומד עתה על 1,816 מ"מ, אורכה צמח ב- 5 מ"מ לכדי 4,640 מ"מ, וגובהה נמוך ב- 48 מ"מ ועומד עתה על 1,495 מ"מ. עם בסיס גלגלים באורך 2,712 מ"מ מתוכננת ניסאן סנטרה להיות מהמרווחות בקטגוריה. בהשוואה למתחרות, קטנה הסנטרה במידותיה רק במעט מסקודה אוקטביה וגדולה יותר מטויוטה קורולה.
תא הנוסעים נאה ומציג קווים נקיים, חומרים רכים, פסי תפירה בהירים ועיטורי כרום, אך האווירה בתוך הרכב אינה מלהיבה עקב ריבוי הצבע השחור. איכות החומרים טובה וניכר המאמץ להימנע משימוש בפלסטיק זול וחלול. מסך מגע בגודל 8 אינץ' צף במרכז הקונסולה ותחתיו שורת פקדים פיזיים. שלושת פתחי המיזוג במרכז הקונסולה ממוקמים היטב ומפזרים את האוויר ביעילות מרשימה בחלל הרכב גם בעוצמת אוורור נמוכה. בקרת האקלים מפוצלת לשני אזורים ופקדיה ממוקמים היטב ונוחים לשימוש. הקונסולה המרכזית מוגבהת ויוצרת תחושה יוקרתית ועוטפת. משענת היד בגובה הנכון ותאי האחסון ממוקמים בקפידה. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו רעשי פלסטיק במהלך הנסיעה.
הנדסת האנוש מנסה להיות פשוטה וקלה לתפעול אך אינה חפה מטעויות. במקום בורר מצבי נהיגה קיים כפתור מצב ECO הממוקם משמאל להגה מתחת לפתח המיזוג במקום שאינו נגיש ומצריך הורדת עיניים מהכביש. כפתור מצב הספורט נמצא מאחורי ידית ההילוכים וללא חיווי בלוח המחוונים לא ניתן היה לדעת שזהו תפקידו. סידור כפתורי השליטה של בקרת השיוט מצריך זמן הסתגלות, וכיסוי שטח המראה המרכזית לאחור צר באופן תמוה בחסות עיצוב הקופה. תא המטען הגבוה יכול להסתיר כמעט רכב שלם מעיני הנהג. מעבר לכך רוב הפקדים ממוקמים היטב ונגישים לנהג בצורה טובה.
מערכת המולטימדיה כוללת מסך צף בגודל 8 אינץ' עם ממשק קל לתפעול ותמיכה בממשקי Android Auto ו- Apple CarPlay. השליטה במערכת קלה בעזרת שורת פקדים פיזיים מתחת למסך ושליטה חלקית דרך פקדים על גלגל ההגה. איכות התצוגה במסך אינה מהטובות שבנמצא, במיוחד תחת אור שמש ישיר, והוא אינו רגיש מספיק למגע. איכות התמונה המתקבלת מהמצלמה האחורית נמוכה בכל תנאי תאורה ובעיקר בחשיכה.
מושב הנהג בסיסי למדי אבל מצליח להיות נוח גם בנסיעות ארוכות. חסרה בו תמיכה לגב התחתון ותמיכת צד חזקה יותר היתה מועילה, אך הוא מעוצב נכון ובסיסו ארוך יחסית כך שקיימת תמיכה טובה לירכיים. מרווח הראש טוב בזכות תנוחת נהיגה נמוכה מעט אך ניתן להגביה את מושב הנהג. מושב הנוסע לצד הנהג אינו מתכוונן לגובה. את ההגה ניתן לכוון לגובה ולעומק. תנוחת ישיבה נמוכה יחד עם קונסולת אמצע גבוהה מעניקות לנהג תחושה עוטפת בדומה למכונית ספורט. שדה הראייה לפנים טוב אך מוגבל לצדדים עקב קורות A עבות. סוככי השמש עם מראה וללא תאורה. שדה הראייה לפנים. שדה הראיה לאחור לא מספק עקב תא מטען גבוה.
המושבים האחוריים נוחים ומרווחים כך ששני בוגרים מכובדי מידות יוכלו ליהנות שם מנסיעה נעימה ומרווח רגליים הולם. מרווח הראש מוגבל. נוסע שלישי ירגיש בצפיפות ומדרגת תעלת ההינע במרכז הרכב תפריע לנוחות הרגליים. לנוסעי המושב האחורי אין יציאות מיזוג, והם מקבלים רק שקע USB אחד לטעינה. משענת היד נפתחת עם שני מתקני כוסות.
כל הדלתות בעלות מפתח רחב אך הגג הנמוך מקשה על הכניסה למושבים הקדמיים, כך שאפילו משקפי שמש על הראש עלולים להיתקל במסגרת הגג עם הכניסה לרכב. דווקא למושב האחורי הכניסה נוחה ביחס לרכב עם גג נמוך.
היצע תאי האחסון מספק בהחלט, מסודר למשעי וכולל תא אחסון מרכזי מואר בתחתית הקונסולה המרכזית עם שקעי AUX ,USB ושקע USB type c, שני מחזיקי כוסות הממוקמים היטב במרכז הקונסולה בין הנהג לנוסע, תא פתוח למטבעות לפני ידית ההילוכים, תאי אחסון לבקבוק שתייה בכל הדלתות, ותא כפפות קטן שאינו מדופן ואינו מואר. התא שמתחת למשענת היד מפתיע בגודלו, בעיקר בעומקו, וחבל שאינו ממוזג, היות שביכולתו לאחסן מספר בקבוקי שתייה. נגישותם של כל התאים בסביבת הנהג טובה.
תא המטען צנוע יחסית ונפחו 407 ליטרים. הוא נטול פתרונות עיגון למיניהם ומדופן רק היכן שהעין רואה. התכופפות מטה חושפת חיווטי חשמל חשופים ואת אחורי הרמקולים. שפת ההטענה של תא המטען נמוכה וצרה עקב מבנה התאורה האחורית. הגעה לחלקו הפנימי של התא מחייבת השתחלות לתוך התא. המושבים האחוריים מתקפלים ליצירת שטח הטענה גדול, אך הרצפה המתקבלת לא בגובה אחיד. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קטן עם חישוק מברזל.
במהלך הנסיעה הציגה ניסאן סנטרה נוחות נסיעה טובה בזכות שילוב טוב בין בידוד רעשים יעיל, מנוע שקט ומתלים רכים. צמיגים בעלי חתך גבוה במידות 205/60R16 תורמים ליכולת השיכוך של מפגעי כביש קשים ובינוניים, במיוחד במהירויות נמוכות. דווקא בכביש חלק במהירות גבוהה מרגישה הסנטרה מעט קופצנית. בידוד הרעשים מצוין ורעשי רוח נשמעים בחלל הרכב רק במהירויות גבוהות. תיבת ההילוכים הרציפה מאפשרת שיוט נינוח ושקט גם במהירות מעל 120 קמ"ש.
ביצועים
לניסאן סנטרה 2020 מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים המפיק 149 כ"ס ב- 6,400 סל"ד ומומנט של 20 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה מסוג CVT Xtronic המוכרת של המותג ללא אפשרות לתפעול ידני. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת על פי נתוני היצרן 8.8 שניות, אך במדידה שלנו סיימה הסנטרה את המיאוץ ב- 10.5 שניות.
תיבת ההילוכים הרציפה עובדת היטב רוב הזמן ויתרונותיה העיקריים הם נסיעה חלקה וחסכון בצריכת דלק. שיוט במהירות 120 קמ"ש מתאפשר בפחות מ- 2,000 סל"ד. תיבת ההילוכים הרציפה לא חוששת "להוריד הילוכים" ולעלות סל"ד עד לקו האדום, אך לעיתים מורגשת השהייה מסוימת בפעולת התיבה למול לחיצה אסרטיבית על הדוושה, העלולה לעכב נסיעה מהירה ברכב שעיקר כוחו מגיע בסל"ד גבוה יחסית. בתנועה עירונית מורגשות רעידות מכיוון התיבה, אך ברגע שמבינים את אופי פעולתה ניתן ליהנות מנסיעה חלקה. צליל המנוע כמעט ואינו נשמע בסל"ד נמוך או בעמידה, אך נשמע מעט מחוספס וצורם בסל"ד גבוה.
כאשר מנסים לנהוג בקצב מהיר, רומזת ניסאן סנטרה שהיא לא בדיוק באיזור הנוחות שלה. תיבת הילוכים אוטומטית או רובוטית כפולת מצמדים הייתה יכולה לנצל טוב יותר את כוח המנוע. הצמיגים בעלי החתך הגבוה טובים לנוחות הנסיעה אך מרגישים מעט חלקלקים על האספלט בנהיגה אגרסיבית. התנהגות הכביש צפויה עם נטייה לתת היגוי בתאוצות חזקות. זווית הרכינה בפניות או בבלימות חזקות נשארת קטנה יחסית לכיול הרך של המתלים. ההיגוי אינו מתקשר אך מדויק. ניסאן סנטרה לא נועדה להיות מכונת נהיגה חסרת פשרות. היא נוחה ומכוונת את הנהג לנהיגה רגועה.
צריכת דלק
צריכת הדלק בנסיעת המבחן שלנו עמדה על 14 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת אשר כללה שיוט בכביש מהיר, זחילה בפקקים ואפילו נהיגה אגרסיבית. צריכת הדלק שמדדנו זהה לצריכת הדלק המוצהרת של היצרן על פי תקינה קנדית. מדובר בנתון טוב מאוד עבור רכב בעל מנוע אטמוספרי גדול יחסית, ולא רע ביחס למתחרות. מיכל דלק בנפח 47 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. לניסאן סנטרה 2020 דרגת זיהום 10 מתוך 15 לפי משרד התחבורה הישראלי.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי ניסאן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה ניסאן במקום ה- 11 מתוך 30 יצרנים עם עליה של מקום אחד ביחס לדירוג בשנת 2019. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה ניסאן במקום ה- 15 מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 14 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
ניסאן סנטרה משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא היסטוריית תאונות ושלילות רישיון יעלה כ- 4,000 ₪. מחיר ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות
ניסאן סנטרה 2020 מיועדת לשוק האמריקאי ולכן לא השתתפה במבחן ריסוק רשמי של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת לבלימת חירום הכוללת זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להתרעה על שמירת מרחק מהרכב לפנים, מערכת בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור עם התרעה על תנועה חוצה, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה עם רטט בהגה וללא תיקון אקטיבי, מערכת לזיהוי רכב בשטח מת, מערכת התרעה על עייפות הנהג, מערכת התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, ואורות גבוהים אוטומטיים.
מערכות הבטיחות המתקדמות ברכב פועלות היטב, נטולות אזעקות שווא כמעט לחלוטין, וניתן ליהנות מנסיעה שקטה מבלי לבטל אף מערכת. בסנטרה החדשה בחרה ניסאן למקם את חיווי ההתרעה לרכב בשטח מת על קורות A בתוך הרכב ולא על מראות הצד כמקובל. אהבנו את המיקום החדש כיוון שההתרעה בתוך הרכב ברורה תמיד, גם כאשר הראות החוצה לקויה בגלל אדים או לכלוך. בקרת השיוט האדפטיבית מקלקלת מעט את החגיגה באופי פעולתה. היא נוטה לבלימות פתע והאצות לא נעימות, ומטלטלת את נוסעי הרכב. עניין זה מסתדר עם העברה למצב ECO, אך אז התאוצה איטית להחריד. בנוסף, נוטה הסנטרה לבלום בחוזקה לאחר תאוצה לצורך עקיפה, כדי לחזור למהירות שנקבעה. ציון הבטיחות של ניסאן סנטרה 2020 לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 6 מתוך 8.
תמורה למחיר
ניסאן סנטרה 2020 מוצעת ברמת אבזור SV בלבד במחיר 134,990 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' התומך בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, מערכת שמע עם 6 רמקולים, מחשב דרך עם מסך צבעוני בגודל 7 אינץ', התנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית עם שליטה מההגה, בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית, 3 שקעי USB, שקע AUX, שקע 12V, גלגל הגה מחופה עור, חישוקי 16 אינץ', פנסי הלוגן, מראות צד מחוממות עם איתותי פניה, ואפשרות לצביעה דו-גונית.
לניסאן סנטרה החדשה תפקיד חשוב לשימור דריסת הרגל של המותג בסגמנט המשפחתיות, אך אינה מצטיינת בשום סעיף מול מובילות הקטגוריה. היא אומנם מעוצבת למשעי ושופעת אבזור בטיחות עשיר ואיכותי, אך אינה עומדת בתחרות בסעיף חשוב כגון התנהגות כביש. יחד עם זאת, במחיר הנכון במסגרת מבצעים שונים, יכולה הסנטרה להיות רכישה טובה למכונית משפחתית בטוחה ואמינה, מהיפות בהיצע.
| ניסאן סנטרה SV אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1,997 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 149/6,400 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 20.0/4,400 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה CVT |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,640 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,816 מ"מ |
| גובה כללי | 1,447 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,711 מ"מ |
| מיכל דלק | 47 ליטרים |
| נפח תא מטען | 405 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,381 ק"ג |
| מהירות מרבית | לא נמסר |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10(מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | לא נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 134,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025