פיג'ו 208 החדשה 2020 במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 06 ינואר 2021
  • 1 תגובות

עוד מימי ה- 205 האגדית, הייתה פיג'ו מכתיבת הטון בקטגוריית הסופר מיני. פיג'ו 208 החדשה מהווה אבן דרך בשושלת דגמים מפוארת, כאשר היא מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של הקונצרן, מגיעה לראשונה גם בגרסה חשמלית, ומהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית ביחס לקודמתה. לסגמנט מכוניות הסופר מיני הצטרפו בשנה האחרונה מגוון מתחרות חדשות וטובות, ופיג'ו 208 מביאה לסגמנט עיצוב שופע שיק באמצעותו תנסה לכבוש את קהל היעד.

פיג'ו 208GT Line 1.2 ליטר טורבו אוטומטי
יתרונות עיצוב חיצוני ופנימי, יכולת דינמית, הנאה מנהיגה
חסרונות מרווח פנים, תנוחת ישיבה, הנדסת אנוש בינונית, מערכת מולטימדיה בינונית

פיג'ו 208

עיצוב ונוחות

פיג'ו 208 מתהדרת בעיצוב מסוגנן ומשדרת שיק צרפתי מכל עבר. החזית כוללת גריל עצום מידות הנמתח עד לתחתית הפגוש הקדמי, במרכזו סמל האריה, ומעליו סמל הדגם כמחווה לדגמי העבר של המותג. גופי תאורה מלוכסנים עם תאורת LED בעיצוב טפרי אריה הנמתחים מטה מוסיפים אפקט דרמטי להופעה, במיוחד בלילה. החלק האחורי כולל גופי תאורה שקופים המחוברים בפס רוחבי עם כיתוב המותג המקנה למכונית מראה רחב וחסון יותר.

פיג'ו 208

אורכה של פיג'ו 208 החדשה עומד על 4,055 מ"מ, רוחבה 1,745 מ"מ, גובהה 1,435 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,540 מ"מ. גרסת GT-Line הנבחנת נועלת חישוקי 17 אינץ', קשתות גלגלים תפוחות ומושחרות, ואפשרות לצביעה דו-גונית עם גג ומראות שחורים. מכונית המבחן הצהובה בעלת הגג השחור משכה אין ספור מבטים מהסביבה, ולטעמנו הינה אחת ממכוניות הסופר מיני הנאות ביותר.

תא הנוסעים ממשיך את פילוסופיית I-Cockpit המוכרת ומציג הגה קטן וקטום, לוח מחוונים דיגיטלי תלת ממדי בגודל 10 אינץ' כסטנדרט בכל הגרסאות, פקדים בסגנון קלידי פסנתר, וסביבת נהג עוטפת. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 או 10 אינץ' בהתאם לרמת האבזור.

פיג'ו 208

עקב אכילס בארכיטקטורת I-Cockpit מכתיב פשרה מציקה בתנוחת הנהיגה, במיוחד לנהגים גבוהים. גלגל ההגה מסתיר את לוח המחוונים כשהוא מקובע לגובהו המקסימלי למרות היותו קטן וקטום גם בחלקו העליון. הנהג שיזכה לראות את לוח המחוונים התלת ממדי יגלה כי הוא עמוס מדי, ופרט לגימיק הנחמד אין לו יתרון על פני לוח מחוונים דיגיטלי רגיל. כמו מערכת המולטימדיה, גם לוח המחוונים מציג גרפיקה פשוטה ומיושנת, ונראה מעט מצועצע.

פיג'ו 208

סוללת הפקדים העיקרית המעוצבת כקלידי פסנתר מתכתיים, מוסיפה נקודות זכות ותורמת לתחושת פרימיום שחסרה אצל המתחרים. בין הפקדים הפיזיים נמצאים כמה לתפעול מערכת בקרת האקלים שנשלטה בדור הקודם של כמה דגמי פיג'ו רק דרך מסך המגע. עם זאת, כל שינוי טמפרטורה או עוצמת אוורור עדיין מצריך כניסה לתפריט במסך המגע. מעבר לכך מדובר ללא ספק בתא הנוסעים הטוב בסגמנט, המעניק תחושה עוטפת ועשירה בזכות שימוש בחומרי דיפון רכים בחלקים העליונים ודיפון גומי רך דמוי קרבון בין שני המפלסים.

פיג'ו 208 מציעה מרווח פנימי סביר בלבד לנהג ולנוסעים. המושבים הקדמיים הספורטיביים בגרסת GT Line מציעים שילוב ראוי של נוחות ותמיכה צידית לצד מרווח מספק, אך מרווח הברכיים מאחור גבולי ולכן המושב האחורי לא מומלץ להסעת בוגרים לנסיעות ארוכות. מרווח הראש מלפנים טוב, אך מאחור עלול ליצור תחושה מעט קלסטרופובית לנוסעים גבוהים. הסעת נוסע שלישי מאחור כבר תיצור צפיפות של ממש, עם מדרגת מנהרת הינע בולטת אשר פוגמת בנוחות הישיבה. הנוסעים מאחור יהנו משני שקעי USB לטעינה. הכניסה והיציאה אינן נוחות משום מושב בשל קו גג נמוך. בקיצור, פיג'ו 208 אינה בדיוק כוס התה לנהג או לנוסעים גבוהים.

פיג'ו 208

שדה הראיה לפנים ולצדדים ברור בזכות קו חלונות בגובה בינוני, אך קורות A עבות הנמתחות לאחור יחד עם מיקום מראות הצד במשולש שבפינת החלון הקדמי במקום על חלקן העליון של הדלתות, מסתירים את זווית הראיה הצידה ומפריעות לראות הולך רגל במעבר חצייה או רכב שנכנס לכיכר למשל. הראות לאחור לוקה בחסר עקב שמשה אחורית קטנה וקורות עבות אך מצלמת רוורס וחיישני חניה היקפיים פותרים את בעיית הראות בנסיעה לאחור. פטנט נחמד הינה תצוגת 360 מבוססת חיישנים, המדמה מכשולים ועצמים בתצוגה בעת נסיעה ברוורס.

בחלל הנוסעים שפע תאי אחסון ביניהם תא עמוק ושימושי מתחת למשענת היד, תא במרכז הקונסולה אשר פתיחתו מגלה משטח טעינה אלחוטי, ותושבת להנחת הסמארטפון בזווית צפיה. תא המטען בנפח 311 ליטרים, מעט גבולי עבור משפחה צעירה ויתקשה להכיל עגלת תינוק סטנדרטית. קיפול המושב האחורי מסדר נפח מכובד אך אינו יוצר רצפת הטענה שטוחה. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני.

פיג'ו 208

מי שציפה לנוחות נסיעה רכה אשר אפיינה את תוצרת צרפת בעשורים הקודמים, עלול לחוות אכזבה. כיול המתלים של פיג'ו 208 בגרסת GT Line קשיח כבר מהמהלך הראשון, כך שנסיעה בכרך העירוני כוללת יותר טלטלות מהצפוי, אך כושר ריסון משובח של הבולמים דואג שגם אלו יהיו נסבלות. הדגם מצויד במתלה אחורי בעל זרוע נגררת כמקובל בקטגוריה זו, ויחד עם צמיגים בחתך נמוך יחסית, שיבושים חדים או בורות ביוב עמוקים יעבירו חבטה מסוימת אל הנוסעים. מחוץ לעיר על כביש סלול היטב, נוחות הנסיעה מעולה וגם יכולת השיוט נעימה הודות לבידוד רעשים מצטיין ביחס לקטגוריה הדומה למכוניות מקטגוריות גבוהות יותר.

ביצועים

פיג'ו 208 מצויד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד, ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית. יחידת הנעה זו מתאפיינת בביצועים זריזים לצד חיסכון בדלק ויעילות. בפועל מציגה פיג'ו 208 ביצועים מהטובים בקטגוריה עם תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות והאצות ביניים מהירות. פעולת מערכת העצור וסע מעט גסה בפעולתה ומרעידה את הרכב בכל התנעת שלושת הצילינדרים.

פיג'ו 208

תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית מהווה פרטנרית מעולה למנוע ופעולתה עדיפה וחלקה ביחס לתיבות רובוטיות כפולות מצמדים בהן מצוידות חלק מהמתחרות. בורר מצבי הנהיגה כולל מצבי חסכון וספורט המשנים קלות את תגובת המצערת ופעולת המנוע והגיר. במצב חסכון הופכת תגובת המצערת למתונה ויחידת ההנעה ממהרת להעלות הילוכים על מנת להשאיר את המנוע בסל"ד נמוך ככל הניתן. מצב רגיל נועד לנהיגה מאוזנת בין חסכון לביצועים. מצב ספורט מחדד את תגובת תיבת ההילוכים ומעודד את המנוע לטפס לסל"ד גבוה, מגביר את משקל ההגה ומעניק תחושת נסיעה מעט נמרצת יותר. טרוניה יחידה היא שבכל לחיצה על דוושת הגז, אפילו במצב חסכון, מגיבה התיבה בהורדת הילוך אחד לפחות ואף ארבעה הילוכים ברמיסת הדוושה במהירות נמוכה. יתכן שהתנהגות זו נובעת מריבוי יחסי ההעברה התורם לצריכת דלק טובה וניצול מיטבי של ביצועי המנוע.

פיג'ו 208

פיג'ו 208 מחזירה עטרה ליושנה עם יכולת דינמית גבוהה ביותר, כמעט ספורטיבית, לצד הנאה מנהיגה עם מעט טעם של פעם חרף חוסר תקשורת מצד השלדה. כיול המתלים של הפיג'ו החמימה בגרסת GT Line מוקשח במעט ובעל כושר ריסון מעולה, ותורם להתנהגות כביש מתגמלת עם זוויות גלגול שטוחות ואחיזת כביש גבוהה מאוד. ההגה קטן הקוטר מתגלה כפרטנר חביב בכבישים מפותלים. מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מאפשרים שליטה טובה בנהיגה דינמית אך מיקומם ומידתם הקצרה אינם מזמינים את השימוש בהם באופן תכוף. הבלמים טובים ואינם מתעייפים תחת עומס.

צריכת דלק

בימי המבחן רשמה פיג'ו 208 צריכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מנהלתית למדי עם מערכת עצור וסע פועלת. מדובר בנתון המיישר קו עם המתחרים בקטגוריה. עם מיכל דלק בנפח 44 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 7 מתוך 15.

פיג'ו 208

אמינות ועלויות אחזקה

תדמיתה של פיג'ו בישראל סובלת מצלקות עבר עקב דגמים ותיקים שהציגו אמינות לוקה בחסר. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019, הגיעה פיג'ו למקום ה- 17 מתוך 23 יצרנים, אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. פיג'ו 208 משווק עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים יפורסמו כאן בקרוב.

פיג'ו 208

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 5,300 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות

במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2019, קיבלה פיג'ו 208 ציון של 4 כוכבים בשל הגנה לוקה בחסר על הולכי רגל (פחות מ- 60%), היות ומבחן הריסוק בוצע עם רכב בעל בלימה אוטונומית מבוססת מצלמה ללא רדאר. בארץ משווקת פיג'ו 208 עם בלימה אוטונומית המשלבת מצלמה ורדאר, ועל כן זכאית לציון חמישה כוכבים. פרט לכך זכתה פיג'ו 208 לציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי רגל, ו- 71% עבור מערכות הבטיחות.

פיג'ו 208

אבזור הבטיחות כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש הכוללת זיהוי כלים דו גלגליים, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה עם מרכוז הרכב בנתיב, עמעום אורות אוטומטי, ומערכת זיהוי תמרורים הכוללת המלצה להתאמת המהירות המרבית בזמן הפעלת בקרת השיוט. גרסתGT ליין מוסיפה עמעום אורות אוטומטי וניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי.

תמורה למחיר

מחירה של פיג'ו 208 בגרסת הכניסה פרימיום S עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים עומד על 118,990 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ', מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 7 אינץ', כניסה והתנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, משטח טעינה אלחוטי, מראות צד מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים, מצלמת רוורס 180 מעלות, חיישני רוורס, בלם חניה חשמלי, 2 שקעי טעינה מאחור, פנסים ראשיים מסוג LED, וחישוקי 16 אינץ'.

מחירה של גרסת GT ליין עומד על 124,990 ₪ ולה מתווספים מושבי ספורט, הגה ספורט, דוושות אלומיניום, כוונון גובה למושב הנוסע, חיישני חניה קדמיים, צביעה שחורה לגג ולמראות הצד, שבכה קדמית מושחרת, סופיות מפלט בגוון כרום, תאורת LED מלאה, וחישוקי 17 אינץ'.

פיג'ו 208 מתברגת אל צמרת קטגוריית הסופר מיני ומתבלטת בעיצוב מסוגנן מלא שיק, ביצועים זריזים, התנהגות כביש מצוינת, ואבזור שופע בגרסה היקרה. לאור תנוחת הנהיגה הייחודית, מספר מגרעות בהנדסת האנוש, מרווח פנימי מוגבל, ותא מטען בינוני, אמליץ לבצע נסיעת מבחן בטרם רכישה. מי שאינו זקוק למרווח פנימי גדול ויבחר בפיג'ו 208, יזכה לנהוג באחת ממכוניות הסופר מיני היפות והמהנות בקטגוריה.

פיג'ו 208 GT Line 1.2 טורבו אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק
הספק מרבי משולב 130/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 23.5/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,055 מ"מ
רוחב כללי 1,745 מ"מ
גובה כללי 1,435 מ"מ
בסיס גלגלים 2,540 מ"מ
מיכל דלק 44 ליטרים
נפח תא מטען 311/1,066 ליטרים
משקל עצמי 1,233 ק"ג
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.7 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 4 כוכבים מתוך 5 (2019)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 124,900 ₪

פיג'ו 208 GT-line 2020