סוזוקי איגניס מיקרו היברידית 2021 במבחן דרכים

  • כתב: יובל בנר
  • צילום: יובל בנר
  • 24 מאי 2021
  • 1 תגובות

סוזוקי צברה מוניטין בעיקר בזכות רכבי שטח ורכבים קטנים שהצטיינו באמינות וביעילות. הדור השני של סוזוקי איגניס הוצג בשנת 2016 וחיבר בין שתי יכולות אלו כדי ליצור קרוסאובר עירוני קטן ואופנתי ללא מתחרים ישירים המהווה אלטרנטיבה למכוניות מיני כגון קיה פיקנטו. כעת זוכה הדגם ליחידת הנעה מעודכנת עם מערכת מיקרו היברידית, ולמערכות בטיחות מתקדמות מקוריות במקום המערכות המקומיות שאיתן הגיע עד כה.

סוזוקי איגניס הייבריד אוטומט GLX 2TONE
יתרונות מיוחד בנוף, יתרון גובה, קל לתמרון, צריכת דלק
חסרונות בידוד רעשים, איכות חומרים

סוזוקי איגניס הייבריד 2021 - שדרוג לדגם

למבחן שלנו התייצב סוזוקי איגניס הייבריד 2021 אוטומטי ברמת אבזור GLX 2 TONE המשלבת צביעה שחורה לגג הרכב. מחירה של גרסה זו 98,990 ₪.

עיצוב ונוחות - מתיחת פנים קלה

סוזוקי איגניס כבר אינו חדש בנוף אך מצליח להישאר עדכני בזכות צללית ייחודית ומתיחת פנים קלילה של אמצע חיי הדגם. בחזית שונה הגריל לדפוס ריבועים מעוטרי כרום בסגנון JEEP. החלק האחורי, סימן ההיכר של האיגניס, שומר על צורתו המקורית ומתעדכן במגלש כסוף בחלקו התחתון ופגוש בצבע הרכב במקום פלסטיק שחור. סוזוקי איגניס שופעת אלמנטים עיצוביים חביבים כגון עיטורי פלסטיק שחורים סביב בתי הגלגלים ובתחתית המרכב, גופי תאורת LED גדולים עם תאורת יום נאה, ושלושה פסים מוטבעים בקורות C. בשורה התחתונה העיצוב מקורי, נאה ושובב אך לא פוגע בשימושיות.

סוזוקי איגניס הייבריד 2021 - מבט מהצד

כניסה לתא הנוסעים מגלה עיצוב פשוט ונעים לעין. לאורך הקונסולה המרכזית נמתח פס פלסטיק בצבע לבן מט המרענן את האווירה, והמחיצה שבין המושבים הקדמיים מעוטרת בפלסטיק כסוף עם עיטור שלושת הפסים שפגשנו בקורות C. במרכז הקונסולה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' בהתקנה מקומית. סידור המתגים תכליתי ותחושתם חסונה למגע. חומרי הדיפון אומנם נאים ומשדרים אווירה נעימה, אך חלולים וקשיחים למגע.

סוזוקי איגניס הייבריד 2021 - מבט מבפנים

הכניסה לרכב קלה בזכות מפתח דלתות רחב וגבוה, ומושב הממוקם בגובה טוב יחסית לרכב עירוני. המושבים טובים אך מעט רכים וחסרי תמיכה בצד ובבסיס המושב, מה שעלול להפריע בנסיעות ארוכות. בסיס גלגלים באורך 2,435 מ"מ בלבד מרמז על מרחב פנימי מוגבל, אך מרווח הברכיים ליושבים מלפנים דווקא מפתיע לטובה. חסרונה של משענת יד מרכזית מורגש.

סוזוקי איגניס החדשה - מעט צפופה מאחור

הספסל האחורי אינו נוח לנסיעה ארוכה בשל תנוחת ישיבה זקופה ומבנה מעוגל, ויוכל להתאים רק לשני נוסעים בוגרים. מרווח הברכיים מאחור סביר ביחס לסגמנט והנוסעים נהנים מחלונות כהים ומקום אחסון לבקבוק שתיה קטן בדלתות.

סוזוקי איגניס הייבריד 2021 - הספסל האחורי

מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך בגודל 7 אינץ' ומערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד. במערכת מובנות תכונות מועילות כגון WAZE, הפעלה קולית, תפעול חלקי מההגה ושירות לקוחות של סוזוקי. המסך מספק תמונה סבירה ביום אך אינו יעיל בשמש ישירה ונוטה לסנוור בשעות החשיכה. הפעלת המערכת אינה אינטואיטיבית כלל, התגובתיות טעונה שיפור ולעיתים אף אינה מגיבה כלל. ההפעלה הקולית היא יותר גימיק ואינה מספקת לשימוש יומיומי.

בתחום תאי האחסון מקבל סוזוקי איגניס ציון טוב. תא הכפפות הדו מפלסי רחב באופן מספק, בתחתית הקונסולה תא פתוח לטלפון נייד ולארנק, שני מחזיקי כוסות, ותא פתוח ושטוח מתחת לידית בלם היד. בחלקה האחורי של הקונסולה המרכזית תא לכוס גדולה הנגיש לנוסעי המושב האחורי. בדלתות הקדמיות תא אחסון צר עם מקום לבקבוק שתיה קטן, וישנו תא פתוח נוסף מול מושב הנוסע אך עיצובו מגביל את יכולת האחסון לפרטים קטנים וצרים במיוחד.

סוזוקי איגניס הייבריד  - קטנה עם תא מטען שימושי במיוחד

תא המטען שימושי יחסית בנפח 271 ליטרים הודות לגובהו והמושב האחורי הזקוף. התא מצויד בתאורה בלבד ללא ווי תליה או טבעות עיגון. קיפול המושב האחורי יוצר רצפת הטענה שאינה שטוחה ויגדיל את הנפח ל- 505 ליטרים. מפתח התא רחב, אך העמסת ופריקת ציוד אינה נוחה עקב רצפה נמוכה ביחס לשפת ההטענה. ברצפת התא צמיג חלופי קטן עם חישוק ממפלדה.

חווית הנסיעה הכללית בסוזוקי איגניס הייבריד אינה מהמלוטשות בסגמנט, אך מייצרת חוויה שונה מהסטנדרט. הגובה היחסי מקנה תחושת מרחב טובה ומקל על התמרון בתוך העיר ובטיפוס על מדרכות לצרכי חניה. למעט זווית הראיה לאחור דרך החלון הצר, שדה הראיה מצוין וכמעט נטול שטחים מתים. המתלים הרכים מספקים שיכוך יעיל של בורות ומפגעים הנפוצים בכבישים עירוניים. נוחות הנסיעה טובה גם בשבילי כורכר ובכביש בין עירוני כל עוד אינו גלי מדי, אז מתנדנד המרכב באי נוחות. רעשי הכביש והרוח נוכחים גם במהירות שאינה גבוהה במיוחד ומעייפים בנסיעה ארוכה.

ביצועי הרכב

יחידת ההנעה המעודכנת כוללת מנוע בנזין 4 צילנדרים בנפח 1,197 סמ"ק בשילוב מערכת סיוע מיקרו-היברידית הכוללת מתנע-גנרטור חשמלי בהספק 3 כ"ס וסוללת ליתיום-יון קטנה הממוקמת מתחת למושב הנהג. ההספק המרבי עומד על 83 כ"ס ב- 6,000 סל"ד והמומנט המרבי 10.9 קג"מ ב- 2,800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה מסוג CVT עם 6 יחסי העברה מתוכנתים מראש. המערכת המיקרו-היברידית מאפשרת את כיבוי מנוע הבנזין לקראת עצירה תוך שמירה על אנרגיה חשמלית זמינה עבור כל מערכות הרכב, התנעה שקטה וכמעט בלתי מורגשת, וסיוע רגעי למנוע הבנזין ביציאה מהמקום. כל אלו מבטיחים צמצום בצריכת הדלק.

סוזוקי איגניס הייבריד החדשה - 2021

יחידת הכח מרגישה יעילה ותיבת ההילוכים הרציפה מספקת נסיעה חלקה על חשבון מהירות תגובה איטית ללחיצת דוושה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 12.4 שניות לפי נתוני היצרן, נתון שהושג גם במבחן. שיוט נינוח על 110 קמ"ש נעשה בכ- 2,000 סל"ד רגועים אך לא שקטים עקב רעשי רוח ומנוע החודרים לתא הנוסעים. בתוך העיר מאפשרת יחידת ההנעה תנועה זריזה יחסית.

סוזוקי איגניס הייבריד 2021 - בולטת בכביש

ההיגוי זריז ומדויק אך אינו מתקשר. הוא מאפשר לסוזוקי איגניס לתמרן בחוצפה במקומות צרים, אך זווית רכינה משמעותית מאותתת מיד שפניות חדות ומהירות אינן איזור הנוחות של האיגניס בעלת המרכב הגבוה והצר. יכולת הבלימה טובה בשימוש יומיומי.

צריכת דלק - לחובבי הז'אנר

סוזוקי איגניס הייבריד השיג בימי המבחן צריכת דלק ממוצעת של 15.7 ק"מ לליטר בנסיעה בתנאים מעורבים ולרוב תחת מאמץ שאינו משקף התנהלות יומיומית טיפוסית. נתוני היצרן מצביעים על נתון של 17.9 ק"מ לליטר אשר בהחלט בר השגה בנסיעה רגועה. מיכל דלק בנפח 32 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 4 מתוך 15.

סוזוקי איגניס החדשה - מבט מלפנים

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי סוזוקי נחשבת טובה והמותג פופולרי למדי בקרב רוכשים פרטיים בישראל. סוזוקי אינה מופיעה בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports או בסקר J.D. Power מכיוון שדגמיה נמכרים בכמויות קטנות יחסית באירופה ובארצות הברית.

סוזוקי איגניס הייבריד 2021 - חסכונית ומשדורגת

סוזוקי איגניס משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ בעוד רוב מתחרותיה של האיגניס מטופלות בכל שנה או בכל 15,000 ק"מ, מה שמאפשר חסכון עבור מי שנוסע מעל מרחק זה בשנה.

עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 729 ₪, עלות הטיפול השני 1,314 ₪, ועלות הטיפול השלישי 862 ₪. עלות יחידת תאורה קדמית 3,403 ₪, עלות מראת צד 1,473 ₪, עלות פנס אחורי 1,137 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות 655 ₪, ועלות צלחות בלם קדמיות 690 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים ממוצעים בסגמנט וכוללים מע"מ.

סוזוקי איגניס

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 4,000 ₪. ביטוח חובה יעלה כ- 1,800 ₪.

בטיחות

סוזוקי איגניס נבחן במבחן הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וקיבל ציון של 5 כוכבים מתוך 5 עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל ו- 60% עבור תפקוד מערכות הבטיחות.

סוזוקי איגניס

אבזור הבטיחות בדגם זה התחדש במערכות בטיחות מקוריות במקום מערכת מובילאי בהתקנה מקומית וכולל בין השאר 6 כריות אוויר עם אפשרות לביטול כרית האוויר בצד הנוסע, מערכת בלימה אוטונומית עירונית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה ללא תיקון אקטיבי, ומצלמת רוורס. רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 4 מתוך 8.

תמורה למחיר

סוזוקי איגניס הייבריד מוצע ברמת אבזור GLX בלבד עם תיבת הילוכים ידנית במחיר 86,990 ₪ או עם תיבת הילוכים אוטומטית במחיר 96,990 ₪. צביעה דו-גונית מוצעת בתוספת 2,000 ₪.

רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', 6 רמקולים, מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, מחשב דרך עם צג בלוח המחוונים, תאורת יום LED, וחישוקי 16 אינץ'.

סוזוקי איגניס הייבריד מהווה אלטרנטיבה מסוגננת למכונית מיני ואין לו מתחרים ישירים המצליחים לספק ערך מוסף עם מראה פנאי שטח וכושר תמרון עירוני מצוין. אל יתרונות אלו מצטרפים צריכת דלק חסכונית ומוניטין אמינות מעולה. על בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה הבינוניים ניתן לסלוח, אולם אבזור הבטיחות הדל יקשה עליו בתחרות מול מכוניות מיני צעירות המצוידות באבזור בטיחות אקטיבי מתקדם לאין שיעור.

סוזוקי איגניס GLX אוטומטית
מנוע בנזין 1,242 סמ"ק
הספק מרבי משולב 90/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 12.2/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,700 מ"מ
רוחב כללי 1,690 מ"מ
גובה כללי 1,595 מ"מ
בסיס גלגלים 2,435 מ"מ
מיכל דלק 32 ליטרים
נפח תא מטען

271ליטרים

משקל עצמי 895 ק"ג
מהירות מרבית 160 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים 
מחיר

85,000 ₪

סוזוקי איגניס הייבריד 2021