וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
קיה סורנטו בדורו הרביעי הכל חדש הושק בישראל במרץ 2021 ונכנס לקטגוריה הגועשת של רכבי פנאי 7 מושבים. הדגם מוצע עם ארבע יחידות הנעה שונות, שלוש רמות אבזור, והבטחה לשדרוג משמעותי ביחס לדגם הפורש בכל התחומים, בדגש על מרווח פנימי ואבזור. למבחן שלנו התייצב קיה סורנטו בגרסת אורבן הבסיסית עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים במחיר 244,900 ₪.
| קיה סורנטו CRDI אורבן 2.2 טורבו דיזל אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | איכות, אבזור בטיחות, עיצוב, צריכת דלק |
| חסרונות | נוחות עירונית |
העיצוב החיצוני מרשים בהופעתו עם חזית הכוללת את הפרשנות החדשה של קיה לגריל אף הטיגריס. מצדיו גופי תאורה צרים מסוג LED, ומכסה המנוע אנכי בעל תפיחות שריריות. מהצד ניתן להבחין בקו חלונות מעניין היוצר אשליית גג משתפל. איפור השטח המתבקש לא נפקד וכולל קשתות גלגלים, תחתית פגושים, וחצאיות מושחרות, ומוטות נשיאה בגון כרום על הגג. מאחור בולטים גופי תאורה מפוצלים ודלת תא מטען מפוסלת. קיה סורנטו מציג מידות נדיבות ביחס לקטגוריה. אורכו 4,810 מ"מ, רוחבו 1,900 מ"מ, גובהו 1,700 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,815 מ"מ.
תא הנוסעים מציג עיצוב מודרני ונאה לצד הנדסת אנוש טובה ותפעול מערכות נוח. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע רחב בגודל 10.25 אינץ' אשר צף בחלקו העליון של הדשבורד, תחתיו מערכת בקרת אקלים עם פקדי מגע נוחים, ומצידם פתחי מיזוג מפוצלים באופן מקורי ויעיל כך שחלקם התחתון מתכוונן בנפרד למיזוג הרגליים. לוח המחוונים האנלוגי בגרסת אורבן הנבחנת נאה וקריא עם מסך מחשב דרך גדול המציג גרפיקה מודרנית ונשלט באמצעות פקדים נגישים על גלגל ההגה. בגרסאות ההיברידיות זמין לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'.
הקונסולה שבין המושבים גבוהה, רחבה, וכוללת משענת יד נוחה, מתקני כוסות עם לשוניות להידוק, בורר מצבי נהיגה, ובורר הילוכים אשר בגרסאות ההיברידיות מוחלף בחוגה. בתחתית הקונסולה תא אחסון אלכסוני עמוק המשתדרג במשטח טעינה אלחוטי בגרסאות ההיברידיות. פתרונות אחסון נוספים כוללים תא עמוק ומדופן מתחת למשענת היד, תא כפפות גדול, וכיסי אחסון צרים בדלתות שאינם מתאימים לאחסון בקבוקים.
חרף העדרו של גג פנורמי (קיים בגרסאות ההיברידיות) המתבקש ברכב בעלות של רבע מיליון שקלים, תא הנוסעים נעים מאוד לשהייה ויוצר תחושה אוורירית המגובה בשילוב גוונים בהירים ופנלים דמויי אלומיניום מלוטש ברכב המבחן, אשר בעת חשיכה מעוטרים בתאורת אווירה ייחודית בגוון כחול.
איכות החומרים מעולה ברוב האזורים העליונים, וההרכבה מוצקה. פרט לפתחי המיזוג המקוריים, ראויים לציון ידיות פתיחת הדלת החסונות, ודיפון העור לצד משענת היד בדלת. פחות אהבתי את ריפודי המושבים שמותירים תחושה זולה, היעדר אפשרות לכיוונון משענת היד שבין המושבים, והרגישות לטביעות אצבעות אותה מגלה הפלסטיק השחור המבריק החולש לאורכה של הקונסולה המרכזית.
הכניסה והיציאה אל שורת המושבים הראשונה והשניה נוחות הודות לדלתות גדולות בעלות מפתח רחב, אם כי בסיס המושבים מעט גבוהה וידרוש טיפוס קל מנמוכי קומה. המושבים מלפנים רחבים וקשיחים במידה קיצונית, ואינם כוללים אפשרות לכיוונון קשיחות מסעד הגב. תנוחת הנהיגה מאוד גבוהה "וג'יפאית", ומקנה תחושת שליטה לצד שדה ראיה טוב המגובה בשטח חלונות נדיב ומראות צד תלויות.
שורת המושבים השניה מציעה מרווח ברכיים נדיב, נעה לפנים ולאחור על גבי מסילה וכוללת אפשרות כיוון זווית משענת הגב. ניתן בהחלט להסיע שלושה נוסעים בוגרים בשורת המושבים השניה הודות לרוחב נדיב ולמדרגת תעלה הינע נמוכה מאוד שאינה מפריעה לרגלי הנוסע במרכז. כמו כן, ייהנו נוסעי שורת המושבים השניה מפתחי מיזוג, צמד מחזיקי כוסות עם לשונית קפיצית בדלתות, שקע USB ושקע V12.
שורת המושבים השלישית כוללת צמד מושבים דקיקים מתקפלים אשר יתאימו לילדים אך אינם אידיאלים לנסיעות ארוכות בשל תנוחת הישיבה הנמוכה המאלצת הרמת ירכיים מבסיס המושב. תנאי הנסיעה הבינוניים בשורת המושבים השלישית אינם חריגים בסגמנט, ואומצו על ידי כל המתחרים ללא יוצא מן הכלל. קיה סורנטו משפר את החוויה בשורה זו עם פתחי מיזוג נפרדים, שקעי טעינה ומחזיקי כוסות. הגישה אל שורת המושבים השלישית מחזקת את יעודה לבני הגיל הצעיר, עם מפתח מוגבל הדורש השתחלות בדומה לכלל המתחרים בסגמנט.
כאשר כל שבעת המושבים בשימוש, מתקבל תא מטען זעום בנפח 187 ליטרים בלבד. קיפול השורה השלישית באמצעות צמד מתגים יוצר משטח הטענה ענקי וכמעט שטוח בנפח 821 ליטרים. אם החלטתם לעבור דירה, קיפול השורה השניה בנוסף, יסדר חלל עצום. סף ההטענה הגבוה עלול להקשות על העמסת ציוד כבד. וילון גלילה נשלף מכסה את תא המטען כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת. עוד כולל תא המטען שקע V12 ורצפה כפולה עם תא אחסון לג'ק הנפה. גלגל חלופי זמני מותקן בתחתית המרכב.
נסיעה בשעות העומס בכרך מדגישה כי זהו אינו מגרשו הביתי של קיה סורנטו. הקוריאני המדושן מצריך משנה זהירות ברחובות צרים, וחיישני החניה ההיקפיים נדרשים לשעות נוספות עם התראות מכל עבר. נוחות הנסיעה העירונית משתנה בהתאם לתוואי האספלט, כך שחלק מהשברים הקטנים מצליחים להיבלע בצמיגים העבים שמגיעים בחתך 60 נדיב, או במערך המתלים הכולל מתלה אחורי רב חיבורי. משקל כבד ומרכז כובד גבוה מצריכים מתלים קשיחים, כך ששילוב מהירות נמוכה וסלילה רעועה יביאו לרצף טלטולי מרכב אשר ישפיעו באופן ישיר על הנוסעים בחסות הישיבה הגבוהה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מרשימה הרבה יותר, אליה נלווים תחושת מוצקות איכותית ובידוד רעשים טוב. קיה סורנטו מציע כושר שיוט מצוין ומתגלה כקרוזר נעים למרחקים ארוכים.
קיה סורנטו מוצע עם ארבע יחידות הנעה שונות, אשר כולן משווקות בשוק המקומי. גרסת הכניסה כוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים המפיק 180 כ"ס, וכן מוצעות גרסה היברדית רגילה או נטענת עם הספקים של 230 ו- 265 כ"ס בהתאמה. גרסת המבחן מצוידת במנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים המפיק 202 כ"ס ומומנט בריא של 45 קג"מ, ומשודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים רטובים ולמערכת הנעה קדמית לטובת חסכון בדלק. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות והמהירות המרבית עומדת על 202 קמ"ש. כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 2,500 ק"ג לנגרר עם בלמים.
המנוע הולם את אופיו של קיה סורנטו ומאפשר תנועה החלטית ונינוחה על גבי גלי המומנט הבשרני. יחסי ההעברה הארוכים בתיבה יוצרים תאוצה פושרת ביציאה מהמקום, כך שכל משפחתית טורבו תצליח להשיג אתכם ביציאה מהרמזור, אך תאוצות הביניים חזקות הודות לתיבה שמורידה שלושה הילוכים בבת אחת ומאלצת את המנוע לספק דחף החלטי. שיוט בכביש המהיר בהילוך שמיני מתבצע בנינוחות ומקנה תחושה חסרת מאמץ. בורר מצבי הנהיגה כולל מצב אקו, קומפורט (רגיל) וספורט, אך ההבדלים ביניהם זניחים ומתרכזים בחידוד או אלחוש תגובת המצערת, והשהיית העברת ההילוכים במצב ספורט.
התנהגות הכביש גמלונית ואינה מעודדת כל שמץ של נהיגה דינמית. בכביש המפותל מרגיש קיה סורנטו כמו ג'מוס אמריקאי כבד, ומרכז הכובד הגבוה מייצר זוויות גלגול מוחשיות המדכאות כל מחשבה לכניסה מהירה לפניה. במצבים בהם אתגרתי את המגבלות, נטה החרטום להרחיב את קו הפנייה בתת היגוי צפוי. בהתחשב בייעודו ובמתחרים, לא מדובר במגרעה חריגה אף שלא הייתי מתנגד לכיול תומך יותר וכן לתמיכה משופרת במושבים. הבלמים משתלטים על המשקל הכבד בצורה נאותה ועושים עבודתם נאמנה לצד מהלך דוושה ליניארי.
במהלך נסיעת המבחן אשר כללה נהיגה מנהלתית ונטולת עומסים ברובה, נרשמה צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר, נתון מעודד ביחס למשקלו של הרכב, אם כי מעט רחוק מנתון היצרן הטוען לצריכת דלק משולבת של 16.1 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק ענק בנפח 67 ליטרים ניתן לקבל טווח נסיעה של כ- 900 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 14 מתוך 15.
קיה נהנית בישראל ממוניטין חיובי. כבר שנים ארוכות שהיא מככבת בצמרת טבלת המסירות בישראל ודגמיה זוכים לביקוש ער כחדשים וכמשומשים. סקרי אמינות מרחבי העולם מציגים תמונה דומה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2021 הגיעה קיה למקום ה- 15 מתוך 26 יצרניות, ירידה של 6 מקומות לעומת השנה שעברה. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום השלישי מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה קיה למקום החמישי מבין 22 יצרניות.
קיה סורנטו משווק עם 3 שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ ולגרסאות ההיברידיות 5 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ על רכיבי המערכת ההיברידית. קיה סורנטו נזקק לטיפול אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,079 ₪, עלות הטיפול השני 1,816 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,699 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 2,420 ₪.
עלות פנס קדמי 8,606 ₪, עלות פנס אחורי 1,113 ₪, עלות מראת צד 3,738 ₪, עלות רפידות בלם קדמיות עומדת על 678 ₪, ועלות צלחות בלימה קדמיות 1,560 ₪. הטיפולים יקרים מהממוצע בסגמנט אך החלפים במחירים סבירים פרט לצלחות הבלימה היקרות מהממוצע בסגמנט.
ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילות רישיון יעלה כ- 9,000 ₪, וביטוח חובה יעלה כ- 1,800 ₪.
ארגון הבטיחות Euro NCAP בחן את קיה סורנטו בשנת 2020 עם מערכות הבטיחות המתקדמות, והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 82% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל, ו- 87% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות עשיר בכל רמות האבזור וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, ביניהן כרית אוויר בין הנהג לנוסע, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים הפועלת גם בקירבה לצומת, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים עם היגוי אקטיבי למניעת מעבר נתיב מסוכן, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם עצירה מלאה והאצה מחדש, מצלמת רוורס, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת ליציאה בטוחה מהרכב אשר נועלת את הדלתות אם רכב חולף במקביל, והתרעה על עייפות הנהג. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.
קיה סורנטו משווק בישראל בשלוש רמות אבזור. מחירה של גרסת אורבן עם מנוע בנזין עומד על 234,900 ₪ ומחירה של גרסת אורבן עם מנוע דיזל 244,900 ₪. אבזור גרסה זו כולל בין היתר תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לכל שורות המושבים, בלם חניה חשמלי, מפתח חכם, קיפול חשמלי למראות הצד, חיישני תאורה וגשם, חיישני חניה מלפנים ומאחור, תאורת לד, וחישוקי 18 אינץ'.
מחירה של רמת האבזור EX הזמינה בגרסה ההיברידית עומד על 259,900 ₪ ולרשימת האבזור מתווספים בגרסה זו לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ' וחישוקי 19 אינץ'.
מחירה של גרסת פרימיום הבכירה הזמינה בגרסת הפלאג-אין הייבריד עומד על 289,900 ₪, ורשימת האבזור כוללת בנוסף תצוגה עילית, חלון גג פנורמי, דלת תא מטען עם אפשרות לפתיחה ללא מגע יד, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, זיכרונות למושב הנהג, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים עם בקרת טמפרטורה במושב הנהג, ומערכת מיזוג נפרדת בשורה השניה.
קיה סורנטו מצליח להתבלט בקטגורית רכבי הפנאי בעלי שבעת המושבים בזכות עיצוב ומפרטים מודרניים, הבאים לידי ביטוי במראה חדשני מבחוץ ומבפנים, מערכות בטיחות עשירות ובשלות, ומערכת מולטימדיה איכותית. המנוע בגרסת הדיזל מספק ביצועים טובים וצריכת הדלק טובה. גרסאות ההיבריד חזקות וחסכוניות יותר אך גם יקרות יותר לרכישה. קשת המחירים משקפת את המקובל בסגמנט, ויחד עם המוניטין המוצק של היצרנית בשוק המקומי, ניכר כי גם בקטגוריה המצומצמת הזו יתפוס קיה סורנטו נתח מכובד.
| קיה סורנטו CRDI אורבן 2.2 טורבו דיזל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,151 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 202/3,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 45/1,750-2,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 8הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,810 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,900 מ"מ |
| גובה כללי | 1,700 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,815 מ"מ |
| מיכל דלק | 67 ליטרים |
| נפח תא מטען |
187-821 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,832 ק"ג |
| מהירות מרבית | 202 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.1 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2020) |
| רמת אבזור בטיחותי |
8 (מתוך 8) |
| מחיר |
244,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025