וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מאז הגיעה טסלה לישראל, קפצו מסירות הרכבים החשמליים באופן דרסטי ונראה כי נפתחה בארץ מתקפת רכבים חשמליים והביקוש להצטרף למהפכה החשמלית הולך וגובר. מה שציינה טסלה מעבר לכל הוא שהגיעו לישראל רכבים חשמליים מוכחים עם טווח מספק במחיר נגיש. לאחרונה הגיע לישראל רכב פנאי חשמלי של מותג אירופאי נחשק - סקודה אניאק, שהוא הרכב החשמלי הראשון של המותג הצ'כי, ואחיהם החורג של פולקסווגן ID.4 ואאודי Q4 e-tron הצפויים להגיע לישראל בהמשך.
| סקודה אניאק iV80 לאונג' | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, טווח נסיעה, מרווח, אבזור, בטיחות, שימושיות |
| חסרונות | הנדסת אנוש, נוחות נסיעה בעיר |
לסקודה אניאק אין באמת מתחרים ישירים שהם רכבי פנאי חשמליים גבוהים עם טווח נסיעה רשמי של כ- 500 ק"מ. יונדאי איוניק 5 הוא המתחרה הקרוב ביותר, גם הוא רכב פנאי במחיר התחלתי זהה אך לא מספיק גבוה ולא נראה באמת כמו רכב פנאי. קיה נירו EV החשמלי הוא רכב פנאי לא גבוה עם טווח נסיעה דומה ומחיר זול יותר אך עיצובו פושר כשל אחיו ההיברידי. רב המכר טסלה מודל 3 נמכר כאן בכמויות גדולות ואינו רכב פנאי, אך מוצע במחיר התחלתי דומה והתייקר כבר כמה פעמים. סקודה אניאק מקדים בישראל את קיה EV6 שעתיד להגיע בתחילת שנת 2022 עם מחיר התחלתי דומה, ואת טסלה מודל Y שיגיע בהמשך לישראל במחיר לא ידוע.
למבחן לקחנו סקודה אניאק כחול ומרשים בגרסת Lounge כפי שתראו בתמונות אשר הושאל מצ'כיה לצורך בחינה ולכן שונה במעט מגרסת Lounge שתעלה על כבישי ישראל, ובכוונתנו לבחון את התאמתו לכבישי ארצנו ועד כמה משמעותית השקתו בישראל בתקופה זו.
סקודה אניאק לא צריך עיצוב עתידני או רטרו עתידני בשביל להפגין נוכחות. הוא לוקח את שפת העיצוב הבוגרת והמכובדת של סקודה צעד אחד קדימה ומצליח לרגש עם מראה שרירי ומפוסל. בחזית לא ויתרו המעצבים על גריל גדול ואטום עם מסגרת כרום מודגשת, אשר ברמות אבזור Suite ו- EcoSuite מגיע בגרסה מוארת בעזרת 130 נורות לד ומכונה Crystal Face. הפנסים הצרים והארוכים משלימים מראה שרירי וספורטיבי. חגורת פלסטיק בצבע אפור כהה מקיפה את תחתית הרכב למראה שטח, מתחילה בספוילר תחתון גדול מתחת לפגוש הקדמי, מטפסת מעלה מתחת לדלתות הצד, וממשיכה אל הפגוש האחורי.
קו המותניים נמתח מפנס לפנס ומודגש מאוד בדלתות. בתחתית הדלתות קו עיצוב מודגש נוסף מעל רצועת הפלסטיק המעוצבת. פרופורציות הפרופיל נהדרות וגלגלי הענק נראים מעולה. מראות הצד גדולות ושימושיות, תלויות על הדלתות ומקרינות על הכביש בחושך גרפיקה יפה עם כיתוב המותג. מסגרת כרום מסביב לחלונות הצד ופסי נשיאה כסופים הנמתחים לאורך הגג מוסיפים חן לרכב.
מאחור דלת גדולה נפתחת חשמלית עם עיצוב מודגש הממשיך את קו המותניים ופנסי לד ארוכים ומעוצבים עם אלמנטים קריסטליים ותאורת איתות דינמית. שם המותג מופיע באותיות כרום מרווחות בין הפנסים כפי שהורגלנו בדגמי החברה. בתחתית הפגוש שילוב של פלסטיק בצבע אפור כהה עם פלסטיק בצבע אפור כסוף. מעל השמשה האחורית הכהה ספוילר ענק עם פס תאורה רחב.
גם תא הנוסעים לוקח את העיצוב המוכר והטוב רמה אחת למעלה. הדשבורד הנמוך נמתח מקו ההגה הרחק לפנים ומעוצב עם כמה מפלסים. המפלס העליון בחיפוי גומי אפור כהה בטקסטורה מעניינת, נעים ורך למגע. המפלס השני בחיפוי אלקנטרה בהיר ברכב המבחן ויוחלף כנראה בגרסה הישראלית בחיפוי דמוי עור בצבע המפלס העליון. במרכז המפלס השני מסך מולטימדיה מרכזי ענק בגודל 13 אינץ' ללא כפתורים ובתחתיתו פס מגע רחב לבחירת עוצמת השמע. רזולוציית המסך והניגודיות גבוהות והמסכים השונים אינטואיטיביים ומעוצבים בשקידה כמו ברכבי פרימיום.
ההגה הקטום, המוצלח והמעוצב זהה בדיוק לזה הנמצא בדגמים אחרים של המותג כגון סקודה אוקטביה וסקודה קאמיק, וכולל חיפוי עור בשילוב עור מחורר, מתגים וכפתורי גלילה, ועיטורי פלסטיק שחור מבריק וכרום. מול הנהג, בין המפלס העליון למפלס השני, לוח מחוונים דיגיטלי לא גדול.
המפלס השלישי, הבולט מעל הקונסולה המרכזית, מתפאר בפנל פלסטיק בצבע אלומיניום מוברש ושפה תחתונה בפס ניקל, וכולל ארבעה פתחי מיזוג ארוכים ומעוצבים. במפלס הרביעי תא כפפות גדול, מדופן ומואר, ושורת מתגי קיצורי דרך הכוללת בין היתר מתג כניסה למסך כיוונון בקרת האקלים במסך המרכזי, מתג כניסה למסך בחירת מצב הנהיגה, ומתג כניסה למסך מערכת עזר בחניה. תאורת התקרה מסוג לד לבנה ועוצמתית, ומופעלת על ידי מגע קל עם אפשרות עמעום. גג השמש ווילון הגלילה נפתחים חשמלית על ידי מגע, אך הווילון לא אטום לחלוטין ונראה כחסרון בקיץ הישראלי.
הקונסולה המרכזית שטוחה ונטולת ידית בלם וידית הילוכים, המפנים את מקומם לתא אחסון גדול ופתוח. את ידית ההילוכים מחליף ג'ויסטיק קטן ושטוח הנראה כמו קודנית ואת ידית הבלם מחליף כפתור Parking חשמלי הנדרך ומשוחרר אוטומטית. משענת היד גדולה, רחבה ומתכווננת לגובה, ומתחתיה תא אחסון גדול ומואר. בחלקה הקדמי של הקונסולה שני מתקנים משופעים (למניעת התעסקות בזמן הנהיגה) להנחת טלפון סלולרי כאשר השמאלי תומך גם בטעינה אלחוטית. בצידי הקונסולה המרכזית חיפוי דמוי עור נעים להשענת הברכיים ומתחת לקונסולה תא פתוח ענק.
תאורת אווירה עשירה במגוון צבעים נמתחת לאורך כל הדשבורד ודלתות הצד בדיוק כמו ברכבי פרימיום מפוארים, ומוסיפה המון חן בנסיעת לילה. גם הדלתות מעוצבות לעילא. בחלקם העליון גומי נעים למגע כמו במפלס העליון של הדשבורד. מתחת פס אלומיניום מוברש. בראשו ידית פתיחת הדלת בצבע כרום ללא מסגרת, ובתחתיתו פס תאורת האווירה. מתחת פנל מעוצב ומרופד הכולל את משענת היד, וכמו המפלס השני בדשבורד יוחלף כנראה מאלקנטרה לריפוד דמוי עור בגרסה הישראלית. בתחתית הדלתות תא אחסון גדול, מדופן ושימושי כולל מגרעת משופעת לאחסון בקבוקים קטנים. בדופן הדלתות הקדמיות מטריות מתקפלות במתקן ייבוש ייחודי. מיעוט הכפתורים פוגע בהנדסת האנוש, וחבל מאוד לדוגמא שכיוון מערכת בקרת האקלים מתבצע אך ורק דרך מסך המגע המרכזי. מיזוג הרכב עוצמתי ושקט.
המושבים מעוצבים בחיפוי עור ואלקנטרה. מושב הנהג מתכוונן חשמלית כולל עומק וגובה של תמיכת הגב התחתון, וכולל זכרונות. מושב הנוסע לצד הנהג מתכוונן ידנית לגובה. הישיבה גבוהה ושולטת וההגה ממוקם נמוך יחסית. תנוחת נהיגה אופטימלית מושגת בקלות בעזרת כיוונון המושב החשמלי וכוונון ההגה בשני הצירים. שדה הראיה מעולה לפנים ולצדדים בזכות מושבים גבוהים בשילוב דשבורד וסף חלונות נמוכים. מראות הצד גדולות ושימושיות וכוללות מחוון גדול לעצמים בשטח מת. מראת שמאל כוללת גם עמעום אוטומטי למניעת סנוור. מראת הפנים יפה ללא מסגרת וכוללת עמעום אוטומטי. שדה הראיה לאחור לא רע ובתנועה לאחור ניתן להיעזר בחיישנים ובמצלמות 360 מעלות.
מאחור הרצפה שטוחה לחלוטין ושני בוגרים וילד יוכלו לשבת בנוחות גם בנסיעות ארוכות. היושבים במושב האחורי ייהנו ממרווח ברכיים נדיב, מפתחי מיזוג (שבאופן תמוהה נעדרים בגרסת הכניסה Loft) עם כיוונון טמפרטורה עצמאי, 2 שקעי טעינה USB-C, משענת יד עם שני מתקני כוסות, תאורת לד לבנה ועוצמתית המופעלת במגע, וילונות צד נגללים, וחלונות כהים. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות מפתח דלתות רחב ומושבים גבוהים.
נפח תא המטען 585 ליטרים וגב מושבי השורה השנייה ניתן לקיפול מהיר ביחס 40:60 במשיכת ידית בדופן תא המטען או במשיכת ידית בגב המושב. אז מתקבל חלל הטענה עצום, עם רצפה כמעט שטוחה לחלוטין. תא המטען מרופד באופן עשיר וכולל תאורה, 4 ווי תליה נשלפים, טבעות עיגון, ושקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען הקשיחה נעדר גלגל חלופי וניתן למצוא בקבוק נוזל לתיקון זמני של תקרים קטנים, קומפרסור למילוי אוויר בצמיגים, וכבל טעינה. בדופן דלת תא המטען שפכטל פלסטיק שקוף להסרת קרח המשמש גם כזכוכית מגדלת.
זה לא סוד שברכב חשמלי מושקעים מאמצים רבים בשילוב מתלים אשר יישאו את משקל הסוללות הרב מצד אחד, ויאפשרו נוחות נסיעה הולמת לנוסעים מצד שני. בסקודה לא חסכו והתקינו בסרן הקדמי מתלי מקפרסון עם זרועות משולשות תחתונות ומוט מייצב, ומאחור סרן עם 5 חיבורים רוחביים ומוט פיתול מייצב. נוחות הנסיעה טובה, במיוחד מחוץ לעיר. בנסיעה עירונית על כביש גלי ומצולק מרגישים את התעסקות המתלים, וכדאי להאט מעט לפני פסי האטה כדי למנוע טלטול מיותר לנוסעים מאחור.
לסקודה אניאק מערכת לבחירת מצבי נהיגה המשפיעים בין היתר על קשיחות ההגה, תגובת המנוע, ביצועי מערכת בקרת השיוט האדפטיבית (ACC), ועוצמת המיזוג. רכב המבחן הגיע עם מערכת DCC (Dynamic Chassis Control) הכוללת בולמים "מיילד אדפטיביים" עם שלושה מצבי שיכוך. לא מדובר במתלים אדפטיביים, אך כיוון מערכת ה- DCC למצב קומפורט אכן הוריד את תנודות המרכב בכביש עירוני משובש ובפסי האטה, ומצב ספורט הכניס יותר רעשים ותנודות מרכב בנסיעה עירונית. גרסת Sportline תגיע עם מערכת DCC אך שאר הגרסאות ישווקו בישראל ללא המערכת. אנחנו בחרנו במצב נורמל בזמן המבחן כדי להיות קרובים יותר לביצועי הבולמים ללא המערכת. כדי למנוע בלבול מצאנו לנכון לרכז עבורכם כאן בטבלה את קונפיגורציית מצבי הנהיגה השונים.
| תכונה/ מצב נהיגה | אקו | קומפורט | נורמל | ספורט | מותאם אישית |
|---|---|---|---|---|---|
| היגוי | נורמל | נורמל | נורמל | ספורט | ניתן לבחירה |
| נהיגה | אקו | נורמל | נורמל | ספורט | ניתן לבחירה |
| ACC | אקו | אקו | נורמל | ספורט | ניתן לבחירה |
| מיזוג | אקו | נורמל | נורמל | נורמל | ניתן לבחירה |
מחוץ לעיר מתקבלת נוחות נסיעה טובה מאוד והמתלים יודעים להתמודד יפה גם עם כבישים גליים. בידוד הרעשים טוב, אך בשל חרישות המנוע נשמעים רעשי רוח מכיוון מראות הצד הגדולות ורעשי כביש מכיוון צמיגי הענק.
סקודה אניאק מבוסס על פלטפורמת MEB המודולרית הייעודית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן. מודולי הסוללה מותקנים ברצפת הרכב ותורמים למרכז כובד נמוך ולמרחב משופר בתא הנוסעים. זהו הרכב החשמלי הראשון של סקודה וגם הדגם הראשון של המותג עם הנעה אחורית. למנוע החשמלי היושב על הציר האחורי הספק מרבי של 204 כ"ס (150 kW) ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 160 קמ"ש.
הצמיגים גדולים מאוד ורחבים במידות 235/55 R19 (רכב המבחן בתמונות בגרסה הצ'כית עם צמיגים שונים בקוטר 21 אינץ'). התאוצות מהירות ולינאריות, ובזכות ההנעה האחורית והצמיגים הרחבים הכוח יורד אל הכביש בצורה טובה ומהירה ללא בזבוזי אנרגיה. במצב נהיגה ספורט ביצועי המנוע זריזים יותר ומתקבלת חבטת כוח בתאוצה מהמקום וגם בתאוצות ביניים. מאחורי ההגה מנופים נוחים לבחירה מבין 4 רמות שונות של הבלימה הרגנרטיבית המשפיעה גם על טעינת הסוללה תוך כדי תנועת הרכב, ועל טווח הנסיעה כמובן. מצב B בג'ויסטיק ההילוכים מאפשר נהיגה עם דוושה אחת אך לא עד כדי עצירה מלאה.
בזכות מרכז הכובד הנמוך, הצמיגים הרחבים והמתלים הקשיחים מתקבלת אחיזת כביש טובה בנהיגה דינמית ובהעברות משקל מהירות. זוויות הגלגול לא גדולות בסיבובים כפי שהיינו מצפים מרכב כבד וגבוה. את בקרת היציבות לא ניתן לנתק וטוב שכך, אבל לחיצה הגונה על דוושת התאוצה בסיבוב, גם בכביש יבש, מובילה לזריקת זנב מהנה ונשלטת שניתן להשיג רק עם מערכת הנעה אחורית. בכביש רטוב מומלץ מאוד להיזהר ולהוריד את הרגל מדוושת התאוצה לפני הסיבוב.
ההגה נוח מאוד לאחיזה, מדויק וניתן להקשחה במצב נהיגה ספורט או במצב מותאם אישית. הבלמים הקדמיים מצוידים בדיסקים גדולים ומאווררים והבלמים האחוריים מסוג תוף. מערכת הבלימה מצליחה להאט את המרכב הכבד בצורה חלקה ולינארית, במהירות, ללא דרמות, וללא תחושה ספוגית בדוושת הבלמים כפי שפגשנו בלא מעט רכבים היברידיים וחשמליים להם מערכת בלימה רגנרטיבית.
סקודה אניאק מיובא לישראל בגרסת iv 80 עם הסוללה הגדולה בלבד בקיבולת 82 קוט"ש, יותר מרוב הרכבים החשמליים בישראל וממתחריו הישירים - יונדאי איוניק 5, קיה נירו EV וטסלה מודל 3. צריכת האנרגיה המשולבת עומדת על 6.3 ק"מ\קוט"ש על פי תקן WLTP המחמיר, וטווח הנסיעה המרבי עומד על 517 ק"מ על פי אותו התקן. במהלך המבחן אשר כלל נסיעה משולבת בעיר ומחוצה לה עם מזגן דולק נרשמה צריכת אנרגיה של 4.3 ק"מ\קוט"ש (23.3 קוט"ש ל- 100 ק"מ) וטווח הנסיעה הצביע על 350 ק"מ. טווח הנסיעה בפועל מעט מאכזב לנוכח הסוללה הגדולה אך אין ספק כי בנסיעה מחושבת ורגועה ניתן לגמוע מעל 400 ק"מ, ואין יעד בישראל אליו לא תצליחו להגיע ללא צורך בעצירה לצורך טעינה באמצע הדרך, אם אתם תושבי המרכז.
סקודה אניאק מסופק בישראל עם כבל טעינה מוד 3 המתאים לעמדת טעינה במתח AC (רכב המבחן במפרט הצ'כי כלל גם כבל טעינה מוד 2 עם מתאם לטעינה משקע כוח ביתי). טעינה מהירה במתח DC מתבצעת בעמדה ציבורית תואמת הכוללת גם כבל טעינה מוד 4. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 175 קילוואט בעמדת טעינה DC ובתנאים אופטימליים (כולל טמפרטורת הסוללה), ויכולה להיטען מ- 10% ל- 80% תוך 40 דקות בלבד. בפועל באקלים הישראלי זמני הטעינה מתארכים לא מעט ביחס לנתון הטעינה הרשמי. היות וטווח הנסיעה לא קטן, לא נצרכנו לטעינה והחזרנו את רכב המבחן עם 38% סוללה. טעינה מלאה בעמדת AC ביתית בהספק 11 קילוואט תארך כ- 7.5 שעות, ואת עמדת הטעינה תאלצו להתקין על חשבונכם היות ואיננה בתמחור הרכב.
מוניטין האמינות של סקודה טוב בשל איכות רכבי המותג והתמורה המתקבלת בעד המחיר. בסקר שערך ארגון J.D Power בגרמניה בשנת 2019, המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיע מותג סקודה למקום השני אחרי מיצובישי, מתוך 22 יצרנים. היות ומדובר בדגם חשמלי צפויה רמת האמינות להיות גבוהה באופן יחסי. לכל דגמי סקודה אחריות של אחריות לשנתיים בלבד או עד 100,000 ק"מ. שנת אחריות שלישית מוצעת בתוספת 1,000 ₪ ומומלצת מאוד. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
סקודה אניאק iV80 עדיין לא זמין במאגר חברות הביטוח אך לגרסת iV60 אשר מיובאת לארץ בייבוא מקביל עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 ללא תאונות בשלוש השנים האחרונות וללא שלילות רישיון, עומדת על כ- 5,500 ₪ ועלות ביטוח חובה כ- 1,500 ₪. סקודה אניאק iV80 Lounge נמצא בקבוצת רישוי 5 אך בשל היותו רכב חשמלי עומדת עלות אגרת הרישוי השנתית על 530 ₪ בלבד.
סקודה אניאק עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בהצלחה רבה בשנת 2021 וגרף ציון מרבי של 5 כוכבים מתוך 5, עם ציונים של 94% בהגנה על נוסעים בוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% על תפקוד מערכות הבטיחות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.
רשימת אבזור הבטיחות עשירה מאוד בכל הגרסאות כפי שהורגלנו מסקודה, וכוללת בין היתר 7 כריות אוויר כולל אחת בין הנהג לנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, חיישני חניה היקפיים, מערכת עזר לחנייה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען זחילה בפקקים ומגביל מהירות, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת להכנת הרכב למצב תאונה והגנה על הנוסעים, מערכת לאיתור עייפות נהג, וחיישני אור וגשם.
למעט בגרסת הכניסה Loft מצוידות הגרסאות השונות גם במצלמות 360 מעלות, פנסי לד מטריקס מלפנים עם טווח תאורה דינמי, פיזור אור משתנה ותאורת פניה המספקים תאורה מיטבית לנהג ללא סנוור שאר משתמשי הדרך.
תחתית הרכב ממוגנת והסוללות הממוקמות ברצפת הרכב יושבים ביחידה קשיחה וממוגנת. במבחני ריסוק שונים שנערכו לרכב ולתאומו לקונצרן - פולקסווגן ID.4, נותרה יחידת הסוללות ללא פגע. מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן, כפי שאנו מכירים כבר מדגמי סקודה השונים.
סקודה אניאק משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת כאמור ושש רמות אבזור. מחיר גרסת הכניסה Loft עומד על 189,990 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר חישוקים בגודל 19 אינץ', כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני אור וגשם, מערכת עזר לסיוע בחניה במקביל, בקרת אקלים מפוצלת, מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 13 אינץ', קישוריות Apple Car Play ו- Android Auto נתמכות אלחוטית, מערכת שמע איכותית עם 8 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי, 2 שקעי USB-C, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, מושב נהג מתכווננן חשמלית כולל תמיכה לגב התחתון וזכרונות, מושב נוסע קדמי מתכוונן לגובה, וריפודי בד בשילוב עור מלאכותי למושבים.
גרסאות Lodge ו- Lounge נבדלות ביניהן בצבעי הריפודים והדיפונים וכוללות בנוסף לרמת אבזור Loft גם בקרת אקלים תלת אזורית עם שליטה נפרדת לנוסעים מאחור, חימום מושבים קדמיים, גג שמש עם פתיחה חשמלית, מצלמות היקפיות, וילונות נגללים בחלונות האחוריים, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע יד, 2 שקעי USB-C מאחור, פנסי לד מטריקס מלפנים, פנסי לד דינמיים מאחור, וחישוקים בגודל 19 אינץ' בצביעה דו-גונית. מחיר סקודה אניאק Lodge עומד על 224,990 ₪ ומחיר סקודה אניאק Lounge עומד על 228,990 ₪.
גרסאות Suite ו- EcoSuite מוצעות במחיר 242,990 ₪, נבדלות גם הן בצבעי הריפודים והדיפונים וכוללות בנוסף מושבים קדמיים חשמליים עם חימום וזכרונות, עיסוי למושב הנהג, תאורת אווירה במגוון צבעים לבחירה, הקרנת סמל סקודה במפתח הדלת, שולחנות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, גריל קדמי עם 130 נורות לד (Crystal Face), ריפודי עור, וחישוקים בגודל 20 אינץ'.
גרסת Sportline שמחירה 260,990 ₪ מציעה אופי ספורטיבי יותר וכוללת בנוסף בולמים אדפטיביים, הגה בעיצוב ספורטיבי, ריפודי עור בשילוב אלקנטרה, דיפונים דמוי קרבון, גימורים חיצוניים בצבע שחור מבריק, וחישוקים בגודל 20 אינץ' בעיצוב ייחודי.
סקודה אניאק הוא אומנם הרכב החשמלי הראשון של המותג אבל ניכר כי הוא רכב מאוד מגובש השייך לקונצרן גדול ומכובד עם ניסיון רב שנים במערכות הנעה שונות. הנדסת האנוש הוקרבה מעט על חשבון העיצוב הנקי מכפתורים, נוחות הנסיעה לא מושלמת בנסיעה עירונית, וטווח הנסיעה מעט מאכזב לנוכח הסוללה הגדולה, אך סקודה אניאק מציע עיצוב פנאי כובש, ישיבה גבוהה, מרווח נדיב, אבזור נוחות ובטיחות עשיר, שימושיות גבוהה, וטווח נסיעה אשר יספק לתושבי המרכז הגעה לכל יעד בישראל ללא צורך בעצירה לצורך טעינה באמצע הדרך.
מחיר הכניסה התחרותי בגרסת הכניסה נותן פייט אמיתי מול מתחריו הישירים של סקודה אניאק, ועיצוב הפנאי הגבוה עם מוניטין נחשקות המותג מבטיח לעת עתה מכירה של כל רכב שיצליח היבואן צ'מפיון מוטורס להביא לישראל.
| סקודה אניאק iV80 Lounge | |
|---|---|
| מנוע | מנוע חשמלי אחורי סינכרוני |
| הספק מרבי משולב | 204 כ"ס |
| מומנט מרבי | 31.6 קג"מ |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,649 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,879 מ"מ |
| גובה כללי | 1,616 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,765 מ"מ |
| נפח תא מטען | 585 ליטרים |
| משקל עצמי (כולל נהג) | 2,293 ק"ג |
| מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.7 שניות |
| קיבולת סוללה | 82 קוט"ש |
| צריכת אנרגיה משולבת (יצרן) | 6.3 ק"מ\קוט"ש (WLTP) |
| צריכת אנרגיה משולבת (מבחן) | 4.3 ק"מ\קוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי (יצרן) | 517 ק"מ (WLTP) |
| טווח נסיעה מרבי (מבחן) | 350 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 228,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025