וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
יונדאי אלנטרה היא אחת המכוניות הוותיקות ביותר של יונדאי. בתחילת דרכה נקראה לנטרה והיא מוצעת בישראל לדורותיה באופן כמעט רצוף מאז הושק המותג הקוריאני בישראל. בחלק מהשנים אף הובילה יונדאי אלנטרה את מסירות המותג, בעיקר בתקופה שבה זכתה לכינוי i35 ששימש אותה בשוק הישראלי בלבד.
| יונדאי אלנטרה הייבריד | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב מקורי, מרווח, נוחות נסיעה, צריכת דלק |
| חסרונות | איכות חומרים, בידוד רעשים, אבזור נוחות |
בשנים האחרונות נדחקה יונדאי אלנטרה הצידה על ידי אחותה יונדאי איוניק שהציעה מפרט אבזור עשיר יותר ובעיקר יחידת הנעה היברידית חסכונית שהעניקה הנחה בשווי שימוש למקבלי רכב צמוד ממקום העבודה, והפכה אותה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות. יונדאי אלנטרה החדשה מגיעה לישראל חדורת מטרה עם עיצוב ייחודי ויחידת הנעה היברידית שאולי יסייעו לה להתגבר על תג מחיר גבוה של החל מ- 147,900 ₪, אשר הופך אותה לאחת המשפחתיות היקרות ביותר בישראל.
יונדאי אלנטרה החדשה חמושה במראה חיצוני שקשה להתעלם ממנו, עם אלמנטים שפגשנו ביונדאי i20 וטוסון החדשים. החזית נמוכה ורחבה, והגריל הקדמי הענקי מושך את מרבית תשומת הלב ומתחבר אל הפנסים הקדמיים הנמתחים לאחור. לרוחב הפגוש משתרע עיטור מושחר החובר אל כונסי אוויר משולשים קטנים. הדופן מציגה צללית נמוכה ומוארכת בסגנון קופה עם גג המשתפל לאחור לקראת דלת תא מטען קצרצרה ומפוסלת. עיצוב משטחי הפח בפרופיל הרכב יוצר מראה מקורי עם קווי עיצוב מגוונים, קו מותניים מודגש ואזור שקוע בדלת הקדמית המייצר מראה של חץ השועט לפנים. בקצה דלת תא המטען שפה בולטת הגולשת מטה בחדות עד ליחידות התאורה האחוריות אשר חותכות את דלת תא המטען לרוחבה עם פס תאורה וחותמת תאורה ייחודית הבולטת בחשיכה. שם הדגם מופיע באותיות גדולות על דלת תא המטען, והפגוש מציג מראה ספורטיבי.
יונדאי אלנטרה החדשה סובבה לא מעט ראשים במהלך ימי המבחן, על אף הצבע הלבן המעט אנמי שלבש רכב המבחן שקיבלנו. רוב המתעניינים אהבו את העיצוב וציינו כי היא נראית מכונית מסגמנט גבוה יותר, אך לא כולם חיבבו את המראה והמיעוט טען כי הוא מעט מוגזם. אפקט העיצוב יתעמעם לאחר שינועו כמה אלפי רכבים כאלה על הכבישים, ואנו מניחים שלא יעבור זמן רב עד שזה יקרה. למבחן התייצבה גרסת סופרים הבכירה אשר נבדלת מגרסת הבסיס בתאורת לד מלאה מלפנים, גג שמש חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' בצביעה דו-גונית.
על אף המראה המטעה לחשוב שמדובר ברכב גדול, יונדאי אלנטרה לא גדולה מהמתחרות ולמעשה אף קטנה במעט מסקודה אוקטביה, ונמוכה מרובן. אורכה 4,675 מ"מ, רוחבה 1,825 מ"מ, גובהה 1,420 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,720 מ"מ.
פתיחת דלת הנהג מפגישה אותנו עם תא נוסעים אוורירי ומרווח. מעל הדשבורד הנמוך ניצב מסך מרכזי בסגנון צף עם מסגרת בעיצוב א-סימטרי בצבע שחור מבריק, אשר חוברת אל לוח מחוונים דיגיטלי המוצע ברמת האבזור הבכירה. שבכת פתחי המיזוג הכסופה פרוסה לרוחב הדשבורד ומעניקה תחושת מרחב. פקדי בקרת האקלים ממוקמים נמוך ומחוברים אל הקונסולה שבין המושבים הקדמיים באמצעות ידית אחיזה גדולה ומסיבית בימין הקונסולה. בורר ההילוכים מציג עיצוב נאה וכך גם גלגל ההגה עם פקדים בגימור כסוף ושחור מבריק.
על רקע העיצוב המרשים איכות החומרים מאכזבת ואינה עומדת בקנה אחד עם הנהוג אצל מובילות הסגמנט. דיפוני הפלסטיק מחוספסים ונוקשים, ללא גימור רך על הדשבורד או בדלתות. גם איכות הגימור בינונית ונתקלנו במשטחים עם קצוות שאינם מושלמים. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו רעשי פלסטיקה במהלך הנסיעה. אנחנו העדפנו את הריפודים הכהים ברכב שקיבלנו על פני הריפודים הבהירים אשר רגישים ללכלוך ומוצעים בשילוב צבעים חיצונים כהים.
הנדסת האנוש טובה. תפעול הרכב קל, נוח ואינטואיטיבי. פקדי בקרת האקלים הפיזיים מאפשרים הפעלה מהירה של המיזוג. המסך המרכזי מציג פקדים פיזיים עבור קיצורי דרך לפונקציות נבחרות, והתפריטים ברורים ומאורגנים היטב. תפעול מחשב הדרך נוח וברור באמצעות פקדים על גלגל ההגה. גם תפעול מערכות הבטיחות נוח בזכות פקדים ברורים ונוחים. בלם החניה ניצב במקומו הטבעי בסמוך לבורר ההילוכים, בניגוד לדגמי יונדאי אחרים בהם הוא ממוקם משמאל לגלגל ההגה. תלונה קלה נרשמת לידיות פתיחת הדלתות הממוקמות נמוך ורחוק מדי מהנוסעים.
היצע תאי האחסון לא חורג מהסטנדרט המקובל וכולל תא פתוח בתחתית הדשבורד עם חיבורי מדיה ומשטח טעינה אלחוטית, תא צר בין המושבים הקדמיים, וצמד מתקני כוסות עם דיפון פנימי הניתן להסרה והופך אותם לעמוקים במיוחד כך שיוכלו להכיל אפילו כוסות שתיה גדולות. מתחת למשענת היד תא רדוד למדי. תא הכפפות חושף מידות סטנדרטיות, גימור פשוט ודלת הנפתחת ללא שיכוך. התאים בדלתות הקדמיות קטנים וגובהם מוגבל כך שיתאימו רק לבקבוקי שתיה קטנים. עבור נוסעי המושב האחורי רשת אחסון בגב המושבים הקדמיים, תאים קטנים בדלתות עבור בקבוקי שתיה, וצמד מתקני כוסות במשענת היד.
הכניסה למושבים הקדמיים של יונדאי אלנטרה אינה נוחה, המושבים הנמוכים מאלצים את הנוסעים להתכופף על מנת להתיישב בהם ומוטב גם להיזהר על הראש מפני הגג הנמוך. גם היציאה מהרכב אינה נוחה וקשה לקום מהמושב הנמוך ביחס למשפחתיות אחרות. המושב ממוקם קרוב לרצפה ומייצר תנוחת ישיבה נמוכה בה הרגליים נשלחות לפנים גם כשמגביהים את המושב למקסימום, וזו עשויה לעייף בנסיעות ארוכות. עמדת הנהג אינה מרווחת במיוחד ומרווח הרגליים נגזל על ידי דיפון הדלתות והקונסולה הרחבה בין המושבים הקדמיים. המרווח עבור פלג הגוף העליון טוב יותר. ידית האחיזה המסיבית מגבילה את המרווח לנוסע מלפנים ומושבו אינו מתכוונן לגובה ולכן מקשה על מציאת תנוחת ישיבה נוחה. המושבים הקדמיים מציעים תמיכה טובה עבור הירכיים, ותמיכת הצד במסעד הגב עשויה להפריע לבעלי מבנה גוף רחב אך יעילה עבור השאר. משענת הראש מתכווננת לעומק ומעניקה תמיכה טובה לעורף גם בנסיעות ארוכות.
גם הכניסה לאחור אינה נוחה במיוחד בשל הגג והמושבים הנמוכים. המושב נוח ומציע מסעד תחתון ארוך המספק תמיכה טובה גם עבור הירכיים. מאחור ישבו בנוחות שני מבוגרים וילד נוסף במרכז, ולשלושה נוסעים בוגרים כבר יהיה צפוף. מרווח הראש עשוי להגביל נוסעים גבוהים שיאלצו לכופף את ראשם או לגלוש מטה במושב. המושב המרכזי מוגבה קלות ונוח למדי, אך מדרגת תעלת ההינע מגבילה את מרווח הרגליים. באופן חריג לסגמנט ולרמת המחיר בו נמכרת יונדאי אלנטרה, התאכזבנו מאוד כשלא מצאנו מאחור פתחי מיזוג, שקעי טעינה ושמשות כהות.
תנוחת הישיבה הנמוכה נוטעת את הנהג עמוק בתוך הרכב, פוגמת בשדה הראיה החוצה ומקשה להבין את גבולות המרכב כך שמתעוררת דאגה לפגושים הנמוכים ולחישוקים הפגיעים. גם הראות לאחור אינה מוצלחת עקב שמשה קטנה. מראות הצד גדולות ומציעות שדה ראייה מוצלח למרות מראה שמאלית מגדילה בתקן אמריקאי המצמצמת את שדה הראייה. קורות A מסיביות למדי ומראות צד הממוקמות בצמוד אליהן מאלצות להסיט את הראש ולהעיף מבט נוסף בעת השתלבות בצומת או בכיכר. המראה המרכזית בסיסית ואינה כוללת עמעום אוטומטי.
ליונדאי אלנטרה תא מטען בנפח 474 ליטרים. דלת תא המטען תפתח אוטומטית במידה ותעמדו מולה מספר שניות עם המפתח בכיס. הדלת הקטנה פוערת פתח מוגבל יחסית עם סף הטענה גבוה שיקשו על הכנסת חפצים גדולים. התא עמוק למדי ומחייב רכינה עמוק פנימה על מנת לשלוף את הציוד. תאורת תא המטען בסיסית ונפקדים ממנו אמצעי עיגון ושקע חשמל. קיפול המושבים מתבצע באמצעות משיכת ידית בתא המטען, אחריה תצטרכו לגשת אל תא הנוסעים ולקפל את המושב. הפתח הנפער בין תא המטען לתא הנוסעים גדול מהמקובל ברכבי סדאן אך הרצפה אינה שטוחה. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני.
נוחות הנסיעה טובה בזכות מתלים רכים למדי המצליחים לספוג חלק ניכר מהשיבושים על אף צמיגים בחתך נמוך, ומציעים גם ריסון מוצלח המצמצם את תנודות המרכב לאחר פגישה בשיבושים. נוחות הנסיעה טובה גם בנסיעה בין עירונית עם שיכוך מהמורות מוצלח והתמודדות יעילה עם גלים בכביש. בידוד הרעשים מאכזב. רעשי הצמיגים חודרים אל תא הנוסעים בשלב מוקדם יחסית, ובמהירות שיוט מצטרפים גם רעשי רוח. בידוד רעשי המנוע אינו מוצלח וצלילו אינו ערב לאוזן תחת מאמץ.
יונדאי אלנטרה החדשה מצוידת ביחידת הנעה היברידית אותה היא חולקת עם יונדאי איוניק וקיה נירו. מדובר במנוע בנזין בנפח 1,580 סמ"ק עם הספק מרבי של 105 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמנוע חשמלי עם הספק מרבי של 43.5 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 139 כ"ס והמומנט המשולב עומד על 27.0 קג"מ. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות והמהירות המרבית כ- 173 קמ"ש.
ההתנעה שקטה לחלוטין בחסות המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין מתעורר בהמשך בצליל גס המעביר גם מעט ויברציות אל תא הנוסעים. היציאה מהמקום זריזה בזכות תגובות מהירות של המנוע החשמלי המאפשרות השתלבות קלה בתנועה עירונית צפופה. בתאוצות ביניים נרשמו תגובות פושרות יותר, בעיקר תוספת שאון משמעותית אך תאוצה איטית יחסית שגרמה לנו לשקול פעמיים האם לצאת לעקיפה.
תיבת ההילוכים הרובוטית פועלת היטב בתנאי נסיעה רגועים. היציאה מהמקום בכוח החשמל חוסכת את השילוב המהוסס והרעידות המאפיינות תיבת מסוג זה בתחילת הנסיעה. התיבה אינה מהירה במיוחד אך העברות ההילוכים חלקות. בתאוצות ביניים לקח לתיבה זמן על מנת לבחור את ההילוך המתאים ולעבור אליו, ובשילוב עם תגובה איטית יחסית של המנוע מתקבלת יחידת הנעה מרשימה פחות. פקדים לשליטה בהילוכים נעדרים מגלגל ההגה.
התנהגות הכביש בטוחה עם אחיזת כביש גבוהה ונטייה לתת היגוי קל תחת עומס. המתלים הרכים מייצרים זוויות גלגול בולטות בכניסה לעיקולים, אך התנודות לאחר העברות משקל מרוסנות היטב. ההגה קל אך בעל התנגדות סבירה, אינו מדויק במיוחד וחסר תקשורת עם הגלגלים. סביב המרכז נרשם שטח מת קטן והייתי שמח לנטייה חזקה יותר למרכוז אחרי סיבוב ההגה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית ממירה את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה, אך לקראת עצירה נעשה שימוש בבלמים והמעבר אינו לינארי כך שלעיתים היה צורך להגביר את הלחיצה על דוושת הבלם לקראת עצירה מלאה.
במהלך מבחן הדרכים שלנו מדדנו צריכת דלק משולבת של 18.8 ק"מ לליטר. מחשב הדרך היה מעט יותר אופטימי אך בכל אופן מדובר בצריכת דלק חסכונית מאוד. בתנאי נהיגה יום יומיים עם שילוב של נסיעה עירונית רבה יותר, ניתן להתקרב לנתון היצרן העומד על 22.7 ק"מ לליטר. יונדאי אלנטרה הייבריד מתברגת בקבוצת זיהום 2 מתוך 15.
ליונדאי מוניטין אמינות מוצלח. אלפי רכבי יונדאי איוניק שנעים על הכבישים והצליחו לצבור נסועה משמעותית משרים בטחון בנוגע לאמינותה של יחידת ההנעה. סקרי אמינות מרחבי העולם מציגים תמונה דומה. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2021 שמרה יונדאי על המקום השישי מתוך 26 יצרניות. בסקר של ארגון J.D Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה יונדאי למקום השביעי מתוך 33 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה יונדאי למקום השלישי מתוך 22 יצרניות.
יונדאי אלנטרה משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מכלמוביל היבואנית.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 3,400 ₪. עלות ביטוח החובה עומדת על כ- 1,600 ₪. מחירה של יונדאי אלנטרה מציב אותה בקבוצת רישוי 4 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,121 ₪.
יונדאי אלנטרה לא התייצבה למבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP משום שאינה מיועדת לשיווק באירופה. ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA בחן אותה והעניק לה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציון של 4 כוכבים עבור הגנה על הנוסעים בתאונות חזיתיות, 5 כוכבים עבור הגנה בפגיעות מהצד, ו- 5 כוכבים עבור הגנה בעת התהפכות. גם ארגון IIHS האמריקאי בחן את יונדאי אלנטרה החדשה והעניק לה ציונים גבוהים ואת תואר הבחירה הבטוחה לשנת 2021.
אבזור הבטיחות בגרסת הכניסה פרימיום כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על עייפות הנהג, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה על התחלת נסיעה של הרכב מלפנים. גרסה זו זוכה בציון 6 מתוך 8 על אבזור הבטיחות על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
רמת האבזור הבכירה סופרים כוללת בנוסף מערכת לניטור שטחים מתים, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, והתרעה על פתיחת דלתות בעת מעבר רכב בנתיב המקביל. לגרסה זו ציון של 7 מתוך 8 על אבזור הבטיחות.
מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן עם פעולה טבעית של בקרת השיוט האדפטיבית. המערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה מבצעת תיקונים אגרסיביים מדי לטעמנו והעדפנו להשאיר אותה במצב של תיקון סטייה בלבד. לטעמנו היה ראוי אילו אבזור הבטיחות היה אחיד בשתי הגרסאות. חלק מהמתחרות מציעות מפרט עדיף כבר בגרסאות הכניסה.
יונדאי אלנטרה מוצעת בישראל עם יחידת הנעה אחת בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה פרימיום מוצעת במחיר 147,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, מפתח חכם עם אפשרות להתנעה מרחוק, בלם חניה חשמלי עם פונקצית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן אור, חיישני רוורס, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.
רמת האבזור סופרים מוצעת במחיר 149,900 ₪ וכוללת בנוסף משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', גג שמש חשמלי, תאורה ראשית מסוג לד, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
יונדאי אלנטרה החדשה מציגה התקדמות משמעותית ביחס לדגם היוצא ואחריות ארוכה ואטרקטיבית ללקוחות פרטיים. היא נראית מעולה, מרווחת ונוחה לנסיעה, אבל מכונית לא נמדדת ביחס לדור הקודם אלא ביחס למשפחתיות הנוספות בשוק. יונדאי אלנטרה אמנם לא נופלת משמעותית באף סעיף אך גם לא מתעלה או מחדשת בשום תחום, אלא בעיקר מיישרת קו עם המתחרות. תג המחיר הופך אותה לאחת המשפחתיות היקרות ביותר בישראל ומציב בעיה בתחום התמורה עקב אבזור נוחות שאינו נדיב במיוחד. אפשר להמר בזהירות כי את השנה הבאה תסיים יונדאי אלנטרה כדגם הנמכר ביותר של יונדאי בישראל, אך זאת בעיקר בזכות הפופולריות הצפויה לה כרכב צמוד ממקום העבודה וכמחליפתה של יונדאי איוניק שתפרוש לגמלאות. לקוחות פרטיים כנראה ימשיכו להעדיף רכבי פנאי שעולים רק מעט יותר.
| יונדאי אלנטרה 1.6 הייבריד סופרים אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | הייבריד בנזין 4 צילינדרים 1,580 סמ"ק |
| הספק מרבי | 105/5,700 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 15.0/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי משולב | 139 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 27.0 קג"מ |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,675 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,825 מ"מ |
| גובה כללי | 1,420 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ |
| מיכל דלק | 42 ליטרים |
| נפח תא מטען | 474 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,392 ק"ג |
| תאוצה 0-100קמ"ש (יצרן) | 10.8 שניות |
| מהירות מרבית | 173 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 18.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 2 (מתוך15) |
| ציון בטיחות NHTSA | 5 כוכבים (מתוך 5) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 149,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025