וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מותג הרכב מיני חזר לחיים לפני קצת יותר מ- 20 שנה. הזכויות על המהלך שמורות לב.מ.וו, שמתוך סל היצרניות הבריטיות שרכשה בשלהי שנות ה- 90, החליטה שלמיני יש פוטנציאל, ושמרה לעצמה את המותג לאחר שנפרדה מרובר ולנד רובר. ההימור השתלם וההצלחה לא איחרה לבוא. מדגם בודד התפתח מותג המשווק כיום משפחת דגמים צבעונית.
| מיני ג'ון קופר וורקס | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, ביצועים, התנהגות כביש, הנאה מנהיגה, ייחודיות |
| חסרונות | שימושיות, נוחות נסיעה, מחיר |
בגלגול הנוכחי קנו דגמי מיני את תהילת עולמם בעיקר בזכות הסגנון הייחודי והעיצוב המרנין. המהנדסים העניקו למיני יכולת כביש משובחת ברוח הדגם המקורי, שבאו לידי ביטוי כבר בגרסאות הכניסה והתעצמו בדגמי הביצועים. יצאנו למבחן דרכים עם הגרסה הבכירה, מיני ג'ון קופר וורקס, ובקיצור JCW, המוצעת תמורת 282,000 ₪ ונושאת את שמו של ג'ון קופר האחראי לכיול דגמי הספורט והמירוץ המקוריים של מיני.
מיני JCW עוטה את שפת העיצוב המוכרת של מיני, אך מעניקה לה פרשנות אגרסיבית וקרבית. מלפנים צמד פנסים עגולים עם טבעות תאורה פנימיות המשווים להם מראה של עיניים אנושיות. על מכסה המנוע העגלגל כונס אוויר רחב וסמל מיני מושחר. הפגוש המעוצב שופע כונסי אוויר ואת הגריל הקדמי מעטר תג ג'ון קופר וורקס ופס אדום לרוחבו. עיצוב הדופן הוא מיני קלאסי. חלקו התחתון של הגוף נאה ועגלגל, מתחת לדלתות שפה בולטת, וקצוות המרכב מחופים בפלסטיק מושחר. בין המרכב לשמשות חוצץ עיטור כרום היקפי, והקורות המושחרות יוצרות אפקט של גג צף המועצם בזכות צביעה דו גונית. הזנב מציג מראה לוחמני בזכות ספוילר מעוצב ופגוש עם דיפיוזר שחור מבריק שבמרכזו צמד יציאות מפלט שמנמנות. פנסי הלד האחוריים מציגים גרפיקה פנימית בצורת דגל בריטניה, וגם מאחור סמל מיני מושחר.
המבט במיני יגרום כמעט לכל אחד לחייך, מגדול ועד קטן. זה העיצוב האייקוני, הפרופורציות הדחוסות, ושילוב הצבעים הייחודי ברכב המבחן של ירוק מירוצים בריטי ואדום בוהק שפשוט גורם לכולם לרצות לצבוט לה את הלחי. לטעמי השנים שעברו על העיצוב המקורי לא הטיבו עמו, והניסיון לחדש ולגרום למיני להיראות קרבית מציג עיצוב מעט מתאמץ ומצועצע. הייתי מוותר על כונסי האוויר המוגזמים בפגוש הקדמי, וגם על השבכה שמעניקה מראה מעט כבד.
למיני JCW אין מתחרות ישירות, ובמחירה מוצעים דגמים ספורטיביים גדולים ממנה. אורכה 3,874 מ"מ, רוחבה 1,727 מ"מ, גובהה 1,414 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,495 מ"מ.
גם בתא הנוסעים נפגוש את מוטיב הטבעת, ובגדול. הקווים העגלגלים מעטרים את תא הנוסעים ומעניקים לו מראה מקורי. הדשבורד מורכב משלושה מפלסים, כשאמצעי בטקסטורה דמוית סיבי פחמן. האלמנט הבולט ביותר הוא המסך המרכזי השוכן בתוך טבעת מוארת שמשנה צבעים בהתאם לעוצמת הווליום והטמפרטורה בבקרת האקלים. ההגה שמנמן ועגלגל ומציג פקדים במראה מינימליסטי, ולוח המחוונים הקטנטן והאליפטי בולט וצבעוני. דיפוני הדלתות זוכים למראה מקורי עם שילוב נאה של הפקדים. מושבי הבאקט נראים נהדר ועוטים ריפודי אלקנטרה בשילוב עור בסכימת תפירה נאה.
במסגרת מתיחת הפנים שעברה מיני בשנה שעברה השתפרה איכות החומרים באופן מהותי, אך מה שאולי הולם את דגמי הכניסה של מיני הנושאים תג מחיר התחלתי של 159,000 ₪, לא עומד בסטנדרטים של תג מחיר הנושק ל- 300,000 ₪. איכות ההרכבה זוכה לציון מעורב. לא נתקלתי בדיפונים שאינם מעוגנים היטב למקומם, אך במהלך הנסיעה נשמעו רשרושי פלסטיקה מדיפון דלת ימין ומקורה B הימנית.
על מזבח העיצוב המקורי הוקרב סעיף השימושיות. פתרונות האחסון בתא הנוסעים מועטים וגם אלה הקיימים לא יצליחו להכיל הרבה. בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח זעיר עם שוליים המתקשים לשמור על החפצים בתוכו, ובסמוך אליו צמד מתקני כוסות. מאחורי בורר ההילוכים תא פתוח שדפנותיו רדודות, וחפצים עלולים להחליק ממנו החוצה. תא הכפפות קטן ומבנהו עמוק ולא נוח לשימוש. המכסה הנפתח של משענת היד חושף משטח טעינה אלחוטי עבור טלפון סלולרי. התאים בדלתות צרים במיוחד ולא יוכלו להכיל בקבוק שתיה משום סוג.
הנדסת האנוש אינה שגרתית אך ניתן להסתגל אליה. מרבית הפונקציות נשלטות דרך המסך המרכזי באמצעות מגע או באמצעות הפקדים הסמוכים לבורר ההילוכים. מערכת ההפעלה מבוססת על מערך iDrive המוכר של יצרנית האם - ב.מ.וו. התפריטים מאורגנים באופן מוצלח אך הפונט הקטן שנבחר עשוי להקשות על תפעול מהיר, בוודאי במהלך נהיגה. בקרת האקלים מתופעלת באמצעות גלגלות ופקדים פיזיים ברורים ונוחים לשימוש. לוח המחוונים הדיגיטלי אינו מספיק קריא בשמש ישירה, מוגבל באפשרויות התצוגה וההתאמה אישית, וסובל גם הוא מפונטים קטנים מדי. הווילונות של חלונות הגג אינם מופעלים חשמלית, אך גם את האחורי קל לפתוח ולסגור בשליחת יד לאחור.
הדלתות הגדולות מקלות במידה מסוימת את הכניסה פנימה, אך המושב והגג הנמוכים עדיין מצריכים מידה של אקרובטיות. תנוחת הישיבה נמוכה גם כשהכיסא במצב הגבוה ביותר, והייתי שמח אילו ההגה היה יוצא מעט יותר החוצה. טווח הכוונון של המושב מעולה והוא מציע גם אפשרות להאריך את מסעד הרגליים. המושבים הקדמיים נהדרים אך עם תג מחיר כזה ציפיתי לכוונון חשמלי. המראה הספורטיבי עם תמיכות הצד הבולטות עורר חשש שהמושבים יתאימו רק לנהגים צנומים, אך המבנה הרחב מאפשר גם לנהגים במידות XL להתיישב בהם בנוחות. המרווח מלפנים אינו נדיב במיוחד ודיפוני הדלתות נוגסים מעט במרווח הרגליים. נהגים גבוהים יסבלו ממרווח ראש מצומצם ויאלצו לאמץ תנוחת ישיבה נמוכה עם ברכיים מונפות באוויר וגב מוטה לאחור.
אמנם מדובר ברכב קטן עם שטח שמשות בגודל סביר, אך קורות A עבות ומסיביות, המותקנות בזווית ובמיקום לא שגרתיים, פוגעות בראות החוצה. בשילוב תנוחת הישיבה הנמוכה מתקבלת תחושה שלא תרגיש טבעית עבור מי שלא נוהג בשגרה במיני, ונמליץ על משנה זהירות בעת ניסיונות להשתלב בצמתים. לרשות הנהג מצלמת רוורס איכותית עם פסי הכוונה דינמיים בתצוגה מעט קטנה במסך המרכזי, וחיישני חניה היקפיים עם דריכה אוטומטית של הקדמיים בעת קרבה למכשול.
המושב האחורי קיים באופן תאורטי בלבד, ואם תרצו להעניש מישהו, תושיבו אותו שם. קיפול המושבים הקדמיים והזחתם לפנים מתבצעת בקלות באמצעות מנוף בגב המושב הקדמי, אך מפתח צר במיוחד וגג נמוך הופכים את ההשתחלות פנימה למשימה לא פשוטה עבור בוגרים. המצב לא משתפר כשמתיישבים במושב האחורי. מרווח הרגליים כמעט שלא קיים, מרווח הראש מצומצם, בסיס המושב נוטה לאחור באופן מוגזם, והאווירה קלסטרופובית. מי שכבר יצליח להתיישב בו יגלה שהמושבים הקדמיים הנאים חוסמים חלק ניכר משדה הראייה לפנים. אמצעים לעיגון מושבי בטיחות קיימים, אך ניסיון להושיב שם פעוטות ולרתום את חגורות הבטיחות עשוי להסתיים עם הפניה לכירופרקט או אורתופד. אם איתרע מזלכם ועליכם לשבת מאחור, יעמדו לרשותכם שלושה מתקני כוסות וכיסים בגב המושבים הקדמיים. טוב יעשו הרוכשים אם ישכחו מקיומו של המושב האחורי וישתמשו ברכב עבור נהג ונוסע מלפנים בלבד.
תא המטען צנוע ונפחו עומד על 211 ליטרים כאשר המושב האחורי בשימוש. הוא יוכל לאחסן תיק גב וכמה שקיות מהסופר. קיפול המושב האחורי מתבצע בקלות במשיכת מנוף בגב המושב ומיקום דיפון הרצפה במצב הגבוה מייצר רצפה שטוחה. במצב זה גדל נפח תא המטען באופן משמעותי ל- 731 ליטרים. בתא המטען קיימים אמצעי עיגון ותאורה. מתחת לרצפה תא עמוק ומרופד. הרכב משווק ללא גלגל חלופי.
היציאה לרחובות העיר היא חוויה מטלטלת למדי. מיני JCW חמושה בחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' עם צמיגים בחתך 40, ואלה מתקשים לסנן שיבושים ובורות. המתלים האדפטיביים מסייעים במידה מסוימת, אך פני הכביש עדיין מורגשים בתא הנוסעים בכל תוואי. רצף של שיבושים יגרום למיני לקפץ באופן לא חינני, ובורות גדולים יגרמו לחבטות ותחושת התרסקות. ההגה מעט כבד, גם במצב נורמל, ובתמרוני חניה נמליץ לבחור במצב אקו המוריד מעט את ההתנגדות לסיבוב, אך גם אז דורש עבודת ידיים רבה מהמקובל.
מחוץ לעיר המצב משתפר משום שלרוב כמות השיבושים פוחתת. כניסה לבור במהירות בין עירונית תוביל לחבטה שתגרום לכם לעצור בצד ולבדוק את שלמות החישוקים והצמיגים. בחירה במצב ספורט גורמת למתלים להתקשח באופן משמעותי באופן שמחמיא מאוד להתנהגות הכביש, אך מחייב בחירה בכביש איכותי וחלק, שכן תוואי גבשושי או גלי יגרום לה לקפץ באופן העשוי לפגוע בביטחון הנוסעים. בידוד הרעשים לא מצליח לסנן את רעשי הרוח והצמיגים במהירויות בין עירוניות. הבידוד הלקוי של רעשי המנוע נסלח בקלות שכן הסאונד שלו נהדר.
את יחידת ההנעה חולקת מיני JCW עם גרסת קופר S המוכרת, אך היא זוכה לגרסה מחוזקת של מנוע הטורבו בנזין בנפח 1,998 סמ"ק, עם הספק מרבי של 231 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, לעומת 187 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ בגרסת קופר S. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 246 קמ"ש.
יחידת ההנעה מתעוררת בצליל חביב שנשמע טוב יותר בחניון של אולם התצוגה. התחלנו את נסיעת המבחן בפרק עירוני ארוך עם שיטוט ברחובות תל אביב, ולכן בחרנו במצב הנסיעה אקו המספק ביצועים טובים עם סירוס מורגש של יחידת ההנעה. במהירויות גבוהות משתפרים הביצועים אך התאוצות עדיין משוככות. עם היציאה מגוש דן, כשהנוף בעיניים החל להשתנות והפך לירוק, עברתי למצב נהיגה נורמל, שהוא אולי הרבה דברים אבל לא נורמלי במיוחד. פתאום שיא המומנט המגיע ב- 1,450 סל"ד מורגש מאוד, וכל לחיצה על הדוושה, גם הקלה שבהן, הופכת את המכונית לתזזיתית, ומלווה בצליל מענג במיוחד. בלחיצה החלטית על הדוושה הגב נדבק למושב, הסל"ד מזנק, צליל המנוע מתגבר ברמה שמפריעה לנהל שיחה וגוברת גם על מערכת השמע, והרכב הקטנטן משוגר קדימה במהירות שמפתיעה כל פעם מחדש. מבעד לתחושות, קצת קשה לפספס שתיבת ההילוכים פחות מרוצה מהחגיגה. היא מגיבה מעט באיטיות, עם השהייה מורגשת בהמתנה לקיק דאון, ופעולה מנומנמת.
אחרי פרצי ההנאה במצב נורמל תהיתי מה כבר יקרה במצב ספורט. עם הירידה מהכביש המהיר אל דרך פרברית מפותלת התנועה הפכה דלילה, המתג הנאה נלחץ מטה ואנחנו במצב ספורט. התחושות מתחדדות מיד, צליל המנוע משתנה, הסל"ד קופץ מעלה, המתלים מתקשחים, וההגה הופך כבד. התאוצות הופכות חזקות עוד יותר, כל לחיצה מטיסה את מחוג הסל"ד, והצליל גורם לנהג להתמוגג בכל פעם מחדש. המכונית הקטנטנה טסה קדימה באופן מעורר השתאות שנראה מוגזם בהתחשב בהספק המרבי. זאת חוויה בפני עצמה, עוד לפני שהגענו לדבר על התנהגות הכביש. תיבת ההילוכים מתפקדת טוב יותר במצב ספורט. ההעברות מורגשות ומהירות יותר, אבל התגובות עדיין לא שם במאה אחוז, וההילוכים הארוכים קצת פוגמים בסינרגיה בין יחידת ההנעה למכלולי השלדה בנהיגה דינמית. ייתכן כי בחירה בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם הילוכים קצרים הייתה הולמת יותר את אופיו התזזיתי של הרכב.
אין ספק שהביצועים נהדרים, אבל החוויה האמיתית היא התנהגות הכביש. כאן המתלים הקצרצרים והקשיחים משלמים דיווידנד כזה שגורם תוך רגעים ספורים לשכוח ולסלוח להם על נוחות הנסיעה המאתגרת. זוויות הגלגול מצומצמות במיוחד כבר במצב נורמל, ועם ההתקשחות הנוספת המגיעה במצב ספורט הן נעלמות כמעט לחלוטין. הצמיגים משתפים פעולה באופן נהדר. אחיזת הכביש פשוט מעולה ונראה ששום דבר לא יצליח לערער אותה. לא כבישים איכותיים פחות, לא הגברת הלחץ על דוושת התאוצה במהלך עיקול, ואפילו לא גשם שתקף אותנו ביום המבחן. הזנב שומר על רמת אחיזה גבוה ונותר נטוע במקומו חרף הפרובוקציות שהפעלתי. אם תנסו ממש להגזים תתערב בקרת האחיזה במהירות ותדאג להחזיר אתכם למסלול, אך לא באופן שירגיש גס או שיפגום בתחושת הזרימה של הרכב בתוך העיקול.
ההגה של מיני JWC הוא אחד המהנים ביותר בהם יצא לי להיתקל לאחרונה. המשקל שלו נהדר במצב נורמל, והופך כבד וכייפי במצב ספורט. להגה תגובות מיידיות וישירות, אפס שטח מת, והיענות מהירה לשינוי כיוון. לחגיגה מצטרפים גם בלמים נהדרים שפותחו בשיתוף ברמבו. הדוושה כבדה אך התגובות חדות, הנשיכה חזקה, וסשן הנהיגה הספורטיבי במהלך המבחן לא עשה עליהם רושם, כך שלא נרשמה דעיכה בעוצמת הבלימה. בפרק הנהיגה הדינמי מיני JCW פשוט זרחה. סלחנו לה על כל בור ועל כל התרסקות בעיר והיא גרמה לנו לרצות להסתובב ולחזור על אותו קטע מפותל בכל פעם מחדש.
צריכת הדלק המשולבת של מיני JCW עומדת על 14.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכה משולבת של 11.4 ק"מ לליטר, כשהנסיעה רובה התקיימה בתנאים בין עירוניים וכללה גם פרקי נהיגה דינמית. מחשב הדרך היה קצת פסימי והצביע על צריכת דלק של 10.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 44 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. מיני JCW מתברגת בקבוצת זיהום 7 מתוך 15.
מוניטין האמינות של מיני מפתיע לטובה. על אף שימוש במכלולים מבית ב.מ.וו מצליחה מיני להקדים את יצרנית האם בסקרי האמינות ומדורגת במקומות גבוהים יותר. בסקר אמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה מיני למקום העשירי מתוך 28 יצרניות, זינוק מרשים של 13 מקומות ביחס לסקר הקודם. ברשימת הדגמים האמינים ביותר מככב רכב הפנאי של המותג מיני קאנטרימן שהגיע למקום התשיעי. גם בסקר של ארגון J.D Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב זכתה מיני לציונים נאים והגיעה למקום ה- 11 מתוך 32 יצרניות, כשהיא מדלגת 6 מקומות מעלה, ומציגה כמות תקלות ממוצעת נמוכה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר.
מיני JCW משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. מרווח הטיפולים עומד על אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית דלק מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 10,164 ₪. עלות ביטוח החובה 1,577 ₪. מחירה של מיני JCW מציב אותה בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,355 ₪.
מיני קופר עברה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2014 וזכתה לציון של 4 כוכבים מתוך 5 עם ציונים של 79% בהגנה על נוסעים בוגרים, 73% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 56% על תפקוד מערכות הבטיחות. מיני עברה מאז מתיחת פנים שהביאה עמה תוספת של אבזור בטיחות, אך גם פרוטוקול המבחן הוחמר מאז ולכן לא ניתן לדעת לאיזה ציון הייתה זוכה אילו הייתה נבחנת כיום.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית במהירות עירונית, התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. אבזור הבטיחות הצנוע מזכה אותה בציון של 2 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.
מערכות הבטיחות תפקדו באופן מעודן במהלך ימי המבחן. בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה מתריעה באמצעות רטט קל בגלגל ההגה ופעולתה לא מספיק מורגשת. בקרת השיוט האדפטיבית תפקדה היטב גם בפקקים והפחיתה מעט מהעומס על הנהג. במחיר כזה ציפיתי לקבל מערך בטיחות עשיר יותר.
מיני JCW היא הדגם היקר ביותר שמציע המותג בישראל. מחיר גרסת 3 הדלתות ברמת אבזור בוסט עומד על 282,000 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.8 אינץ', תמיכה בממשק Apple CarPlay אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת ניווט מקורית, תאורת אווירה, מפתח חכם, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי בתוך תא ייעודי במשענת היד, ריפוד אלקנטרה בשילוב עור, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, בולמים אדפטיביים, חיישני אור וגשם, חיישני חניה היקפיים, סייען אוטומטי לחניה במקביל, תאורת לד מלפנים ומאחור, שני גגות שמש עם פתיחה חשמלית לגג הקדמי, שמשות אחוריות כהות, צביעה דו גונית בשחור, לבן או אדום, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ' עם צמיגי אל תקר.
רמת האבזור בוסט טק מוצעת תמורת 289,000 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע מבין הרמן קרדון עם 12 רמקולים ומגבר 8 ערוצים בהספק 360 וואט. מיני JCW מוצעת גם במרכב קבריולט ברמות אבזור זהות בטווח מחירים של 318,000-325,000 ₪.
מיני קופר JCW היא לא מכונית שרוכשים עם ההיגיון. בחירה כזאת קשה למדוד במונחים המקובלים של תמורה למחיר. לפי המדדים המקובלים מוצעת כאן מכונית קטנה עם שימושיות מוגבלת, נוחות נסיעה מאתגרת, ורמת אבזור לא מרשימה, במיוחד לנוכח תג המחיר העסיסי.
אבל יש דברים שקשה מאוד להכניס לנוסחה ולכמת במונחים כלכליים, כגון הנאה מנהיגה למשל, ממנה מעניקה מיני JCW כמויות מסחריות. באופן מעניין, דווקא אל מול המתחרה מבית - מיני קופר S הסטנדרטית, היא פתאום נראית הגיונית בזכות תוספת מחיר של קצת יותר מ- 10%. הטהרנים בוודאי יטענו שחלק מהקסם הלך לאיבוד, שהיא גדולה מדי, חזקה מדי, סינטטית, ורחוקה מאוד מהמיני המקורית, אבל במציאות הנוכחית היא אחת המכוניות המהנות ביותר לנהיגה שכסף יכול לקנות. תג המחיר של מיני JCW הופך אותה לצעצוע בר השגה בעיקר עבור בעלי ממון, ואלה ימצאו באמצעותה שלל דרכים ליהנות ולחייך מהמפגש בחניה ומכל הדרך אל היעד הבא.
| מיני ג'ון קופר וורקס 3 דלתות אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,998 סמ"ק |
| הספק מרבי | 231/5,200 סל"ד/כ"ס |
| מומנט מרבי | 32.6/1,450 סל"ד/קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,874 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,727 מ"מ |
| גובה כללי | 1,414 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,495 מ"מ |
| מיכל דלק | 44 ליטרים |
| נפח תא מטען | 211 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.1 שניות |
| מהירות מרבית | 246 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 7 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 4 כוכבים (2014) |
| רמת אבזור בטיחותי | 2 (מתוך 8) |
| מחיר | 282,000 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025