וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
פיג'ו 5008 אשר הוצג בסוף בשנת 2016, מתחרה בקטגוריה מתפתחת הפונה למשפחות מרובות ילדים אשר זנחו את תצורת המיניוואן הקלאסית לטובת הופעה אופנתית המגיעה במרכב פנאי נחשק. פיג'ו 5008 החדש 2022 מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב חיצוניים ולוח מחוונים דיגיטלי חדש. בחו"ל מוצעת גם מערכת מולטימדיה חדשה אשר למרבה הצער אינה נכללת בדגמים המקומיים. למבחן שלנו התייצב פיג'ו 5008 עם מנוע 1.5 טורבו דיזל בגרסת הכניסה אקטיב פק אשר מחירו עומד על 188,990 ₪.
| פיג'ו 5008 1.5 ליטר טורבו דיזל | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, מנוע, צריכת דלק, שימושיות, נוחות נסיעה |
| חסרונות | הנדסת אנוש, מערכת מולטימדיה |
עיצוב ונוחות פיג'ו 5008
בדומה לאח המקוצר פיג'ו 3008, מתמקדת מתיחת הפנים העיצובית בחרטום המיישר קו עם שפת העיצוב העדכנית של המותג ומציג מופע אורות בחסות צמד גופי תאורה ראשיים צרים, מהם גולשים מטה פסי לד בהשראת ניבי אריה. השבכה הקדמית כוללת כעת עיצוב תלת ממדי בולט אשר משתלב בהומוגניות אל הפגוש הקדמי. בצד הרכב אין שינויים אך מאחור בולטים גופי תאורה חדשים בעלי גרפיקה פנימית תלת ממדית. התוצאה הסופית מסייעת להבלטת הנוכחות לצד שמירה על שיק צרפתי מסוגנן ועיצוב הנמנה בין הנאים בקטגוריה.
גם תא הנוסעים אינו רושם שינויים רבים. ארכיטקטורת i-Cockpit המוכרת משלל דגמי פיג'ו עדיין מציגה מראה מודרני עם חלוקה ברורה בין הנהג והנוסע הקדמי, קונסולה מרכזית העוטפת את הנהג, בורר הילוכים אלקטרוני, וסוללת פקדים מעוצבת כקלידי פסנתר מתכתיים.
לצד הסופרלטיבים המוכרים, נותר להצר על כך שמתיחת הפנים לא נתנה מענה ראוי לרשימת הטרוניות הקבועה אשר מונה גלגל הגה קטן הממוקם נמוך ביחס למקובל ועלול להסתיר לנהגים גבוהים את לוח המחוונים הדיגיטלי, בקרת אקלים נטולת פקדים פיזיים, העדר פונקציית HOLD בבלם החניה, ומערכת בקרת שיוט המתופעלת באמצעות ידית שעשתה את הופעת בכורתה עוד בשנת 1998 בסיטרואן קסארה כידית שליטה על מערכת השמע. חצי נחמה ניתן למצוא בלוח המחוונים הדיגיטלי שעודכן ומציע גרפיקה מודרנית יותר, ובתמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto למערכת המולטימדיה.
הכניסה והיציאה נוחות ונגישות מאוד בזכות דלתות גדולות בעלות מפתח נדיב וגובה מושבים אידיאלי. המושבים המעולים של פיג'ו מציעים גם כאן תמיכה נאותה לצד נוחות מצוינת. אמנם גרסת הכניסה אינה כוללת כיוונון חשמלי למושב הנהג, אפשרות להקשחת הגב או ריפודים איכותיים במיוחד, אך טווח הכיוונון מעולה. בשורה השניה שלושה מושבים נפרדים הנעים על מסילה ומרווח נדיב במיוחד המאפשר הסעת שלושה נוסעים בוגרים בנוחות. תנאי השהייה מאחור משתפרים באמצעות רצפה שטוחה, פתחי מיזוג, שקעי טעינה ותאורת מפות. חלונות כהים אינם מוצעים בגרסת הכניסה. צמד המושבים בשורה השלישית סבירים ביחס לקטגוריה. ההשתחלות אליהם דרך קיפול ידני של שורת המושבים השניה אינה מזמינה מבוגרים, וניכר כי מושבים אלו יתאימו להסעת ילדים בנוחות סבירה בלבד בשל מיקומם הנמוך המצריך קיפול ברכיים והרמת הירכיים מבסיס המושב.
התחושה הכללית בתא הנוסעים אוורירית למדי בזכות סף חלונות צד לא גבוה, אך גג פנורמי שאינו כלול בגרסת הכניסה יחסר במיוחד לנוסעים בשורה השלישית שכן בלעדיו נוצרת תחושה מעט קלסטרופובית. כושר התמרון בעיר סביר ביחס למידות המרכב ומצלמת הרוורס מסייעת בחניה, אך מראות הצד שאינן תלויות ומעוגנות במשולש הדלת עלולות לפגוע בשדה הראיה.
פתרונות האחסון עשירים וכוללים תא ענק, מואר וממוזג מתחת למשענת היד, תא כפפות עמוק, תאי אחסון גדולים בדלתות, וצמד מחזיקי כוסות. תא המטען מציע סף הטענה מעט גבוה ונפח מינימלי של 270 ליטרים בעת שימוש בצמד המושבים בשורה השלישית. קיפולם הפשוט יסדר נפח שימושי מאד של 702 ליטרים עם משטח טעינה מפולס, וקיפול השורה השנייה יביא לנפח עצום של 1,920 ליטרים.
נוחות הנסיעה זוכה לציון גבוה מאוד ומצדיקה את הכתרים שנקשרו לתוצרת צרפת בתחום זה. חרף מפרט פשוט יחסית הכולל מתלה אחורי בעל זרוע נגררת שהינו זול ביחס למתלה אחורי רב חיבורי, כושר ריסון משובח ועבודת מתלים יעילה מאפשרים נסיעה רכה במידה נכונה וסינון מוצלח של רוב מהמורות הכביש. בכביש המהיר כושר הריסון המשובח משמר את נוחות הנסיעה גם על גלי אספלט, לצד שמירה על יציבות כיוונית טובה ובידוד רעשי כביש ורוח ברמה סבירה ביחס למקובל בקטגוריה. ירידה קצרה מהאספלט לשבילים סלולים מאפשרת יתרון עבירות ביחס לרכב סטנדרטי נמוך בזכות מרווח גחון בגובה 219 מ"מ והתמודדות טובה עם בורות ובליטות הודות לכיול המתלים המוצלח.
ביצועים פיג'ו 5008
יחידת ההנעה בגרסה הנבחנת כוללת מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 1,499 סמ"ק עם הספק מרבי של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה קדמית. כדרכם של מנועי דיזל מודרניים, פעולת יחידת ההנעה מעודנת כך שטרטור הדיזל במצב סרק נשמע מחוץ לרכב אך כמעט ואינו נשמע בתוכו. בעת האצה גובר טרטור הדיזל ומצליח לחדור במעט אל תא הנוסעים. יתרונו הגדול של המנוע נעוץ בגמישותו, כך והמומנט הבשרני זמין כבר מ- 1,750 סל"ד ומציע כושר משיכה מעולה והאצה טובה עם יתרון מהותי ביחס למנועי בנזין מקבילים. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 11.8 שניות וממשיכה בדחף לינארי.
תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית מבית אייסין היפנית מציעה העברות הילוכים חלקות ופעולה יעילה. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה בין מצבי חיסכון, רגיל וספורט, אשר ההבדלים ביניהם ניכרים בכיול תגובת המצערת האלקטרונית, הגיר ומשקל ההיגוי. כדרכם של מנועי דיזל, גם במצב ספורט לא ניתן לחצות את קו ה- 4,000 סל"ד כך שרצועת הכוח הצרה מסתייעת בשמונת יחסי ההעברה לניצול מרבי של המנוע.
בכבישי נהיגה דינמיים מתגלה פיג'ו 5008 כבן לוויה מהנה עד כמה שניתן לצפות מרכב המיועד לשנע משפחה מרובת ילדים בנוחות. היכולת דינמית מפתיעה לטובה עם התנהגות כביש ניטרלית, זוויות גלגול מתונות, ואחיזת כביש בטוחה וצפויה. ההגה קטן הקוטר מתגמל בכבישים מסוג זה ומשקלו הנוסף של מנוע הדיזל בחרטום מוסיף להיגוי המדויק. מנופי העברת ההילוכים מגלגל ההגה מאפשרים לשלוט בבלימת המנוע בנהיגה דינמית אך אינם מסתובבים יחד עם גלגול ההגה. הבלמים טובים גם הם ולא מתעייפים תחת עומס. ניתן לסכם את הפרק הדינמי בכך שפיג'ו 5008 מציג את היכולת הטובה ביותר בקטגוריה ביחס למתחריו בגזרת מחירים זו.
צריכת דלק פיג'ו 5008
מנוע הדיזל הוכיח את יעילותו ובימי המבחן רשם פיג'ו 5008 צריכת דלק ממוצעת של 15.0 ק"מ לליטר בנסיעה אשר כללה טיפוס הררי, מעט קטעים דינמיים עם שימוש במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, ומערכת STOP&START פועלת. נתון היצרן עומד על 18.5 ק"מ לליטר בממוצע וניכר כי נהיגה מנהלתית יותר תקרב אותנו למספר הנקוב. עם מיכל דלק בנפח 56 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 800 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר בגרסה הנבחנת הינה 8 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה פיג'ו 5008
תדמיתה של פיג'ו בישראל אינה מבריקה אף שבשנים האחרונות חל שיפור באמינות דגמי החברה. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה פיג'ו למקום ה- 17 מתוך 23 יצרנים, אך בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. פיג'ו 5008 משווק עם אחריות מלאה למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים יפורסמו בקרוב עם קבלת הנתונים מלובינסקי היבואנית.
ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 5,200 ₪. עלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות פיג'ו 5008
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2016 טרם מתיחת הפנים, זכה פיג'ו 5008 לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, ו- 58% עבור מערכות הבטיחות דאז, אך יש לציין שבחלוף השנים הוחמרו הסטנדרטים הנבחנים.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, והתרעה על עייפות הנהג. רמת האבזור פרימיום כוללת בנוסף מערכת לניטור רכבים בשטחים המתים. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8 ברמת אבזור אקטיב פאק ו- 7 בגרסת פרימיום.
תמורה למחיר פיג'ו 5008
פיגו 5008 החדש 2022 מוצע בגרסאות מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בהספק מרבי של 130 כ"ס, טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים בהספק מרבי של 180 כ"ס, וטורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים בהספק מרבי של 130 כ"ס, כמו ברכב הנבחן. כל גרסאות המנועים מוצעות בשתי רמות אבזור.
גרסת אקטיב פק עם מנוע דיזל מוצעת במחיר 188,990 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto , לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', תצוגה בשפה העברית, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, פתחי מיזוג למושבים האחוריים, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מפתח חכם, מראות צד עם קיפול חשמלי, תאורת לד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ.
גרסת פרימיום עם מנוע דיזל מוצעת במחיר 206,990 ₪ וכוללת בנוסף פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, טעינה אלחוטית לטלפון סלולרי, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, מושב נהג חשמלי עם זיכרונות, חימום למושבים הקדמיים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, שמשות אחוריות כהות, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, שני שקעי טעינה מסוג USB במושב האחורי, וגג זכוכית פנורמי חשמלי.
מתיחת הפנים אותה עבר פיג'ו 5008 מסייעת לרענן את המתכון המוצלח מול מתחרים כל חדשים שנוספו לאחרונה. גרסת הדיזל החסכונית מתגלה כפרקטית ותואמת את אופי השימוש הטיפוסי לקרוסאובר 7 מושבים משפחתי. עדכון העיצוב והוספת מערכות בטיחות נלווים לנוחות נסיעה טובה ותא נוסעים נאה. המתכון מוצלח ופרקטי, ואם תמצאו את הנדסת האנוש ותנוחת הנהיגה כתואמים לצרכיכם, ניכר כי לפיג'ו 5008 המחודש יש כעת את כל הכלים להוות רכב 7 מושבים אידיאלי ושיקי.
| פיג'ו 5008 אקטיב פק 1.5 ליטרים טורבו דיזל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,499 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 130/3,750 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 30.6/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,641 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,844 מ"מ |
| גובה כללי | 1,651 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,840 מ"מ |
| מיכל דלק | 56 ליטרים |
| נפח תא מטען | 210/702/1,940 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,611 ק"ג |
| מהירות מרבית | 190 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 15.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 8 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2016) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 188,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025