וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
הן נמצאות סביבנו כמעט בכל מקום, משמשות את האינסטלטור, טכנאי הכבלים, ולעיתים גם את השליח. אלו הן המכוניות המסחריות הקלות, לרוב בצבע לבן, ולעיתים עם מדבקות מיתוג. הן מכסות קילומטרים רבים על הכבישים ומשמשות את הנהגים במהלך ימי עבודה המתמשכים שעות רבות.
| פולקסווגן קאדי מקסי לייף 5 מושבים | |
|---|---|
| יתרונות | אבזור בטיחות, מרווח, שימושיות, אווירה של רכב פרטי, גרסת 7 מושבים |
| חסרונות | יקר מהמתחרים ומרכבי פנאי עם 7 מושבים |
בין עדרי סיטרואן ברלינגו ורנו קנגו, שהפכו שמות נרדפים למסחריות קטנות, תבחינו מדי פעם גם בפולקסווגן קאדי. המסחרית הקלה של פולקסווגן משווקת בשנים האחרונות בעיקר עם יחידות הנעה חזקות, ובדגמים מאובזרים עם 7 מושבים שפנו אל לקוחות פרטיים או לבעלי מוגבלויות שנזקקו לרכב מדוגם. בשלב זה משווק פולקסווגן קאדי מקסי לייף החדש בישראל ברמת אבזור גבוהה בגרסת מרכב ארוך בלבד, עם 5 מושבים ותג מחיר של 197,900 ₪. 2 מושבים נוספים מוצעים בתוספת מחיר קטנה. יצאנו עם גרסת 5 המושבים למבחן דרכים.
פולקסווגן קאדי מאמץ הופעה חיצונית בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של המותג. החזית מציגה צמד פנסים עם רקע מושחר החוברים אל גריל קדמי אטום, המעוטר בפסים בגימור כרום ושחור מבריק. הפגוש בצבע הרכב, בניגוד לגרסאות הבסיס הפשוטות המקובלות אצל המתחרים. גם השבכה התחתונה המאכלסת את הרדאר של מערכות הבטיחות צבועה בצבע הרכב. המראה האטום מעט מטעה וגרם לחלק מהמתעניינים ברכב לחשוב שמדובר בגרסת הנעה חשמלית. הדופן מציגה עיצוב מכובד עם כפל המייצג את קו המותניים שנע מהפנס הקדמי ועד לפנס האחורי, וכפל פח נוסף בחלקן התחתון של הדלתות. פסי הגגון והחישוקים הקלים מוסיפים לרושם הכללי של הרכב. הזנב מציג מראה מכובד אף הוא, עם יחידות תאורה אנכיות עם מסגרת שחורה, המשתלבות בשמשה האחורית הגדולה עם סמל פולקסווגן במרכזה.
כמקובל בדגמי פולקסווגן, העיצוב החיצוני אלגנטי, והפרטים הקטנים מוסיפים לו נגיעה מתוחכמת. ניכר כי כמו אצל המתחרים, הפרקטיות גברה על שיקולי העיצוב, אך התוצאה הסופית מוצלחת. סט המדבקות הבולט שעיטר את רכב ההדגמה פגם מעט בעיצוב הנאה. מבחר הצבעים כולל במפתיע גוונים מרעננים כגון תכלת, ירקרק, סגול, וגוון ברונזה ורדרד בהיר ייחודי.
לפולקסווגן קאדי מידות חיצוניות גדולות במעט משל המתחרים. אורכו 4,853 מ"מ, רוחבו 1,855 מ"מ, גובהו 1,800 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,970 מ"מ. מעבר לים מוצע פולקסווגן קאדי גם בגרסת בסיס גלגלים קצר באורך 2,755 מ"מ שאורכה הכללי עומד על 4,500 מ"מ.
תא הנוסעים מציג עיצוב נקי ונעים לעין. הדשבורד מורכב ממספר מפלסים, כשבחלקו העליון מספר תאים פתוחים. המסך המרכזי הרחב פונה אל עבר הנהג. הוא הוטמע בתוך משטח פלסטיק גדול ומשמים שגורם לו להיראות קטן. גם בחירת החומר והגוון פוגמת במראה. לעומת המסך המרכזי, לוח המחוונים הדיגיטלי דווקא מצליח להיראות מרשים ועדכני, וגם מפתיע בעולם הרכב המסחרי. גלגל ההגה הנאה מציג מראה עדכני עם הסמל החדש של פולקסווגן. הקונסולה המינימליסטית בין המושבים הקדמיים כוללת שלל תאי אחסון, ובורר הילוכים אלקטרוני זעיר.
עיצוב תא הנוסעים אולי מרשים ביחס למקובל ברכבים מסחריים, אבל איכות החומרים פחות. בחירת חומרי הדיפון מכובדת בסך הכל, ותא הנוסעים לא מרגיש פשוט באופן מוגזם, אבל דווקא סביב המסך המרכזי ולוח המחוונים, איזור אותו פוגשות העיניים באופן תדיר, הותקן פלסטיק פשוט במיוחד למראה ולמגע שפוגם מאוד באווירה הכללית. יתר החומרים אמנם נוקשים ובסיסיים, אך בטקסטורה ומראה מוצלחים יותר. איכות ההרכבה טובה והאזורים אותם דגמתי הפגינו חוסן. צקצוקי פלסטיקה נשמעו מכיוון דיפון הגג והמושבים האחוריים.
בתא הנוסעים מגוון פתרונות אחסון שימושיים. בחלקו העליון של הדשבורד, התאים הפתוחים שהזכרנו יהיו שימושיים עבור מסמכים, חפצים קטנים, וברוח תקופת הקורונה גם עבור מסיכות חד פעמיות. בין המושבים תא פתוח עבור הטלפון הסלולרי בסמוך לחיבורי המדיה, ותא פתוח עבור המפתחות. מתקני הכוסות ממוקמים רחוק יותר מאחור בין המושבים הקדמיים, הם מעט קטנים, ומיקומם מחייב שליחת יד לאחור. בסמוך לברך שמאל של הנהג מגירה שימושית, ומתחת לכסא הנהג מגירה מדופנת. תא הכפפות מציע חלל אחסון שימושי אך דיפונו בסיסי. התאים הפתוחים בדלתות גדולים, אך חלוקה פנימית הייתה משפרת את השימושיות. בדלת הנוסע פגשנו פטנט שימושי - מתקן עבור שקית אשפה. התא שמתחת למשענת היד קטן. כמקובל ברכבים מסחריים, מעל המושבים הקדמיים תא פתוח גדול ושימושי. הנוסעים מאחור יוכלו להשתמש בתאים פתוחים גדולים בדלתות, ומצמד מגשים מתקפלים עם מתקן עיגון לכוסות.
הנדסת האנוש מעט מאתגרת. בסך הכל די מהר ברור על מה אחראי כל כפתור, אך הבעיה היא במיעוט הפקדים הפיזיים והעברת השליטה במרבית הפונקציות אל המסך המרכזי. כמו בכל דגמי קבוצת פולקסווגן החדשים, גם השליטה בבקרת האקלים עברה למסך המרכזי, ומקשה על תפעול מהיר בזמן נהיגה. גם הבחירה לוותר על פקד פיזי עבור נטרול מערכת Start&Stop לא הוסיפה נחת לנהיגה. שמחתי לגלות גלגלת פיזית עבור הווליום, ואת העובדה שעל גבי גלגל ההגה נשמרו הפקדים הפיזיים ולא משטחי המגע שפגשנו בפולקסווגן גולף. לוח המחוונים הדיגיטלי מספק תצוגה ברורה ושפע של מידע מאורגן היטב. לבורר ההילוכים הזעיר דווקא מתרגלים די מהר ותפעולו אינטואיטיבי למדי ביחס לידיות הילוכים אלקטרוניות אחרות בהן נתקלנו.
הדלתות הקדמיות גדולות והכניסה אל המושבים המוגבהים נוחה מאוד. טווח הכוונון של מושב הנהג רחב, אך טווח הכוונון של ההגה מוגבל. המושבים הקדמיים נוחים עם תמיכת צד עדינה שלא תפריע גם לבעלי מבנה גוף רחב. המרווח מלפנים טוב בכל המימדים. מושב הנוסע מלפנים מתכוונן לגבוה ומאפשר לסגל תנוחת ישיבה נוחה.
ההתמקמות מלפנים מהירה. תנוחת הישיבה הגבוהה מסייעת בהשגת שדה ראיה היקפי טוב מאוד הנפגע מעט רק מקורות A עבות. הדלת האחורית שאינה מפוצלת כוללת חלון אחורי גדול שמספק שדה ראיה מעולה גם לאחור. גם מראות הצד הגדולות מסייעות לנהג ומעניקות לו שדה ראייה רחב. מצלמת רוורס היא חלק מהמפרט הסטנדרטי אך חיישני חניה מוצעים בתוספת תשלום בלבד.
גם הכניסה לאחור מוצלחת בזכות דלתות ההזזה הגדולות המעניקות מפתח רחב ושימושי גם בחניונים צפופים. המפתן הרחב והמוגבה מצריך הנפת רגל קלה בעת הכניסה לאחור. המושב האחורי מחולק ל- 3 והוא מרווח מאוד כך שיוכל לאכלס בנוחות 3 נוסעים בוגרים, או שני כסאות בטיחות ונוסע בוגר ביניהם. זווית מסעד הגב מתכווננת, המושבים מעט נוקשים ותמיכת צד נוספת הייתה מתקבלת בברכה. מדרגת ההינע המרכזית קיימת אך אינה גדולה במיוחד. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, ושמשות אחוריות כהות.
היבואנית לא מפרסמת את נתון נפח תא המטען של פולקסווגן קאדי, אבל האמינו לנו, הוא גדול ושימושי במיוחד. כושר ההעמסה עומד על 645 ק"ג. הרכב מגיע מוכן לתצורת 7 מושבים, עם שתי חגורות בטיחות נוספות, נקודות עיגון ברצפה להתקנת המושבים, ומדף אחורי המותקן מאחוריהם, אך המושבים מוצעים בתוספת תשלום צנועה של 2,000 ₪. בניגוד למיניוואנים ורכבי פנאי עם 7 מושבים, בפולקסווגן קאדי יישאר חלל אחסון בנפח הולם גם כשכל המושבים בשימוש. דלת תא המטען הענקית פוערת פתח טעינה רחב וגבוה, סף הטעינה נמוך, ועל כן הגישה אל תא המטען מעולה. כאופציה ניתן לקבל את הרכב עם דלתות תא מטען מפוצלות הנפתחות הצידה. המושבים בשורה השנייה מתקפלים אך לא נבלעים אל תוך הרצפה, ובכדי לקבל רצפה שטוחה יש לפרקם ולהוציאם מהרכב. מדובר בפרוצדורה לא פשוטה, המושבים גדולים וכבדים, וצריך למצוא מקום לאחסונם.
היציאה אל הכביש עם פולקסווגן קאדי סיפקה לנו תזכורת לכך שמדובר ברכב מסחרי. מתלי הרכב תוכננו גם עבור נשיאת משקל, ועל כן הוא מצויד במתלה אחורי נוקשה יחסית המטלטל את הנוסעים ואת המטען בדרכים עירוניות מצולקות. שיבושים קטנים יורגשו בתא הנוסעים, אך בורות גדולים עשויים ליצור חבטה מורגשת, ומספר בורות יגרמו לו לקפץ במצב ריק. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת ועם עליית המהירות גם הטיפול בשיבושים עדיף. בורות גדולים עם שפה חדה עשויים להביא לסגירת מתלה רועשת. גלי כביש מטופלים בצורה טובה יחסית אך עדיין נרשמו נדנודי מרכב קלים. סביר להניח כי עם העמסת מטען או בהרכב נוסעים מלא נוחות הנסיעה תשתפר. בידוד הרעשים אינו מושלם. רעשי כביש מבודדים היטב, אך רעשי הרוח בולטים במהירות בין עירונית ורעש המנוע נוכח בתא הנוסעים.
פולקסווגן קאדי שווק בדורות הקודמים עם מנועי טורבו בנזין שהיו בעבר ייחודיים בסגמנט המסחריות הקלות. הדור החדש משווק בישראל בשלב זה עם יחידת הנעה אחת בלבד, הכוללת מנוע טורבו דיזל בנפח 1,968 סמ"ק עם הספק מרבי של 122 כ"ס הזמין ב- 2,750 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ הזמין החל מ- 1,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 11.8 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש.
יחידת ההנעה מסגירה את מוצאה הדיזלי מיד עם ההנעה, וצליל המנוע נוכח בחוץ וגם בתוך תא הנוסעים. היציאה מהמקום אינה זריזה במיוחד אך המנוע מספק ביצועים טובים בסך הכל. המפרט רמז כי רצועת הכוח צרה יחסית, אך בזכות נתון מומנט הזמין בסל"ד נמוך מתקבל דחף כמעט באופן כמעט מיידי, ובתאוצות ביניים מתקבלת תאוצה החלטית ומורגשת. בהגעה לסל"ד גבוה מרגיש המנוע חסר מחץ, ולמעשה אין טעם להגיע לשם.
תיבת ההילוכים עושה עבודה מצוינת. השילוב עם המנוע מוצלח והם פועלים בסנכרון עם החלפות הילוכים זריזות וחלקות בכל תנאי הנהיגה. מצב ספורט לא מספק שינוי משמעותי ותרומתו הורגשה בעיקר בירידות ארוכות בזכות בחירת הילוך נמוך אשר סייע מעט בבלימת מנוע. לא באמת מצאנו טעם לשימוש במנופים להעברת ההילוכים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה, אך האופציה היחידה להעברת הילוכים ידנית היא דרכם משום שבורר ההילוכים האלקטרוני לא כולל מצב טיפטרוניק.
מרכב מסחרי לא ציפינו להתנהגות כביש מהנה, ואכן פולקסווגן קאדי מספק חווית נסיעה בטוחה שאינה מרגשת. רמת האחיזה גבוהה מאוד. בימי המבחן שרר מזג אוויר חורפי וגשום, וניסיונות לאתגר את אחיזת הצמיגים בכביש רטוב הסתיימו בהתערבות מהירה ומעט גסה של בקרת היציבות. רכינת המרכב אינה מוגזמת ועובדה זו מסייעת בהענקת בטחון לנהג, וגם במניעת טלטול הנוסעים בדרכים מפותלות. ההגה מציג משקל קל מדי לטעמי, אך רמת הדיוק טובה. פעולת דוושת הבלימה אינה לינארית, ולקראת עצירה נדרשת לחיצה החלטית יותר על מנת לעצור את הרכב.
על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת של פולקסווגן קאדי על 18.8 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 13.9 ק"מ לליטר, בנסיעה משולבת שרובה בין עירונית רגועה ללא העמסת מטען. לפולקסווגן קאדי מיכל סולר בנפח 55 ליטרים המאפשר טווח נסיעה של כ- 765 ק"מ. פולקסווגן קאדי בגרסת 5 מושבים מתברג אל קבוצת זיהום 10 מתוך 15.
מוניטין האמינות של פולקסווגן רחוק מלהיות מושלם, אך סקרי אמינות אחרונים מעידים על מגמת שיפור. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 28 יצרניות, עליה של מקום אחד ביחס לאשתקד. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022 ותוצאותיו פורסמו לאחרונה, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 21 מתוך 32 יצרניות, טיפוס של 7 מקומות ביחס לסקר קודם, אך עדיין עם כמות תקלות גבוהה מהממוצע שנמדד בסקר. בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 זכתה פולקסווגן לציון מחמיא יותר כשהגיעה למקום ה- 11 מתוך 22 יצרניות עם כמות תקלות נמוכה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר. חשוב לזכור כי לפולקסווגן יש עבר ארוך בתחום הרכב המסחרי, עם כלים רבים המשמשים כרכבי הסעות והובלה.
פולקסווגן קאדי משווק בישראל עם אחריות יצרן לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 6,822 ₪. עלות ביטוח החובה 1,592 ₪. פולקסווגן קאדי ניצב בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,407 ₪.
פולקסווגן קאדי עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2021 וזכה לציון של 5 כוכבים מתוך 5, עם ציונים של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים, 82% בהגנה על פעוטות, 69% בהגנה על הולכי רגל, ו- 79% על תפקוד מערכות הבטיחות. יש לציין כי פרוטוקול המבחנים הוחמר מאז ואילו היה נבחן היום ייתכן והיה מקבל ציון שונה.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת רוורס, והתרעה על עייפות הנהג. אבזור הבטיחות מזכה אותו בציון 6 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
מערכות הבטיחות עשו עבודה טובה במהלך ימי המבחן הגשומים והצליחו לזהות כלי רכב וסימונים על הכביש גם במזג אוויר סוער. בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה מעט היסטרית ואף סיפקה במספר מקרים התרעות שווא שגרמו לה לנזוף בנו על כך שאיננו אוחזים היטב בהגה.
פולקסווגן קאדי מקסי לייף בגרסת 5 מושבים מוצע לרכישה תמורת 197,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.25 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, קיפול חשמלי למראות הצד, הנעה ללא מפתח, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
גרסת 7 המושבים מוצעת תמורת תוספת תשלום צנועה בסך 2,000 ₪ בלבד המביאה את מחירה ל- 199,900 ₪. מפרט האבזור האופציונלי כולל דלתות כנף אחוריות, חיישני חניה מקוריים, וסייען חניה אוטומטי.
פולקסווגן קאדי הוא רכב מסחרי מוצלח. בתוך העיצוב הנאה ארוז תא נוסעים מרווח ומאובזר עם שלל פתרונות אחסון, המעניקים לנהג ולנוסעים חווית שימוש טובה. יחידת ההנעה זריזה ויעילה, נוחות הנסיעה מציעה פשרה טובה בין יכולת נשיאת משקל לרווחת הנוסעים, ואבזור הבטיחות נדיב.
פולקסווגן קאדי אינו רכב זול, ותג המחיר שלו ממצב אותו כיקר יותר מרכבי פנאי, גם כאלה עם 7 מושבים אשר יציעו לנוסעים רמת חיים ואבזור עדיפים. עם זאת, כרכב מסחרי עם מנוע טורבו דיזל, אפשרות להסעת 7 נוסעים, ויכולת נשיאת מטען מכובדת הוא נותר כעת בודד במערכה וחסר מתחרים. בגלל שסף הדלתות אינו גבוה והחלוקה הפנימית מודולרית, קורץ הרכב לבעלי מוגבלויות המוצאים אותו נוח יותר מרכב פנאי גבוה. אותם לקוחות יכולים גם לוותר על מנוע הדיזל ולרכוש אופל קומבו עם 7 מושבים במחיר הנמוך בכ- 30,000 ₪.
| פולקסווגן קאדי מקסי לייף 2.0 טורבו דיזל 5 מושבים אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 1,968 סמ"ק |
| הספק מרבי | 122/2,750 סל"ד/כ"ס |
| מומנט מרבי | 32.6/1,600 סל"ד/קג"מ |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,853 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,855 מ"מ |
| גובה כללי | 1,800 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,970 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.8 שניות |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.8 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 197,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025