פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5 TSI במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 12 יולי 2022
  • 0 תגובות

מזה שנים שסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים בו מתחרה פולקסווגן טיגואן, מהווה נתח שוק עיקרי בארץ ובעולם וכראיה לכך ניתן למצוא בו נציגות של רוב היצרנים המוכרים. מגמה דומה החלה גם בסגמנט רכבי הפנאי בתצורת שבעה מושבים שזוכה לביקוש ער ביחס למגוון מתון של מתחרים. למשבצת הזו בדיוק מכוון פולקסווגן טיגואן אולספייס בעל שבעת המושבים, אלא שבניגוד למדיניות התמחור של היבואן, פולקסווגן טיגואן אולספייס נהנה ממחיר כניסה אטרקטיבי ביחס לסגמנט, העומד על 184,900 ₪ ונמוך אף מזה של אחיו החורג סקודה קודיאק. היתכן כי יש כאן מציאה לחובבי תחושת הפרימיום? לקחנו למבחן את פולקסווגן טיגואן אולספייס בגרסת הכניסה אלגנס עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים כדי לענות על שאלה זו.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5 טורבו אלגנס
יתרונות תמורה למחיר, שימושיות, איכות
חסרונות יחידת הנעה מעט חלשה

פולקסווגן טיגואן אולספייס

עיצוב ונוחות פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן אולספייס מציג את אותו עיצוב אלגנטי ומכובד של אחיו הקצר, בתוספת 219 מ"מ לאורך המרכב, מהם 110 מ"מ נוספו לבסיס הגלגלים. החזית כוללת שבכה קדמית עם ארבעה סורגים רוחביים בגוון כרום ופס תאורה, וגופי התאורה מסוג לד משתלבים אל השבכה בצורה נאה. הצדודית כוללת איפור שטח עם קשתות גלגלים מפלסטיק מושחר, מוטות נשיאה בגימור אלומיניום על הגג, בתי מראות צד בגוון כרום, חישוקי 18 אינץ' נאים, וקימור החולש לאורך המרכב. מאחור מוטבע שם הדגם לרוחב דלת תא המטען, והפגוש עם עיטורי כרום המדמים פתחי יציאת מפלט. ההופעה כאמור סולידית, מכובדת ואלגנטית, ומיישרת קו עם שאר דגמי המותג העדכניים.

תא הנוסעים שומר על ארכיטקטורה שמרנית המביאה עימה תפעול קל נטול תחכומים וסיבוכים, הנדסת אנוש יעילה ואיכות פרימיום כמצופה מהמותג. לא תמצאו כאן את המילה האחרונה בתחום הבידור והמולטימדיה, ויש שיודו על כך. מסך המגע המרכזי בגודל סביר של 8 אינץ' ומספק ממשק מעולה, נוח לקריאה ומעבר קל בין תפריטים בדומה ללוח המחוונים הדיגיטלי. בתחתית הקונסולה המרכזית מערכת בקרת אקלים עם פקדים נפרדים, וכן פקדים פיזיים לכיוון עוצמת השמע ומערכות נוספות, אותם מעדיפים לקוחות רבים על פני מסכי מגע שלאחרונה אחראים על תפעול רוב המערכות ברכב.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

חרף מתיחת הפנים במסגרתה זכה תא הנוסעים לגלגל הגה עדכני ושדרוגים קלים, גילו ניכר ביחס לתא הנוסעים הנקי של הגולף. מעבר לכך מדובר בתא הנוסעים המוכר והטוב של פולקסווגן אשר גם בערוב ימיו מציע חומרים איכותיים מהטובים בקטגוריה. כל הפקדים והמנופים איכותיים ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש המותירה רושם איכותי. אם נרד לפרטים נגלה כי הדלתות האחוריות כוללות דיפון בחומרים קשיחים וזולים יותר, אך מדובר בתופעה מוכרת ומקובלת בסגמנט זה.

המושבים הקדמיים קשיחים כמיטב הקלישאה הגרמנית ומתאימים לגמיעת מרחקים כך שלא ישקעו לאחר שעות נהיגה. בגרסת הבסיס כיוונון המושבים ידני (חשמלי בגרסת אלגנס פלוס) אך כולל שתי רמות קשיחות לגב התחתון. תנוחת הישיבה הגבוהה בשילוב קו חלונות בגובה סביר ומראות צד תלויות, מקנים שדה ראיה טוב לכל הכיוונים ומאפשרים כושר תמרון עירוני נינוח המסתייע בחיישנים היקפיים ומצלמות היקפיות. המרווח לנוסעים מלפנים טוב בכל הממדים כפי שמקובל ברכב פנאי משפחתי.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

גם בשורת המושבים השנייה המרווח טוב לשני נוסעים בוגרים ויש אפשרות לכיוונון זווית משענת הגב. הנוסעים ייהנו גם מפתחי מיזוג עם בקרת אקלים נפרדת, שקע USB, שקע מתח 12V, וחלונות כהים. מדרגת ההינע בולטת בגודלה ופוגמת משמעותית בנוחות השימוש במושב האמצעי.

שורת המושבים השלישית כוללת צמד מושבים דקיקים המתקפלים ידנית ומתאימים לילדים אך אינם אידיאלים לנסיעות ארוכות בשל תנוחת הישיבה הנמוכה המאלצת את הרמת הירכיים מבסיס המושב. תנאי הנסיעה הבינוניים בשורה השלישית אינם חריגים כלל בסגמנט ומהווים פשרה אצל כל המתחרים ללא יוצא מן הכלל.

הכניסה והיציאה מהרכב לשתי השורות הקדמיות נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. הכניסה לשורת המושבים השלישית מתבצעת באמצעות קיפול ידני של מושבי השורה השנייה ומצריכה השתחלות פנימה בדומה לשאר הדגמים בסגמנט. פתרונות האחסון עשירים, ביניהם תא מתחת למשענת היד המתכווננת, תא נוסף בקונסולה המרכזית הכולל מחזיקי כוסות מתקפלים בעת הצורך, תאי אחסון מדופני בד בדלתות, תא כפפות מואר, תא בחלקו העליון של הדשבורד, תא מול ברך שמאל של הנהג, ומגירת אחסון מדופנת מתחת למושב הנהג. פתרונות מקוריים נוספים ניתן למצוא בגב המושבים הקדמיים הכוללים כיסים ייעודיים לסמארטפונים של הנוסעים מאחור וכן צמד תאים במרכז התקרה לאחסון לא פחות משישה זוגות משקפיים(!).

פולקסווגן טיגואן אולספייס

סוככי השמש מקנים תחושה איכותית וכוללים מראות מכוסות בתריס ותאורה נעימה. תא המטען מציע נפח צנום של 230 ליטרים בלבד אך קיפול שורת המושבים השלישית אל תוך הרצפה מביא עימו נפח גדול של 700 ליטרים. קיפול שורת המושבים השנייה יגדיל את הנפח לכדי 1,775 ליטרים במבנה מפולס ושטוח ללא חריצים. המפתח רחב ונוח להעמסה וכולל גם פתיחה חשמלית. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני ומקום ייעודי לאחסון וילון הגלילה.

התנועה בעיר נעימה מאוד בזכות תנוחת ישיבה גבוהה וממדים נורמטיביים. נוחות הנסיעה בעיר טובה אך לא מצוינת בשל כיול מוצק של הבולמים המתקשים לרסן באופן יעיל שברים וחריצים אכזריים הפזורים ברחבי הכרך. מעבר על פסי האטה ושיבושים רוחביים מגלה כושר שיכוך טוב. גרסת אלגנס פלוס הכוללת מתלים אדפטיביים צפויה להציג רכות ושיכוך עדיפים בנסיעה עירונית. מחוץ לעיר איכות הנסיעה משתפרת מאוד עם ריסון טוב של אספלט גלי. בידוד הרעשים מיישר קו עם המובילים בקטגוריה כך שתא הנוסעים נותר שקט עד למהירות תלת ספרתית וגם אחריה כמות רעשי הרוח והדרך נותרים בגבול הסביר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

ירידה לשבילים טכניים עם פולקסווגן טיגואן אולספייס חושפת יכולת שטח בסיסית ביותר בזכות מרווח גחון עדיף ביחס לרכב פרטי, אך ירידה לשבילי כורכר מלווה בנסיעה קופצנית מלאת ויברציות ולא נעימה. ברור לנו כי פולקסווגן טיגואן אולספייס לא נועד להגיע מעבר לשבילי קק"ל הסלולים ומעדיף להישאר על הכביש.

ביצועים פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן אולספייס בגרסת הכניסה כולל מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בטווח של 1,500-3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG ולמערכת הנעה קדמית. יחידת הנעה זו ידועה כיעילה ובעלת ביצועים טובים אך כאן היא מתקשה להציע את אותן התגובות הזריזות כמו בדגמי הסופר מיני והמשפחתיות של הקונצרן. עם משקל יבש של 1,730 ק"ג הביצועים פושרים בלבד ורהיטות הפעולה המוכרת נפגמת עם שילוב מהוסס בתחילת הנסיעה המלווה בתחושה של החלקת המצמדים. נתוני היצרן מצביעים על תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 9.6 שניות אך התחושה על הכביש מרגישה מעט עצלה, ודאי תחת עומס נוסעים ובטיפוס הרים.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

בדומה לאחיו בעל חמשת המושבים, מציג פולקסווגן טיגואן אולספייס התנהגות כביש בטוחה, צפויה ובוגרת מאוד הודות לכיול מתלים מוצק. 109 המילימטרים של סרח העודף הנוסף מאחור אינם יוצרים מטוטלת מוחשית וממילא אף איש משפחה לא בוחר ברכב 7 מושבים עם 150 כ"ס לתקיפת פניות. הבלמים מהווים פרטנרים יעילים ליכולת הטובה ומציגים כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך.

צריכת דלק פולקסווגן טיגואן אולספייס

מנוע ה- 1.5 ליטרים בשילוב תיבת DSG כפולת מצמדים ידועים כיעילים גם בתחום צריכת הדלק, אך עם משקל עצמי של 1,730 ק"ג לפני נוסעים ומטען, ובהיעדר תגבורת של מערכת מיקרו-הייבריד 48V עמדה צריכת הדלק לאורך נסיעת המבחן על 10.5 ק"מ לליטר. מדובר בצריכת דלק סבירה בלבד עבור תנאי נסיעה שכללו נהג ונוסע, מזגן בעצימות גבוהה, מערכת STOP&START פעילה וסגנון נהיגה מנהלתי לרוב. נתון היצרן עומד על 13.2 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 58 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן טיגואן אולספייס

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית אם כי ניכרת מגמת שיפור בשנה האחרונה. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 28 יצרניות, עליה של מקום אחד ביחס לאשתקד. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 21 מתוך 32 יצרניות, זינוק של 7 מקומות מעלה, אך עדיין עם כמות תקלות גבוהה מהממוצע שנמדד בסקר. בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 זכתה פולקסווגן לציון מחמיא יותר כשהגיעה למקום ה- 11 מתוך 22 יצרניות עם כמות תקלות נמוכה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן אולספייס משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים אינם זמינים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 5,100 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,600 ₪.

בטיחות פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן בגרסת חמישה מושבים נבחן במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים על פי הקריטריונים דאז, עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 68% על תפקוד מערכות הבטיחות. הציונים תקפים גם עבור גרסת אולספייס. ציון אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

פולקסווגן טיגואן אולספייס

אבזור הבטיחות עשיר למדי וכולל בין היתר 8 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, והתרעה על עייפות הנהג. מערכות הבטיחות מרגישות בשלות ללא תגובות היסטריות, פרט למערכת ההתראה על עייפות הנהג אשר בדומה לדגמים שונים של הקונצרן אותם בחנו, נוהגת להתריע תכופות על אי אחיזה בהגה.

תמורה למחיר פולקסווגן טיגואן אולספייס

פולקסווגן טיגואן אולספייס מוצע עם שני מנועים ושלוש רמות אבזור לבחירה. גרסת הכניסה הנבחנת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים ברמת אבזור אלגנס מוצעת במחיר 184,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה אלחוטית באפל קארפליי, תמיכה חוטית באנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגיטלי, תצוגה עילית, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית מפוצלת, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, תאורת אווירה, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת לד קדמית עוקבת פנייה, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. צבע מטאלי דורש תוספת בסך 3,000 ₪.

רמת האבזור אלגנס פלוס מוצעת עם אותה יחידת הנעה במחיר 209,900 ₪ ומוסיפה מתלים אדפטיביים, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זיכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

רמת האבזור הבכירה אלגנס פרימיום מוצעת תמורת 229,900 ₪ רק עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים, וכוללת בנוסף וו גרירה מקורי עם שליפה וקיפול חשמליים, ומערכת טריילר אסיסט לסיוע בעת תמרון בנסיעה לאחור עם נגרר.

פולקסווגן טיגואן אולספייס בגרסת הכניסה הנבחנת התגלה על ידנו כאטרקטיבי ביותר ביחס לסגמנט. התוספת לעומת גרסת 5 המושבים מתבטאת ב- 10,000 ₪ בלבד ומחירו זול אף ביחס לסקודה קודיאק ברמה מקבילה אשר ממותג נמוך יותר בהיררכיית הקונצרן. פולקסווגן טיגואן אולספייס מציע איכות גבוהה ושימושיות משפחתית מעולה. גרסת הבסיס אינה חוסכת באבזור חיוני ומקנה תחושה עשירה. לחובתה עומדת יחידת הנעה שמעט מתקשה להתמודד עם משקל המרכב תחת עומס, מה שמביא לפעולה פחות רהוטה, צריכת דלק מוגברת וביצועים בינוניים בדומה לרוב המתחרים הישירים בסביבת מחיר זו. עיצוב תא הנוסעים שמרני, המושבים נוקשים ונוחות הנסיעה העירונית לא מספיק מלוטשת. במענה לשאלה עימה נפתח המבחן ניתן לסכם כי פולקסווגן טיגואן אולספייס מהווה מתחרה ראוי המספק תמורה מצוינת למחירו ביחס למתחרים הישירים.

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5 ליטרים אלגנס 4X2 אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק
הספק מרבי 150/6,000 סל"ד/כ"ס
מומנט מרבי 25.5/1,500 סל"ד/קג"מ
תיבת הילוכים רובוטית 7 הילוכים כפולת מצמדים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,728 מ"מ
רוחב כללי 1,839 מ"מ
גובה כללי 1,674 מ"מ
בסיס גלגלים 2,788 מ"מ
מיכל דלק 58 ליטרים
נפח תא מטען 700/1,775 ליטרים
משקל עצמי 1,730 ק"ג
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 184,900 ₪

פולקסווגן טיגואן אולספייס 1.5 2022