וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
פורד פוקוס הייתה אס שנשלף מהשרוול מעט לפני תחילת המילניום הנוכחי. היא הציגה תכנון מודרני, עיצוב מקורי, נוחות נסיעה והתנהגות כביש מהשורה הראשונה, ולמעשה גרמה ברגע למכונית אותה החליפה - פורד אסקורט, להיראות כמו ממצא ארכיאולוגי. גם בישראל נהנתה פורד פוקוס מנתוני מסירות נאים בחסות חברות הליסינג בעידן הפריחה של חברות ההייטק.
| פורד פוקוס האצ'בק ST ליין | |
|---|---|
| יתרונות | התנהגות כביש, יחידת הנעה, תג מחיר |
| חסרונות | איכות ואווירה בתא הנוסעים, מיושנת |
הדור השני של פורד פוקוס זכה אף הוא להצלחה בישראל, אבל את הדור השלישי תעדיף היבואנית לשכוח בשל בעיות אמינות רבות אשר כמעט מחקו את המותג מהמפה המקומית. הדור הרביעי של פורד פוקוס הגיע לישראל באיחור ניכר, אל מגרש שבו מתקיימים חוקי משחק חדשים, אותם מובילים רכבי הפנאי. משחקנית מובילה בטבלאות המסירות הפכה פורד פוקוס למכונית נישה עבור אניני טעם ונאמני המותג. מתיחת הפנים שעברה פורד פוקוס הקטינה את נפח המנוע וגם ביצעה קאמבק לגיר הרובוטי כפול המצמדים. אספנו למבחן דרכים פורד פוקוס האצ'בק ST ליין שמחירה 140,900 ₪ כדי לדעת האם המשפחתית הוותיקה עדיין עושה את העבודה.
מתיחת הפנים שעברה פורד פוקוס לא הביאה עמה מהפיכה עיצובית אלא ליטוש קל. הגריל הקדמי בגרסת ST ליין הנבחנת מציג שבכה אוורירית וספורטיבית, וכן מסגרת בצבע שחור מבריק. גרסה זו נהנית גם מפגוש ספורטיבי עם כונסי אוויר מודגשים. פנסי החזית מציגים תאורת לד וחותמת תאורה נאה. הדופן מאופיינת בכתף שרירית וחגורה בולטת בספי הדלתות. חצאיות הצד המעודנות, החישוקים הכהים, הקליפרים האדומים, ותגי ST ליין על הכנפיים הקדמיות, מוסיפים נגיעות ספורט-אלגנט למכונית. השמשה האחורית מחופה בספוילר גדול ומעוצב. הפנסים האחוריים רחבים ומציגים סמל פורד, כיתוב שם הדגם, וחותמת תאורה בולטת. הפגוש האחורי מעוטר בחצאית מושחרת דמוית דיפיוזר, ובצידו הימני צמד יציאות מפלט נאות.
פורד פוקוס הנבחנת היא מכונית האצ'בק משפחתית נאה. היא אולי לא בולטת וייחודית כמו מאזדה 3, אבל היא גם לא משעממת ובנאלית. חבילת ST ליין מעניקה לה נופך ספורטיבי קליל. רמת האבזור הבכירה ST ליין X מוסיפה חישוקי 18 אינץ' נאים במיוחד. מבחר הצבעים כולל שני גווני אדום וגם שני גווני כחול ההולמים מאוד את העיצוב, לכן מומלץ לא ליפול למחוזות הבנאליות עם צבע לבן או כסוף. מידותיה החיצוניות של פורד פוקוס האצ'בק ממוצעות ביחס למתחרות. אורכה 4,398 מ"מ, רוחבה 1,844 מ"מ, גובהה 1,515 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,700 מ"מ.
פתיחת הדלת הקדמית חושפת תא נוסעים על טהרת גווני השחור, והרושם הראשוני אפרורי ושבלוני. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', והמסך המרכזי הענק בגודל 13.2 אינץ', מצילים מעט את השעמום האפרורי. לעומתם תאורת הרקע הכחלחלה של הפקדים נראית מיושנת. הדשבורד השטוח גולש אל עבר פס עיטור בגימור דמוי סיבי פחמן. מתחת לפתחי המיזוג, היכן שהיינו מצפים לפגוש את פקדי בקרת האקלים, הותקנו כפתורים לשליטה בפונקציות מרכזיות. פורד נטשה את חוגת בורר ההילוכים והתקינה ידית הילוכים סטנדרטית. גלגל ההגה שמנמן ועבה, והאזורים בהם אוחזות הידיים מחופים עור מחורר, אולם מלבד זאת הוא מעוצב באופן מיושן. דיפוני הדלתות מעט בנאליים, אולם התפרים האדומים מרעננים מעט את האווירה הקודרת.
איכות החומרים לא מתעלה ומדגישה את גילו של הרכב. המתחרות שנותרו בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות מתהדרות בתאי נוסעים מרשימים הרבה יותר, ואין ספק כי זוהי נקודת תורפה מרכזית של פורד פוקוס. הפלסטיק מחוספס ובסיסי, ומקו הברכיים ומטה הוא פשוט עוד יותר. גם ריפוד המושבים פשוט ואינו נעים למגע. סביב תאי האחסון ומתקני הכוסות בקונסולה המרכזית נצפו קצוות חדים וגימור שאינו מהוקצע. ראויים לציון תאי האחסון בדלתות שזכו לחיפוי להפחתת רעשים ותזוזות של חפצים. מכיוון לוח המחוונים בקע רשרוש בסל"ד סרק ובתחילת נסיעה, אך ייתכן כי מדובר באשמתה של התקנה מקומית, שכן מכיוונם של יתר הדיפונים נותרה דממה.
תאי האחסון שימושיים ופזורים במקומות הנכונים. בתחתית הקונסולה המרכזית תא גדול המכיל מטען אלחוטי וגם מקום לארנק ומפתחות. בין המושבים הקדמיים תא אחסון מודולרי עם כיסוי שיכול לשמש עבור כוסות ובקבוקי שתייה, ולצידו תא פתוח קטן לעודף וחפצים זעירים. מתחת למשענת היד תא עמוק. תא הכפפות גדול ושימושי אך מדופן באופן פשוט. התאים בדלתות לא גדולים במיוחד אך מדופנים היטב ומאפשרים אחסון של בקבוקי שתיה. עבור הנוסעים מאחור רשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים, וצמד מתקני כוסות במשענת היד.
הנדסת האנוש לא מצטיינת, בעיקר בשל המעבר לממשק שליטה המבוסס על מסך מגע. פקדי השליטה בטמפרטורה אמנם מופיעים באופן קבוע בתחתית המסך, אבל אם תרצו לשנות את כיוון זרימת האוויר תיאלצו לגשת אל מסך השליטה בבקרת האקלים שלא נסגר באופן אוטומטי, ולאחר השימוש בו נדרשות יותר מדי לחיצות על מנת לחזור לתצוגת הניווט. במספר מקרים המסך קפא או כבה לחלוטין ולא התאפס עד לכיבוי והנעה מחדש של הרכב, עניין קריטי כשהשליטה במרבית הפונקציות מתבצעת רק באמצעותו. התצוגה נאה והתפריטים מאורגנים היטב, הרגישות למגע טובה והראות מוצלחת גם תחת שמש ישירה. לוח המחוונים ברור וקל לשימוש אך לא מציע אפשרות להתאמה אישית של התצוגה. בורר ההילוכים הסטנדרטי הרבה יותר נוח ואינטואיטיבי לעומת החוגה בדגם היוצא.
הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה, אך המושבים עם הריפוד הפשוט פחות מרשימים. הם שטוחים ונטולי תמיכה, בניגוד למה שציפינו מגרסה בניחוח ספורטיבי. תנוחת הישיבה נמוכה ובסיס המושב קצר באופן המותיר את הברכיים ללא תמיכה. המרווח במושבים הקדמיים טוב מאוד, אם כי המרווח לברך ימין של הנהג מעט מוגבל בשל הקונסולה הרחבה בין המושבים. טווח הכוונון של המושב רחב, אולם גלגל ההגה לא יוצא מספיק החוצה, והקשה על מציאת תנוחת ישיבה נוחה. שדה הראייה לפנים מוצלח, וקורות A לא עבות ואינן פוגמות בו באופן משמעותי. השמשה האחורית הגדולה מאפשרת ראות טובה לאחור באמצעות המראה המרכזית. מראות הצד מעט קטנות, אך בכוונון נכון שדה הראייה לצדדים מספק.
מפתח הדלת האחורית נדיב ומאפשר את הכנסת את הרגליים פנימה בקלות, אך מומלץ להיזהר ממפגש בין הראש למשקוף הנמוך. זווית הפתיחה של הדלת האחורית אינה נדיבה מספיק ועשויה להקשות על חגירת פעוטות במושבי הבטיחות. גם במושב האחורי תנוחת הישיבה נמוכה ובסיס המושב קצר ואינו תומך מספיק בברכיים. המרווח במושב האחורי יתאים לשני מבוגרים או לשלושה ילדים צעירים. מדרגת ההינע אינה גבוהה במיוחד אך רחבה, ותחייב את הנוסע במושב האמצעי לשבת בפישוק רגליים. נוסעי המושב האחורי יוכלו ליהנות משני שקעי טעינה ומשמשות אחוריות כהות, אך בולטים בהעדרם פתחי מיזוג לאחור.
נפח תא המטען של פורד פוקוס האצ'בק עומד על 341 כ"ס ליטרים. קיפול המושב האחורי לא מייצר רצפה שטוחה וקיימת מדרגה בין רצפת תא המטען לגב המושבים. מאחורי משענת היד במושב האחורי אשנב נפתח המאפשר הובלת חפצים ארוכים מבלי לקפל את כל המושב האחורי. המפתח רחב וסף ההטענה נמוך, אך רצפת תא המטען נמוכה ונדרשת הנפה של חפצים כבדים על מנת לאחסן ולפרוק אותם מתא המטען. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני.
פורד פוקוס ST ליין זוכה למערך מתלים שעבר הקשחה קלה לטובת שיפור התנהגות הכביש. עם זאת, במסגרת מתיחת הפנים, חזרה פורד להשתמש במתלה אחורי מסוג קורת פיתול לעומת מתלה רב חיבורי שהגיע במהלך חיי הדגם היוצא. בנסיעה עירונית מצליחים המתלים לבצע רק סינון קל למהמורות ופני הכביש מורגשים. בורות גדולים עשויים לגרום לסגירת מתלה חובטת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, והנהג והנוסעים אינם נענשים על נסיעה בכבישים מצולקים. לזכותה של פורד פוקוס התמודדות טובה עם כבישים גליים, אך היא פחות מחבבת מפגש עם שיבושים רוחביים בזמן עיקול שיגרמו לפסיעה קלה של הגלגלים האחוריים. בידוד הרעשים בינוני. רעשי כביש בולטים בתא הנוסעים כבר במהירות נמוכה, ודי מהר מצטרפים אליהם גם רעשי רוח, אולם ראוי לציין כי בימי המבחן שררו תנאי מזג אוויר סוערים במיוחד.
מתיחת הפנים הביאה עמה יחידת הנעה חדשה. הדגם היוצא עשה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 182 כ"ס, ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית, שהפכו אותו לבריון ביחס למתחרים. ברוח התקופה מצוידת פורד פוקוס המעודכנת ביחידת הנעה צנועה וירוקה יותר הכוללת מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם מערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V. ההספק המרבי עומד על 155 כ"ס, והמומנט המרבי העומד על 24.5 קג"מ זמין ב- 2,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בניגוד לתיבה הרובוטית של הדור השלישי, הפעם מדובר בתיבה עם מצמדים טבולים בשמן ולא יבשים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 208 קמ"ש.
המנוע מתעורר בצליל מעט צרוד האופייני למנועי 3 צילינדרים, אך לזכותו נציין כי הפעולה בסרק חלקה ונטולת רעידות. היציאה מהמקום אינה מרשימה, ונדמה כי ליחידת ההנעה לוקח כמה רגעים להתאפס ולזנק מהמקום. אתם יכולים לשכוח מסחרור גלגלים בזינוק מהרמזור. בתנועה עירונית פורד פוקוס מרגישה קלילה ועונה היטב על צרכי הכוח. לחיצה קלה על דוושת התאוצה מביאה אותה אל טווח הסל"ד היעיל והתחושה המתקבלת נינוחה וחסרת מאמץ. בסחיטת דוושת התאוצה צליל המנוע צורם ולא עושה חשק להישאר בסל"ד גבוה. פעולתה של מערכת הסיוע ההיברידית אינה מורגשת. היא אינה מאפשרת דימום מנוע בשיוט או בתמרוני חניה, וגם לא דואגת להפעיל את המיזוג בזמן דימום מנוע בעמידה.
מחוץ לעיר נהנית פורד פוקוס מתאוצות ביניים זריזות המאפשרות להשלים עקיפות במהירות. תיבת ההילוכים הרובוטית עשויה לעורר אי נוחות ואולי סיוטים מהעבר, אך אפשר להירגע משום שהיא מתפקדת היטב. אופי פעולת התיבה מעודן. העברות ההילוכים לא מהירות במיוחד אך חלקות מאוד וכמעט שאינן מורגשות, באופן העשוי להשכיח לעיתים את העובדה שמדובר בתיבת הילוכים רובוטית. נקודת התורפה היחידה של תיבת ההילוכים היא היסוס בשילוב להילוך ראשון המעכב את הזינוק מעמידה. מצב אקו מעמעם את התגובות של תיבת ההילוכים ויחידת ההנעה, אך לא באופן מוגזם. מצב ספורט מייצר תגובות זריזות וחיות יותר. מצב טיפטרוניק לא מעניק עצמאות מלאה לנהג ומעביר הילוכים מוקדם מדי בעצמו.
פורד פוקוס הציעה מאז ומתמיד נימוסי כביש טובים, והדגם המעודכן לא מבייש את הפירמה. אחיזת הכביש טובה מאוד על כביש יבש והמכונית שומרת באדיקות על קו הפניה הנבחר. למרבה ההפתעה בכבישים הרטובים, שהיו מנת חלקנו מרבית הזמן בימי המבחן הגשומים, אבדה האחיזה באופן מפתיע במגוון תנאים והבטחון ברכב נפגע, אך זוהי ככל הנראה אשמת הצמיגים. המתלים הקשיחים של גרסת ST ליין מסייעים בצמצום זוויות הגלגול, והרכינה בעיקולים אינה מוגזמת. משקלו של ההגה מוצלח, התקשורת קיימת והוא מאפשר להשיג מינון פניה מדויק. הבלמים פוגמים מעט בחבילה הדינמית המוצלחת. הנשיכה הראשונית לא מספיק חזקה ובהמשך נדרשה הגברת הלחיצה על דוושת הבלמים. מי שאחראית לכך היא מערכת הבלימה הרגנרטיבית המאחזרת את אנרגיית הבלימה לטובת הסוללה של מערכת הסיוע ההיברידית.
צריכת הדלק המשולבת של פורד פוקוס עומדת על 18.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. אנחנו מדדנו צריכת דלק משולבת של 13.2 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה שרובה בין עירונית, רחוק למדי מנתון היצרן האופטימי, אך נציין כי הנתון שהוצג במחשב הדרך היה מדויק. מיכל דלק בקיבולת 52 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 690 ק"מ. פורד פוקוס ST ליין ניצבת בקבוצת זיהום 6 מתוך 15. בחירה ברמת האבזור הבכירה ST ליין X מקפיצה אותה לקבוצת זיהום 8 וגם צריכת הדלק גבוהה יותר, ככל הנראה בשל הצמיגים הרחבים.
האמינות הירודה של פורד פוקוס מהדור השלישי ריסקה את מוניטין האמינות של פורד בישראל והצניחה את המותג אל תחתית טבלת המסירות. סקרי אמינות מרחבי העולם מעידים על רמת אמינות נמוכה. בסקר של ארגון J.D. Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארצות הברית בשנת 2022 ותוצאותיו פורסמו ממש בימים אלה, הגיעה פורד למקום ה- 28 מתוך 31 יצרניות, צניחה של 12 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2021 בארצות הברית הגיעה פורד למקום ה- 22 מתוך 26 יצרניות, ירידה של 6 מקומות ביחס לסקר הקודם.
פורד פוקוס משווקת בישראל עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלויות הטיפולים והחלפים אינן מפורסמות ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית דלק מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 4,066 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,840 ₪. מחירה של פורד פוקוס ST ליין מציב אותה בקבוצת רישוי שנתית בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,825 ₪. רמת האבזור ST ליין X כבר קופצת לקבוצת רישוי 4 בה עלות אגרת הרישוי השנתית 2,148 ₪.
פורד פוקוס עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וזכתה בציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 75% על תפקוד מערכות הבטיחות. פרוטוקול המבחן עודכן מאז במספר הזדמנויות ואילו הייתה נבחנת פורד פוקוס בשנית ייתכן כי הייתה מקבלת ציון נמוך יותר.
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה עם פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לסיוע בהתחמקות ממכשול, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, וניטור עירנות הנהג. המפרט מזכה את פורד פוקוס ברמת אבזור בטיחותי 4 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
מערכות הבטיחות של פורד פוקוס תפקדו היטב במהלך מבחן הדרכים, ולא נתקלתי בהתרעות שווא. ראויה לציון המערכת האקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה המבצעת תיקוני היגוי קלים ומדויקים שכמעט ואינם מורגשים.
פורד פוקוס ST ליין הנבחנת מוצעת בישראל במחיר של 140,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 13.2 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מפתח חכם עם אפשרות להגבלת מהירות הנסיעה ועוצמת מערכת השמע, חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישני חניה היקפיים, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור ST ליין X מוצעת תמורת 154,900 ₪ וכוללת בנוסף גג זכוכית פנורמי וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
פורד פוקוס נמצאת בערוב ימיה והיצרנית כבר הכריזה שלא תוצג לה מחליפה. את מקומה, וגם את מקומה של אחותה הקטנה פורד פיאסטה, יתפסו רכבי פנאי חשמליים הקולעים יותר לטעמם הנוכחי של הנהגים האירופאים. כך יצא שעבורנו המפגש עם פורד פוקוס המעודכנת הוא גם מפגש פרידה, ואנחנו נתגעגע. סיפורה של פורד פוקוס הוא כנראה קדימון לגורלו של סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. ממכונית מרכזית בשוק הרכב הישראלי, שהיוותה סוג של סמל סטטוס כ- "רכב חברה", הפכה פורד פוקוס למכונית נישה, כזו הפונה לאניני טעם, מביני עניין, או נאמני המותג.
סימני גילה של פורד פוקוס מורגשים בעיצוב תא הנוסעים ובאיכות החומרים. הנדסת האנוש מאתגרת, וגם תנאי המחייה במושב האחורי אינם מרשימים. פורד פוקוס כבר לא מנסה להתמודד על תואר המשפחתית האולטימטיבית, אך לזכותה עומדים יחידת הנעה זריזה והתנהגות כביש מהנה, שיהפכו אותה לבחירה טובה עבור חובבי הגה. הם ייהנו גם מתג מחיר אטרקטיבי הנמוך בפער לא מבוטל מהמשפחתיות המובילות ללא ויתורים בסעיפי אבזור הנוחות והבטיחות.
| פורד פוקוס האצ'בק ST ליין אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק + מערכת סיוע היברידית במתח 48V |
| הספק מרבי | 155/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 24.5/2,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,398 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,844 מ"מ |
| גובה כללי | 1,515 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
| מיכל דלק | 52 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.4 שניות |
| מהירות מרבית | 208 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 6 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי | 4 (מתוך 8) |
| מחיר | 140,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025