ג'יפ רנגלר במבחן דרכים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 14 מרץ 2023
  • 1 תגובות

ג'יפ רנגלר הקלאסי הוא האימיג' הראשון שיתגנב אל ראשכם בתוך שניה מהרגע בו תשמעו את שמו של המותג שהפך בעברית למילה נרדפת לתיאור רכב פנאי שטח. כמו אגדות שטח נוספות, גם הוא למעשה גלגול של רכב שטח צבאי אשר שימש את צבא ארצות הברית במאה הקודמת, והוא שומר על התצורה הקלאסית עם בסיס שלדת סולם וסרנים חיים מלפנים ומאחור עד היום.

ג'יפ רנגלר
יתרונות עיצוב, יכולת שטח, חווית בעלות ייחודית
חסרונות בטיחות, בידוד רעשים, אבזור

ג'יפ רנגלר

במרוצות השנים הפך ג'יפ רנגלר גם לסמל סטטוס אופנתי, הבולט ביותר בדורות האחרונים עם גרסת מרכב ארוכה המתאימה גם לבעלי משפחות, ושלל רמות אבזור ססגוניות עם קישוטים מפונפנים ומדבקות צבעוניות. למבחן הדרכים התייצב ג'יפ רנגלר כמעט קלאסי, בגרסת ספורט הבסיסית במרכב ארוך, מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים, וגג בד רך מתקפל. תג המחיר עומד על 319,900 ₪.

עיצוב ונוחות ג'יפ רנגלר

ג'יפ רנגלר שומר גם בדור הנוכחי והרביעי על הפרופורציות והמראה המזוהים כל כך עם הדגם. בחזית הגריל המוכר של ג'יפ עם 7 החרכים ומצדיו צמד פנסים עגולים. פגוש המתכת המסיבי מאכלס צמד פנסי ערפל ומציג לראווה אוזני גרירה קשוחות ממתכת. המנעולים בפינות מכסה המנוע לא שם ליופי, והם באמת אחראיים לאבטח את המכסה במקומו. הכנפיים הרחבות עשויות פלסטיק ועליהם תאורת היום ופנסי האיתות. הדופן תכליתית עם דלתות קטנות וצירים חיצוניים בולטים. אין מדרגות צד או קישוטים מיותרים, ואפילו על כיסוי לפתח התדלוק ויתרו. מאחור גלגל חלופי התלוי על דלת תא המטען, צמד פנסים רבועים וקטנים, ופגוש מינימליסטי עם אוזן גרירה מתחת ללוחית הרישוי.

ג'יפ רנגלר

בעיני גרסת הבסיס של ג'יפ רנגלר היא הנאה מכולן. המראה אלגנטי, קלאסי, ונטול אלמנטים מצועצעים המאפיינים את הגרסאות המאובזרות. עיצובו של הרכב על זמני והפרופורציות המקוריות עובדות גם בחלוף 37 שנים מהצגת הדגם המקורי. גרסת המרכב הקצרה נאה אף יותר והפרופורציות שלה קלילות ונכונות יותר. מידותיו של ג'יפ רנגלר הארוך מציבות אותו בין מתחרים כגון טויוטה לנד קרוזר, פורד ברונקו, ולנד רובר דיפנדר. אורכו 4,882 מ"מ, רוחבו 1,894 מ"מ, גובהו 1,891 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,008 מ"מ.

ג'יפ רנגלר

טיפוס פנימה אל תא הנוסעים חושף מראה קשוח ותכליתי. הדשבורד מינימליסטי וצמוד אל השמשה הקדמית הקטנה. בפנל הכסוף משולבים פתחי מיזוג עגולים ומסך מרכזי קטן ובסיסי. בקונסולה המרכזית פקדים פיזיים לשליטה בבקרת האקלים ובפונקציות הבודדות המשולבות בתא הנוסעים. בקומה התחתונה פקדי החלונות. מול הנוסע ידית אחיזה מסיבית המציגה לראווה ברגי אלן חשופים. מול הנהג גלגל הגה נאה, ולוח מחוונים אשר במרכזו מחשב דרך עם מסך צבעוני בגודל 7.0 אינץ'. דיפוני הדלתות הפשוטים וגג הברזנט מעל הראש מעניקים תחושה ספרטנית. את האווירה משפרים מחוות קטנות להיסטוריה של הדגם כגון איורים קטנים של חזית הרכב במסגרת השמשות.

ג'יפ רנגלר

איכות החומרים הבסיסית ממשיכה את אווירת התכלס. לא תמצאו כאן דיפונים רכים או חומרים נעימים למגע, והכל בנוי להיות עמיד ולהחזיק מעמד שנים ארוכות. גרסת הכניסה מגיעה עם ריפודי בד העשויים להתלכלך בשימוש אינטנסיבי בשטח, בוודאי אם תחליטו לקפל את גג הבד, ומהבחינה הזאת מושבי העור של הדגמים המאובזרים יהיו בחירה שימושית יותר. איכות ההרכבה איננה מרשימה. הרכב נמסר לידינו כשהוא כמעט חדש לחלוטין, עם פחות מ- 2,000 קילומטרים, וכבר נצפו דיפונים רופפים וגם כאלה שהתפרקו ממקומם. עם זאת, לא נשמעו רשרושי פלסטיקה גם בנסיעה בשטח. נציין כי כל מתחריו של ג'יפ רנגלר מציעים תאי נוסעים מרשימים יותר, אולם הם מוצעים במחיר גבוה יותר.

ג'יפ רנגלר

בתא הנוסעים של ג'יפ רנגלר אין מספיק תאי אחסון. בתחתית הקונסולה המרכזית חרך אחסון צר וקטן במיוחד, כך שאת המפתחות והטלפון כנראה תאחסנו במתקני הכוסות שבין המושבים הקדמיים. מתחת למשענת היד תא רדוד לאחסון חפצים קטנים, ומתחתיו תא גדול יותר ומדופן, אך נטול חיבורי חשמל או מדיה. תא הכפפות צר וקטן במיוחד. לצד ספר הרכב עב הכרס יהיה קשה למצוא בו מקום לחפצים נוספים. תאי האחסון בדלתות הם בעצם רשתות ספרטניות במיוחד. מעל מדרגת ההינע מאחור צמד מתקני כוסות עבור הנוסעים במושב האחורי.

ג'יפ רנגלר

תא הנוסעים לא עשיר באבזור, כך שאין הרבה מה להפעיל, וכפועל יוצא הנדסת האנוש פשוטה למדי. האייקונים המופיעים במסך המרכזי הקטן, קטנים מאוד, וקשה לקרוא את האינפורמציה המוצגת במסך בזמן הנהיגה. גם למיקום מתגי החלונות בקונסולה המרכזית קצת קשה להתרגל. תיבת ההעברה מאוד קשה לתפעול ודורשת מאמץ. באחת הנסיעות הבחנתי שהתאורה בתא הנוסעים דולקת ללא הפסקה, ולאחר מחקר לא קצר הסתבר שהיא נשלטת על ידי הבורר האחראי על עוצמת התאורה של לוח השעונים. קיפול גג הבד דורש את הסרת חלונות הצד והחלון האחורי בפרוצדורה לא פשוטה הדורשת לא מעט מאמץ. בימי המבחן הגשומים העדפתי שלא לאתגר את איטומו של גג הברזנט והסתפקתי בפתיחת החלק הקדמי בלבד.

ג'יפ רנגלר

הכניסה פנימה אל הרכב דורשת טיפוס רציני. ידיות האחיזה המותקנות בקורות יוכלו לסייע בטיפוס פנימה, אך בכל זאת נדרש מאמץ והדלתות הקטנות בוודאי שלא מסייעות לכך. תנוחת הישיבה זקופה וגבוהה מאוד, גם ביחס לשפע רכבי הפנאי השוטפים את הכבישים, קטנים וגם גדולים יותר. המרווח מלפנים טוב, אך נוסעים גבוהים ירגישו קרבה אל מסגרת השמשה הקדמית. גג הבד מעניק מרווח ראש עדיף לעומת הגג הקשיח. המושבים נוחים ויצאתי מהרכב בלי כאבים ומיחושים לאחר נסיעות ארוכות, וגם לאחר טיול שטח. כוונון זווית מסעד הגב מתבצע באמצעות משיכת רצועה בסיסית. קשה להגיע לתנוחת ישיבה אידיאלית משום שההגה לא יוצא מספיק החוצה ומחייב ישיבה קרובה מדי לשמשה הקדמית. שדה הראייה לא מבריק. השמשה הקדמית הניצבת קטנה מאוד וכך גם חלונות הצד. קורה A ממוקמת קרוב מאוד אל הנהג ומסתירה חלק ניכר מהמתרחש מחוץ לרכב. מכסה המנוע הגבוה מסייע לאמוד היכן מסתיימים קצוות המרכב, אך חשוב לזכור את פגוש המתכת הרבוע. מראות הצד הרבועות גדולות ויעילות כך שאפילו מראת הצד בתקן אמריקאי בצד הנהג מספקת ראות סבירה. הראות לאחור לעומת זאת לא מוצלחת. החלון האחורי אינו עשוי זכוכית כמו השמשות, והמגב האחורי נעדר, כך שבנסיעה בגשם הוא אינו שמיש.

ג'יפ רנגלר

גם הכניסה לאחור לא קלה. ילדים יצטרכו סיוע כדי לטפס פנימה והדלתות הקטנות יקשו על מבוגרים להשתחל אל המושב האחורי. המושב האחורי פשוט ובסיסי. המרווח הולם עבור שני נוסעים בוגרים או שלושה ילדים. שלושה מבוגרים כבר יחושו בצפיפות, והנוסע במרכז יסבול ממושב נוקשה עם משענת ראש קטנה ומדרגת הינע גדולה שתחייב אותו לשבת בפישוק רגליים. מאחור פתחי מיזוג ושקעי טעינה אך אין פינוקים כגון תאורת קריאה או משענת יד.

ג'יפ רנגלר

לג'יפ רנגלר במרכב ארוך תא מטען בנפח 533 ליטרים, אך הגישה אליו מסורבלת. דלת תא המטען הכבדה והגדולה עליה מותקן הגלגל החלופי נפתחת הצידה, ואת החלון שמחובר לגג הבד יש לפרק ולקפל בנפרד. מפתח תא המטען נמוך ורחב, ומאפשר הכנסת חפצים פנימה בקלות. ברצפת תא המטען שלל אמצעי עיגון, ובדופן שמאל שקע V12. מתחת לרצפה תא רדוד המאפשר אחסון של חפצים קטנים שלא תרצו שיתגלגלו בתא המטען. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בקלות באמצעות מנוף בסמוך למשענות הראש. לאחר הקיפול מתקבלת רצפה שטוחה המאפשרת הובלת חפצים גדולים.

ג'יפ רנגלר

מערך המתלים הקשוח של ג'יפ רנגלר, עם סרנים חיים מלפנים ומאחור, לא עורר ציפיות גבוהות לגבי טיבה של נוחות הנסיעה, אך בפועל נכונה לנו הפתעה. ג'יפ רנגלר בוודאי לא נוח כמו רכב משפחתי או ג'יפון סטנדרטי, אך כל עוד פני הכביש לא מצולקים מדי נוחות הנסיעה טובה. בורות גדולים וחדים או רצף של שיבושים מצליח להוציא את ג'יפ רנגלר משלוותו והוא מקפץ ומנער את הנוסעים. כבישים בין עירוניים גליים יגרמו לתגובה דומה, אך האטה קלה תשפר את המצב. בידוד הרעשים לא מוצלח. רעשי רוח ודרך חודרים אל תא הנוסעים כבר במהירות נמוכה והם מתגברים מאוד בקצב נסיעה ההולם את כביש 6, וימי המבחן הסוערים מלאי הגשם והרוחות בוודאי לא סייעו למצב. צליל המנוע חודר פנימה רק תחת מאמץ והוא אינו נעים במיוחד.

ביצועים ג'יפ רנגלר

הדור הנוכחי של ג'יפ רנגלר נחשף בשנת 2017, ובצעד שנחשב אז כניעה לתקנות זיהום האוויר הצטייד הדגם לראשונה במנוע 4 צילינדרים לצד מנועי ה- V6 וה- V8 המוכרים. לפני 5 שנים צעד זה היה נראה מספק, אך מאז מגמת החשמול תפסה תאוצה וג'יפ רנגלר זכה לגרסה היברידית נטענת, וג'יפ כבר חשפה תמונות ראשונות של היורש החשמלי של הרנגלר שיקרא ריקון. ג'יפ רנגלר התייצב למבחן הדרכים עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,995 סמ"ק עם הספק מרבי של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 41.0 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית ZF. לגרסת הכניסה מערכת הנעה עם מצב 4x2 לנסיעה בכביש ומצבי 4x4 High ו- Low לנסיעה בשטח. נתון התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אינו מפורסם.

ג'יפ רנגלר

המנוע הקטן הפתיע לטובה. הוא חסר את פס הקול הנעים והתחושה הקלילה והחלקה המאפיינת מנועי V6 המזוהים כל כך עם הדגם, אבל לגמרי עושה את העבודה. שיא המומנט מגיע רק ב- 3,000 סל"ד גבוהים כך שבנסיעה עירונית התחושה מנומנמת למדי ואפילו מעט כבדה, במיוחד נוכח הנטייה של תיבת ההילוכים לעלות במהירות להילוך גבוה. תגובת תיבת ההילוכים לקיק דאון אינה מיידית אבל בחלוף מספר רגעים מתקבלת תאוצה חזקה. התפעול הידני להעברת ההילוכים באמצעות הבורר הממוקם נמוך פחות אינטואיטיבי, ופקדי שליטה מאחורי גלגל ההגה יכלו לסייע לשליטה נוחה יותר בהעברת הילוכים ידנית. ניסיון לזנק במהירות מהרמזור עשוי לגרום לסחרור קל של הגלגלים האחוריים. מחוץ לעיר ג'יפ רנגלר מתמזג במהירות בקצב התנועה ומספק תאוצות ביניים זריזות ונטולות מאמץ.

ג'יפ רנגלר

מעבר לאספלט מעניק ג'יפ רנגלר תחושה חסונה ומוצקה. תגובת דוושת התאוצה אינה לינארית ולא תמיד אפשרה ליצור את המינון המדויק של התאוצה הרצויה. הוא לא מתרגש ממהמורות המשולבות בשביל, אבל קוליסים עמוקים שחצבו הגשמים עשויים לגרום לטלטול הנוסעים. זווית הגישה והנטישה של ג'יפ רנגלר מעולות, ובטיול הרגוע שלנו לא נתקלנו במכשולים שאתגרו אותו מהבחינה הזאת. זווית הבטן של גרסת המרכב הארוכה נחותה מזו של הקצרה ומצריכה תשומת לב בטיפוס מעל סלעים. על אף התנאים הבוציים כמעט ולא נזקק ג'יפ רנגלר לעזרתה של מערכת ההנעה הכפולה. הטבילה בשלוליות הגדולות אחרי הגשם הייתה תענוג גדול ואין ספק כי בתנאים אלה ג'יפ רנגלר זורח. נסיעה עם גג מקופל היא תענוג גדול המאפשר חיבור לטבע כשתנאי מזג האוויר מאפשרים זאת.

ג'יפ רנגלר

ג'יפ רנגלר לא נועד לתקיפת כבישים מפותלים והוא מבהיר זאת מהרגע הראשון. אחיזת הכביש לא גבוהה והדבר הורגש היטב בימי המבחן הגשומים. לחיצה קלה על דוושת התאוצה בזמן פניה עשויה לגרום לאיבוד אחיזה ולטיול קצר של האחוריים. בגרסה הנבחנת לא קיים מצב 4x4 לנסיעה בכביש. זוויות הגלגול מורגשות אך ג'יפ רנגלר מצליח להתמודד בצורה טובה גם עם העברות משקל גסות לפני פניה. בקרת היציבות מתערבת באופן מעודן ולא חותכת את הכוח בגסות. להגה משקל מוצלח אך לחובתו שטח מת מורגש סביב המרכז וכן חוסר תקשורת בולט ותחושה מעורפלת. הבלמים הגיבו היטב עם נשיכה ראשונית חזקה, אך מהלך הדוושה קצר וחוסר התחושה מקשה על מינון מדויק של עוצמת הבלימה.

צריכת דלק ג'יפ רנגלר

צריכת דלק ג'יפ רנגלר על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק המשולבת של ג'יפ רנגלר על 9.3 ק"מ לליטר. הנתון לא מרשים אך מקובל ברכבים מסוג זה הידועים ככבדים ולא אווירודינמיים. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 8.7 ק"מ לליטר, הקרובה מאוד לנתוני היצרן. צריכת הדלק נמדדה בנסיעה רגועה שרובה בין עירונית, כמעט ללא פקקים. לג'יפ רנגלר הארוך מיכל דלק בקיבולת 81 ליטרים המאפשר טווח נסיעה נדיב של כ- 700 קילומטרים. נכון לתאריך כתיבת המבחן, כל גרסאות ג'יפ רנגלר המשווקות בישראל באמצעות היבואן הרשמי מדורגת בקבוצת הזיהום הגבוהה ביותר 15. הגרסאות ההיברידיות משווקות בערוצי היבוא המקביל והאישי בלבד.

אמינות ועלויות אחזקה ג'יפ רנגלר

סקרי אמינות לא מטיבים עם מותג ג'יפ ומעידים על רמת אמינות נמוכה. לאחרונה פורסמו תוצאות הסקר השנתי של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב. מותג הרכב ג'יפ הגיע למקום ה- 17 מתוך 31 יצרניות, עם כמות תקלות גבוהה מהנתון הממוצע בסקר. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בשנת 2021 התוצאות מעודדות פחות. ג'יפ הגיעה שם למקום ה- 26 מתוך 28 מותגים, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם.

ג'יפ רנגלר

ג'יפ רנגלר משווק בישראל עם אחריות יצרן התקפה ל- 3 שנים או עד 60,000 ק"מ קצרים מהמקובל. היבואנית מציעה בתוספת תשלום תכנית הרחבת אחריות לשנה השלישית עד ל- 100,000 ק"מ, אך זו תקפה רק עבור פגמי ייצור שיתגלו במנוע, תיבת ההילוכים, משאבת הדלק, תיבת ההגה, מחשב בקרת המנוע, לוח השעונים, כריות האוויר, מחשב ה- ABS, ומערכות בקרת התקלות ברכב. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית סמלת.

ג'יפ רנגלר

למעט גרסת הכניסה הקצרה עם גג בד, כל גרסאות ג'יפ רנגלר ניצבות בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,787 ₪.

בטיחות ג'יפ רנגלר

סעיף הבטיחות הוא נקודת תורפה משמעותית עבור ג'יפ רנגלר. ארגון Euro NCAP בחן את ג'יפ רנגלר בשנת 2018 והעניק לו ציון של כוכב אחד בלבד מתוך 5, עם ציוני משנה של 50% בהגנה על נוסעים בוגרים, 69% בהגנה על ילדים, 49% בהגנה על הולכי רגל, ו- 32% בלבד על תפקוד מערכות הבטיחות. מדובר בציונים הנמוכים ביותר שהעניק הארגון בכל המבחנים שנערכו בשנת 2018. בוחני הארגון הצביעו על נקודת תורפה בחיבור בין קורה A לשלדה, ועל מספר אזורי גוף שלא זכו להגנה מספקת במהלך המבחן.

ג'יפ רנגלר

אבזור הבטיחות לא ממש משפר את המצב. ג'יפ רנגלר הוא אחד מהדגמים הבודדים המשווקים כיום בישראל עם 4 כריות אוויר בלבד וללא מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט. מערכת לניטור שטחים מתים והתרעה מפני תנועה חוצה מאחור הם סטנדרט בכל הגרסאות. מערכת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית מוצעות כאופציה בגרסאות רוביקון וכסטנדרט ברמת האבזור ספורט S וסהרה בלבד, אך גם אז הוא נזקק למערכת התרעה בהתקנה מקומית בשל היעדר מערכת לניטור סטייה מנתיב הנסיעה.

ג'יפ רנגלר

מדובר במפרט שאינו ראוי לרכב חדש בשנת 2023, בוודאי עם תג מחיר התחלתי של קרוב ל- 300,000 ₪. מצערת עוד יותר העובדה שמערכת חיונית כמו בלימה אוטונומית שהוכחה כיעילה במניעת תאונת דרכים, אינה סטנדרטית בכל רמות האבזור. יצוין כי כל הרכבים המתחרים מוצעים עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות למעט גרסת הכניסה של טויוטה לנד קרוזר. רמת האבזור הבטיחותי של ג'יפ רנגלר עומדת על 0 מתוך 8 בכל רמות האבזור, על פי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר ג'יפ רנגלר

היצע גרסאות ג'יפ רנגלר הורחב לאחרונה עם השקת מנוע V6 שהצטרף להיצע. היבואנית מתכוונת להשיק בהמשך גם את גי'פ רנגלר רוביקון 392 המצויד במנוע V8. גרסת הכניסה ספורט S מוצעת במרכב קצר או ארוך, עם גג קשיח או גג בד מתקפל, במחיר של החל מ- 289,000 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7.0 אינץ' עם תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מסך בגודל 7.0 אינץ' משולב בלוח המחוונים, מפתח חכם, ריפודי בד, חיפוי עור לגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, חיישן אור, בקרת שיוט, שמשות אחוריות כהות, פנסי ערפל, מראות צד מחוממות, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, מיגון תחתון מקורי לתיבת ההילוכים ולתיבת ההעברה, מיגון למיכל הדלק, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

רמת האבזור ספורט S פלוס מוצעת במרכב ארוך בלבד במחיר של 369,900 ₪ וכוללת בנוסף מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, עמעום אוטומטי למראה המרכזית, דיפרנציאל מוגבל החלקה, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תפריטי שטח במערכת המולטימדיה, ומערכת שמע מבית Alpine עם 8 רמקולים וסאבוופר.

רמת האבזור סהרה מוצעת במרכב ארוך בלבד במחיר של החל מ- 409,900 ₪ וכוללת בנוסף מערכת הנעה כפולה עם מצב 4x4 לנסיעה בכביש, ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם, שקע חשמל במתח 115V, תאורת ראשית מסוג לד, מדרגות צד מקוריות, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

רמת האבזור רוביקון מוצעת במרכב קצר או ארוך במחיר של החל מ- 369,900 ₪ וכוללת בנוסף נעילת דיפרנציאל קדמית ואחורית, סרנים מחוזקים מסוג דנה 44, מוט מייצב קדמי מתנתק, מגני סף מקוריים, עיטורים חיצוניים ופנימיים ייחודיים, וצמיגי שטח בקוטר 33 אינץ'. ג'יפ רנגלר רוביקון מוצע עם מערכות בטיחות רק כאופציה בתוספת תשלום.

בראש ההיצע מוצע ג'יפ רנגלר רוביקון אקסטרים ריקון במרכב ארוך בלבד ובמחיר של 459,000 ₪ והוא כולל הגבהה מקורית של 1.5 אינץ', בתי גלגלים רחבים, מנשא אחורי מחוזק לגלגל החלופי, בלמי דיסק מוגדלים, וצמיגים בקוטר 35 אינץ'.

ג'יפ רנגלר הוא אייקון שטח היסטורי, ויש לו קסם מיוחד המתעצם בגרסה הנבחנת עם גג הבד המתקפל. בזכות השמירה על הקווים והפרופורציות של הדגם המקורי הוא נראה ייחודי גם היום ואין ספק כי השיוך ההיסטורי מוסיף לאפקט המשיכה לרכב. יכולת השטח מצוינת, במיוחד בגרסאות רוביקון וריקון הקשוחות. מדובר בבחירה קלסית עבור חובבי שטח ואין ספק שהוא יסב הנאה רבה למי שמרבה לרדת מהכביש.

להפתעתנו יכולות השטח הגבוהות של ג'יפ רנגלר לא גובות מחיר כבד מדי בנסיעה על הכביש, כל עוד זוכרים שהוא לא נועד לתקיפת כבישים מפותלים. עם זאת האופי הקשוח בהחלט ניכר בסעיפי העידון, עם בידוד רעשים לוקה בחסר ותא נוסעים בסיסי הבולטים לרעה ביחס למתחרים. עקב האכילס של ג'יפ רנגלר היא הציון הנמוך במבחני הריסוק ואבזור הבטיחות הבסיסי אשר לא עומד בסטנדרטים המקובלים כיום. למרות חסרונותיו ג'יפ רנגלר זוכה לפופולריות גבוהה במיוחד בישראל בזכות שפע הגרסאות ומחיר נמוך ביחס למתחרים. נקווה כי היצרנית תטפל בנקודות התורפה של ג'יפ רנגלר במסגרת מתיחת הפנים שתאריך את חייו עד להגעת ג'יפ ריקון החשמלי.

ג'יפ רנגלר ארוך גג רך ספורט אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,995 סמ"ק
הספק מרבי 272/5,250 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 41.0/3,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה אחורית + כפולה. הילוך כוח
אורך כללי 4,785 מ"מ
רוחב כללי 1,894 מ"מ
גובה כללי 1,881 מ"מ
בסיס גלגלים 3,008 מ"מ
מיכל דלק 81 ליטרים
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) לא מפורסם
מהירות מרבית לא מפורסמת
צריכת דלק משולבת (יצרן) 9.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.7 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 1 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי 0 (מתוך 8)
מחיר 319,900 ₪

ג'יפ רנגלר 2023 מבחן דרכים