מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת ביש...
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית יונדאי, נערכת להשקת מכונית המנהלים החשמלית יונדאי איוניק 6 ורכבים ראשונים כבר נצפו בנסיעה על מוביליות שיצאו מנמל אילת. מדובר על רכב חשמלי שני מבית יונדאי על בסיס פלטפורמת E-GMP הייעודית לכלי רכב חשמליים שכבר משמשת את יונדאי איוניק 5, ג'נסיס GV60, קיה EV6 וגם EV9 שהושק לאחרונה. למעשה מדובר במכונית הראשונה על בסיס פלטפורמה זו שהיא לא רכב פנאי שטח. על אף הזנב הקצוץ ביונדאי בחרו בתצורת סדאן מסורתית ולא במבנה ליפטבק שימושי יותר. עבור היצרנית מדובר גם במכונית הראשונה התומכת בקבלת עדכוני תוכנה מרחוק OTA.
המטרה העיקרית של יונדאי איוניק 6 היא טסלה מודל 3, ולמעשה מדובר במתחרה רצינית ראשונה למשפחתית החשמלית המצליחה. בניגוד לטסלה יונדאי לא בחרה בעיצוב שקוף ושגרתי ויהיה קשה מאוד להתעלם מיונדאי איוניק 6. החזית הנמוכה והקצרצרה מציגה לראווה צמד פנסים עם חותמת תאורה המשלבת את הפיקסלים המוכרים של יונדאי. בחזית משטחים מושחרים המדמים כונסי אוויר ומטשטשים במעט את המראה האטום המזוהה עם כלי רכב חשמליים. הדופן נקייה וחלקלקה, עד שמגיעים לגג המשתפל לאחור יחד עם קו החלונות. ספי המרכב המושחרים מחזקים את הרושם הספורטיבי. הזנב הזכיר לרבים את זה של פורשה 911. הכתפיים הרחבות גולשות אל עבר דלת תא מטען קצרצרה. בקצה השמשה האחורית ספוילר בולט, תחתיו סמל יונדאי. יחידות התאורה האחוריות מחוברות ולמעשה פרוסות לרוחב הזנב. חלקו התחתון של הפגוש מושחר ומשלב מחזירי אור, תאורת נסיעה לאחור, ואת פנסי הערפל. התוצאה הסופית ייחודית ולא דומה לשום דבר אחר על הכביש, ולמען האמת היא גם לא דומה לרכבים אחרים מבית יונדאי אותם פגשנו בשנים האחרונות.
אורכה של יונדאי איוניק 6 עומד על 4,855 מ"מ, רוחבה 1,880 מ"מ, גובהה 1,495 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,950 מ"מ. מדובר במידות נדיבות מאלה של טסלה מודל 3 וקרובות לאחות עם מנועי הבעירה הפנימית יונדאי סונטה. בשל העובדה שמכלולי יחידת ההנעה החשמלית קומפקטיים יותר ניתן לצפות לתא נוסעים מרווח מזה של יונדאי סונטה.
תא הנוסעים מדבר בשפה אחרת ומזכיר מאוד את זה של יונדאי איוניק 5. הקווים ישרים לרוחב הרכב מעניקים תחושה אוורירית ומרווחת. צמד מסכי 12.3 אינץ' שוכנים על משטח צף דמוי טאבלט בסמוך לנהג ומשמשים את מערכת המולטימדיה ואת לוח המחוונים הדיגיטלי. שבכת פתחי המיזוג שרועה לרוחב תא הנוסעים ומתחתיה פקדי שליטה בפונקציות מרכזיות ומשטח עם פקדי מגע לשליטה במערכת בקרת האקלים. בין המושבים הקדמיים קונסולה נמוכה ומינימליסטית עם שלל תאי אחסון. באופן מפתיע פקדי החלונות נדדו מהדלתות אל הקונסולה בין המושבים הקדמיים. בורר ההילוכים הוא למעשה מנוף המותקן מימין לגלגל ההגה. בתא הנוסעים משולבת תאורת אווירה עשירה המאפשרת שילוב של מספר גוונים ומייצרת מראה ייחודי בחשיכה. כאופציה מוצעות מצלמות המחליפות את מראות הצד המקרינות את התמונה על מסכים הממוקמים בבסיס קורות A, אך נראה כי בשלב זה הן לא יצעו בישראל.
בשלב זה הוזנו למחשבי משרד התחבורה 4 גרסאות לדגם. יחידות ההנעה דומות לאלה שפגשנו ביונדאי איוניק 6 וקיה EV6 אולם טווח הנסיעה ארוך יותר בזכות יעילות אווירודינמית עדיפה. גרסת הכניסה תצויד במנוע חשמלי אחורי בודד עם הספק מרבי של 151 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בשידוך למערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 8.8 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל- 185 קמ"ש. סוללה בקיבולת 54.0 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה שיעמוד על כ- 420 ק"מ.
הגרסה הבאה מצוידת אף היא במנוע חשמלי אחורי בודד אך מדובר במנוע חזק יותר עם הספק מרבי של 228 כ"ס, נתון המומנט זהה ועומד על 35.7 קג"מ וגם במקרה זה נעשה שימוש במערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 7.4 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל- 185 קמ"ש. סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה שיעמוד על כ- 610 ק"מ.
בראש ההיצע עומדת גרסה כפולת הנעה המצוידת בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 325 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.7 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש בגרסה זה אורכת 5.1 שניות, גם במקרה זה המהירות המרבית מוגבלת ל- 185 קמ"ש. סוללה בקיבולת 77.4 קוט"ש צפויה לספק טווח נסיעה שיעמוד על כ- 580 ק"מ.
יונדאי איוניק 6 תומכת בטעינה מהירה במתח של 800V המאפשר שימוש בעמדות טעינה DC בהספק של 350 קילוואט בהן טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה עבור הסוללה הגדולה צפויה להמשך פחות מ- 20 דקות. חשוב לציין כי עמדות ציבוריות מסוג זה עדיין אינן זמינות בישראל. טעינה מ- 10% ל- 80% בעמדה בהספק 50 קילוואט תמשך כ- 73 דקות. עמדת טעינה ביתית בהספק 11 קילוואט תאפשר טעינה מ- 10% ל- 100% בתוך קצת יותר מ- 7 שעות. המכונית תומכת בטכנולוגיית V2L המאפשרת הפעלת מוצרי חשמלי קטנים באמצעות מתאם ייעודי.
היצע מערכות הבטיחות צפוי לכלול בנוסף לאבזור המקובל מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה ושמירת מרחק מהרכבים בנתיבים המקבילים, סיוע אוטונומי בהחלפת נתיב בעת הפעלת האיתות, בינה מלאכותית שתאפשר להתאים את פעולת מערכות הבטיחות לסגנון הנהיגה של הנהג, זיהוי כלי רכב והולכי רגל בצמתים, מערכת לניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב והצגת השטח המת בלוח המחוונים הדיגיטלי, בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה, ויציאה אוטונומית מהחניה גם בהפעלה מרחוק.
ההערכות הן כי מחירה של יונדאי איוניק 6 צפוי לעמוד על החל מכ- 210,000 ₪ לגרסת הכניסה, ולהאמיר עד לכ- 280,000 ₪ עבור גרסת ההנעה הכפולה ברמת אבזור גבוהה. את הפרטים המלאים נוכל לספק לכם לאחר ההשקה הצפויה כאמור להתקיים בשבועות הקרובים.
כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...
בוריס רוזנר 25 נובמבר 2025
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...
בוריס רוזנר 24 נובמבר 2025
כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...
בוריס רוזנר 23 נובמבר 2025
לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...
בוריס רוזנר 20 נובמבר 2025
ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...
בוריס רוזנר 19 נובמבר 2025