וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
קיה נירו EV בדורו השני מתיימר להביא את היתרונות והשיפורים אליהם נחשפנו במבחן קודם לגרסת ה- PHEV, ביניהם מרכב בתצורה שימושית, מרווח פנימי נדיב ותא נוסעים מודרני, בשילוב יחידת ההנעה החשמלית המוכרת מהדור הקודם. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת K3 המשותפת גם ליונדאי אלנטרה, המיועדת לקלוט יחידות הנעה היברידיות וחשמליות. קיה נירו EV משווק בישראל ברמת אבזור אחת המוצעת במחיר 199,900 ₪ וכוללת מנוע חשמלי קדמי בהספק 204 כ"ס וסוללה בקיבולת 64.8 קוט"ש.
| קיה נירו EV | |
|---|---|
| יתרונות | שימושיות, בלימה רגרנטיבית יעילה, מערכת מולטימדיה |
| חסרונות | מחיר, פלטפורמה שאינה חשמלית טהורה |
העיצוב החיצוני של קיה נירו EV החדש כמעט זהה לגרסת הפלאג-אין הייבריד, וההבדלים היחידים מתמקדים בגריל קדמי אטום עם פתח טעינה במרכזו וחישוקי 17 אינץ' צנועים יותר. מעבר לכך, מדובר באותו עיצוב מודרני המשלב ערב רב של אלמנטים שלא תמיד משתלבים בצורה הומוגנית ויוצרים תוצאה סופית עמוסה. החלק האחורי כולל קורת C בעיצוב בומרנג המשלבת בקצותיה את גופי התאורה האחוריים ומציעה צביעה דו-גונית ללא תוספת תשלום. הממדים רושמים צמיחה קלה ביחס לדגם הפורש. אורכו הכולל של קיה נירו EV עומד על 4,420 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ, גובהו 1,570 מ"מ (25 מ"מ יותר מגרסת הפלאג-אין) ואורך בסיס הגלגלים צמח ב- 20 מ"מ ביחס לדגם הפורש ועומד כעת על 2,720 מ"מ.
תא הנוסעים רושם את השיפור העיקרי מול הדגם הפורש ומאמץ את הארכיטרקטורה המוצלחת מהאחות הגדולה קיה EV6 החשמלית. סביבת הנהג עוטפת עם קו עליון החולש דרך הדשבורד אל חלקן העליון של הדלתות הקדמיות. סביבת הנהג דו-מפלסית. במפלס העליון מסך מרכזי ולוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ' השוכנים על משטח מעוקל המופנה קלות אל עבר הנהג ומייצרים מראה של מסך גדול בעיצוב א-סימטרי. במפלס תחתיו מותקנים פתחי המיזוג ומשטח מגע מתחלף המציג את פקדי השליטה במערכת המולטימדיה או בבקרת האקלים, בהתאם לבחירת הנהג. בקונסולה המרכזית שבין המושבים הקדמיים נמצא בורר הילוכים חשמלי בצורת חוגה, משטח טעינה אלחוטי, ותא אחסון בעל מחיצות נשלפות כמחזיקי כוסות. איכות החומרים טובה בחלקו העליון של הדשבורד אך מקו פתחי המיזוג ומטה מצאנו חומרי דיפון נוקשים בעלי מרקם מחוספס המקנה תחושה זולה. איכות ההרכבה מותירה תחושה מוצקה והדוקה. בדומה לדגמים האחרים בהם מותקן מערך פקדי המגע המתחלף לשליטה על מערכת בקרת האקלים ומערכת המולטימדיה, גם כאן מדובר בסידור לא נוח ופחות אינטואיטיבי. מערכת המולטימדיה מציגה ממשק ריספונסיבי ומודרני עם צימוד אלחוטי לסמארטפון ותמיכה בעברית.
הכניסה והיציאה נוחים ביחס למשפחתית סטנדרטית הודות לגג ובסיס מושב גבוהים יותר. תנוחת הנהיגה טובה הודות לכיוונון חשמלי של מושב הנהג. קו חלונות בגובה סטנדרטי בשילוב מראות תלויות, מאפשרים שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. בסיס גלגלים באורך 2,720 מ"מ ומרווח ראש נדיב מסדרים מרחב פנימי מצוין לכל הנוסעים ואפשרות לתנוחת ישיבה זקופה, כך שגם גבהי קומה ירגישו בנוח במושב האחורי. עוד נמצא מאחור פתחי מיזוג, חלונות כהים, ומשענת יד עם מחזיקי כוסות. שיפור נוסף ביחס לגרסת הפלאג-אין הינה רצפה שטוחה לחלוטין המשפרת את תנאי המחיה לשלושה נוסעים מאחור. כל המושבים מספקים נוחות ראויה לאורך שעות, ואלו הקדמיים כוללים מתלה לז'קט ושקעי טעינה בצידם לטובת היושבים מאחור.
פתרונות האחסון כוללים תא מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים הכולל שקע טעינה USB, תא כפפות שאינו מדופן, תאים בדלתות הרכב, ותא שימושי ופתוח בקונסולה המרכזית הכולל חוצצים נשלפים לטובת מחזיקי כוסות. כיוונון גובה ומרחק למשענת היד היה משפר עוד יותר את הנוחות בנהיגה מנהלתית. תא המטען בנפח 475 ליטרים, 127 ליטרים יותר מאשר בגרסת הפלאג-אין הייבריד. קיפול המושב האחורי יסדר חלל גדול לצורך הובלת ציוד גדול אך ללא משטח מפולס. המדף העליון של תא המטען מביש ולמעשה מהווה מחיצה רכה להסתרתו ללא אטימת רעשים. מתחת לרצפת תא המטען ערכת ניפוח וכבל טעינה.
תחילת תנועה מתבצעת באמצעות לחיצה על מתג ההפעלה והעברה למצב DRIVE תוך דריכת דוושת הבלם. הפעולות הללו מיותרות ברכב חשמלי, אשר אינו זקוק כלל למתג כיבוי והפעלה ואינו מחויב בדריכת הבלמים בעת החלפת מצבי נסיעה (קדימה/אחורה). נוחות הנסיעה של קיה נירו EV מרשימה. בהתחשב במשקל הנושק ל- 1.8 טונות ובפלטפורמה משולבת שאינה חשמלית טהורה, לא תמצאו כאן קשיחות מוגזמת המוכרת מרכבים חשמליים רבים. כושר ריסון המפגעים בתוך העיר מצוין ולא יבייש משפחתית בנזינית קלה. מתלה אחורי רב חיבורי יודע להתמודד היטב עם בורות ושברים שכה נפוצים בערי המרכז, ומצמצם טלטולים על ציר הרוחב. גם חישוקי 17 אינץ' צנועים מטיבים בבידוד שברי אספלט. הבלימה הרגרנטיבית המהוללת משאר דגמי הקונצרן, מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת עם בלימה לינארית, מדויקת ונטולת שקיעת חרטום, המקלה עד מאוד בנהיגה עירונית או נהיגה בעומסי תנועה. מחוץ לעיר הנוחות נשמרת, ורק שילוב של מהירות גבוהה וגלי אספלט עמוקים מצליחים לאתגר את הבולמים, אשר לא תמיד מרסנים במהלך אחד את נדנוד המרכב. רעשי הרוח והדרך בולטים ביחס לגרסת ה- PHEV כבר במהירות בין עירונית בשל היעדרה של אוושת המנוע, אך מדובר בתופעה מוכרת ברכבים חשמליים והינה בגבול הסביר.
התנהגות הכביש כמצופה ממשפחתית במשקל גבוה, אינה מתגמלת את חובבי ההגה, אך לצד זאת עדיפה ביחס לקרוסואברים גבוהים יותר הודות למרכז כובד נמוך המאפשר זוויות גלגול מדודות. צמיגי הקונטיננטל מאפשרים אחיזת כביש גבוהה גם תחת לחץ, אך חוסר תקשורת מוחלט מכיוון ההגה או השלדה אינם מעודדים נהיגה פוחזת. גם הבלמים אינם מציעים פעולה תקשורתית, וממילא עיקר הבלימה נסמכת על הפעולה הרגרנטיבית.
קיה נירו EV כולל מנוע חשמלי קדמי יחיד עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 26 קג"מ, ומערכת הנעה קדמית. אם נתון המומנט נשמע לכם רזה ביחס למקובל, נזכיר שבדגם הפורש עמד נתון המומנט על 40 קג"מ אך בדור הנוכחי בחרו מהנדסי קיה להפחיתו לטובת חיסכון אנרגטי וכן להפחתת לוחמת מומנט וסחרור גלגלים מיותר, שהרי כל הכוח מועבר ישירות לגלגלים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 167 קמ"ש. בדומה לרכבים חשמליים רבים עם נתונים דומים, גם קיה נירו EV מציע ביצועים חזקים לצד תגובות מיידיות ופעולה חלקה וחרישית. חרף הפחתת המומנט הדרמטית, עדיין קיימת לוחמת מומנט בעת האצה בפניה אך בקרת אחיזה אפקטיבית מונעת כל סחרור או איבוד אחיזה.
פקד מצבי הנהיגה שעל גלגל ההגה מונה מצבי אקו, נורמל וספורט, ובאופן ברירת המחדל מתחילה כל נסיעה במצב אקו שהתגלה כיעיל ונעים ביותר לשימוש הודות לשמירה על ביצועים מעולים ומיצוי מיטבי של הבלימה הרגרנטיבית. מצבי נורמל וספורט מחדדים את התגובות אך מרככים את הבלימה הרגרנטיבית שפועלת למופת במצב אקו, על כן העדפתי ברוב הנסיעות להישאר במצב אקו המוצע כאמור כברירת מחדל.
התנהגות הכביש ניטרלית ומאפשרת קצב התקדמות טוב בכל תנאי הכביש. עם מרווח גחון בגובה 15 מ"מ (נמוך בעשרה מ"מ מגרסת ה- PHEV בשל חישוקי 17 אינץ' ומרכז כובד מונמך בשל מערך הסוללות המותקן ברצפת המרכב, היכולת הדינמית עדיפה ביחס לגרסת הפלאג-אין הייבריד ומיישרת קו עם משפחתיות קומפקטיות ללא יומרות ספורטיביות.
קיה נירו EV כולל סוללה בקיבולת 64.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 460 ק"מ על פי נתוני היצרן. קבלת הרכב עם סוללה טעונה במלואה דיווחה על טווח צפוי של 397 ק"מ בהתחשב באופי השימוש שקדם לטעינה. הנתון התברר כתקף גם בנהיגת המבחן שלנו שכללה שימוש סביר ונסיעה שבוצעה ברובה במצב אקו עם עמידה בפקקים, שיוט בכביש המהיר במהירויות תלת ספרתיות ועקיפות, עם בלימה רגרנטיבית בעצימות מרבית ומזגן פועל לפרקים. לפיכך, צריכת החשמל עמדה במהלך המבחן על 6.15 ק"מ לכל קוט"ש.
הסוללה תומכת בטעינה מהירה DC בהספק של עד 100 קילוואט המאפשרת טעינה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 43 דקות. בפועל, בעמדת טעינה ביתית בהספק 11 קילוואט התקבל קצב טעינה סביר ומקובל, כך שבטעינה לילית הצלחנו להטעין את הסוללה במלואה. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 1 מתוך 15 כמו בכל רכב חשמלי.
קיה זוכה למוניטין אמינות מוצלח בישראל. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה קיה למקום הראשון מתוך 32 יצרניות, טיפוס של שני מקומות ביחס לסקר הקודם, תוך עקיפת יצרנית האם יונדאי שהגיעה למקום השלישי. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2022 הגיעה קיה למקום ה- 6 מתוך 24 יצרניות, עליה של 6 מקומות ביחס לסקר הקודם.
קיה נירו EV משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. האחריות לסוללה הינה למשך 7 שנים או עד 150,000 ק"מ בעוד מרבית הרכבים המתחרים מציעים אחריות מעט נדיבה יותר עבור הסוללה, העומדת על 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. בדומה לכל רכב חשמלי סכום אגרת הרישוי השנתית הינה הנמוכה ביותר ועומדת על 537 ₪ בלבד.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 6,300 ₪ ועלות ביטוח החובה 1,100 ₪.
קיה נירו החדש נבחן במבחן הריסוק של ארגון Euro Ncap בשנת 2022 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 91% בהגנה על בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, וציון 79% על מערכות עזר לבטיחות על פי המפרט המשווק אצלנו. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר ביניהן כרית אוויר מרכזית החוצצת בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בזיהוי תנועה חוצה בפניה שמאלה, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, ניטור ערנות הנהג, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת המהירות בבקרת השיוט, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, תזכורת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, ובלימה מפני תנועה חוצה מלפנים. כיול מערכות הבטיחות מרגיש בשל פי כמה ביחס לדור הקודם ומראה את התקדמות הטכנולוגיה באספקט זה. ראוי לציין את הפיצ'ר האחראי על רטט בהגה במצבי חירום, התורם להתרעה מוחשית. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי הינה 7 מתוך 8.
קיה נירו בגרסת EV החשמלית משווק במחיר 199,900 ₪ ברמת אבזור יחידה הכוללת בין היתר מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' עם מערכת הפעלה בשפה העברית ואפליקציית Waze מובנית, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר לנוסעים במושב האחורי, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, ריפוד דמוי עור בשילוב בד, כוונון חשמלי למושב הנהג, תאורת אווירה בתא בנוסעים, חיישני אור וגשם, חיישני חניה היקפיים, פנסי ערפל עם תאורת לד, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
קיה נירו EV החדש רושם שיפור מהותי ביחס לדגם הפורש הודות לתא נוסעים מודרני, עיצוב מעניין וחבילה פרקטית בכללותה. כרכב חשמלי בתמחור הנוכחי, קיה נירו EV קרוב מדי לגרסאות הבסיס של טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 5 המצוינות, ויקר מהותית מג'ילי גיאומטרי C 460 המציעה מפרט דומה, כך שעל אף היותו רכב חשמלי שימושי נטול מגרעות מהותיות, ניכר כי שיוף קל למחיר ברוח התחדשות המלאים וזמינות הרכבים המתחרים, תסייע לו לבלוט בשוק תחרותי ומתפתח בו הוא מתחרה.
| קיה נירו EV | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי קדמי |
| הספק מרבי משולב | 204 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 26.0 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,420 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,825 מ"מ |
| גובה כללי | 1,570 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ |
| נפח תא מטען | 475 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,757 ק"ג |
| מהירות מרבית | 167 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.8 שניות |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 460 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 390 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 4 כוכבים (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 199,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025