וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
לקסוס צועדת בהססנות אל עידן הרכב החשמלי. בעוד יצרניות היוקרה האירופאיות כבר מתהדרות בליין של רכבים חשמליים במגוון סגמנטים, לקסוס הציגה רק לאחרונה את לקסוס RZ, הרכב החשמלי הראשון מתוצרתה על בסיס שלדה ייעודית, המצטרף אל גרסה חשמלית לרכב הפנאי הקטן לקסוס UX שסבל עד לא מזמן מטווח נסיעה צנוע.
| לקסוס RX 450h PHEV | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב חיצוני, תא נוסעים, הנדסת אנוש, צריכת דלק במצב ההיברידי |
| חסרונות | שאון מנוע הבנזין, פער המחיר מגרסת הכניסה ההיברידית |
לצד זאת, כבר שנים רבות משווקת לקסוס רכבים היברידיים, ובשנים האחרונות אימצה גם יחידות הנעה היברידיות נטענות. הדור הנוכחי של דגמי לקסוס מציג עיצוב מרשים מתמיד, תאי נוסעים איכותיים ומאובזרים, לצד שיפור משמעותי בסעיפי התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה. יצאנו למבחן דרכים עם לקסוס RX450h+ ברמת אבזור הדורי שמחירו עומד על 479,990 ₪, בכדי לגלות מה יש לו להציע אל מול המתחרים.
לקסוס RX החדש זוכה לעיצוב עדכני ומודרני ביחס לדור היוצא. הגריל הקדמי נטול המסגרת עורר מעט חילוקי דעות, אבל במציאות הוא משתלב היטב בחזית הנאה והכוחנית. הדופן דינמית ומציגה כתף שרירית סביב הגלגל האחורי, וקו החלונות הייחודי מייצר מראה של גג צף בדומה לזה של הדור היוצא. מאחור יחידות תאורה דומיננטיות ונאות, אך הוויתור על סמל המותג והסתפקות בכיתוב קטן מטשטש מעט את הזהות ומייצר מראה מעט אנונימי.
על אף מידות חיצוניות כמעט זהות לדור היוצא, מצליח העיצוב החדש לגרום ללקסוס RX החדש להיראות קטן יותר. אורכו 4,890 מ"מ, רוחבו 1,920 מ"מ, גובהו 1,695 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2850 מ"מ.
תא הנוסעים של לקסוס RX החדש נראה נהדר, במיוחד בשילוב גווני השחור והקאמל ברכב המבחן. מבנה תא הנוסעים מבוסס על תפיסת ה- Tazuna הנוכחית של לקסוס האמורה לאפשר שליטה קלה ונוחה ברכב. הארכיטקטורה מבוססת על מסך מגע מרכזי בגודל 14.0 אינץ' ומסך בגודל 7.0 אינץ' המשולב בלוח המחוונים. איכות החומרים מצוינת גם בפינות נידחות בתא הנוסעים. מתי למשל נהניתם מליטוף של דיפון התקרה? שילוב המרקמים והחומרים, יחד עם התפירה הנאה, מייצרים אווירה יוקרתית. גם איכות ההרכבה מעולה והפלסטיקה דוממת גם מעל שיבושים.
היצע תאי האחסון אינו חורג מהמקובל אך מציע פתרונות שימושיים. בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח קטן, ומתחת לכיסוי נגלל תא עמוק עם חיבורי מדיה ומשטח טעינה אלחוטי. מתקני הכוסות גדולים, ממוקמים היטב, וניתנים להתאמה לגובה הכוסות על מנת לאפשר גישה נוחה ושימושית. התא מתחת למשענת היד נפתח לשני הצדדים ומאפשר גישה נוחה לנהג וגם לנוסע מלפנים. בסמוך לברך שמאל של הנהג מגירת אחסון עבור מטבעות וחפצים קטנים. תא הכפפות אינו גדול במיוחד אך מדופן היטב. התאים בדלתות גדולים וכוללים גם מגרעת עבור אחסון בקבוקי שתיה.
על אף ממשק שליטה המבוסס על מסך מגע, הנדסת האנוש זוכה לציון טוב מאוד. לידיות פתיחת הדלתות החשמליות ניתן להתרגל תוך זמן קצר. תפעול בקרת האקלים מתבצע באמצעות שילוב בין פקדים פיזיים לפקדי מגע המופיעים באופן קבוע בחלקו התחתון של המסך המרכזי. תחת שמש ישירה נרשמו השתקפויות במסך המרכזי שהקשו מעט על קריאת הנתונים. בורר ההילוכים האלקטרוני דורש מעט תרגול ומשיכה החלטית על מנת לשלב את ההילוך הרצוי. לטעמי היה ראוי להעניק פקד פיזי למערכת לבחירת מצבי הנהיגה, ולא להעביר את השליטה בה אל מסך המגע. מערכת ההפעלה של המסך המרכזי פשוטה למדי, ולמעשה זהה לזו שתמצאו בדגמי טויוטה העדכניים, אך בלקסוס יכלו להשתדל קצת יותר על מנת להעניק ללקוחותיהם חווית שימוש ייחודית. המערכת מזהה פונקציות נבחרות הנמצאות בשימוש תכוף ומציגה אותן על מסך ייעודי לטובת תפעול מהיר.
הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה מאוד. ההגה נע לפנים והמושב נע לאחור אוטומטית על מנת להקל על הכניסה והיציאה. המושבים הקדמיים מעולים. הם רכים וגם תומכים באופן שהותיר את הנהג והנוסע מלפנים רעננים גם אחרי נסיעה ארוכה. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, ומושב הנהג כולל גם זיכרון. גם גלגל ההגה מתכוונן חשמלית וכולל זיכרון, ותנוחת הנהיגה של הנהגים השונים יכולה להישמר בזיכרון הרכב. המרווח מלפנים נדיב בכל המימדים, אך הקונסולה הרחבה בין המושבים הקדמיים גוזלת מעט ממרווח הרגליים. על אף קורות A העבות, שדה הראייה לפנים ולצדדים טוב מאוד. מראות הצד גדולות ויעילות, והמראה בצד הנהג מתעמעמת אוטומטית למניעת סנוור. הראות לאחור אינה מושלמת בשל השמשה הקטנה והמשופעת. מערכת המצלמות ההיקפיות מספקת תמונה איכותית, ויחד עם החיישנים ההיקפיים מסייעת בתמרונים צפופים.
הכניסה למושב האחורי נוחה וגם שם נפגוש חומרים איכותיים ורמת גימור גבוהה. המרווח במושב האחורי נדיב אך מבנה המושב יתאים יותר עבור שני נוסעים בלבד. הנוסע במרכז יסבול ממושב צר, מוגבה ונוקשה. מדרגת ההינע אינה גבוהה אך רחבה למדי. תנאי המחיה במושב האחורי טובים עם משענת יד המציעה תא אחסון ומתקני כוסות, שמשות אחוריות כהות, פתחי מיזוג, שליטה נפרדת בטמפרטורה, וצמד שקעי טעינה מסוג USB-C.
ללקסוס RX תא מטען נדיב בנפח 612 ליטרים. דלת תא המטען חושפת מפתח רחב ונמוך המאפשר גישה נוחה פנימה. איכות החומרים והגימור בתא המטען ללא רבב. המושב האחורי מתקפל ביחס 40:20:40. הקיפול מתבצע חשמלית באמצעות צמד פקדים בדופן תא המטען, אולם תיאלצו להחזיר אותו למקום בעצמכם באמצעות משיכת מנוף והרמת המשענת. מתחת לרצפה מספר תאי אחסון רדודים, וערכה לתיקון תקרים המחליפה את הגלגל החלופי.
נוחות הנסיעה של לקסוס RX טובה מאוד. בעיר הוא מתמודד היטב עם בורות בינוניים וגדולים אבל דווקא שיבושים קטנים גורמים לו לקפץ מעט. התגובה במפגש עם פסי האטה מעט נוקשה ומתעדנת עם הפחתת המהירות. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה מאוד, וההתמודדות עם שיבושים קטנים מוצלחת יותר. על כבישים גליים נרשמו תנודות מרכב שהפכו חדות יותר במהירות גבוהה. בידוד הרעשים מציין. בנסיעה במצב חשמלי שררה דממה בתא הנוסעים, אך מנוע הבנזין רועש והצליל אינו נעים תחת מאמץ.
לקסוס מזוהה עם מערכות הנעה היברידיות כבר שנים ארוכות, ולקסוס RX מוצע עם מערכות הנעה היברידיות כבר מדורו השני קרוב ל- 20 שנה, אבל למותג לקח זמן לאמץ מערכות הנעה היברידיות נטענות, ורק בדור החמישי מקבל לראשונה לקסוס RX יחידת הנעה מסוג זה לצד צמד יחידות הנעה היברידיות. לקסוס RX450h+ מצויד במנוע בנזין בנפח 2,487 סמ"ק עם הספק מרבי של 185 כ"ס ומומנט מרבי של 23.1 קג"מ, ובשני מנועים חשמליים. לקדמי הספק מרבי של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ, ולאחורי הספק מרבי של 54 כ"ס ומומנט מרבי של 12.3 קג"מ. ההספק המרבי המשולב עומד על 309 כ"ס, והיצרנית לא מפרסמת את נתון המומנט המשולב. הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש.
יצאנו לדרך בנסיעה על חשמל בלבד. התגובות זריזות ומיידיות אך אינן מוגזמות, והדממה שוררת בתא הנוסעים. מנוע הבנזין מתעורר בצליל מחוספס המתגבר תחת מאמץ וחודר אל תא הנוסעים. גם במצב ההיברידי הביצועים טובים מאוד וזמינות הכוח כמעט מיידית. התגובות לתאוצות ביניים טובות גם במהירויות שיוט גבוהות, אך תגובות מנוע הבנזין המטפס לסל"ד גבוה יוצרות תחושה מאומצת.
לקסוס RX מתמודד היטב עם כבישים מפותלים ולא מרגיש כבד כפי שמסגיר המפרט הטכני המדווח על משקל עצמי של 2,110 ק"ג. זוויות הגלגול אינן מוגזמות ואחיזת הכביש טובה מאוד. האף נכנס לעיקולים באופן החלטי גם במהירות גבוהה. קיימת נטייה קלה לתת היגוי, אך הגברת הלחץ על דוושת התאוצה תביא להידוק קל של האחוריים. יחידת ההנעה לא מאתגרת את יכולות השלדה הגבוהות, ומערכת בקרת היציבות לא נקראה אל הדגל בשום שלב. ההגה הקל אינו מתקשר, מרגיש מנותק, ופוגם ביכולת הדינמית. הבלמים מעט מעורפלים באופן המקשה ליצור מינון בלימה מדויק, אך לזכותם יאמר שבניגוד למערכת בלימה רגנרטיביות אחרות בהן התנסינו, לא מורגש שינוי מהותי בעוצמת הבלימה במעבר לבלימה באמצעות מערכת הבלמים הקונבנציונלית.
לקסוס RX450h+ מצויד בסוללה בקיבולת 18.1 קוט"ש, וטווח הנסיעה החשמלי נע בין 67 ל- 68 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. לדרך יצאנו עם סוללה טעונה ב- 100%. מחשב הדרך חזה טווח נסיעה של 62 קילומטרים, אך הצלחנו לכסות 66 קילומטרים בנסיעה בין עירונית עד שאזל החשמל בסוללה והרכב עבר אוטומטית למצב נסיעה היברידי. טווח הנסיעה הרשמי ריאלי בהחלט ויתכן כי נסיעה עירונית אף תסייע להגדילו במעט.
בפרק הנסיעה ההיברידי נמדדה צריכת דלק נאה של 17.0 ק"מ לליטר. טווח הנסיעה המשולב עומד על כ- 770 ק"מ. נזכיר כי רכבים היברידיים נטענים כדאיים בעיקר עבור מי שטווח הנסיעה היומי שלהם חופף לטווח הנסיעה החשמלי שמציע הרכב. ללקסוס RX טווח נסיעה נאה ביחס למרבית המתחרים, אולם כבר קיימים רכבים היברידיים נטענים עם טווח נסיעה חשמלי של למעלה מ- 100 ק"מ. לקסוס RX450h+ ניצב בקבוצת רישוי 1 מתוך 15.
לקסוס מככבת באופן קבוע בראש טבלאות סקרי שביעות רצון הלקוחות, ונהנית מתדמית מצוינת בתחום האמינות וחווית הבעלות. גם בישראל נהנה המותג מתדמית אמינות מצוינת. היבואנית המקומית מציעה תכנית הרחבת אחריות ייחודית המעניקה לבעלים ראש שקט גם לשנות בעלות ארוכות. בסקר האמינות האחרון שערך ארגון J.D Power בארצות הברית בשנת 2022 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, חזרה לקסוס למקום הראשון לאחר שטיפסה 5 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2021 בארצות הברית הגיעה לקסוס למקום הראשון מתוך 28 יצרניות, עליה של 2 מקומות ביחס לסקר הקודם.
לקסוס RX משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות מורחבת ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. כאמור, מציעה היבואנית תוכנית הרחבת אחריות לרכבים משומשים עד 10 שנים על הכביש או עד 160,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 27,140 ₪, ועלות ביטוח החובה 2,323 ₪. כל גרסאות הדגם ניצבות בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,787 ₪.
לקסוס RX עבר את מבחן הריסוק של Euro NCAP בשנת 2022 וקיבל את הציון המרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 89% בהגנה על הולכי רגל, ו- 91% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות נדיב וכולל בין היתר 12 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי תנועה חוצה בצומת, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני פתיחת דלתות כאשר רכב חולף במקביל, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, סיוע היגוי אקטיבי בתמרוני חירום, מערכת מצלמות היקפיות, וחיישני חניה היקפיים עם בלימה אוטונומית למניעת התנגשויות בחניה. רמת האבזור הדורי כוללת בנוסף תאורה ראשית עוקבת פניה. רמות האבזור הבכירות F ספורט וטאקומי כוללות בנוסף תאורת לד מטריקס המסתגלת לתנאי הנסיעה. רמת האבזור הבטיחותי של לקסוס RX על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.
מערכת המצלמות ההיקפיות כוללת גם מבט על המתרחש מתחת לרכב ועשוי להיות שימושי בנהיגה בשבילים. חיישני החניה ההיקפיים מעט היסטריים, אבל בולמים את הרכב ביעילות לפני פגיעה במכשול. בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה פחות הרשימה עם תיקונים מאוחרים ומרושלים, ולעיתים לא הצליחה לשמור את הרכב בנתיב הנסיעה.
לקסוס RX החדש משווק בישראל עם 3 יחידות הנעה היברידיות וב- 4 רמות אבזור. את המפרט המלא והמחירון תוכלו למצוא בעמוד הדגם בקטלוג הרכב. גרסת הכניסה קיושו כוללות בין היתר מפתח חכם, ריפוד דמוי עור בשילוב עור, כוונון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מערכת שמע מבית Panasonic, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי בחיבור אלחוטי, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת ל- 3 אזורים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג שמש חשמלי, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
רמת האבזור הדורי אותה בחנו כוללת בנוסף ריפודי עור מלאים, זיכרונות למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מראה מרכזית דיגיטלית, מערכת מצלמות היקפיות, גג שמש פנורמי חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 21 אינץ'.
רמת האבזור טאקומי כוללת בנוסף מערכת שמע עם 21 רמקולים מבית Mark Levinson, מערכת תצוגה עילית, ריפודי עור מהודרים עם תפירה ייחודית, זיכרונות למושב הנהג, חימום לגלגל ההגה, וילונות גלילה בחלונות האחוריים, וקיפול חשמלי למושבים האחוריים.
רמת האבזור F ספורט נבדלת בעיצוב ייחודי עם ספי פגושים בצבע הרכב, תא נוסעים בגימור ספורטיבי, וחישוקים קלים בעיצוב ייחודי בצבע שחור.
לקסוס RX היוצא היה רכב מצוין, אבל הדור החדש לוקח אותו צעד גדול קדימה. הוא איכותי מתמיד ורמת הגימור והביצוע מרשימות במיוחד. העיצוב החדש יפיפה, ותא הנוסעים מאובזר ומתקדם תוך שמירה על חווית שימוש קלה שאינה מתחכמת יתר על המידה. רמת העידון גבוהה בזכות נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. הביצועים טובים מאוד על אף התחושות המטעות בשל שאון המנוע, וגם בפן הדינמי נרשם שיפור.
לקסוס RX שומר על האופי הנעים והאיכותי המזוהה עמו גם בגרסת ה- PHEV אותה בחנו. גרסת הקצה הספורטיבית ההיברידית החדשה מציעה הספק מרבי של 371 כ"ס ומאפיינים דינמיים ייחודיים אך מוצעת במחיר גבוה באופן משמעותי. גרסת הכניסה ההיברידית אמנם לא מאפשרת נסיעה על חשמל ומוותרת על מעט אבזור, אך היא זולה בכ- 70,000 ₪ ולטעמנו היא העסקה המשתלמת ביותר במשפחת דגמי לקסוס RX.
| לקסוס RX450h+ 2.5 PHEV הדורי אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק + שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי משולב | 309 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | לא מפורסם |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 185/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 23.1/3,700 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי קדמי | 182 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי קדמי | 27.5 קג"מ |
| הספק מרבי מנוע חשמלי אחורי | 54 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי אחורי | 12.3 קג"מ |
| קיבולת סוללה | 18.1 קוט"ש |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| מערכת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,890 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,920 מ"מ |
| גובה כללי | 1,695 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,850 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.0 שניות |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 90.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 17.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 479,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025